Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 1887 ggr
ulraxe
0

Narren

Jag lade tarot läggning igår,för att söka svar ang min jobb situation,vad jag vill och vart jag är på väg.

Då kom just narren upp! Kände rent intutions mässigt att det kortet gjorde mig glad i hjärtat och jag kände igen mig själv i bilden.För mig är narren en människa som står för sitt sanna jag.Är fri och lycklig med sig själv och följer sin intution och är stark. Kortet sitter nu på kylskåpet för att påminna mig hela tiden att det är så jag egentligen är och vill vara!

Enl.boken(som man inte ska gå efterSkäms)så står det att jag ska ha mod och optimism.Barnets totala öppenhet men med båda fötterna stadigt på jorden.och vänta mig det oväntade.

Nu till saken:på min dagliga meditations promenad,kom narren upp i mitt huvud.Då slog det mig att det kortet är likt mig när jag är på promenad med min vita hund.Och det bekräftade att jag behöver promenaderna för att hitta mig själv och vad jag vill.Och att jag ska lyssna på alla meddelanden jag faktiskt får där.Att jag ska ha tillit till mig själv och det som kommer att komma.För att det kommer det är jag fullständigt säker påGlad

Att jag måste vara modig nog att följa de svar jag får.

Vad tror ni om det? Har ni någon annan åsikt så är jag tacksam för det oxå!Glad

Elisabeth-J
0

Jag har ingen annan åsikt, jag ler när jag läser ditt inlägg :) Tro på dig själv och lita på din starka intuition!

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

ulraxe
0

GladDet är bra att jag kan få dig att le.Anledningen till att du ler är det pga att du ser att jag vet vad som är rätt,men ändå är osäker och har svårt att lita på det jag får till mig,lr?

Så tog jag det iaf.

Kram!

sandra1977
0

det finns ju alltid en generell förklaring på dom olika korten enl boken..men tolkningen är ju ens egen beroende på situation..som sagt lita på din intuition,första känslan är sällan fel..jag brukar säga att man ska lita på sin första känsla när man lägger en stjärna,för när man börjar "tänka"för mycket så blir det iregel bara rörigt.kram.sandra.

ulraxe
0

GladJa det är ngt jag försöker jobba bort,att tänka så mkt. Men pga min mörka barndom så har jag behövt tänka mkt för att komma dit jag är idag. Men nu vill jag släppa det och jobbar hårt med min magkänsla Glad

Och jag vet ju egentligen att min intution har rätt,men som sagt jag håller på att lär mig följa den oxå:)

Tack för ditt svar!

Kram/Ulrika

sandra1977
0

tack själv Ulrika..det är inte alltid så lätt att följa sin magkänsla..jag har hållt på med tarot o annat "övernaturligt"i flera år,men det händer ibland att jag slår bort min första känsla/tanke för att jag precis då tycker att det VERKAR helfel o så börjar jag tänka o då BLIR det helfel o ofta får jag svaret i efterhand o då tänker jag alltid:jaa just det..det va ju det jag "såg" fast jag inte förstod det just då.kram.sandra.

ulraxe
0

ja vad man krånglar till det för sig själv helt ionödan. Men det är väl bara att fortsätt träna,träna och åter träna.

det här forumet hjälper verkligen till att sporra en till att fortsätta oxå,tycker jag. Det finns många kloka erfarna människor här inne.som hjälper sådana tafatta, letande människor som migSkrattande

ha en bra dag!Kram/Ulrika

ulraxe
0

Jag ville bara tillägga en sak till mitt inlägg. Jag har fått bekräftelse idag att det jag känner är sant(enligt mig)

Min mamma var här och jag berättade allt det jag skrivit till er plus mer som kom ut av tarot läggningen. Då fick jag den där kända rysningen över hela kroppen( det har hela tiden varit min bekräftelse plus känslan på att det stämmer)vare sig det handlar om intuition lr andar på besök.

Jag berättade detta för henne och vi vart tysta en liten stund.Sedan började jag fortsätta berätta om det och där kom rysningen igenGlad

Ni vet vilken sorts rysning jag menar, den som inte känns som en frys-rysning utan en hel kropps rysning, utifrån och ändå in i en. och man bara vet att det är sant det man tror på.

Ville bara meddela detta och det känns så härligt!Glad

Magi-cat
0

Härligt! Vilken energi det finns i tarotkorten och vilken perfekt tolkning du gjort till detta kort, Narren!

Kan bara tillägga att Narren ofta står i ett vägskäl, där man ska välja utifrån sin inre känsla….

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ulraxe
0

Tack för det! Vägskäl passar bra in på min situation. om jag ska stanna kvar där jag vet att jag kan och har anställning vid,fast jag är helt utsugen på energi av det och mår dåligt Lr följa mitt kreativa hjärta och ge mig ut på en osäker väg men ändock som kommer att ge mig energi och glädje.

När man ser det så här så borde det vara enkeltGlad

Jag ska iaf ta det lugnt och lyssna på råden jag får hela tiden inom mig och vänta det oväntade:)

Fortsättning följer…Skrattande

Kram/ulrika