En orb?!
Hej!
För ett tag sedan var jag i en kyrka och tittade, och fotade en massa. På en av bilderna kom detta med, vilket jag tycker ser ut som en orb. Men kan Orber vara gröna?! Hur som helst, om någon av er mer kunniga än jag skulle vilja kika på den skulle jag vara tacksam. Det jag ser liknar en hund eller något :/
Kramar/Carro
Anna_K,, Tack för ditt svar! :) Ja kyrkan var väldigt vacker, det var en upplevelse att vara där. Jag älskar att titta i olika kyrkor :)
Kramar/Carro
#2..Måste då få tipsa dig om Järvsö ka..om du åker till Hälsingland framöver..Jättefin kyrka & en underbar atmosfär ;) Kram(Lite OT men kanske OK!?)
#3 Ja det vore riktigt kul att kika på den Kyrkan. Ligger Hälsingland långt upp i Sverige?? (Här har ni en som är dålig på Geografi;)
Kramar
Södra norrland-mellansverige ;) Kram
Okej, det var ju en bit upp. Men någon gång åker jag väl förhoppningsvis lite längre upp i Sverige än vad jag hittils gjort =)
Någon mer som vill kika på orben? =)
Vilken vacker kyrka Carro var finns den om jag får fråga??
#8 Oj, det glömde jag visst skriva!
Kyrkan finns i Varnhem mellan Skara och Skövde i Västergötland. Detta är Varnhems Kloster, och här är delar av Arn-Filmen och serien inspelad. Jätteintressant guidning fick man när man var där =) Verkligen en kyrka värd att besöka!
Kramar/Carro

Ja, nog ser det Orb-liknande ut alltid!
Om du bestämmer dig för att det är en Orb så är det ju det! En "gröning" var ju häftigt också! Kanske för att det var i kyrkan (hjärtchakrat osv.)?
Ja nu har vi två inlägg på detta forum om gröna ljussken. Det är klart det är en Orb, om det inte äe manupelerat med..Kan man fota auror med kameror så kan man fora annan energi….
Finne bild
Lena.P är jag i verkliga livet.

Nog är det en orb. Det verkar som om bilden är tagen utan blixt.
Jag tycker mej se ett ansikte i orben, kan vara en hund.
Jag har hört många förklaringar om det här med orb på foto, den mest vanliga är att det är damm som kommer med på bilden när man fotograferar med digitalkamera med blixt.
Jag har varit vid Varnhems klosterkyrka, men kom tyvärr inte in för det skulle vara bröllop där, nu ser jag vad jag gick miste om.
#10 Hm, jag är inte alls insatt i de olika chakran, men det kanske kan vara som du säger:)
#11 Okej, måste läsa den andra tråden. Låter spännande!
#12 Nej, jag använde inte blixt när jag fotade :) Hund var det jag också tyckte det liknande, möjligen en katt.
Tråkigt att du inte fick se Kyrkan inuti :( Jag fick vänta en halvtimma innan min familj blev insläppta. Det var gudstjänst där när vi kom dit.
Kramar/Carro

Grattis till klockrena ORB-foton!
Eller är det så j***la stora "dammkorn" överallt och samtidigt helt plötsligt?
Eller är era kameror så himla skitiga på linsen??
Visserligen har ju stat och kommun dragit ner på städning och allt som är av värde för att leka med våra skattepengar, men jag har aldrig märkt denna anstormning av "jättedammkorn" förr i tiden! 
COOLT, att de börjar visa sig, äntligen tycker jag! 
Namaste bröder & systrar!
/ Jerry