"andlig diagnos"
Jag funderar lite .
De vuxna som har fått diagnosen Aspergers eller Högfunktionerad autism och om de har en hög andlighet räknas de då till indigo eller till stjärnbarn eller till kristallbarn? Ni som har någon av de här diagnoserna Högfunktionerad autism eller aspergers och ett väldigt högt andligt tänk har ni även fått veta om ni har en sk "andlig diagnos" med?
Hmmm, bra fråga me71!!!
Jag har aspbergers, har också höga andliga tankar… Det skulle vara kul om jag hade en andlig diagnos med… *fniss*
Nej allvarligt så har jag alltid känt att jag inte är härifrån jorden, förstår inte allt i denna värld, jag passar inte in men försöker trots allt förstå och har många gånger undrat varför man agerar si eller så…
Livet är häftigt tycker jag, men många gånger blir jag skräckslagen (antar att det är syftet med att jag är här att lära mig förstå) och vill bara gömma mig… Bräcklig som en blomma är jag, men växer ändå genom asfalten, just för att jag VILL!!
Vet inte om det var någon hjälp den här kommentaren, men men… 
Kram på dig,
Annisangel
Många Goa Kramar
Annisangel
Ja jag tänkte på att många ADHD vuxna räknas även till Indigo så vart räknas då ni som är andligt högt utvecklade och har diagnoserna aspergers eller högfunktionerad autism?
Kram tillbaks Annisangel
Du jag hittade den här länken http://www.ashtarcommand.se/artiklar/artikel11.html vad tror du om den?
OJ,oj,oj, det här är ju som att läsa om mig själv… Jag tycker inte om folksamlingar, inte heller bråk (tycker att det är mitt fel)
Jag reagerar starkt på höga ljud, färger, känslor, negativitet… Jag vill helst vara för mig själv, behöver det för att känna mig bra…
Funderar också på hur svårt det är att vara i en relation för han blir ju bara irriterad på mig (han är så upptrissad och vill att saker ska hända hela tiden)… Älskar naturen och är mycket ute i den. Barn lyser upp när jag är i närheten.
Å det sista stämmer så väl. Jag är tystlåten av mig, men när jag väl öppnar munnen, lyssnar alla eftersom jag inte pratar i onödan…
Men då måste ju mamma vara en indigo för hon är som jag, fast inte i lika stor utsträckning….?
Tack me71
Många Goa Kramar
Annisangel
Det här med indigo ska gå att kollas upp tex genom horoskop. Indigohoroskopen är väldigt ihopklumpade men jag vet inte hur det är med er kristallbarn. Intressant det här.:)
Sedan är det intressant att veta hur många är feldiagnoserade jag menar du tex har ju fått diagnosen aspergers men kanske är det rätta kristalldiagnos.
Det kan ju bli fel behandling då många kanske inte har rätt diagnos där är vi igen. Alternativa och skolmedicinska MÅSTE börja sammarbeta snart.
#5 Helt riktigt tycker jag med. Alternativa behandlingar ska tas med i beräkningen redan i skolan. Men det märker jag bara när jag fick min diagnos… Där hade dom inte alls några aspekter från alternativa vinklar, utan bara det jag varit uppväxt med och hur familjen var. Samt att jag fick sätta ihop olika bilder till en serie… Men det fanns inget uttrymme för hur jag själv ville att serien skulle se ut, det var redan förutbestämt hur det skulle vara…
Fick svara på 600 frågor, men fick inte svara utifrån hur jag kände det, utan svaren var också redan förutbestämda…. Himla märkligt….
Mycket intressant diskussion det här är!!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Ok nu lägger jag mig i.. Jag vet inte vad ni kan om as?? Jag har det.
Jag skäms inte för det heller men jag tycker det är lustigt att man kan köpa allt som står om det.. När jag var mindre så var jag tillbakadragen m.m. Men att då säga att alla som har as är det är fel som många skriver i artiklar.
Sedan är det lite poppis med alla dessa diagnoser, har du ingen förstår jag det har du den så är det bara jobbit och höra vad andra "vet". De vet inte ett smack..
#7 Jo det är klart. Det som är vikten av denna tråd är ju andliga diagnoser egentligen så det är det som räknas… Men kristallbarn passar helt klart in på mig!
Många Goa Kramar
Annisangel
Det passar in på stor del av dagens ungdomar med.. Jag läste det vilket larv…
doddel tror du att det är för lätt att bli diagnoserad nu förtiden bara för att man ska sätta folk i fack? Typ Indigo = ADHD Kristallbarn = Autism eller aspergers.
#9 man väljer ju vad man vill tro på, en del passar en men inte allt. Så är det ju, tur är nog det, eller vad säger du?
Många Goa Kramar
Annisangel
Ja jag tror så här Annisangel att DU mycket väl är ett kristallbarn MEN jag tror även att väldigt många sk diagnoserar sig själva till Indigos eller kristallbarn bara för att det är sk fint i de andliga kretsarna.
#12 Jo, det är nog så me71…
Många Goa Kramar
Annisangel

En nära släkting till mig har as och AD/HD och det jag läser om kristallbarn stämmer till viss del in på honom. Men jag vänder mig emot den förskönande bild artikeln ovan ger av personer med as. Det är ett funktionshinder som gör livet svårt i olika grad för den som har det, och dessa extra svårigheter hindrar naturligtvis i personens utveckling, andligt och socialt. Men alla är ju individer, och jag tvivlar inte på att många med as är andligt högt utvecklade, men jag känner även personer med den diagnosen som är så hindrade av sina svårigheter att de har svårt att leva i den här världen. Det är som med allt, det går inte att generalisera.
Kram till er alla
Tack äntligen någon som fattade…
#14 Det är himla svårt att leva med detta, min bästa kompis har ADHD och det gör att hon hamnar i himla knepiga situationer och hon förstår inte allt. Jag tycker att det är givande att hjälpa henne genom livet för när jag förklarar för henne hur vissa personer agerar och varför så lär jag mig också genom henne på sätt och vis…
Men jobbigt är det, det ska inte förnekas!
Kram på dig ewa
Många Goa Kramar
Annisangel
Det som stör mig är alla som är så förstående och vet hur det är.. Hur vet du hur det är om du inte själv har råkat ut för det?? Nee jag tycker det är fel idag på alla som skall tycka hit och dit om diagnoser. Har du AS då kan du säga att det är svårt annars vet du inget.. Det du läser är så liten del..
Det du hjälper är så liten del för det är det som finns i dig som är det jobbiga…
Doddel vilka är svårigheterna för dig när det gäller din AS?
Vad säger ni om dessa fördommar som många människor har gällande de som har AS.
Fastnar lätt i ett intresse?
Svårt med känslor?
Svårt med närhet?
Oj det är många..
Inlärningsvåriheter har jag…
Humörsmänniska även om jag inte vill
Ibland svårt att sätta mig in i andras problem. Det går efter ett tag men jaglider inte brist på empati men svår att bråka med när det gäller ordväxlingar.
Som mindre bråkade jag genom skolan slogs alltid och ville inte vara med någon…
Jag kan göra listan låång…*ler*
Hur blir du när ditt humör åker i botten?

#16 Kram till dig med!
#17 Så sant, det går inte att läsa sig till hur det känns. Och, som sagt, alla är olika. Men har man levt nära någon med dessa svårigheter (min son i mitt fall) är det lättare att sätta sig in i det än om man bara läser en bok. Fast jag tycker ändå diagnoser är till någon nytta, eftersom det ger fler förståelse för hur det kan vara för andra. Jag är mycket tacksam över vad min son lärt mig under sin uppväxt, för det har gjort mig mer lyhörd för andras behov, och jag är en mästare på att läsa av och se farorna innan de kommer, så jag kan hjälpa till att leda. (till stor nytta i mitt arbete med ungdomar med olika svårigheter)
Den värsta typen av förståsigpåare är de som läst en bok och då tror att de vet allt om hur personer med diagnosen funkar. (som exempel var det en mamma i min sons klass när han gick på högstadiet som förklarade för de andra barnen att "när man har as har man ingen empati". Jag blev fly förbannad och ringde upp och förklarade att min son är den mest empatiska person jag någonsin träffat. Det visade att hon varit på en föreläsning och därför var expert!)
Många kamper har det blivit genom åren och nya kommer säkert. Vi anhöriga och våra nära med svårigheter får hjälpas åt att göra världen mer öppen för de som tänker "utanför lådan"!
Pröva mig får du se..*ler* ee då.. Jag blir sur och min dag är förstörd…
Doddel är det mer inåtriktad "surhet" eller riktar du den mer uttåt?
22 Just det här med att känna empati säger ju många förståsig påare att de med aspergers eller autism inte har.
Jag måste säga att jag är så överbevisad att den fördommen INTE stämmer.
Jag undrar även varför tror ni att man i den andliga världen nu kommit fram till det här med kristallbarn och indigos? Annisangel du kände ju väldigt väl igen dig i kristalldiagnosen hur är det med dig Doddel känner du igen dig i den?
Förr utåt nu innåt men jag har lång stubin jag tar inte åt mig så mycket längre…
#26 Det var ju det jag menade när jag sa att det inte ska förnekas att det är jobbigt, men jag har kommit långt med mig själv och har glädje i utmaningar så jag kämpar på…=)
Men svårt är det när man möter folk som har fördomar hur man ska vara men alla är olika… vissa kan inte förstå det…. menar då som ni säger alla förståsigpåare…
Många Goa Kramar
Annisangel
#25 Det beror sannolikt på att vissa delar av den sk andliga världen behöver något nytt att tjäna pengar på. De som vill bli goda föräldrar till de så speciella "indigo- och kristallbarnen" behöver bara hosta upp 4000kr för en Auratransformation så är problemet löst.
länken nedan är inte menad som reklam utan som skräckexempel på vad jag talar om