Outsiders på 5:an NU!
Tips! Outsiders på 5:an börjar nu kl 20.00.
Om medium, andekontakt m.m.
Vilken flopp, hon som tala med djur.. HAHAHA.. Hästen är lugn men ändå väldigt het… Det är vad jag kallar helgardering…

Min kanal 5 går inte ikväll..typiskt…

men Doddel, det kan den ju vara. Den kan vara lugn och så i hantering och i stallet men het och överambitiös i ridningen. Har träffat på mer än en häst som har varit/är det…… *ler*
Amor vincit omnia
#3 Jepp, stämmer ju på var och varannan Islandshäst 
Men jag måste säga att jag inte kände förtroende för henne, vet inte vad det var direkt… men det kändes inte som att hon hade koll… Hmmm…. spelade in det, får kolla några gånger och känna efter vad som kändes fel.

#1 + #3 - Ja, men det var en helgardering….det måste man ju erkänna! Håller med dig där doddel, även om många gnisslar tänder när man säger det!
Och TV försöker ju alltid få det att se så korkat ut som möjligt, det är väl deras primära mål när de ska berätta om andliga/mediala ämnen…….(undantag - det okändas äldre avsnitt) Nej, det är bättre IRL! Med riktigt folk som levererar!

#4 Hon kändes lite "sömnig"
Jag vill att personen ska vara med rak och tydlig, ta plats och inge förtroende när man konsulterar någon, man vi är ju så olika.
Men lugn och het kan man vara på en och samma gång, både som djur och människa anser jag!
Tack Njord
Jag tycker också att TV får det att se så korkat ut.Det görs svårare än vad det är!

#8 ja tyvärr så är det ju mycket skådespeleri
Jag däremot blev överraskad av henne som hade kursen….tyckte att det var rena lekskolan….hon pratade ju t o m som till barn…näää…den enda som jag tyckte var ok, var chamanen som gjorde healing.
Och måste tillägga att jag fick inte riktigt till mig vad det var för svar på frågor hundägaren hade fått skriva på lappen…för då tyckte jag att hon kunde ju isåfall få massor av tips från hundägaren som hon kunde vidareutveckla isåfall….
Håller med dig Njord, att TV, kan vinkla det oxå väldigt…tyvärr…för det här programmet gjorde ju att detta blev bara galamatias av allt….så nu fick väl tvivlarna ännu mer att frossa i……
Doddel… jag höll ju också med dig… liksom lite..

#1 Ja, vi som är uppväxtar med hästar vet ju hur korkat det låter :)
#12 å jag som växt upp med Islandshästar tycker att det låter normalt.
Men jag hävdar fortfarande att hon som pratade med djuren på femman kändes som att hon inte hade koll…

#13 exakt, jag stängde av efter en stund för det verkar så himla knäppt. Men lugn och hett? De kan väl inte vara både och samtidigt?

#5 Jag håller helt klart med om att tv vill få det att se korkat ut.
men hur ni kan få det till en helgardering kan jag inte förstå. Det är inte så att jag försvarar djurkommunikatören på något sätt, men jag undrar hur det kan vara en helgardering?
#12 Kan inte du vidareutveckla det Hesselgren? Att det låter korkat att en häst kan vara lugn men ändå het? *nyfiken*
Amor vincit omnia

Ja, jag är ingen ryttare precis…..men har väl haft lite med hästar att göra. Men betydligt mer med andra djur.
Men nog tusan låter det som 1X2 i raden…..
Och det är väl alltid säkrast att helgardera om man kan. Nää, hon verkade inte ha koll på läget djurkommunikatören, och The Secret-madammen var ju som en dagisfröken på anabola steroider! Manisk med galna ögon typ!
Själv skulle jag nog mest bli irriterad på den kursen! Men det är en bra affärsidé, si många deltagare x så ?????-antal 1000ingar minus material (limma en spegel i en guldmålad kassalåda till exempel), lite hyra av lokal, musikCd - Elvis på hawaii, o lite krafs….mja…
*Hmmm….jag har faktiskt en sådan kassalåda sedan jag var ute och nasade på marknader under en desperat period i mitt liv* Jag kanske skulle…….Hrrrmm…nja…men kanske i alla fall…

#16 ha ha skön kommentar där med anabola Njord :P

#13 Tack Nancy! *ler* Började kännas som om min ömma tå blev stampad på…. Lite om hästar borde jag veta efter alla de år jag har jobbat med dem.
#14 + #16 Jo, hästar kan vara mycket lugna och trygga i box och vid hantering från marken, och heta(hetsiga) och överambitiösa vid ridning. Oftast för att ryttaren kräver för mycket utan att ge rätt signaler till hästen.
Och så måste jag bara få säga att det är både intressant och underhållande att läsa Njords inlägg i debatten. I dig it! 
Amor vincit omnia

#17 - Jo, men det var allvar hesslegren!
Förresten, när jag har dig på tråden! Vill du gå min kurs i The Secret som börjar i typ…..oktober?? *stirrar intensivt på hesselgren* 

Men alltså… Har ni aldrig varit med om en kuse som snällt står å nästan sover när man pysslar… lyfter på hovarna bara man tänker kratsa och närapå gapar av bara farten när man kommer med tränset… Så kommer man utanför stallet, sitter upp och
JIPPI!!! nu ska vi ut på ridtur… jabba!!! som kvicksilver…
Man träffar några kompisar, stannar hästen och surrar med dom… han står där och hänger, drömmer säkert söta drömmar… så tar man i tyglarna… och
JIPPI!!! nu ska vi ut på ridtur… jabba!!! som kvicksilver…
Ni som inte känner igen det, ni har inte träffat en lugn, trygg och pigg Islandshäst!!!
Som jag skrev i mitt inlägg nr "10 Njord så håller jag fullständigt med dig…och tänkte precis som du med henne som hade kursen….satt och tänkte…..herregud att folk kan gå på så dumma grejer….och sen undrar man ju vad hon tog för summa i betalning för att utföra denna lekstuga….va tråkigt att dom skall visa sådana där, när det finns seriösa saker att visa

#18 - Jag är bara en pajas för det mesta sweethoney! Men jag tycker att man kan skämta om allting egentligen. Och de bästa skämten är ju dem som har en allvarlig del i sig……
Jag brukar tänka att alla skämt har minst 60% allvar i sig!
Om du tänker på det, när någon skämtar på din bekostnad så att säga…..så märker du att de menar en hel del allvar som de framför genom sitt skämt!
För de törs/vill inte säga sin mening till dig utan packar in det i ett skämt, vilket man kan genomskåda tämligen lätt bara man tänker på det, när någon roar församlingen med skämt om dig och dina eventuella fel & brister!
Psykologi och Beteendevetenskap är intressant ibland! 

Japp, precis så kan de ju vara. Min egen erf från islänningar är begränsad, men "vanliga" ridskolehästar och hopphästar på alla de nivåer har jag god erfarenhet av!
Amor vincit omnia

#22 jag ser vad som finns bakom pajasen Njord……. *ler*
Jag läser och begrundar det mesta som sägs här och jag gillar det jag läser i dina inlägg. Och så gillar jag din något ironiska humor! 
Psykologi och beteendevetenskap är oftast intressant säger jag då!
Amor vincit omnia

#22 - Tack för omdömet snälla du!
Det är jag inte bortskämd med precis…..men har mig själv att skylla för det i så fall! 
Ja, inte är det precis något jag sträckläser (P&B alltså)…..men en del bitar kan vara intressanta i alla fall!
Du är en raring du!
Kram / Jerry 

#25 vassego! *ler
Mitt nick är valt med omsorg……. 
Kram,
Carro
Amor vincit omnia
Jag och min man satt dubbelvikta av skratt när vi fick se hur hon med secretkursen höll på…Pratade hon med barn?? nej, allvarligt talat..Det var såå pinsamt! Fick heller inget förtroende för djurprataren.

#27 Ja, herregud! Undrar om det blev nån mer kurs? Eller om hon har firman kvar?
Många frågor - Inga svar……men kul att se i alla fall!
Vi har varit utan kanal 5 några dagar och jag gick in på deras hemsida idag och där stod att de har bytt frekvens och man måste göra ny kanalsökning.
Dålig information tycker jag, de har kunnat visa någon dag före i rutan så man inte missade flera program i går. Outsiders, CSI, Filip och Fredrik, det kanske går i repris någon dag eller natt, men det brukar jag alltid missa.

#29 - Du kan få byta plats med mig Tatsu! Jag skulle gärna betala för att få SLIPPA 5:an…..
Bor hellre uppe i Norr, i naturen och utan dumburkens alla kanaler.
#20 Jag hann till ditt inlägg och ler så igenkännande att jag nästan skrattar högt!!! PReeciiiis så kan det vara med islänningar. Hästen verkar nästan slapp, slö och likgiltig i stallet tills man sitter upp då smäller det till i krutdurken som den maskerat så väl. *längtar till nästa gång jag får möjlighet att rida islandshäst igen*
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
#30 Egentligen behöver jag inte heller kanal 5 men jag somnar alltid så gott framför tv och måndagar är det kanal 5 jag somnar till. Det är någon i ena hörnet på tv´n som säger - Suss på dig,suss på dig och sedan sover jag, men det är bara jag som ser det,
Ikväll tror jag det blir en dvd film, kan aldrig hålla mig vaken under en film/program någon gång, missar alltid vem mördaren är eller annat "intressant". Jag sover inte långa stunder men nickar till lite då och då, tills man hör - Sover du igen nu, gå och lägg dig. Men jag sover ju inte, jag bara vilar lite.