Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 19084 ggr
Katarinaj
17

Symboler tolkning

Är det någon här som kan tolka en symbol till mig? Jag undrar vad Regnbågen kan symbolisera för ngt. Vad får ni för känslor av Regnbågen?

stina63
1

jag tänker på härlig ny energi som man får till sig

annemarili
0

Att tolka symboler är något som man själv måste göra. Du måste själv hitta vad det symboliserar för dig. Då går du vidare.

Kram

Anne Mari

Katarinaj
2

Jag har uppriktigt mått/mår skit för tillfället. Jag har haft ett snack med Andevärlden i dag och bett om ett Tecken gällande en "sak". Jag kunde inte komma på ngt Tecken, men tipsade dom en Nyckelpiga eller nåt. Nu när jag gick med Hunden började det dugga mitt i solskenet och jag fick för första gången se en alldeles hel regnbåge. Kändes som om det var ett positivt Tecken i det jag funderar på, men jag är så låg o negativ nu, så jag fixar inte att tolka, därför ville jag att ni skulle beskriva vad den symboliserar för er. För så negativ som jag är nu får jag bara det till att…Haha du tror väl ändå inte att det finns en Kruka med Guld här, lång näsa…

[Chakra]
0

För mig betyder det "övergång" till något vackert!

Likaså chakrafärgerna!

Hoppas du har det bra Katarinaj!GladKram till Dig!

Katarinaj
0

Ah Chakra det har jag inte tänkt på. Jag öppnar ju upp mina Chakran innan jag tar kontakt, då kan ju betydelsen vara att jag ska lita på att "dom" vet vad dom pysslar med ovan där, även om det inte känns så för mig nu.

Tack för kramen…

stina63
0

Skickar en stor bamse kram och massor med ljus energi till dej katarina.

Kramis //Tina

Katarinaj
0

Tack Tina..jag behöver all energi jag kan få just nu.

Kram tillbaks

Manni
0

Jag funderade faktiskt på regnbågens betydelse igår, då jag drömde om en "regnbågsörn".

Precis som Chakra säger kan den väl symbolisera en övergång. Först kommer regnet och sedan solens strålar som bryter ljuset och bildar regnbågen.

I regnbågens slut så ska en skatt finnas, så den står ju också för något bra som ska komma.

Regnbågen är också bron mellan himlen och jorden, mellan den andra sidan och den här.

Kram och hoppas att det snart känns bättre!

Katarinaj
0

Tack Manni…ja så måste det bara vara. Att det var ett Tecken till mig det tror jag, för det var min första tanke när jag såg den, att här är ju tecknet. Ja inte kan det kännas sämre *L*. Men ni fick mig på bättre humör. Usch att jag ska va så negativ för tillfället, men i går så fick jag härliga besked, men dom varade inte länge förrän "ngn" sparkade undan fötterna på en igen. Gnäll, gnäll, gnäll…

Tack för att ni finns

Kram Katarina

[Chakra]
0

Har för mig att det finns en fin barnbok där ett litet marsvin dör och det går över regnbågen till andra sidan.

Bara ett litet tillägg!

Katarinaj
0

Men hjälp…är det dags att gå över nu…Förvånad

[Chakra]
1

SkrattandeNä, men för marsvinet var det dags!

För Din del är det kanske "övergång" till något annat vackert! Tror du inte?

Hoppas jag inte skrämde dig! Du känner ju mig lite…Glad

Ljuset
0

Sänder en varm kram till dig. Hoppas att du mår bättre imorgon. När man är på topp kommer det alltid något ivägen och man rasar ner. Ladda med positiva ord till dig själv nu. Kram

Katarinaj
0

*L* Ja ingen fara, bara det går snabbt o lätt. Jo det måste bara vara så att det står för det vackra. Mm övergång köper jag. Har lagt kort för mig själv och jag får fram helförändring, ny början där, men man tvivlar lite när man tolkar åt sig själv. Tillit Fröken Jönsson, har för mig jag fått det i mer än ett budskap.

[Chakra]
0

Tid   Tålamod   Tacksamhet   Tillit

Håller med dig; det är svårare att tolka för egen del!

Katarinaj
0

Dom fyra T:na ska jag försöka minnas. Måste säga att Boken jag vann av dig var/är helt fantastisk. Den har redan hjälpt mig mycket. Men det är det där med tillit och tålamod.

Tack Ljuset!

[Chakra]
0

Vad roligt att du tyckte om boken!

Jaa du, Tillit och Tålamod…

Och så är det ju så som Alfons farmor sa "Efter det tråkiga kommer något roligt" eller hur det nu varSkrattande

annemarili
0

_Jag går själv en medial utvecklingsutbildning och har fått lära mig att jag måste tolka det jag får till mig själv. De olika symboler jag får till mig måste jag själv utarbeta en tolkning på. Det är för mig hur riktigt som helst. Ibland vill man ta genvägar men det är ju faktiskt bara jag själv som kan göra tolkningen.

Du kommer att hitta din egen tolkning, gå på din känsla för det är där du hittar det._

Kram Anne Mari

Katarinaj
0

Heja Alfons Farmor Skrattande

[Chakra]
0

Vill bara säga…när man går i drömgrupp hjälps man åt att tolka drömmarna, men det är alltid drömmaren som känner det som är rätt för den.

När någon ber om råd med symboltolkning kan man hjälpa till med det man känner, och råd kan ge en ahakänsla till den som frågar.
Eller hur? Det är väl bra om man kan hjälpa varandra?

Magi-cat
1

Regnbågen är en underbar symbol, nu vänder det till det bättre!

Regnbågen är övergången till något nytt, bron mellan himmel och jord, gudinnan Iris symbol.

Så här står det i Cass. Eason, Psykiska förmågot:

Regnbåge: Lyckan följer snart efter en tid av sorg eller tristess, om du bara tror på dig själv.

Lycka till, kram!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katarinaj
0

Jag förstår hur du menar Anne Mari. Men som Chakra säger, man kan få lite hjälp på vägen, jag har redan fått aha, med hjälp av tråden, jag behövde er hjälp här att höja mina energier lite så att jag överhuvudtaget kunde känna ngt. Jag var helt nollad. Tack för er värme…

annemarili
0

Förstår.

En stor kram

Anne mari

Katarinaj
0

Tjoho…titta vad jag hitta…på nätet

I hela Världen är Regnbågen ett av de mest universella tecknen för välsignelse. Regnbågen välsignar företag, dina relationer och dig själv. Den är ett meddelande från den andliga sfären att du färdas i rätt riktning och att du är välsignad och vägledd på din färd. Den är en mycket stark symbol för glädje, festligheter och fullbordan. Om du varit inblandad i en problemfylld situation är det här ett Tecken på fullbordan och nytt hopp. Den signalerar slutet på misströstan och svårigheter.

Kunde jag fått ett bättre Tecken Skrattande

Ljuset
0

#24 vilken underbar tolkning av Regnbågen.  Nu är det bara att gå framåt på din väg. Kram

Katarinaj
0

Ja det var en helt underbar tolkning och jag förstår den så väl i min situation. Nu ska jag krypa ner i sängen , ska upp tidigt.

Kramar till er som har hjälpt mig i kväll.

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var verkligen en härlig tolkning, jag tänkte just skriva att jag ser regnbågen som en färgrik klick i det gråa trista mulna regnvädret…alltså att det finns glädje och sprudlande färger , i slutet av en grå tillvaro……

kram på dig och hoppas att du mår bättre nu

Eija

Katarinaj
0

Ja nu känns det bättre även om jag inte har lösningen framför mig, men nu känns det som om att den kommer.

Godnattkram på er…

Tack Eija för din tolkning.

PiaC
0

Godmorgon Katarina!

Hoppas det känns bättre idag efter alla fina tolkningar du fått.

Skickar en varm kram till dig å ett stort fång med maskrosor som sprider en doft av sommarGlad.

Tänk på att problemen är lärdomar istället, dom tillhör dig i det här livet. Ju fler lärdomar ju starkare och klokare själ. Hoppas du förstår vad jag menar.

Hoppas du får en fin dag det är du värd!

Pia

Cristine
0

#28 Ja jag har  fått in att du har en inre konflikt och mycket tankar men att det finns en lösning och att du är på väg mot den. Hoppas jag har rätt.Kram.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Katarinaj
0

Tack PiaC…Ja det känns mycket bättre i dag. Ja dom där lärdomarna, tycker att jag har blivit överdoserad av dom, hm kanske betyder att jag aldrig tar lärdom så det måste tjatas. Ok då har jag fattat en lärdom nu att jag har svårt att fatta lärdomar *L*.

Tack Cristine, du har så rätt, så rätt och ja jag tror/vet innerst inne att jag är på väg mot lösningen, men i bland känns vägen dit lite för krokig.

Kram på er…

Katarinaj
0

Kanske skulle skriva i svammeltråden i stället, mitt tjat om den här Regnbågen. Men jag satt och lade Tarot för en stund sen och rätt som det var när jag blandade korten fick jag en aha…Kolla kortet bägare 10, så jag letade upp det och vad är det på det. Jo en regnbåge och i Regnbågen 10 Bägare och kortets betydelse är Kärlek, lycka bla. Skrattande

[Chakra]
0

#32 Gläds med dig Katarinaj!

Vad vackert! Både Kärleken och Regnbågen är vacker! Men jag har inte sett röken av varken Kärlek eller Regnbåge, men känner mig glad ändå!Glad Tillit och Tålamod var det!

Katarinaj
0

Jaa tålamod. Just nu är allt "raserat", men jag känner så starkt efter de här tecknen. Min magkänsla är så otroligt stark, jag har ett sånt sug i magen. Det kommer att hända grejer, var så säkra Skrattande