Nu har det hänt igen!
det ringer på min dörr..men ingen där….nu har jag kolat upp alla logiska svar..och hittar inget..kan någon hjälpa mig här på ön???
Önskar jag kunde ge dig ett svar….men det verkar som om det är någon som vill dig något…..
Jag skulle nog tro att det är ngn som vill att du ska vara extra uppmärksam en tid

#2 så långt hänger jag oxå med….ja, det är just det med någon…hur kan man veta vem?? hur går man tillväga?? att någon vill säja mig nåt..är ju alldeles tydligt…..känslan jag har då är lika med noll…det är bara så lugnt då…

puttar upp#

*petar* vill med veta

#petar# ????
Hur när på vilket sätt ringer det,(får liksom ingen känsla att det är något)

#7 när det ringer är olika men oftast på morgon eller kväll.. och bara en signal..nej ingen känsla alls bara lungn….
Jag brukar känna när det är något, så jag tror det finns naturlig förklaring, men jag kan ha fel. Annars har du någon bild på dörren.

#7 jag brukar oxå känna av sånt ..men logiska förklaringar är det inte…..en gång var min son här när det ringde på jag öppnade och jag sa att det inte var någon…han sa då att jag hade släppt in den(dom) kan det vara budskap till min son fast han inte bor här?
Det borde kännas i alla fall, det är för mig bara dom som jag så kallade umgås med som inte känns. Annars känns både folk och sådant. Men det känns inte heller som någon skojar med dej. Så jag blir ett stort frågetecken.
Jag kom att tänka på något annat, det är inte så att det kommer någon efter en viss tidsrymd. Jag brukar höra telefonen innan det ringer, jag kan höra en bil på gården före det kommer någon, några exempel. DVS varsel.

nej sådant uppfattar jag oxå som du skriver i#12 sådant har oxå hänt med telefonen det indekerar på att det ringer fast endå inte det med telefonen verkar bara jag höra….men inte med ytterdörren..ja, jag tycker att det är så komsikt och har själv ingen förklaring hur mycket jag än försöker…..inga dofter eller känslor eller dylikt……
Hos mig är det ngn som drar ner dörrhandtaget från trapphuset, men det är ingen där.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
För många månader sedan gick jag i vår källare och förbi ett förråd som har ett hänglås, jag hörde hur låset rörde när jag går förbi så jag går där fram och tillbaka och varje gång rör sig låset.
Jag ställer mig då stilla och tittar på låset och ser då hur det rör sig upp och ner, det skallrar inte så det har inget med andra vibrationer att göra utan det rör sig bara upp och ner.
Jag får ingen direkt kontakt med "någon" mer än att jag har känslan av en man.
Jag talar då ändå om att jag har observerat att han finns där och att det är bra att han kollar låsen så att de verkligen är låsta.
Låset slutar då att röra sig och har sedan dess varit helt stilla :)
Du kanske har en hemlig beundrare?