Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 6063 ggr
[Vargen-J]
0

Namn i drömmar!

Mina drömmar har börjat ta för vana att ge mej namn när jag drömmer. Den senaste drömmen (kan lika gärna dra den för er :P) ropade jag efter en man som hette Tobaias (Tobias stavas det, men det uttalas så :)).

Drömde att jag var i nåt slags hus (minns inte början så bra, det var ett tag sen jag hade drömmen…). Där försökte nån få tag på mej men jag gömde mej hela tiden. Jag var inte rädd eller nåt sånt, vilket jag tyckte var konstigt. Ialla fall, när drömmen byter scen så ståre på en äng med en räv till höger om mej. Den här räven hade ganska egensinniga karaktärsdrag i ansiktet (kan ta det sen :P). Vi hör båda att jägare närmar sej, jag skriker åt räven attpringa sin väg, men han står kvar vid min sida fast jag skriker och försöker få i väg honom. Då börjar jag såringa, tänkte att om han inte springer när jag skriker åt honom så följer han mej säkert. Men han gjorde inte det. Vet inte om det hände nåt med honom, men jägarna sköt ialla fall åt mitt håll (hade dom i ryggen) men dom träffa mej inte.

Sen kommer jag fram till en stuga, där jag vet att jag bor. Tänker att "nu blir pappa arg på mej" och försöker gömma mej innan han ser mej. Men han får syn på mej innan jag hinner gömma mej. Han springer efter och jag gömmer mej i garaget tillsammans med en man vid namn Tobias (Tobaias). Han säjer nåt om att gömma sej och vara tyst. Vi gömmer oss bakom en Buick (tror jag det var, det känns som det). Jag kikar fram bakom Buicken och ser min far gå förbi (buicken stod bredvid en annan bil med ett draperi över sej, buicken var delvis dold under ett liknade). Sen springer jag och Tobias allt vad vi kan ut ur garaget och upp mot en slänt i närheten. Tobias sa att hans hund skulle finnas där nånstans. Jag fattar ingenting men börjar automatiskt att leta efter hunden. Min far är puts väck och Tobias står nedanför slänten och väntar på att jag ska få tag på hans hund. Först drar jag ut en jack russel (eller nåt i den stilen) sen drar jag ut en kull med valpar, sen kommer det fler hundar ut ur slänten. Det var som om hela slänten var full med hundar. Jag tar mej nerför slänten och hamnar i en snöhög (som för övrigt inte fanns där innan), och framför mej i snöhögen ligger det en jack-tik och diar sina valpar.

Så vaknar jag och tittar mot tv, och tänker: "vad fan är det jag drömmer om?" : S

Varför får just jag namn till mej i drömmarna som jag sen inte kan glömma, utan jag måste helt enkelt skriva upp dom och ha dom intill mej hela tiden? Varför just drömmar om hundar och deras ungar? Varför just djurungar överhuvudtaget? O.o Hade en dröm om att jag hade gerbilungar inte större än 2cm när dom föddes och blev inte större än en dvärghamster. Jag börjar snart tro att jag börjar bli knäpp : S I stort sett alla mina drömmar har nåt djur med i sej, och för det mesta är det djur jag har här hemma (som hund, gerbil, dvärghamster m.m.), men sen så är det en del djur jag inte har, som katt, räv m.m.

Jag fattar ialla fall ingenting, så om nån kan tolka min dröm så är jag bara glad =) Varför just djur i alla (nästan) mina drömmar? Visst, jag älskar djur och vill ha massor av dom, men vilda djur får man ju inte ha i hemmet alls. Så varför? O.o

Och varför fastnar alla namn jag hör/känner/ser i mina drömmar? Tänker på Jenida, TjiTji, JDO (en norsk skogskatt jag drömde att jag fick/köpte av en) och Tobias (Tobaias). Varför kom just dom namnen till mej i drömmen och varför kan jag inte släppa dom?

MVH//Vargen

ewapewa
0

Hej hej!

Jag läste på din sida att du pluggar på naturbruksgymnasium. Kanske är detta med djur och natur något som du dras till för att de symboliserar sidor hos dig själv? Och de finns nära och blir därför lätta att identifiera sig med. De flesta drömmar bearbetar ju vad vi är med om, våra psykologiska processer och motiv. (sedan finns det ju andra drömmar som innehåller andra saker, tex glimtar av tidigare liv och astralresor mm) När jag läste fick jag känslan av att du är en omhändertagande och praktisk person och husdjuren behöver ju oss. Räven ville du skydda mot fara, och den hade ett uttryck i ansiktet som speglar människors uttryck, vilket jag tolkar som ditt behov att skydda dig själv mot faror, men att delar av dig inte riktigt vet vad som är bra för dig, eller åtminstone inte gör det som är det bästa. Du kan ju fundera på vad de olika djuren är symboler för, inte bara klassiskt, som räv-listighet, utan för dig, vilka sidor av dig de representerar.

Det var så mycket i drömmen, men det verkar som att du går igenom en fas i din utveckling där du behöver omvärdera dig själv och omvärlden, och se till vad du faktiskt vill och behöver, vilket kan ha förändrats från tidigare. Och någon oro för din mentala hälsa behövs inte! Du är fullt som du ska!!  :)

Namnen har jag ingen förklaring till, men de representerar säkert något, de med…

Lycka till med din utveckling!

Kram Ewa

[Vargen-J]
0

Hej, Ewa! =)

Ja, jag pluggar på naturbruks. Dock har terminen för oss inte börjat än :P Börjar på onsdag =) Var rastlös igår och är det fortfarande idag, vill att skolan börjar igen ju ;) Fast problemet med drömmen är att jag drömde den för nån vecka sen och då längta jag inte efter att skolan skulle börja, dock ville jag få komma hemifrån…

Om jag nu tänker symboliskt för mej och på mitt sätt, så tänker jag genast på räven inom det nordamerikanska folkets tro. Dock vet jag inte vad räven betyder för dom, inte heller djur som inte är inhemska i Nordamerika. Vet inte om dom har symbolik för husdjur som inte är inhemska, men det tål att tas reda på :)

Rävens karaktärsdrag (som jag nämnde i början av tråden) tänkte jag mer på att han såg ut som en vnlig räv gör, fast han hade en rand med svart som gick från nosen ner till mungipan (tjock i början och avslutades som ett smalt streck intill mungipan). Glömde skriva det ^^'''

Om jag ska va ärlig så har människor bara gjort mej illa och det har gjort att jag nu hatar alla. Jag står helt enkelt inte ut med människor alls : S Helst vill jag bo på skogen i ett eget hus med djur omkring mej, och ingen som stör mej alls! Problemet nu är att jag har en liten skara med vänner som är underbara och jag vill inte släppa dom alls! Ändå vill jag inte ha med människor att göra alls. Jag förstår mej inte på mänskligheten och snart inte mej själv…
Ingen vet heller hur jag MÅSTE ha det för att må bra, och ingen verkar accepter mej som den jag är så då är det lika bra att jag inte finns till känns det som ibland. Kort sagt: jag hatar folk, vill vara ifred och leva mitt eget liv utan att nån lägger sej i hur jag lever det!

Problemet är att folk inte verkar inse det utan att jag ska behöva bli arg på dom och banka in det i huvudet på dom med en bok eller nåt -.-

Tack, då har jag fått bekräftat att jag inte är galen Flört Hoppas det finns nån som kan tala om för mej varför namnen vägrar lämna mej. Dom är det enda jag verkligen stör mej på över att jag inte förstår jag får dom till mej : S

Kram!

ewapewa
0

Men om du känner dig sviken av människorna är det ju inte så konstigt att djuren finns för dig! 

Du har förhoppningsvis den värsta tiden i ditt liv nu, när allt hinner ikapp dig och du börjar utvärdera ditt liv. Jag känner igen det från min egen sena tonår, jag var arg på allt och alla, men har ju trots detta lyckats skapa ett liv som jag trivs med. Det viktiga är ju att välja det som är bra för en, och att lyssna inåt. 

Förmodligen säger drömmarna dig en massa saker som du måste luska ut på egen hand, för det är ju så personligt. Men helt klart finns inga Tecken på att du är galen eller att katastrofer är i antågande. Be om hjälp från dina hjälpare att bli mer harmonisk och att de du möter är kärleksfulla.

Jättekram, Ewa

[Vargen-J]
0

Jag lyssnar så gott jag kan, men ändå verkar det som om jag inte gör det fast jag borde. Det känns som om jag är född i fel tidålder, att jag vill bakåt i tiden och leva det liv jag hade då. Det är helt enkelt fel tid för mej att leva i och jag vill inte veta av den.

Om jag nånsin ska trivas med mitt liv så vill jag leva i min RIKTIGA tidsålder, och det är 1700 eller 1800-talet med Crow-stammen eller vilken stam som helst. Jag vill inte leva i den här tidsåldern, jag vill tillbaks till nomadlivet och leva det liv jag är gjord för!

Jag ska försöka, men det är inte sagt att det går. Jag litar inte på folk, men jag försöker ändå ignorera tanken: "Han/hon är dum i huvet. Jag vill inte veta av honom/henne.". På så sätt försöker jag stå ut med människor, men ibland funkar det inte…

Jag vet att jag inte är galen och kommer antagligen inte bli det heller =) Jag ska försöka, men ibland är vanan starkare än viljan tyvärr

Kram!

[Vargen-J]
0

Ingen som vågar sej på en gissning eller tolkning av det hela? Glad

ikna
0

Titta gärna på betydelsen av de namn du drömmer om. Tobias betyder Gud är god.

Du gömmer dig = du låter inte ditt sanna jag komma fram.

Räven som står på din högra sida, symboliserar din manliga sida.

Alla djur du drömmer om är dina olika sidor/egenskaper. Djurens ungar är nya sidor.

Snö = frusna känslor.

[Vargen-J]
0

Jag hittar inte nån betydelse för Jenida eller JDO, men TjiTji hittar jag en betydelse på. Aborginernas ord för "barnen" är TjiTji, sen dom andra två är som sagt omöjliga att hitta…

Hittade betydelsen för räven, dock är jag tveksam över det hela så jag tänker hålla tyst om det tills jag är säker på det hela.

Tack för hjälpen, ikna! Glad

ikna
0

Räven symboliserar det som du tycker räven står för. Så fråga dig själv: vad är en räv för mig?

[Vargen-J]
0

Det tål att tänkas på ^^''' Har aldrig tånkt på vad räven är entligt mej symboliskt sett