Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 3347 ggr
wolfie
0

Katt påkörd

Min hankatt blev påkörd i kväll vid 18-tiden,han tog sig från vägen men nu hittar vi honom inte,letat i skogen här i närheten..Finns det nån som kan hjälpa mig,jag är helt förtvivlad!Kort på honom finns på min sida.Han heter Judas.

Tack på förhand,ska ut igen o locka,ropa,vissla..

Elisabeth-J
0

Jag ser tyvärr inget just nu men jag hoppas innerligt att ni hittar honom snart.

Kramar!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

EwaAkerlund
0

Men vännen,nu lider jag verkligen med både dej och katten! Du skriver att du har sökt i skogen,har du lyft på grankvistar??Jag tycker mej känna att han trycker mot en granstam och är lite rädd just nu. Tänker så på er,och kan du inte hitta honom med min hjälp,så hoppas jag verkligen att någon annan försöker sej på att finna honom.Kramar till er!!

[Hellas]
0

Nej vad hemskt, jag kan inte hjälpa dig men jag hoppas verkligen att allt gått bra.

Kram /Hellas

wolfie
0

Tack snälla Elisabeth!Ja det är så jobbigt att veta han är skadad,och så hittar vi honom inte,en granne var ute med sin hund o leta,men ingen katt..

Kram!!

wolfie
0

Ja Ewa vi har letat o lyft på kvistar o sånt,o nu är det mörkt,hoppas han vågar sig hem i alla fall!

tack för era försök!ska ut igen..KRAM

wolfie
0

Så fort det ljusnar i morrn bitti så ger vi oss ut igen.

wolfie
0

Jag har nyss varit ute o letat,men ingen Judas…Gråter

EwaAkerlund
0

Men vännen..fy,vad jag lider med dej. Skickar dej styrkekramar,och jag hoppas verkligen att han kommer till rätta.Tänker så på er..

wolfie
0

Tack Ewa!Jag ska ge mig ut igen o gå ännu längre upp i skogen,jag vet att han är skadad,ena bakbenet,så förmodligen ligger han nån stans..men vart?ja det är så fruktansvärt när jag inte hittar honom,tycker mig höra jamande oxå,men kan ju vara inbillning,jag vet inte..tack för ditt stöd o kramar,kramar till dig!

EwaAkerlund
0

Vet du vännen..När jag läste igen att du varit ute för att söka,så fick jag fram en stor sten,en liten bit in i skogen.Den ska då finnas i lite mer öppen terräng. I den bilden ligger han nedanför stenen.Nu gillar jag verkligen inte att ge olika "tips" vad gäller att hitta djur,skrev ju först igår under en gran,men det kan vara värt att hålla sikte oxå på en större sten..Och så länge du söker efter din älskade misse,kommer jag att leverera #tips# på löpande band.Fel eller rätt??Bryr jag mej inte ett dugg om,nu gäller att hitta ett liv!! Kramiz!!

Mavios
0

Oj, vad hemskt - hoppas du hittar din kisse och att han blir bra igen! Styrkekram.

#10 Kan inte katten flyttat sig sedan du "såg" den sist, dvs tipset måste ändra sig? Eller fungerar det så att du ser hur det kommer se ut när ägaren hittar sin katt? Bara nyfiken på hur det fungerar - det här är långt ifrån min vardag. :)

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

EwaAkerlund
0

#11 Jo,han kan mycket väl ha flyttat på sej,Jag är defenitivt ingen som är bra på att finna försvunna djur eller saker,inget jag direkt "satstar" på heller,men då det gäller ett försvunnet älskat djur,som dessutom är skadat,gör jag det jag kan i alla fall.Och håller alla tummar att det ska funka..Kyss

Mavios
0

#11 Jag håller också tummarna att du lyckas. En ros för att du försöker!

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

maiya
0

#11.Men fy vad hemskt,håller tummarna att du hittar din katt.Lider med dig.Skickar styrkekramar till dig så att du hittar honom.Kram

wolfie
0

Öppen terräng?oj då vet jag vart jag ska söka!! jag tror oxå att han flyttat på sig!sticker ut igen!återkommer..

Cristine
0

Jag ser som Ewas första syn..att han ligger under en stor granruska.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

EwaAkerlund
0

*Väntar spänt* Och nu vill vi ha ett positivt besked helst…

wolfie
0

Nu har jag gått ett helt stråk åt ena hållet där det är lite öppen terräng,o kollat vid flera stora stenar,fanns ett ställe med en väldigt stor sten o det låg mycket granris där,men ingen katt,han kan ju ha varit där,ett perfekt gömställe..och snart måste vi åka i väg oxå..jag hoppas han letar sig hemåt o att Judas ligger här på en stol eller i hammocken när vi kommer hem..får fortsätta ut o leta igen senare..usch va jobbigt detta är..

Tack för era försök!Många kramar till er!

EwaAkerlund
0

#18 Det hoppas jag verkligen att han gör.Men jag sänder honom och dej,tankar om en återförening.Kramar

Marina2
0

Hoppas han kommer tillbaka.

kram

wolfie
0

Fortfarande ingen Judas…har mist en till katt i dag..mamman till Judas..Alice…Hittade henne i morse på vägen..Gråter

wolfie
0

Det är oerhört tungt just nu..Gråter

EwaAkerlund
0

Lilla gumman….Just nu finner jag inga ord,Gråtervet precis vad du går igenom.Men jag kan i alla falll skicka med en tröstekram till dej och familjen.

[Hellas]
0

#21 Nejmen kära nå´n, vad tragiskt och så jobbigt vännen.

Jag skickar varma kramar till dig och lilla familjen

wolfie
0

Tack snälla…Gråter…Ja det var ingen trevlig syn på vägen…Vart Judas är vet jag inte…Har varit ute o letat o lyft på grenar o ris…Varför 2 katter på  2 dar..varför överhuvudtaget??GråterGråter..Vi har nu begravt Alice här på gården nu…

Helajna
0

#21 nej men fy så hemskt :(

jag vet själv hur det är att få en katt påkörd :(
ha rni fler katter?

wolfie
0

Vi har en kvar..Maja..finns foton i mitt album..hon är nu inomhus o oerhört kelig..undrar om hon vet?…

Cristine
0

Neeej..så hemskt..jag lider med dej!Har också 3 katter varav en blev påkörd men kom hem efter  två dagar.  Vilken oförklarlig händelse..hoppas och ber för att Judas kommer hem. Dom har säkert någon sorts telepati för mina går inte ut på vägen längre.

Kramar Cristine

wolfie
0

#28 Judas blev ormbiten i våras,tidigare på sommaren hade han antagligen blivit påkörd eller om nån varit elak mot han,fick en småll på högra sidan sa veterinären,bägge gångerna kom han hem..och nu det här..tror han är mer skadad än vad det hade sett ut som…eftersom han inte kommer hem..Gråter

wolfie
0

Jag o guben har varit ute o letat mer..men ingen Judas..spårlöst borta…

Mavios
0

Neeej, vad tragiskt. Tröstekramar! Hoppas Judas kommer hem snart!

wolfie
0

#31 Tack så mycket..Jag känner nu att fanns inte denna sida så vet jag inte vart jag skulle få mina krafter ifrån..Nu orkar inte mina fötter mera idag..har blåsor nu..men fortsätter o letar i morrn igen..Kram o tack till er alla som ger mig kraften o orken att ta mig igenom detta…

EvaNy
0

Läste om din försvunna katt i morse och har tänkt på er ofta i dag. Så hemskt! Så otroligt tråkigt att bli av med två katter på så kort tid. Jag förstår att det känns tungt. Jag håller min tumme för att Judas ska komma hem igen.

gnagarn
0

Håller även jag mina tummar o hoppas verkligen

ni hittar Judas snart.Har själv två katter o flyttat nyligen

o den ena vill så gärna gå ut o jag bor så nära en väg o

har tvekat om ja ska låta henne få gå ut. Men efter att

ha läst om era katter så kommer ja stå emot hennes

jamande o hålla henne inne.

Lider så med både er o Judas.

många kramar Lena

gnagarn
0

Jag tänkte på om du känner någon som har en klok

hund som kanske kan hjälpa till o spåra upp katten.

Kanske e tokig som tror det kan funka???

Men ja skulle själv må så dåligt o lider så med er

o vill så gärna ni ska hitta honom,

wolfie
0

Ja det är så jobbigt så jag fattar inte hur jag orkat mig igenom denna dag..

men Maja som är kvar har varit hos mig hela dan,och nu skulle hon absolut ut,har ont i magen o tror nu att även hon blir dödad i trafiken..

Maja har gett mig kraft i dag och ni som finns här,för jag skulle aldrig orkat sitta här vid datorn annars..och skriva lite vad som händer o.s.v..

Kollat på film,men jag fatta inte mycket,tankarna vandra vidare..

Tack #33 o #34..Kram

gnagarn
0

Jag har ju 2 katter o ibland har det hänt nån av dom

blivit instängda eller råkat smita ut på balkongen.O varje gång

kommer den andra då o jamar annorlunda ända tills ja följer med

den o hittar den andra. Försök gå med Maja ut o se om hon hör Judas o kan visa vägen.Alla sätt e ju värt att prova i den

här situationen.  Lycka till

O åter igen kram från mig.

Starfall
0

Hej….

Jag finner inga ord för dessa tragiska händelser :'( Att Judas blev påkörd och sedan hans mamma Alice, det är helt ofattbart. Jag vet så väl hur hemskt och jobbigt detta känns. Har mist många katter på grund av vägen :'( Man känner sig så maktlös… :'(

Jag känner det som att Judas skadade sitt högra framben svårt, det var ett svårt benbrott men som hade kunnat fixas av veterinär. Tyvärr känner jag att Judas  inte lever… När jag såg hans bild fick jag jätteont i högra armen och en stickande känsla i magen. Detta försvann sen när jag tog bort bilden.. Jag känner det som att Judas fick en inre blödning i magen… Kikade på vyn över ditt hus och byn runt omkring, kände starkt en plats inom den röda ringen där jag tror han finns. Han har krupit under något så han inte syns så väl. Möjligen är det en mindre rotvälta eller liknande. Denna plats är snett ner mot höger från huset räknat. I början av skogen…

Jag hoppas verkligen jag har fel… Vill att han ska leva och bli frisk igen. Men detta var det jag kände :'(

Vill bara ge dig massa tröstkramar, jag vet hur jobbigt det är:'(

Kramar//Carro

wolfie
0

#38..snett ner från huset räknat alltså inte som du ser det på bilden??

Det stämmer att ena benet är skadat!!

Vad är rotvälta för något?

#35 en granne gick med sin spårhund i går men han kände ingenting..

Usch nu ryser jag…

wolfie
0

Har redan fått förklaring på rotvälta…det finns en sån där du beskriver det #38…min karl gick där idag,men ej runt om…tror jag..usch…stackars liten…Gråter..

wolfie
0

Tillägger..det omringade området är ju våran gård!han tog sig hem då??men rotvälta där,ner mot bäcken då?får se om vi orkar ta oss ut där nu med ficklampa,Alice ligger begravd just där i närheten,bara ett par meter…

wolfie
0

#38..Vi beger oss ut tidigt i morrn o går från vår gård efter bäcken..eller blir nog snarare jag,nu är för riskabelt i mörkret,o jag tror in heller att han lever längre,om detta stämmer så har han sprungit i panik ända tills han ej orka mer,då tog det slut…usch..Gråter

wolfie
0

#38..Tack för dina försök..får se om vi hittar honom i morrn omkring där du beskriver det,antingen på vår tomt eller i början av skogen,men vi har ju letat där,men är lite snårigt så kan ju ha missat..Nu ger jag mig för i kväll..måste ha krafter till i morrn..o jag har en sambo som är minst lika ledsen som mig…så nu ska vi ta hand om varandra..

Elisabeth-J
0

Jag lider verköigen med dig wolfie, fy vad jobbigt för dig nu men en katt som är borta och en som du fått begrava inom 2 dagar!

Jag finner inga ord…. skickar tröstande och stärkande kramar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Helajna
0

#27 verkar som att hon vet…
har haft två katter som "försvunnit" onaturligt från oss.
den ena fick hjärnblödning och gick vilse (avlivades senare av en som tog hand om henne) katten vi hade hemma var otroligt fäst vid henne och var väldigt ledsen länge… var sig inte alls lik.

i det andra fallet blev halvsystern till vår katt överkörd… systern var nedstämd.. men började genast att finna sig i det. jag är övertygad om att hon såg henne död… hon accepterade det, istället för ett försvinnande…

Hoppas verkligen att Judas kommer tillbaka!!

wolfie
0

#44 Tack det stärker..

Nu har jag vart ute o tittat o lyft på allt,men ingen Judas..tittar jag åt fel håll?missförstår jag beskrivningen?är det åt höger i bild?eller vänster?jag har iaf letat åt alla håll,men är snårigt i början av skogen..får gå sakta..

Vilken förtvivlan detta är..att inte hitta Judas,sen det med Alice..

#45 Maja är den katten som avgudar mig,följer mig överallt,vill bli buren o kelad med helst hela dagarna,ville inte att jag skulle kela med de andra när hon såg på,hon blev svartsjuk.Så än så länge vet jag inte om hon förstår  att Judas o Alice är borta..Men denna morgon när jag släppte in henne så låg ingen halväten råtta nedanför trappen,gör alltid det när hon varit ute o jagat på nätterna..

Jag hoppas verkligen att vi hittar Judas..bara vetskapen att han är skadad o ligger o har ont skär i hjärtat..

Finner jag honom där nånstans i närheten så har han försökt ta sig hem men inte klarat det..

Starfall
0

#39 Jag känner det som att platsen är snett ner mot höger från huset räknat, sett på bilden. I början av skogen. Ser fortfarande en rotvälta eller liknande…

Titta även på ställen som dessa: Under hus, i bodar där han kan ha krupit in, tätt buskage, gropar… Detta är bara vanliga tips, inget "övernaturligt".
Hoppas du hittar din katt, det är så jobbigt att inte veta vart ens katt finns.

Sänder dig stärkande tröstkramar! <3

wolfie
0

Nyss hemkommen…ingen Judas..men såg nåt helt annat som fick mig på totalt helt andra tankar..

En varg!!!!

Jag tyckte mig höra en katt som jama  så gick mot djudet långt upp i skogen..när jag lyser in under mörka vrår med ficklampan så ser jag nåt som rör sig i ögonvrån..en hund..ensam..nej måste va en varg..såg ju ut som en..o det finns fler som sett en ensam varg här..när jag ser på bilder på vargar så är det exakt teckning!!

Nåväl..nu går jag inte ut själv igen..har bett grannar titta överallt på sina gårdar o under uthus o så..men ingen har sett nåt..

Letar nu precis överallt..har tittat åt det hållet du sa oxå Starfall..det gjorde jag först..ska be guben följa mig ut nu o hjälpa mig lyfta på ris o sånt..

Cristine
0

Jag ser den fortfarande på ett ställe med nåt hål i marken ..över finns mycket ris. Det är ju så svårt att få fram dem när de ar rädda och skadade..min låg två dagar under en lada och ville inte fram. Sedan kom den av sig själv. Vi blev ledda till ladan av en av de andra katterna.Kanske du ska ta med Maja igen! Kram Cristine.

wolfie
0

Har lyft på mycket ris o tittat i hål o lyst med ficklampa,vid stenar,ja alla ställen…i närheten där vi bor o längre upp i skogen,först efter alla ställen om tipsen här…sen överallt…jag har gett upp hoppet nu…inser att han inte lever längre…blir väldigt svårt att leta en död katt i en stor skog…känns så ledsamt o tråkigt…Maja har nu varit inomhus hela tiden förutom en liten sväng tidigt i morse…hon vill bara vara där vi är nu…nu orkar jag inte skriva mer…

Gråter

maiya
0

Godmorgon Wolfi! När katter är skadade så går det gärna undan och gömmer sig och försöker läka sig,för katter har en otrolig läkningsförmåga att läka sig själv.Det kan ju vara därför som din katt håller sig undan tills han har läkt färdigt,och sen kommer han hem igen.Så var det med min katt.Håller tummarna att din kisse kommer hem snart.Kram

wolfie
0

#51..Ja det sägs ju att katter har 9 liv.Om han lever kan han ju komma hem till slut.Men jag vet inte längre,den benskada de såg han hade när han sprang i väg såg inget vidare ut,men tänker samtidigt att kunde han springa på  tre ben så kan han ju inte vara så fruktansvärt allvarligt skadad,alltså inre skador o sånt..då hade han väl inte kunnat gått heller..så är mina tankar i ett virrvarr o sorg.Han kom ju hem tidigare när han varit skadad fast han knappt orka gå..Tack du ger mig lite hopp igen!Kram

Andina
0

Skickar så mycket Ljus och Styrka som det bara går!

Jag har själv katt - som övergiven och utmärglad själv valde att flytta hem till oss - och andra djur. Och har haft djur omkring mig i mitt hela liv. Och det är oerhört svårt när de kära familjemedlemmarna försvinner.

Jag vill inte lägga in några större förhoppningar heller, men hoppet är ju det sista som överger oss, Men jag vill ändå nämna den bild som kom till mig när jag tittade på din bild av Judas… Det var som att "jag" satt nere vid marken i ett buskage eller vid en trädgräns intill ett ljust - ev gult hus. Jag såg husets ena hörn rakt framför mig. Bilden återkom hela tiden och "vägrade" släppa mig… Så jag tänkte att jag nämner det i alla fall..

Jag önskar ingen att få gå igenom det du/ni nu går igenom! Det enda vi kan göra är att vara med dig/er!

Hur som helst - Jag önskar verkligen att ni hittar Judas väldigt snart!
Mycket Ljus och Styrka till Judas och er allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

wolfie
0

#53 Grannen till höger i bild på foto jag har i album har gult hus,har ej varit på deras gård o tittat än!de har snårigt buskage ner mot bäcken..vi har varit där vid bäcken mot skogen…nedanför deras gård..men ej så pass långt ner..måste gå o be de grannarna kika runt eller om vi har tillåtelse att gå omkring där…hoppas detta kan leda till en lösning..ser du om han lever??lite längre bort finns oxå gult hus…

wolfie
0

Nu kanske jag ger för mycket information!Men jag vill ju att Judas ska komma hem..har ringat in vår gård o området vi letat i..sen syns grannens ljusgula hus o omgivningarna..stämmer väldigt bra Andina det du ritat o om han nu befinner sig där..måste äta nu först,har ej ätit på hela dan..återkommer!!

wolfie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev så ivrig att jag glömde lägga in fotot!!

Andina
0

Nej tyvärr fick jag ingen bild av Judas - utan det var som att jag själv satt där i buskaget. Som att jag ser genom någon annans ögon.

Jag håller alla tummar för att Judas ska dyka upp snart! Hel och hållen. För det är ju precis som Mayia säger - katter (och djur i allmänhet) drar sig undan när de skadat sig, för att läka.

Jag hoppas också att det en dag kan kännas lättare i hjärtat att veta att Alice är en helt fri liten katt-själ nu!

Vi är många med dig/er nu - jag hoppas all den energi som sänds till er och Judas hjälper honom att komma hem i gott skick!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
0

Nu när jag såg din nya bild kom jag på att det skymtade ett rött hus någonstans i närheten… men väldigt vagt och ingen tydlig bild. Jag minns också att det kan ha funnits någonting på tomten mellan hus och träd/buskage… kanske någon utemöbel, barnsaker (leksaker?) eller annat… Men det var också väldigt vagt…

Jag tror inte Judas tagit sig bort någon längre sträcka - så jag skulle leta i och vid trädgränsen vid husen runt omkring er…

Än en gång jag önskar er All Lycka i sökandet!

wolfie
0

Letat överallt där vid gula huset,nu när du skrivit om leksaker på tomten e.dy..ska jag åter gå till det vita huset..2 hus från oss,letat där tidigare,men gör ett försök igen,han kan ju ha flyttat på sig kanske?

Andina
0

(Jag vågade nog inte hoppas på det heller… men man vet ju aldrig, så därför ville jag nämna visionen som inte ville "lämna mig".)

Vi är många som ber till Högre Makter om att ni ska hitta Judas!

handsoflightmini.jpg

wolfie
0

#Tack o åter tack!Det både värmer o hjälper,jag har styrka nu i dag o ork,har vandrat fram o tillbaka vid skogskanten,stannat kvar o lyssnat,gått vidare.Men jag får nog ge mig,han kanske kommer hem en dag,eller så gör han inte det för han är kanske redan död.

Sen en annan sak,den s.k vargen jag såg,var ju ingen varg,en vildhund som sprungit lös i 3 veckor,som andra tagit fel på oxå.Jag hade inte läst tidningen i går.Det kan vara så att den tagit Judas.. eftersom den håller till här..oerhört tragiskt i så fall.Ja tankarna irrar..

Men lite hopp har jag kvar än…

Katarinaj
0

Jag "kan" ju inte sånt här, men har försökt känna in genom att titta på fotot av ert hus. Jag hamnar…om du står bakom ditt hus med ansiktet mot skogen, så utgå i från vänster husgavel och gå snett eller egentligen rakt ut från gaveln, mot den stora granen som står där. Vid granen vik av lite mot höger och i ett område på ca 20 gånger 20 meter, där hamnar min känsla. Har inte provat att känna in sådant här så mkt, men ville ändå försöka. Jag ger dig en kram också. Lycka till!

Katarina

wolfie
0

#62 Menar du den ensamma granen?eller menar du där det står flera granar?

wolfie
0

"62 För i det området ligger Alice begravd..

Katarinaj
0

Ja jag menar den ensamma granen. Om jag tittar på kortet och tittar på den ensamma granen, så är det till höger rakt ut från den ensamma granen. Men det är kanske därför jag får in känslor därifrån, om Alice är där, menar jag. Jag ska prova igen och titta på kortet av Judas också.

Kram

wolfie
0

Det behöver inte vara det,för hon ligger närmare huset,o mot skogen,ösregnar här nu o vi håller utkik ifall det är så att han är på väg hem..När vi släppte in maja nu så reagera hon som katter brukar när de ska trängas för o komma först in genom dörren eller vända sig om liksom,märkligt va precis som om en till katt var med o skulle inomhus..!!hon stog kvar o titta i ösregnet!!jag fick bära in henne!!

Tack för dina försök Katarinaj!kram kram

Katarinaj
0

Innan när jag bara tittade på kortet kände jag ingenting, så då ville jag inte skriva. Men sen när jag tittat på kortet av huset och tittade på kortet igen av Judas, så kändes det som om han faktiskt kan va i livet. Ställ ut lite mat om i fall att, det kanske ni redan har gjort. Är det "bara" benet, så kan han klara sig. Hade en katt för en massa år sedan som blev påkörd och bröt lårbenet. Vi såg den på håll flera dagar, men det var inte helt tam, så den gick inte att bara gå fram och ta. Men med en kattbur och räkor, så fick vi tag på den. Så ge inte upp hoppet riktigt än. Jag provar att känna in i morgon igen.

Kram Katarina

wolfie
0

#67  Tack så mycket för ditt stöd som ger hopp,Maja skulle absolut ut igen,så hon letar nog säkert nu,satt o spana på trappen ner mot skogen,har ej ställt ut mat än för jag har trott att han är död redan…har då ej tänkt på det med maten,o kommer han hem så jamar han ljudligt,men det gör han kanske inte nu ifall han kommer,men vi springer ju öppnar dörren ideligen o spanar…

det måste bli läggdags nu jag är helt slut.. hörs i morrn igen,jag vaknar tidigt som vanligt..natti o kram

Andina
0

Jag hoppas innerligt att Maja kan få Judas att känna trygghet och att han följer med henne hem igen!

I natt!

Sov gott-kramar

wolfie
0

God morgon,ingen Judas,ordnade med efterlysningar i torsdags,i dag ringer jag polisen oxå,lika bra att göra allt,ifall han skulle vara i livet.Släppte in Maja i morse vid 5.nu ska jag ut på gården o kika runt o lite runt omkring.

Katarinaj
0

Jag ska gå i väg o jobba ett par timmar nu, ska sätta mig i lugn o ro igen när jag kommer hem och se vad jag kan känna in.

Kram Katarina

wolfie
0

#71 Ha en bra dag på jobbet,de är ju ute här i skogen o letar en försvunnen hund samtidigt,så lever Judas håller han sig undan,han är livrädd för hundar!

Hoppas han kan ta sig hem!

wolfie
0

Har traskat omkring i skogen,tyckte jag hörde honom men så svårt att lokalisera!Jag tror att det är bara o vänta nu tills han själv väljer att komma hem…om han lever…men ni som kan detta med o finna djur o ni som övar,försök igen!För jag springer genast ut o kikar!

Katarinaj
0

Kom hem vid halvtvå, har rastat vovven o varit o handlat nu. Jag ska försöka varva ner lite sen ska jag prova igen. Men som sagt jag är inte så bra på detta, så jag hoppas ngn annan kan försöka att se, känns inte alls bra om han är skadad.

Kram Katarina

Katarinaj
0

Jag har försökt igen, jag hamnar hela tiden i skogen bakom ert hus. Finns där en liten bäck eller ngt? Jag känner vatten.

Katarina

wolfie
0

Ja..det finns en bäck!

Cristine
0

Jag tror också att han är i skogen bakom ert hus och vidhåller att han håller till i något hål eller väldigt tätt snår därifrån han tittar ut ibland. Cristine

wolfie
0

Det rinner en bäck precis vid tomtgränsen innan skogen!sen är det otroligt mycket sly överallt,tar tid o gå igenom allt,finns mycket hål som vi tittat i,därför det är så himla svårt att hitta honom!

Åh vad glad jag är att ni försöker!

Andina
0

Ja, det måste vara svårt att hitta en liten katt med så många gömställen.

Idag fick jag enbart en bild där "jag" tittar upp/ut ur en liten håla. Såg ingenting annat än gräs, träd och buskar… Men det var också en kort glimt och i väldig "närbild"… Såg inga hus eller andra färger än naturens grönska…

Håller alla tummarna för att ni hittar honom snart!

wolfie
0

Det är nu världens ösregn här!Sen borde jag äta.Tycker det verkar som han lever o förflyttar sig då.Vilken vånda.Jag ber o håller tummar hårt.

Katarinaj
0

Ja det är inte lätt att hitta en Katt som krupit undan. Men jag känner fortfarande bäcken. Har du ingen granne eller god vän som har Hund. Försök ta med den då och gå längs bäcken. Lycka till.

Katarina

Linda79
0

Hej, jag beklagar verkligen sorgen för mamma katt och Judas. Jag ser erat hus som är lite avlångt på något vis. Bakom huset ligger bäcken och den ska ni följa och efter ca 70 meter delar sig bäcken i små förgreningar,  den förgreningen till vänster är något kortare och den till höger något längre. Gå då 70 meter till ca så ska han finnas där mellan stenar och buskage. Han är kall men vid liv. Nu när jag ser honom i alla fall. Sen kan jag ej garantera något men ni bör finna honom. Det är jag säker på. Han har skadat sitt bäcken och kan därför inte röra sig nu när chocken släppt. Han hittade inte hem pga chocken.

Jag hoppas att ni hittar honom vid liv och att ni får en ny chans att leva länge med varandra.

Skickar massor av tröstekramar och hoppas att jag var till hjälp.

Ljus och kärlek// Linda

Eija
0

Hej, har suttit och följt denna tråd, och din andra om dina kissemissar, har tyvärr inte förmågan att se, men jag tänkte på att du har skrivit att Maja hade inte kommit med någon mus på morgonen som hon brukar, hon kanske helt enkelt har gått med den musen till Judas, för att hon vet vart han är….bara en tanke….

så om du följer efter henne när du släpper ut henne till natten, så kanske hon visar vägen till Judas då….och samtidigt är det enklare att se katten p g a man har ficklampa, då lyser ju ögonen i mörkret…..såg oxå att det verkar ha varit en varg i krokarna, då håller sig nog Judas verkligen undan…om det är så….

kram på dig och jag önskar verkligen att du finner din Judas vid liv.

wolfie
0

Vi har letat som galningar nu!Har följt bäcken,men jag ska gå ut igen o gå från andra hållet där bäcken börjar…hoppas innerligt att detta stämmer…

Ja det är ju en möjlighet att följa Maja på natten oxå…

Kilar ut igen..

Katarinaj
0

Jag tänker på dig, önskar jag kunde göra mer.

Kram

wolfie
0

Ingen katt,har tagit kontakt med en djurkommunikatör,inväntar svar om hon kan hjälpa oss..ficklampan är så dålig så jag kan ej kila ut i mörkret heller..Gråter..åh va jobbigt det är nu..känns som han ligger där det är beskrivet..men hittar inte honom ändå ju!!Gråter

Katarinaj
0

Åh jag hoppas verkligen att den här Djurkommunikatören kan hjälpa dig. Jag lider verkligen med dig. Natten som gick drömde jag om Judas och katter i en fasligt rörig dröm. Jag skickar trygghet o kärlek till Judas och hoppas, hoppas verkligen på det bästa.

Kram

wolfie
0

Jag drömde oxå i natt en konstig dröm om katter,minns ej riktigt.

Jag gör allt jag kan för att finna Judas,men fick panik nu i kväll när jag letade,kändes som han fanns där nånstans,men såg honom inte!!Jag går ut tidigt i morrn igen o fortsätter leta där igen..

wolfie
0

#82 Ska vi föjla bäcken till höger eller till vänster,den delar sig inte utan svänger liksom,men är blötmark till vänster..blir så förvirrad i alla beskrivningar…eller gå rakt fram på nåt sätt?

chik
0

wolfie!!Jag vill inte på något sät oroa dig.Men ett tips, se vad det är mycket fåglar..Eller om du kan få låna en eftersökshund…Hoppas att du tar det rätt.Lycka till.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Pluppis
0

Wolfie…. Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig och dina katter… Jag hoppas så innerligen att Judas kommer fram och kommer till en vet. Och jag beklagar djupt från hjärtat att ni förlorade Alice. Nu har ni Maja, lita på henne att hon hittar Judas. Och så ska ni såklart lyssna på Eija! Jag har själv fyra katter och de är som våra barn, och skulle något hända dem skulle mitt hjärta gå i tusen bitar..

Jättebamsekramen!

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

wolfie
0

Jag är alldeles nyvaken för Maja väckte mig o skulle absolut ut,jag såg från vilket håll hon kom i går kväll…men hann ej se nu…ska nu försöka vakna till o ge mig ut…alla tips är välkomna bra som dåliga…har gått igenom hela känsloregistret ändå…

nu ska jag ge mig ut…

wolfie
0

Hemkommen..ingen Judas…funderar på om han gett sig i väg långt upp i skogen,direkt efter han blev påkörd,finns en sjö längre upp!Önskar att jag var djurkommunikatör nu…

wolfie
0

#82 Jag har letat i dag överallt där du beskrev det som att han ligger..men hittar honom inte…Blir galen snart!Kan du känna något mer?Förresten Maja syntes inte till när jag var ute,hon kom o mötte mig när jag kom hem…usch va jag känner mig tjatig,men är så förtvivlad ju…Gråter

wolfie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in en annan bild på Judas…

Linda79
0

Hej igen…ni ska ta till höger från bäcken när ni gått den där sträckan. Inom en radie av några meter ska han vara. Två större stenar ligger där tätt intill varandra och där är han. Jag ser som ett mindre berg bakom stenarna. Jag ser som en kurva på nåt konstigt vänster där stenarna och berget är.

Hör av dig på min msn annars så går det snabbare att samtala.

Du får den via pm.

Kram!

wolfie
0

Jag har fått positiva svar från djurkommunikatören!!!Glad

wolfie
0

#96 Jag har vart på det stället,han var inte där…

Linda79
0

Okej då har jag gjort allt jag kan ser inget mer än det…åh=) vad sa djurkommunikatören? *nyfiken*

Kram!

wolfie
0

#99 Vet ej om jag har tillåtelse att skriva det här?Hon har inte fått nån info alls bara att han är försvunnen..

Men jag har fått så pass bra info o det stämmer med den skada vi visste o i vilket ben..Han lever iaf!Glad

Nu ska jag genast kila ut till de 2 ställen jag kan tänka att han är på!

Det är inte i skogen!

Så pass kan jag säga..när jag vet om jag får skriva utförligare så ordar jag senare här..inväntar mer info från djurprataren…

Men tack så mycket Linda79!o alla andra som försökt!Nu hoppas jag att jag hittar honom!!

Katarinaj
0

Jag fick en väldigt stark känsla i magen nu när jag läste ditt senaste inlägg här, känns som om du hittar honom i dag. Nu ska jag lägga mig ner och skicka krafter till Judas, så att han kan göra sig hörd.

Kram

wolfie
0

Han får healing nu av henne..jag våga inte locka på honom där jag var nu för det är på andra sidan stora vägen..det betyder att han först sprang mot skogen o vände sen över vägen igen..han verkar va intill den..finns en plats där som jag fått beskrivning på..

Jag har fått kärlek tillbaks av Judas…önskar jag kunde få skriva utförligt här..!Den andra platsen känns lite långsökt,är så långt härifrån..som jag tänkte att han kan vara..

Bättre nu o vänta på mer info..för nu är jag helt slut av alla känslor o för lite sömn..

Ja jag har oxå  en stark magkänsla nu Katarina..

Nu håller vi tummarna..

Kram

Katarinaj
0

Ja det gör vi! Jag har skickat kraft till honom.

Kram så länge…

Cristine
0

Jag tror du får honm tillbaka. Sänder allt jag kan. Kramar.

Eija
0

Vilken härlig positv känsla ni ger, detta bådar gott…hoppas nu att det blir så som vi alla önskar här……kram

Andina
0

Vi är många med er nu som hoppas att allt går väl och följer er!

Katarinaj
0

Hur går det? Tänker på dig o Judas…

Pluppis
0

Hoppas att ni hittar Judas med hjälp från djurkommunikatören. Tänker mycket på både dig och dina katter

Kram

wolfie
0

Har inte hittat honom än!Men han är kvar på samma plats säger djurprataren…Han har fått healing…Själv har jag somnat av ett tag…

Katarinaj
0

Jag förstår att du måste vara helt slut både fysiskt o psykist. Jag har bett till högre makter för att du ska hitta Judas, så då måste det bli så. Jag finns med dig i ditt letande.

Kram

wolfie
0

Tack Katarina du är så snäll!kram

Katarinaj
0

Nu ska jag krypa ner, hade hoppats så att det skulle bli ett positivt besked i från dig här i tråden innan dagen var slut. Men vi hoppas och tror ännu att det hela slutar lyckligt. Skickar lite mer kraft o trygghet till honom.

Godnattkram Katarina

wolfie
0

Han ska finnas under en stor buske som skyddar honom väl från regn o blåst…hon kunde ej få fram mer i kväll för han vill inte bli hittad…Jag sänder honom  det jag fått instruktion om..hoppas han kommer hem…Jag får leta i morrn igen under alla tänkbara stora skyddande buskar…

han lever i alla fall…Nu gäller det att finna honom så att veterinären kan bota honom…

Jag tror jag vet vart han håller till nu…det är bara nån gård hårifrån eller alldeles intill…

Maja var alldeles uppspelt när hon kom in i kväll..satt o stirra intensivt på mig o sin husse…o prata högljutt!

Nu ska vi sova allihop o jag behöver krafter för o hjälpa Judas hem..

wolfie
0

Jag har letat i morse där jag trott han är,det visar sig nu att han är inte alls i närheten av vatten enligt djurprataren,men jag ska leta nu efter lite mer utförligare info..

han är kvar på samma ställe..

men nån borde se honom snart,för det är intill en gångväg där många passerar..

finns mycket gångvägar…

Imasy
0

Fy vilken vånda det måste vara för er!

Du har kanske redan letat på dessa ställen, men jag tänkte att om han blev skadad så kanske han ville söka trygghet någonstans?

Tänkte att han har kanske hittat något litet hål i tex husgrundet, garage, vedbod eller liknande hos er eller hos grannar?

Håller mina tummar att han inte har fallit offer för ett annat djur ute :(

wolfie
0

Han ska vara vid liv,men vill hålla sig undan,letat på en grannes gård,hitta honom inte,de ska ta sin hund till hjälp..

wolfie
0

Linda79 Jag måste säga att din beskrivning på bäck o vart de där stenarna var o dessutom lutningen o cirkel..det stämmer verkligen!Jag har nog missat de stenarna…varit vid några andra..nu var det så att ingen ficklampa hade jag med mig..ska gå dit igen för det var ett hål där!!!mellan stenarna eller strax lite under…jag har ju lyssnat på kommunikatören mest nu..

Får se hur detta blir!!Ni är ju fler som sagt bakom huset till höger i början av skogen,men jag kan ju ha väglett er oxå eftersom jag lagt in foto på vyerna..Hmmm

wolfie
0

Ja nu var det inte så att han fanns där,men jag tror att det kan va hans favoritställe,för han kom ofta från det hållet när han varit i skogen..men beskrivningen på hur det ser ut var bara så fränt!

Ja nu har jag ont i magen av allt,hittar honom inte..får försöka stå ut..

wolfie
0

En annan sak på vägen är att jag ömmar varmt för djuren,jag skulle vilja lära mig o hitta djur o kunna kommunicera med de..

Katarinaj
0

Känns jättetråkigt. det är en hemsk känsla av maktlöshet när man inte finner sitt djur. Oavsett hur utgången blir, så är ovissheten fruktansvärt jobbig. Men jag finns med dig ännu och hoppas att du blir lite styrkt av mina tankar.

Kram Katarina

wolfie
0

#120 Ja det är så trist,men lever på hoppet..Tack för du finns med mig..försöker tänka på annat..Har ju letat hela dagarna nu i omgångar överallt..får nog ge upp o hoppas han kommer hem en dag..i morrn kväll har det gått 1 vecka..

Kram

Andina
0

Du har många med dig Wolfie! Vi är många som inte önskar nå't annat än att lille Judas hittas/tar sig hem och följer er!

Hur det än är hoppet är det sista som överger oss - och tack och lov är det så! Hoppet driver oss framåt.

Vi ber alla för att han ska komma hem snart!

wolfie
0

#122 Tack o kram

wolfie
0

Jag har nu fått besked…enligt henne så gick han över i natt efter han flyttat på sig,känns grå o kall,ingen själ för den är hos oss..fått beskrivning på vart han ska ligga,högt gräs som en åker eller gärde…fått massa hälsningar från han o massa kärlek…hoppas hon har fel!ska nu ut igen o leta häromkring i högt gräs..Gråter

doddel
0

Lycka till hoppas hon har fel…

liaW
0

Vännen.. även jag hoppas att denna djurkommunikatör har gjort ett misstag. Stackars kisse… och stackars matte… kram.

EvaNy
0

Här är en till (av många) som hoppas att djurkommunikatören har fel…

Styrkekram till dej, wolfie

wolfie
0

Jag har ringt en känd kommunikatör,så nu har jag ett uppslag!tyvärr var inte denna granne hemma så jag kunde inte kolla runt,ovanlig färg på huset,babyblå o tre hus härifrån är det just så,sen barnvagn,ja dottern har ju bebis o är ofta där…

var även till nästa gård,men så oerhört slyigt o dant..tyvärr kunde han ej garantera att han lever..

ja nu vet jag varken ut eller in..men känns konstigt om han skulle va död när han kunde springa från vägen liksom o ha en benskada..

tror jag slutar skriva mer om detta,ordar istället om jag finner honom..

Tack för era stöd..många kramar till er alla!

wolfie
0

Jag har varit ute 2 gånger nu i kväll olockat med lite torrfoder,för det låter ju lite,fick nytt uppslag i dag som var så klockrent att jag ville springa rätt in på den gården som beskrevs,o omgivninger o allt stämde exakt1han är bara så rädd o tillbakadragen nu,han hittar inte hem stackarn..sades det idag..men hoppet finns..

Katarinaj
0

Jaa jag skickar mer trygghet o styrka till honom nu när jag kryper ner.

Kram Katarina

Pluppis
0

Wolfiegumman… Jag lider så med dig… Nu har det gått ett ganska bra tag och han borde vara rejält hungrig, även om han inte mår bra.. Vi har lärt våra katter från bebisar att när det skramlar så betyder det nammis, vilket innebär att de kommer fram direkt då det låter bekant.. Kanske ni har gjort likadant!

Jag tänker på dig och Judas flera gånger varje dag och hoppas att han ska våga sig fram för att ni ska kunna ge honom den vården han behöver…

Kram

wolfie
0

Ja tack så mycket,jag känner mig som en jojjo,men idag har jag mått rätt ok mitt i allt,men hoppet är ju det sista vi har så..

tänker ständigt på judas..

kramkram

wolfie
0

Vi har ej funnit honom…O jag har ej orkat sitta vid datorn…Är så deppig o nere nu..Men ska försöka ha hoppet kvar..vi höres framöver..

wolfie
0

Maja har nu börjat leta i hela huset efter Judas o Alice..I dag ville hon att jag var med o leta nere i källaren..o nu är hon ute o spanar..

Cristine
0

Är det vänster bakben som är skadat?

Svagsint
0

J

Inläget är borttaget pga elak kommentar

//Elisabeth.J

wolfie
0

#135 Det är nåt av bakbenen…

Cristine
0

Det är ett svårt tema.. som sagt har tre katter själv och man vill inte ge falska förhoppningar men kan se att han har förflyttat sig och ligger i nån häck  med utsikt över en trädgård men vet inte om han lever fortfarande. Jag är ju nybörjare så lita inte för mycket på mina syner

wolfie
0

#138 Det är helt ok!Jag är öppen för allt ju..

Andina
0

Tänker på er mycket!!!

Sänder så mycket healing och hjälpande energier som bara är möjligt!

wolfie
0

Hade hoppats på en återförening nu innan jag börjar jobba i veckan o Maja mår nu inte alls bra…hon saknar o letar o är nu ute i blåst o regn..men ja..vad göra,bara o vänta..

Katarinaj
0

Usch känns inte alls bra, jag hade hoppats o trott att han skulle vara hittad nu. Jag tänker på dig och skickar tröst.

Kram Katarina

wolfie
0

Tack för era stöd..många kramar till er alla!

palsternackan
0

Se inte så just ut tyvärr :( Vad jag får fram så led han till döds vid en vägkant för någon timme sedan. Han hade en ande med sig, som jag tror var en ängel, som satt vid hans sida och försökte hela kissen. JAg tror nu att han är på väg till ett bra och tryggt ställe.. han kommer att finnas här för dig! och kommer aldrig att lämna din sida. Nu är jag inte alls säker på att jag fått fram rätt katt. Eftersom att han just nu varken lever eller är en ande så det var inte honom jag pratade med. Vilket gör det lite svårt :(

Katarinaj
0

Hoppsan palsternackan. Jättesnällt att du försöker hjälpa till, men om du nu skulle känna, se att ngt djur lidit innan det gick över, så försök att undvika att skriva det, det gör ju varken till eller i från.

Kram Katarina

wolfie
0

Jag tror det är helt fel katt..annars skulle grannarna komma springande direkt,de har mycket koll uppe vid vägen..

Denna kommentar har tagits bort.
wolfie
0

Jag har fått dåliga nyheter tidigare oxå..men tyvärr ej hittat honom..sen en granne gav mig en dålig vibb..alla försök är välkomna..jag har min egen teori endast..kan ju inte sånt där med o kommunicera med djur o försöka hitta..

Jag vill endast få hem honom nu..

[Hellas]
0

Jag tar bort de inläggen som inte handlar om tips att finna Judas för de hör inte hemma här.
Personliga siddiskussioner ska tas via PM!

//Hellas

wolfie
0

Jag vill att denna tråd nu avslutas…Den var ägnad åt Judas..

Vad som hänt honom kan jag bara tro…

Tack för er medverkan på både gott o ont..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer