Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 1328 ggr
sweethoney
0

Bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med tanke på dagens (omdiskuterade) Outsider på tv så tänkte jag att det kanske var någon här som vill testa att läsa av den här hästen. Och jag menar seriöst då alltså. Om ni får in någonting från bilden.

Amor vincit omnia

Eija
0

Hästen säger:

Är inte jag den sötaste goa lilla häst som finns, ingen kan motstå mig…….gnägg…Skrattande

Skämt åt sido, skoja bara lite…..fast bara lite….för gud vilken söt häst alltså….

Men till din fråga, tyvärr så kan jag inte se något eller känna något, om det då inte är att hästen känns så trygg och snäll…

sweethoney
0

*ler* Ja hon är söt…. mer säger jag inte just nu, ifall någon annan vill tolka in bilden.

Amor vincit omnia

Sara
0

Shit, min healer var med där idag. Missade det.

Sara

Eija
0

#2, ja hon var så gullig, fast skenet kanske bedrar…hon kanske rent av är en riktigt liten spjuver….retsticka rent av…..

sweethoney
0

puttar

Amor vincit omnia

Manni
0

Har aldrig provat läsa av ett djur förut, men det jag känner är att jag blir lite sned i ansiktet. Kan det betyda att hon haltar?

Denna kommentar har tagits bort.
Mavios
0

Har aldrig heller läst av ett djur, men jag har ju provat lite foton nu det senaste (3 för att vara noggrann) :D

Skjuter i väg ett försök i alla fall.
Känner inte av mycket, men det jag känner är irritation (humöret alltså) och något med ena ögat, kanske nedsatt syn.
Vacker häst i alla fall och jag hoppas hon är frisk som en nötkärna!

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

palsternackan
0

Han verkar lite trött men vill ha sälskap :D

palsternackan
0

var jag den enda som tyckte att hon ville gooousa lite? :O

[Hellas]
0

Jag ska se om jag kan "prata" lite med henne ikväll!

palsternackan
0

jag med :D  jag brukar inte prata med hästar.. mest med katter :O

Britt-Marie
0

Kan inte läsa av djur. Men jag måste säga att hästen är väldigt sööt….

sweethoney
0

Vad kul att ni försöker!

Jag vill inte kommentera här riktigt ännu, om det är fler som vill prova. Men jag lovar att jag kommer med feedback sen till er som försöker!

Skrattande

Amor vincit omnia

mommo
0

Yrväder, sprallig, väldigt energisk, snäll, pålitlig. En god vän. Kommer överens med barn.

palsternackan
0

jag ahr skrivit lite till fast privat till dig xD

sweethoney
0

puttar……. Glad

Amor vincit omnia

palsternackan
0

puttar? xD

hoppas att du kan lösa mysteriet med hans bakgrund ;) är det en han eller hon föresten? xD

Säg till om du behöver veta något mer, huvudet är på igen ;)

sweethoney
0

#18 Ja, puttar…… puttar upp tråden i listan till vänster…..  *ler*

Det är ett sto, och jag ska sätta ägarna i arbete med bakgrundsforskning.

Amor vincit omnia

palsternackan
0

haha^^

sweethoney
0

putteliputt

Amor vincit omnia

palsternackan
0

xD

[Hellas]
0

Jag är alldeles för trött ikväll så det fungerar inte alls!

NancyAlke
0

Det där måste vara en liten buse! Känns som att hon gärna hittar på upptåg och kan vara lite oberäknerlig p g a det, men det är inget ont i det… utan bara bus…  Samtidigt verkar hon lite vemodigt kelsjuk, så när hon är på det humöret kan hon säkert stå i eeeevigheter med mulen i din hand och bara må gott, men hon saknar någon. Har hon gått med en annan flock tidigare? Det känns som att hon haft en vän där som hon saknar.

Lite "telepatisk" är hon nog också, så att du vet vad du vill när du ser henne i ögonen.

Sist men inte minst så tror jag att det är något med vänster framben, inte mycket… men lite stelt och småont kan det nog vara…

Ja, det var första gången jag testade att läsa av ett djur, måste ju så klart testa det också… Skulle inte förvåna mig om jag är helt ute och cyklar… eller rider *fniss*

palsternackan
0

precis som du säger, Nancy.. hon förstår när man tittar henne i ögonen :D

sweethoney
0

#23  Hellas min vän, det gör inget! Känns förresten som om han som var så ivrig i söndags har lugnat ner sig. Jag tror jag har kommit på vem det kan vara, men varför han kom till mig har jag inte riktigt förstått än. Har han lämnat dig ifred också? PMar min feedback senare i kväll. Skrattande

Kram

Amor vincit omnia

[Hellas]
0

#26 Vad skönt att höra att det är lite lugnare nu *Ler*!
Nej mig stör han inte alls, så det är ok!
Men det var en trevlig prick.

Vi hörs senare
Kram

Angeli
0

Håller med NancyAlke om vänster framben. Har hon (eller haft) problem med de nedre halskoterna? Eller någon muskel däromkring, ner mot manken nästan?

Sen måste jag också fråga om hon går eller har gått tillsammans med en liten ponny? För jag ser henne böja ner huvudet lite å bita tag i den andras täcke *s*

sweethoney
0

#28 Hon har inte haft någon skada som vi vet om, men däremot så har hon varit svår att få mjuk i hals/nacke. Det har varit motsträvigt och tagit lång tid. Kanske en kotknackare kan ta sig en titt….. *funderar*

Hon både har gått med och går med en liten ponny. Den hon går ihop med nu är täckad. Jag kan tänka mig att hon pillrar på hans täcke! Skrattande

Amor vincit omnia

sweethoney
0

Dags för lite feedback här nu då! *ler*

Endel har jag PMat feedback till, men jag sammanfattar lite här.

Hon är snäll, gillar barn och lite "påhittig". Flera har pratat om irritation och något med synen. Om hon har någon nedsättning av synen är svårt att säga, men hon skyggar oförklarligt ibland. Samband? Vet inte, men troligt.

Hon är sällskaplig och gillar att man kliar henne i ansiktet, och kan stå och gosa i timmar(om hon får)

Flera har också pejlat in stelhet och hälta på ett framben, vilket stämmer. För inte så länge sedan gick hon omkull ordentligt under en ridtur, och skrapade upp ena knät. Hon blev lite stel och halt av det.

Det som jag ville få fram var något som kanske kan förklara hennes rädsla för långa rep och piskor. Även transporter har hon varit lurig med.

Ni som har försökt har gjort ett jättebra jobb, ni har varit så duktiga!! Mycket mitt i prick blev det!

Om intresse finns kan jag lägga ut fler hästar att öva på?

/kram

Carro

Amor vincit omnia

NancyAlke
0

Vad jag förstår av ditt pm så prickade jag allt… och det är jättekul när det är första gången… så TACK för möjligheten att höja självförtroendet lite Flört  Jag ser gärna flera hästbilder, för att bilda mig en uppfattning om huruvida detta bara var en tillfälliget…