Livsöde?
Är väldigt intresserad av vad ni tror angående mord.
Som jag har förstått det så bestäms det redan innan vi återföds hur länge vi ska leva, vad vi ska lära oss och vilka nära och kära vi ska omge oss med.
Hur fungerar det om man blir mördad? Om det är ens livsöde att bli mördad så måste någon ha som livsöde att ta någon annas liv.
Jag kan verkligen inte förställa mig det förekommer. Att vissa människor kan bli återfödda som "elaka"/"onda".
Om mord inte är inplanerat i ens livsöde utan en händelse utom kontroll vad händer då med den mördade och deras familj/vänner? Hela deras livsplan måste påverkas .
De senaste dagarna har jag grubblat på dessa frågor men har inte kommit fram till något, det blir 1 steg fram och 2 bak.
Vad tror/anser ni?

Jag tror inte att livet är så förutbestämt att man inte kan påverka det.
Allting i livet är som jag tänker, en serie av händelser, och orsak av egna och andras val.
Och val man gör efter den kunskap och erfarenhet man har eller vad man redan har lärt sig i detta livet eller i ett föregående.
Jag tror absolut inte att vissa människor återföds som elaka eller onda.
Ungefär så är det jag tänker….
Orsaken till intensiva negativiteter är ofta starka passioner. Det är en anledning till att Meditation - som kan sortera in och utgående post - anses kunna avvärja våldsamma händelser. En annan populär metod är att söka Herren och göra ett vuxendop.