Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 3262 ggr
s-tjej
0

konstig himmel. Vad pågår?

I vardagsrummet när jag låg o kolla på TV för en liten stund sen så såg det ut som om det blixtrade utanför fönstret.. fast nedifrån om ni förstår vad jag menar? Först trodde jag att det var mobil-lampan som reflekterades i fönstret på något konstigt sätt så jag vände på den men det hjälpte inte så tillslut la jag den UNDER en filt i soffan men "blixtrandet" fortsatte…

Så jag ställde mig vid fönstret och kollade ut för o se om det blixtrade men det gjorde det inte och det var inga ungar som smällde raketer/smällare heller och det brann inte nånstans heller… så jag gick tillbaka till soffan o fortsatte kolla på TV o direkt började det.. var kanske 1 min mellan "blixtrarna"

och nu i när jag sitter i köket ser jag inga "blixtrar" utanför…

och jag testade att stänga av TVn för att försäkra mig om att den inte reflekterade sig på något sätt men det fortsatte ändå…

Vad kan det vara?

Farwuq
0

Kan det möjligen vara stjärnfall som du ser? Är det klart väder där du bor?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

s-tjej
0

Nja molnigt.. Hade kunnat tro att det va stjärnfall om det bara var 1 eller 2 gånger.. men det va runt 20 gånger.. om inte flerObestämd

Farwuq
0

Kan det vara åska som är långt borta och ljuset reflekteras lite hit och dit?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

s-tjej
0

Kollade det med (därför jag gick fram till fönstret) men Nej det var ingen åska, och det kom inget muller heller, därför det är så konstigt.. o det e bara i vardagsrummet o inte alls i köket (har en 1a)

Trisha
0

Det ska tydligen vara något dygn nu när det kan komma upp till 80 stjärnfall per timme. Kanske det är det du ser?

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

s-tjej
0

#5: Mycket möjligt, har med funderat på det… men kliar mig i huvudet för det ser ut som om det kommer nerifrån…. o såg inga stjärnfall när jag stod vid fönstret o kolla ut..

o i söndags när jag mådde mindre bra så såg jag en rosa "regnbåge" på himmelen (som inte fanns) flera gånger (fick förklarat att antagligen vill någon från andra sidan skicka mig värme och kärlek)

Men hmm blixtrar?

annemarili
0

Den rosa regnbågen fanns här i Stockholm också. Helt naturlig förklaring, vädrets olika omslag, inget övernaturligt med det. Jag tror inte heller på att blixtarna du sett har berott på något övernaturligt.

s-tjej
0

#7 hur kan en regnbåge poppa fram och inte finnas hela tiden, då borde den funnits där direkt när jag öppnade ögonen (för blundande flera gånger o den fanns inte där direkt när jag öppnade ögonen)

Okej, sa inte att det va övernaturligt men undrade vad det kunde vara förnågot som är som ett blixtljus fast komma nedifrån och inte öppifrån..

[Hellas]
0

Jag såg ett helt underbart stjärnfall ikväll när jag var ute och åkte bil, det var ett riktigt stort runt ljus så det var inte bara det vanliga WOW fallet utan det var WOWWOW :)!
Ja det ska ju vara ganska många stjärnfall just nu så det är klart att det ger både ljusfenomen och andra lite mer ovanligheter.

Visst är det förunderligt att titta på allt detta :)

ANNIA
0

s-tjej vad har du i dina fönster. Du har väl antar jag nå grejer står på fönsterbräde, men sen har du även persienn i fönstren. För om du har endera så är det kanske möjligt att stjärnfall har speglat sig nåt av dom sen reflekterat uppåt i själva fönstret och därför sett ut att komma underifrån likaså därför som du inte såg nåt när du var uppe för då ser du inte nån reflektion.

s-tjej
0

#10 har blommor, en lampa (otänd) och en ljusstake (otänd såklart) och persienner och gardinner så klart;) Men borde inte det synas även i köket (fönstrena är åt samma håll)

9: Ska hålla utkik o se om det kan vara det:D blev lite fundersam bara när det inte ville sluta *skrattar*

Njord
0

Grattis till alla er som nu ser dessa fenomen!

Själv har jag just nu ett massivt molnområde över himlen där jag bor.

Ja, nu kommer mycket att hända framöver, sanna mina ord…Oskyldig

Sedan kan man ju leta logiska förklaringar om man vill, men det håller nog inte i längden. Jag tror att vetenskapen och skeptiker kommer att få omvärdera en hel del…..

Men var och en har sin tro, helt okej!

*Hejar på Trisha!* Så du blir klar med översättningen sfs….men ingen stress nu förstås! Bara du är färdig igår! Tungan ute

Kram / Jerry

[Hellas]
0

#11 Ja, oavsett vad det är så är det ju mäktigt och man blir överväldigad, jag hoppas verkligen att det kommer mer hos dig!

s-tjej
0

Bara att här e rätt molnigt nu…

Jaja skitsamma nått är det iaf… sen om det är blixt eller stjärnor eller något budskap lär jag väl få reda på så småningom;) Hade varit lättare om jag sett det i båda fönstrena.. För i köket hänger ändå en kristall i fönstret o här om någonstans borde man ju se reflektionerna..

ANNIA
0

s-tjej vart du ser det beror på två saker. Vad som finns som det kan reflektera mot, men också vart du befinner dig i förhållande till det föremål som kan reflektera. Om det var persiennen i rummet som reflekterade så är det inte säkert att du stod på precis samma sätt i köket. Och också därför som du inte såg det när du gick fram till fönstret för du ändrade din postion.

s-tjej
0

ställde mig i samma "vinkel" som i vardagsrummet för o testa o ja persienner här med men nada blixt eller ljus eller va jag ska kalla det…

ANNIA
0

Jag säger inte att det är reflektioner men det kan vara det. Och det finns så många saker som kan spela roll. Dina persienner kanske inte stod exakt på millimetern lika. Du kanske inte stod på exakt samma avstånd från fönstret. Sen kan det skilja på hur ett eventullt stjärnfall faller så det kanske blev en annan vinkel på det i köket än i rummet. Och det kanske inte ens är persiennerna som reflekterade utan nåt annat som finns just i rummet som gav reflexyta. Så exakt vad som gav dina blixtar kanske du aldrig får reda på.

En helt annan sak när det gäller blixtar. Det finns blixtar som inte ger nåt muller. Tror de heter kornblixtar. Dom går mellan moln. Men dom borde du sett när du gick fram till fönstret.

chik
0

Jag tror att det var konblixtrar som du såg..

starkt ljussken men ingen smäl.

th_biggrin

Lena.P är jag i verkliga livet.

s-tjej
0

Det e borta nu iaf:D

SmoothRye
0

Oj jäklar! jag har också sett nånting! =) För kanske en månad sedan stod jag på trappan med min syster, det var natt och ganska mörkt. Plötsligt såg jag ett blått ljus lysa upp himlen från berget "mitt emot" vårat hus. Men det bor ingen där. Sedan lyste det i en halv sekund kanske, och det läskigaste var när ljuset försvann. Det liksom sögs tillbaka till "källan". Skitläskigt. Detta upprepades många gånger ganska regelbundet. Efter kanske tio minuter försvann det helt. Men plötsligt slocknade alla lampor i husen på berget som låg en bit bort och hela berget blev kolsvart.

Vi funderade på detta senare men har inte hittat nån anledning till detta, för det finns verkligen inga byggnader där, och vi har till och med funderat på utomjordingar.

Nåt förslag?

Jayrod
0

#20 Nån som lekte med en stark strålkastare?

Kornblixtar är förresten helt vanliga blixtar men så långt borta att man inte hör något muller. En kornblixt kan vara 15 mil bort.