Tarothjälp någon!!
Nu är det så att jag satt och funderade på vilka kort i tarotleken man skulle kunna sätta in som nåt slags "otrohetskort"?
Är det någon med erfarenhet som vet vilka kort som brukar dyka upp då? Jag brukar aldrig blanda korten upp och ner.
Som jag ser det är det bara 3 svärd som skulle kunna passa för detta….Eller?
Mvh Crowone

Ja 3 i svärd brukar kunna symbolisera otrohet men det beror ju också på vilka kort som ligger bredvid eller runtom så själva kortet behöver ju inte betyda just otrohet.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Okej, nä det förstår jag. Men annars finns det inget annat kort som skulle kunna symbolisera otrohet då? Eller någon slags kortkombination?
Det är sånt här som bara kan komma över mig i tankarna ibland. Frågor om korten. Är väl en slags "utbildning" för mig själv, antar jag. =D

#2 När det gäller tarotkort så finns det ju böcker och häften om kortens betydelser men jag tycker att du själv ska lita på din egen intuition. Känner du att ett kort står för otrohet i en läggning så lita på det, det du känner är det rätta så tveka inte. Du kan gå in på Healing iFokus, där ligger en tarotkurs ute i trådarna som Maria har så där kan du få mycket hjälp.
Elisabeth

Nja, jag har faktiskt en bok som jag tycker passar mig alldeles lysande förutom det här att jag inte vill ha korten upp och ner. Kanske ändrar på det senare på min väg, när jag blivit lite säkrare. Problemet är väl att jag inte har nån att spå så här till vardags.
Pratade med en arbetskompis idag faktiskt om att man borde ha en "övernaturlighetskväll" då vi kunde diskutera om sånna saker.
Det kan ju bli succe om jag har tur, hahaha!

Nja, jag har faktiskt en bok som jag tycker passar mig alldeles lysande förutom det här att jag inte vill ha korten upp och ner. Kanske ändrar på det senare på min väg, när jag blivit lite säkrare. Problemet är väl att jag inte har nån att spå så här till vardags.
Pratade med en arbetskompis idag faktiskt om att man borde ha en "övernaturlighetskväll" då vi kunde diskutera om sånna saker.
Det kan ju bli succe om jag har tur, hahaha!
Tackar så mycket för dina råd!!! =D

Jag har aldrig använt korten upp och ner och det beror på att jag själv aldrig har velat haft det så, så följ din egen känsla bara :)
Såna kvällar brukar vara jättemysiga, vi var ett gäng som träffades regelbundet med såna kvällar så det rekommenderar jag varmt.
Fortsätt att träna så mycket du kan och jag vet andra som har bett om att få öva här på forumet så det är ju okså en möjlighet.
Önska dig lycka till!
Elisabeth

Tackar och niger!