50/50 OT/Healing =)
I dag har min dag gått i ett. Jag har tvättat en hel massa tvätt, hämtat sonen från dagis, hunnit med en liten rask promenad. Städat hela lägenheten och packat inför resan på onsdag.
Sonen med sin trå-års trots har gett mig vad jag tål idag och ett tag trodde jag att jag skulle bli galen.
Han vet exakt vilka knappar han ska trycka på och gör det givetvis när jag är som mest uppe i något annat.
Nu så här efter lite kvällsmat och en kopp kaffe lääängtar jag till lugnet infinner sig.
När sonen somnat kommer en killkompis på besök och vi tänkte ge oss på en liten healingstund. Han har aldrig pysslat med healing men börjar bli genuint intresserad, så jag sitter nu här och klurar på exakt vad vi kan börja med.
Har ni några tips på vad man kan göra som förstagångs "healing" upplevelse. Ska jag gå igenom samtliga chakran eller finns det ngt annat vi kan göra?
Vad säger ni vänner?=)
Hej!
Skulle bara säga att ni behöver inte gå igenom chakran. Om ni börjar med den ene så sätt er på två stolar. En lite bakom den andra. Viktigt att ni sitter någorlunda bekvämt. Låt den som healar lägga handen över ryggraden på personen som ska få healing. Den som healar tar ett djupt andetag (för att enklare slappna av). Låt andevärlden flytta sig närmre och låt dem göra jobbet. Kom ihåg att det är inte ni som healar utan det är ni som är redskap för den underbara healinkraften.
Lycka till!
Ps. Fin bild!
Kram Erika
Tusen tack Erika=)))
Jag är initierad i Reiki, men har legat lågt med healingen ett tag nu. I alla fall när det kommer till handpåläggning osv. Alltid gott att få tips och råd. Vill att han ska få en "fin första upplevelse":-)
Kram

euuuhm.. första gången jag fick heala så gick vi också igenom chakrana. När jag sedan skulle visa mamma hur det kändes att heala någon så bad jag henne bara hålla händerna längs med auran (så fick jag förklara vad en aura är..) och att hon skulle känna ett motstånd. hon stod bara och srattade för att hon tyckte att det kittlade så dant i händerna
om det hjälpte vet jag dock inte..
Jo men alla tips välkommnas:-) tack=)

haha^^