Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 2010 ggr
sven-g
0

Healing till djur

Var idag på ett ställe där fanns två hästar, en tjej som ägde hästarna sa att en av hästarna var det fel på. Liksom på skoj sa jag jag ska prova skanna hästarna, få se om det går på djur, alldrig provat förut. Jag gorde en skanning blev ytterst förvånad att auoran kändes så tydligt. Jag hittade två fel på en av hästarna. En muskelskade och ett fel i ryggen, nu vet jag att jag säger fel men hos älg heter det tagg utskottet. Jag gorde ett försök för att se om jag fick någon genomströmning det funkade sen avbröt jag. Nu kommer frågan. Hur bör man göra om man försöker heala djur, går det överhuvud taget.

Katarinaj
0

Ja det ska man väl kunna göra. Har sett ngt inslag på Tv där en Hund fick Healing och den hade piggat på sig sen och fått tillbaka aptiten.

Kram Katarina

Soffe
0

Ja det går att heala djur, dem är väldigt mottagliga för healing.. De flesta djur tycker nog om att få healing, iaf min katt :)

sven-g
0

Måste putta på den här, försökte skriva på healing sajten men det gick visst inte.

sweethoney
0

på hästar heter det tornutskott, om du menar den delen av ryggkotan som sticker uppåt så att säga.  Glad

Amor vincit omnia

sven-g
0

Det stämmer delen mot ryggen, jag komer ihåg att tjejen sa så när jag visade var. Men jag la väl det till mindre viktiga upplysningar.

[Hellas]
0

Jag tror att healing på djur går till på samma sätt som på människor, jag brukar i alla fall ge dem samma "behandling"…eller brukar är kanske att ta i men då jag känner det kan behövas

Det jag märkt är att när det gör gott för dem så står eller ligger de alldeles stilla och får nästan ett litet drömmande eller flummande uttryck :)

sven-g
0

Tyvärr hästen blev orolig därför avbröt jag, men den blev varm på dom ställen jag prövade. Kan även varit att det var nån broms på hästen. Den verkade även känna att jag skannade.

sven-g
0

En till sak som jag förvånades över var att auoran låg så pass långt ut som 30cm, kunde tänka mig ca 10cm. Fel igen av mig. Nu snart ska jag ut och kolla kräftburar. Måste berätta en sak, när jag var ut och la ut dom tappade jag en nyckelknippa, när jag kom hem märkte jag detta. Men tur i oturen åkte jag ut igen och hittade dom på fem minuter. Samt avgett hysteriska skratt när jag läste vem det var i övningen.

[Hellas]
0

Hör efter lite med doddel (tror jag han heter)!
Enl. hans presentation ger han framförallt hästar healing så han borde ju kunna berätta om det här, det finns säkert många som är intresserade av svaren.

Soffe
0

Ehh.. Gick det inte att läsa mitt svar eller? Ja det går att heala djur, men jag har ingen större erfarenhet av det mer än att jag vet att dem är väldigt mottagliga för healing och jag brukar heala min katt, även gjort med hundar, men har inte märkt att det har varit farligt på något sätt då healing är kärlek, inget ont.. Djur är väldigt känsliga för energier överhuvudtaget.. När det gäller en sjuk häst vet jag inte, men kan tänka mig att det fungerar som på oss människor.. Jag tror att Maria som är Sajtvärd på healing.ifokus brukar heala djur, fråga henne..

doddel
0

Jag har haft det som jobb att heala häster och jag älskar det nu har jag lite annat på gång men det går absolut. Jobbar du ett tag med det så kommer du se vad hästen behöver i näringsväg också. Det tar lite tid att tolka jag räddade livet på en häst som hade problem med magen och ingen visste vad det var för problem. Så visst går det och de älskar det men var rädd om dig vissa hästar blir full med energi när du ger och kan bli på lekhumör (oftast yngre) och sparka bakut m.m. så om du skall ge till dem var rädd om dig…

sven-g
0

#11Jag undrar på vilket sätt du gör. Ska förklara på vilket sätt jag gör på mäniskor. Först skannar jag auoran när jag hittat en avvikelse, som jag känner ju större avvikelse ju större fel. Jag säger som min lärare i reiki, vissa saker är bara joss gör som du känner, då blir det rätt. Vad som känns rätt för mig är, efter jag hittat felen går jag med handen mot stället som avvikit, där känns när jag ligger rätt utstrålning från handen, gör en hand påläggning på stället. Nu påbörjas healingen om det funkar(på endel fel går det ej att göra något). När det fungerar känner jag utstrålning tills det är klart, vissa saker kan ta mycket lång tid, stället som behandlats blir varmt. Tror du att det även kan fungera på djur.

doddel
0

I mitt fall är det så att jag får bilder och känner på kroppen om någon har ont både djur och människor.. Jag skickar gärna till dig så du får se vad jag menar…

sven-g
0

OK

Jane-Lyzell
0

Hej Sven

Jag har healat mycket djur och många hästar(ingen skillnad på att heala människor eller djur) - om det går är det tacknämligt att lägga händer direkt på annars kan man jobba så som man gör i distans eller bima till auran!

Det du bör tänka på just med häst är att de är välldigt känsliga och motagliga - räcker med några få minuter och oftast säger dom till själva - när det är klart! de brukar flema(gäspa) då vet man att healingen tar ordentligt! när det går i väg är healingen färdig!

Att du scanar djuret är jätte bra - då snabb direktkontakt på problematiken är att föredra och inte en behandling av hela hästen överallt!

Vist kan man som doddel säger plocka upp information(psychic) i från hästens aura - vad den behöver eller inte- det viktigaste som djurhealer är att inte byta ut healing istället för veterinär - det ska vara en komplimenterande behandling och inte istället för veterinär! alltid se till att veterinären är med i behandlingen av det djur man healar!

Lika dant  som med människor du healar - ska vara ett kompliment inte istället för ett läkarbesök!

Lycka till, Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
0

#15 När det gäller en mäniska har det hänt att personen påståt redan vid skanningen att det är otäckt. Har även hänt att personen sagt att aj aj aj det gör ont sluta då har jag slutat, det var inte kul. Därför är jag lite rädd att göra detta. Känner mycket stark värme och utstrålning från bägge händerna, jag vet att det borde vara från en, men det är bägge, mest den det inte borde vara. Därför använder jag den. Jag tycker att det känns om jag kan göra något, utstrålningen kommer inte, då är det bara att säga, detta klarar jag inte. Det har tyvärr även hänt att jag själv fått problemet ibland upp till flera dar.

Jane-Lyzell
0

Är man healer så strömmar healingen ifrån bägge händerna - då dina händer är ditt healing verktyg - sen kan den ena handen vara mer kanal en den andra!

Men båda händerna bör användas(även om du strålar healing i från fler portar i kroppen också vid healing, som hjärta , tredje ögat och till och med fötter)

Att en del kan känna smärta då du scanar - beror nog på att de haft eller har en åkomma där du går  och deras självlänkningsprosess startar - bli inte rädd för detta - be dina healing guider att inte ge dina klienter förnimelser så hårt av verk. Se det som ett bevis på att det fungerar bra!

Att du själv får problem ibland tyder på att du ger magnetisk healing(tar av dig själv/kraft) vilket i längden inte är bra- du skrev själv att du fick verk i flera dagar! Lär dig mer om healing - det är kanal du ska vara - inte ta av dig själv och gå in Psychic.

Vänligen Jane

sven-g
0

#17 Det är nog så att jag har lärt mig på ett sätt och gör på ett annat. Och detta beror på att det känts rätt så. Jag vet att man ska plocka och dränera till jord. Men jag ger.

Jane-Lyzell
0

detta förstår jag inte vad du menar sven-g

Jag vet att man ska plocka och dränera till jord. Men jag ger.?

Kan du förklara ?

Vänligen Jane

sven-g
0

Fick lov att leta i papper samlingen. Metoden kallas Pain drain och genomförs så här. Lägg den ej dominata handen på skadan. Låt det negativa strömma genom dig, släpp ut det med andra handen låt moder jord ta hand om det. Jag använder inte denna metod.

kickilindstrom
0

vill gärna tillägga till det jane skriver. man kan ge healing till allt organsikt levande. dvs människor, djur, blommor det finns till och med en del som har fått igång video apparater men hjälp av healing. ge healing till batterier kan ge dom längre livslängd så det är bara att prova. att ge healing till tex blommor kan vara ett sätt att lära känna energin i sina händer man får visserligen ingen muntlig respons med kan vara värt ändå.

det viktigaste tycker jag när man ger healing är att man ber om att få vara en kanal för healing energin så man inte tar av sin egna energi som sven-g verkar göra. be andevrälden om hjälp och låt intuitionen leda dig då blir det alddrig fel gå aldrig in med din egen tanke och försök styra processen utan låt dig ledas uppifrån/innifrån

kicki

[Hellas]
0

#20 Intressant fast det låter omständigt!
Själv räcker det med att jag tänker healing så känner jag alla chakran öppna upp (tror jag) från Solarplexux upp till huvudchakrat, sedan strömmar det in energi rent ut sagt genom hjässan och sedan ut ur händer och de öppna chakran jag har, framförallt genom händer och Solarplexus tror jag.

Efteråt är jag oftast "hög" och mår jättebra :)

sven-g
0

Det är inte genom healandet som känningar av okommor kommit, det kan räcka med att någon pratar om ett problem, eller jag tänker vad är det för fel på dej. Ett försök tioll förklaring. Jag brukar be om ljus och tilllåtelse, och en sak jag alldrig glömmer är att tacka.

[Hellas]
0

#23 Är det så att du tar in de krämpor som personen du helar har?

kickilindstrom
0

#20 varför krångla till något som är så enkelt. vilken hand är den dominanta, hur gör jag det där om jag ger healing med mina ögon? att ge healing betyder att man är en kanal för den Gudomliga energin man är ett verktyg som universum/andevärlden använder sig av. jag har svårt att tro att som tack för det låter dom någon annas energi stanna kvar hos mig.

för mig är healing inte krångligt och alla olika tekniker (banna mej nu ställer jag kanske till det för mej) bara ett sätt för människan att göra sig märkvärdig/få uppmärksamhet genom att "jag kom på det här"

ställer jag mej själv till förfogande för andevärlden att använda mig som kanal för att heala andra och är HELT neutral och låter intuitionen styra så behöver man aldrig vara rädd att något negativ ska stanna hos mig eller att det sker något konstigt. gör det det så har man själv på något sätt påverkat processen. jag som healer har inget att göra med vad som sker mellan mottagaren och energin, det är mellan dom, jag bara förmedlar och får vara delaktig i en fin och för mig vacker process.

kicki

sven-g
0

#24 Nej inte under själva healandet, det kan vara mannen på gatan, fungerar så här tex varför haltar du tänker jag. Eller ser ut att du har ont, eller sitter mitt mot någon räcker att jag tittar på personen. Detta inträffar inte jämt men det händer.

[Hellas]
0

#26 Ok, du plockar in energier från andra, förmodligen har du även problem i folksamlingar, i affärer osv.
Några kallar det för att vara "Empat". Det är inte roligt utan riktigt jobbigt!
Det gäller nog helt enkelt att vara nogrann med att vara avstängd i sina Chakran då man inte "jobbar"!

Jane-Lyzell
0

#20 vilken healing form kommer detta ifrån?

aldrig hört förut!

Låter som du är lite för öppen som Hellas skrev - du tar in /läser av känner in(psychic)  hos människor och djur i din egen kropp!

Vänligen Jane

sven-g
0

#28 Vid kurs 1 eller 2 i Usui shiki ryoho

Jane-Lyzell
0

#29 Märkligt- jag är själv gamal Reiki utövare(gamla stammen) och har aldrig hört detta!

Måste vara något som kommer personligen ifrån din Reiki lärare!

Något som hon har själv anamat! Reiki är inte så!

Vänligen Jane

sven-g
0

Vi fick lära oss många metoder, en mycket hjälpsam person. Sa bland annat att enlig erfarenhet enbart ett av dessa Tecken vi lärde oss var starkt.Och att det var upp till var och en att känna vad för metod som passade Vi sysslade även med annat på kursen typ atomat skrift och busting. Det blev mycket långa dagar och fler än det skulle vara. Men kändes det som att han kunde hjälpa var det lön nog. Vi kom på sne spår med kursen så längre tid behövdes.

Jane-Lyzell
0

#31 aj aj - inte bra - går man Reiki kurs så ska koncentrationen vara på Healing - inget annat - vad synd för dig! automatskrift och busting hör absolut inte dit - det är andra kurser för sig!

Tror du skulle behöva byta lärare/mentor!

Åtmindstonde gå tillbaka och begära att få bli lärd ordentligt - den rena Reikin!

Kram Jane

sven-g
0

#32 Han var nog en mycket empatisk lärare och i princip hade vi lärt oss kurs två under ettan. Man kan inte klaga om man får mer än man betalar för. Har till och med ringt och givit healing, en mycket hjälpsam person, och det vi skulle lära oss enligt kurs kompendiet lärde han ut mer än nog. Och det är bara att komma på gratis behandlingar. Om någon av eget välbefinnande, gör något gratis fast det borde utgå lön, och man gör det av kärlek till sina medmäniskor Det är REIKI kärlek. Som jag ser det är han en stor master.

Jane-Lyzell
0

#33 vad bra att du gillar din lärare - det är det som betyder något Skrattande - gå då tillbaka till han och be han förklara det som händer med dig och att han förklarar vad det andra är - vad han fått det ifrån! och varför du ska göra så om det ingår i Reiki eller inte!

Inte ens Oshio Reikins grundare - gav ut detta gratis(han gjorde det först) - då han såg att det missbrukades och icke värdesattes om människorna fick det gratis!

Då tog det för lätt på det och fortsatte i samma gamla ullstrumpor för att återkomma för mer healing - istället för dem som betalade , de - lyssnade mer och gjorde förändringar i sina liv - de värde satte healingen mycket mer en de som fick den gratis!

Sen kanske det inte alltid handlade om pengar!

Sen Jo man kan Klaga om man får mer en man betalar för - beror på vad man får! Och hur mycket tid ni fick till Reikin att öva med varandra på plats! Man ska inte svälja allt med hull och hår även om det är gratis!

Lycka till Jane

sven-g
0

Du ska inte missuppfatta mig han tog betalt 1500 per kurs, det var två helg kurser. Jag kan säga att det andra var på övertid så att säga, och det gorde han gratis.

Jane-Lyzell
0

#35 det var inte kursen jag syftade på utan  - healing behandlingarna:-)

Och det där gratis utöver kursen blir man ju fundersam på vad det var - eget eller något som finns grund för!

Detta är det som blir lite vanskligt - man ska inte blanda olika kurser med varandra - Healing är healing - automatiskrift och busting är något hellt annat! och inget man lär ut på en kafferast eller två!

Det du får fråga dig är gav han ut detta för att han ville det själv- hjärligt eller var det för sitt ego? som lärare - bör man inte blanda för sina elever - det blir bara förvirrande! och inte ihop med healing!

Vänligen Jane

sven-g
0

PGA Frågor som kom på kursen så kallade övriga frågor, för det var mycket känslor som kom fram. Och som det kändes så var vissa saker nödvändiga. Nu kan jag inte tala om vad som kom fram, det behåller jag med honom och mina kurs kamrater. Men som jag ser kom det ett kamratligt förhållande mellan alla fram. När dessa sk övriga frågor var i dagen måste naturligtvis den som behövde det hjälpas. Det med att komma på, gratis behandlingar var något han sa på telefon i senare läge. Har inte utnyttjat detta, jag tar inte för mig, och kan jag göra rätt för mig gör jag det.

Jane-Lyzell
0

#37 det som är viktigt Sven-g är att du är nöjdSkrattande

Kram Jane

sven-g
0

Hur det än var så var initsiering 1 ett färgsprakande inferno, det kändes verkligen, efter detta har jag fått värmen i mina händer.

Jane-Lyzell
0

#39 KanonSkrattande

sweethoney
0

En liten fråga:  Vad är busting?

Amor vincit omnia

Jane-Lyzell
0

Jaga spöken- Husrensningar! = busting