Indigovuxen?
Hej. Jag är en tjej på 32 år som undrar lite över det här med sk Indigobarn. Är själv diagnoserad med grav adhd och har alltid kännt att jag inte hör hemma här på ett obeskrivbart sätt.Läste nyligen om Indigo barn och kännde igen mig så mycket så att jag började gråta.Särskilt känner jag igen mig i det som stod om att elektronisk utrustning brukar gå sönder eller betee sig lustigt i ens närvaro. Så har det varit för mig i hela mitt liv och något jag tyckt varit jättejobbigt och försökt nonchalera och dölja. Det som INTE stämmer däremot är att det står att Indigobarn är barn som är födda från 1995 och framåt.
Hoppas någon kan ge lite mer info eller dela med er av era tankar /Moa
Hej där!
Jag är också ett indigobarn, eller indigovuxen som man brukar säga. Det här med födda från 1995 o framåt är bara EN tolkning, det finns många andra tolkningar. En är bland annat att det alltid fötts indigobarn i vågor, eller iaf sedan ganska långt tillbaka. En är att barn efter 1995 är kristallbarn. Det finns massor av tankegångar, så häng inte upp dig på det. Detta med indigobarn i huvud taget är ju väldigt abstrakt. Ingen kan i huvud taget "bevisa" att det finns och vad det egentligen är eller varför i sådana fall. Det finns dock böcker om ämnet och de flesta som är indigo brukar känna en speciell gemenskap med andra indigos som de inte känner med "vanliga" människor. Man får ta det och tolka det som man vill, som med så mycket annat. Men oavsett vilket sätt du väljer att se det på, haka inte upp dig på åratalet.
Jag brukar känna igen indigoenergierna när jag ser människor eller bilder på dem. Jag skulle nog INTE påstå att alla som är födda eft 95 är indigo faktiskt. Jag har sett barn som har energierna och barns som inte har dem. En del pratar om kristallbarn o regnbågsbarn. Detta vet jag väldigt lite om ärligt talat eftersom det inte har med mig själv att göra.
Hoppas detta skapade någon form av klarhet. Du får gärna skriva till mig privat om du vill ifall du har några frågor du inte gärna tar upp publikt eller vad som helst.
Mvh Kristian Tigersjäl

Intressant. Jag har googlat lite och hittade en bok "Älskade Indigobarn" av Agneta Bentsen 105 kr på adlibris… jag har beställt den.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
jag sökte på Indigobarn och fann bl a nedanstående - jag vet att det inte är något svar på Moas fråga - men jag tycket att det är viktigt att det kommer fram ändå:
Indigobarn kallar man de barn som är födda under 'den nya tiden', dvs. från 1995 och framåt. Det som kännetecknar dessa barn är att de är födda med betydligt starkare aura och utstrålning än deras föräldrar. Dessa barn är alltså födda med den nya tidens indigofärgade aura, som vuxna människor i dag kan tillgodogöra sig via AuraTransformationTM, om de känner sig redo för det.
_AuraTransformationTM inkl. avbalansering & clairvoyance: SEK 4.000,00
Pågår i ca 2½-3 timer
_
http://www.auratransformation.se/auraIndigo.htm
Det betyder på svenska att om man är född före 1995 kan man skaffa sig Indigoauran ändå - genom att betala 4000 kr för en Auratransformation. Om man känner sig redo för det vill säga…Maggan

Hejsan!
Jag fick veta på en sittning (m. Cassandra Eason, England) att jag är ett sk. Kristallbarn… (vad nu det betyder)
Iaf…skulle va trevligt att kunna prata med Er som är likasinnade…
((Vad jag vet så har jag inget personlighets-handikapp…))

Jag vill säga att man kan inte dra ett lika med Tecken med ADHD och med Indigo barn även om väldigt mycket är gemensamt
Jag är själv mitt uppe i en utredning om vuxen ADHD och har en son med ADHD.
Jag har visserligen märkt att dessa ADHD barn är otroligt mediala och har en väldigt stark intuition.
Men oftast kan dom inte hantera detta.
Så visst skulle dessa kunna vara Indigo barn.
Sedan finns det ADHD barn som har svårt med sitt temprament och som kan bli ytterst våldsamma.
Ngt som inte alls stämmer med ett Indigo barn som är ytterst empatisk och väldigt mån om sina medmäniskor.
Ett Indigobarn skulle alldrig göra ngn annan illa rent fysiskt.
Dessa våldsamma barn kan jag inte se som indigo barn även om dom är extremt mediala.
Däremot dom med diagnosen som inte är våldsamma för finns många ADHD barn som inte har dessa våldsamma tendenser
dom kan jag se som Indigo barn.
Får säga att den skola som min son gick i innan en special skola för just barn med bokstavs kombinationer.
Där kunde man märka att dessa barn hade en otroligt strakt intuition dom visste oftast redan i förväg som skulle ske.
Det gick inte att lura dom för dom märkte direkt om man försökte dra en vals för dom.
Ser min egen son som är väldigt medial och som ofta brukar hjälpa mig när det gäller försvunna saker.
Som han är otroligt duktig på .
Lasse

Hej igen…
Jag måste faktiskt hålla med Lasse där han skriver att "alla ADHD- barn" inte kan vara indigo-barn…
Liksom att "alla som är födda efter 1995 är indigobarn"…tror jag inte heller på…
Indigo barn som är ytterst empatisk och väldigt mån om sina medmäniskor - de känner jag igen i mig själv(!)
Blessed Be

Nej jag tror inte heller på att just dessa Indigo barn måste vara födda efter 95.
det har ju även pratats om Indigobarn innan 1995.
Får ju säga att min dotter är ett typiskt Indigo barn men har ingen diagnos på ADHD eller ngn annan bokstavs kombination men har nästan allt som dom beskriver ett Indigobarn.
Men enligt så många andra så skulle det i stället vara min son som har en diagnos vara ett Indigo barn.
Men kan själv inte se honom som Indigo barn eftersom han kan bli fruktansvärt våldsam.
Men med medicinering så fungerar han helt normalt utan dessa våldsamma tendenser.
Lasse
Nu vill jag ställa en fråga till er .
Vad är indigo barn och vad är likt mellan idigobarn och adhd barn / vuxna …
Jag har själv adhd ,men inte grov adhd .
Jag fick diagnosen när jag var 29-år och står rätt ensam just nu och vet inte så mycket om denna diagnos utan har läst massor på nätet men fattar faktiskt inte mycket av den .
Vill någon ge en förklaring eller svar till en undrande person :)

Indigo barn är barn som är väldigt känsliga och väldigt mediala.
Dom är oftast överaktiva och har en del koncentrations problem så har många drag som stämmer med ADHD barn.
Så många säger att ADHD barn är just Indigo barn vilket jag tycker är fel.
Men om du vill veta mer om ADHD så finns det en sida om just detta här inne på Ifokus så titta in på forumet bokstavsbarn där kan du läsa massor om ADHD och få kontakt med många med ADHD diagnos.
http://bokstavsfolk.ifokus.se/
Vill du veta mer om Indigo barn kan du läsa dom länkarna som näms innan i tråden.
Lasse
Tack för snabba svar :) Även jag har blivit kallad indigobarn så jag
vill höra mig för lite mer som sagt.
Jag ska genast kolla länkar mm :)
MVH // Mist

Jag blev kallad stjärnbarn ( samma som indgo) av en vis man när jag var 5 år. Det minns jag, och jag kan också minnas saker som hände när jag var 1 år gammal! Vet inte hur men så är det, jag behöver bara se eller höra någonting, så kan jag plötsligt erinra mig sådant som hänt när jag var 1 år!
Idag är jag 41 år, och dom visste ju alltså vad indigo var redan när jag var 5 år gammal, blev också kallad för indigo igen när jag var 22 år gammal ( men kunde inte riktigt ta det till mig då).
Ett av mina barn är också indigo, jag såg redan för flera år sedan "indigo - testerna" på nätet och testade; han trivs i sitt eget sällskap eller i vuxet sällskap, vet väldigt mycket - har alltså läst sig till väldigt mycket kunskap, månar om djur och människor, är väldigt inituituv; vet vad som kommer att sägas före det är sagt och vet vad som kommer att hända innan det har hänt. Han tar också väldigt lätt in stämningar och påverkas av dom, huvudvärk är vanligt förekommande för honom.
Allt detta stämmer också in på mig ( gjorde själv också "indigotestet" på mig). Men viktigare än test är nog om andra människor i omgivningen lägger märke till att man är indigo. En indigo brukar nämligen känna igen en annan indigo när dom möts!
Ingen av oss, sonen eller jag har ADHD eller annan bokstavsdiagnos.
#11 mommo
Men hur ser man skillnad på Indigo / adhd då ?
Jag känner ju själv att jag fått en diagnos och sen va det bra med det , jag kallades ju " läskig " när jag va mindre då jag pratade med " döda väsen " och nu när jag va 29 fick jag då diagnosen adhd… men ingen ifo om det alltså utan man står där själv .
Mvh // Mist
Jag tycker att detta är väldigt intressant & tänk om man inomtraditionell medicin hade mer vetskap om människans helhet.Dom mest känsliga inJag tror vi får börja långt ner på energiplan…Aurans/energifältens skikt osv…Vi har ju sju skikt som man kan skönja & jag vill fråga er som har diagnosen Adhd om ni brukar läsa av energifält?Ser ni andra indigobarn osv? Den här starkt indigoblåfärgen,skönjer ni den hos både människor & djur? Kram Anna
Dom mest känsliga människorna som jag vet har just dhd…Det var så det skulle stå i mitt förra inlägg men jag har 2 små vildar runt mig här hemma oxå just nu ;)

# 12: Jag tror att det är så att man som ADHD är impuls styrd, åtminstone som barn, märker inte av dom normala gränserna, och därmed så blir omvärlden störd på en; tex. klasskamraterna när man hela tiden är jobbig och stökig och på fritiden kan hitta på i princip vad som helst utan minsta tanke på vad det kan leda till. Och råkar därmed lätt i trubbel. Så klasskamraterna börjar undvika en för att inte själv råka illa ut.
Lärarna har ju det "jobbigt" med ADHD barn pga att dom är rastlösa i klassen, och därmed drar med sig flera och oron i klassen är ett faktum. Så långt om ADHD.
Indigo då: Oftast tystlåtna i klassen, uppfattas som blyga fast det inte alls behöver vara frågan om det. Indigo läser hela tiden av det som INTE sägs, dvs. uppfattar en hel egen värld i klassen, förutom den rent fysiska. Indigo är ofta omtyckta av lärare, just för att dom är tystlåtna, plikttrogna, dom svagare ( utstötta) dras till ingon som ju gärna tar hand om svagare.
Indigo känner till dom normala gränserna i vårt samhälle ( som ADHD kan ha problem med) och har heller inget behov av att hävda sig i andras ögon. Därför råkar dom sällan i trubbel. Dom trivs också bra på egen hand, har inte så stort behov av kamrater, något som då kan göra att kamraterna uppfattar en som halvskum.
Som vuxen kan vänner till indigo lätt få för sig att indigon är arg på en när man inte hör av sig, människor kan inte riktigt förstå detdär att en indigo ärligen trivs i sitt eget sällskap.
Att du som barn uppfattades som "läskig" när du pratade med döda väsen, har kanske att göra med att du inför något annat barn (?) pratade med döda väsen, ADHD barn kan ha svårt med detdär att alla barn inte gör så ( våra "normala" gränser).
Ett indigobarn är istället mycket noga med att vara enskillt när och om han pratar med döda väsen, han vet om att klasskompisarna skulle mobba honom för detta, det är inget som man är öppen med.
Hoppas ingen med diagnosen ADHD tar åt sig av min text, jag drar inte alla över en kam, detta är baserat på erfarenheter som jag själv har gjort
För mig känns detta med indigobarn tyvärr som en flykt att vilja att ens barn är något andligt mirakelbarn! som dom igentligen inte är utan har en problematik som är där av en orsak för den familjen att hantera och förstå!
alla barn är ju små mirakel i sig och även de med adhd eller annan problematik och all sådan problematik ska ses som en gåva för just det barnet att utvecklas med!
Men att höja upp dessa barn till något andligt gurufenomen är totalt fel - då de många gånger har empatiska problem - vilket jag ser kan slå väldigt fel - sen som sagt ser jag det som en flykt för föräldrar att orka leva med sina barn att sätta in dem i denna kategori!
såg ett program om indigobarn på tv - och det var nog det mäst skrämmande jag sett - hur dessa föräldrar levde igenom sina egna barn och ställde orimliga kraV PÅ DEM!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#16 Det var en skrämmand berättelse om vuxnas hanterande av sina barn…det måste väl ändå & förhoppningsvis vara ett fåtal som kan göra så??Men om man tänker på energiplan så kan man genom olika forskningar osv se förändringar i energifälten..energiströmmar mm hos jusst ADHD barn & det är nog lite djupare än så än att bara tänka på "medial & MEDIAL" vilket jag tror att alla är från början!
Vänligen Anna

mommo - Har Du internetadressen till Sidan där Du gjorde "testet" på Din son???
Känner igen mig i ALLT som du beskrev om Din son - ang. "testet"…men som sagt jag är ett sk. Kristallbarn.
#17 Tyvärr var det inte ett fåtal det var en hel organisation i england eller om det var i amerika!?
sen att det är förändringar i energifälten förvånar mig inte ett dugg - problematiken är där av en orsak och det ska ses som ens egen personliga gåva att växa med som medial eller icke medial:-)
Vänligen Jane

# 18: Gå in här:http://paranormal.se/topic/stjarnmanniska.html
#18 Skrämmande, trodde att vi var lite längre på väg men vi får se det kasst!! Ok men då är ju ett sånt här forum toppen för ett sk "indigobarn" oxå att ställa frågor just i sin egen personliga gåva & andliga utveckling som man fått för att kunna växa i…
**mommo
Jag har aldrig varit jobbig i skolan , satt faktiskt tyst , men hade inte intresse för ämnen som var i skolan just då . Jag var en dagdrömmare och hörde , såg kände det ingen annan kände av .
Klart jag blev arg i bland , men dock mer sällan en ofta .
Var mån om alla runt omkring mig mm
Jag har klart svårt för att stava och matte är ett ämne i sig själv som jag inte alls tycker om .
Det här har även min mamma talat om för dessa som kollade mig för adhd , men dem säger att det är exakt så adhd barn är .
Tycker att det är skrämmande att sätta en diagnos på en person som sen kasstas ut i samhället utan att veta vad den ska göra med denna diagnos .
Hmm vet faktiskt inte vad jag ska göra…**

Här är en allmän uppräkning på symptom på Star People:
1. har speciella ögon
2. har stor personlig karisma
3. har extra låg kroppstemperatur
4. har en ovanlig blodtyp eller en blandning av två blodtyper
5. har ett extra eller ett felplacerat revben
6. har en extra eller två sammanväxta ryggkotor
7. är överkänslig för elektricitet eller elektromagnetiska fält
8. har extra lågt blodtryck
9. har kronisk bihåleinflammation
10. klarar sig med lite sömn
11. har sin aktivaste tid på natten
12. var ett oväntat barn
13. känner ingen äkta gemenskap med föräldrarna
14. känner att deras förfäder kommer från en annan värld
15. känner en press att tiden håller på att rinna ut
16. hör speciella ljud i öronen
17. hade osynliga kamrater som barn
18. hade en speciell upplevelse i femårsåldern
19. har haft fortsatt kontakt med varelser av olika slag
20. hade ytterligare en speciell upplevelse i elva-tolvårsåldern
21. har haft ovanliga talanger inom annorlunda eller avancerade områden
22. uttrycker utomplanetariska bilder inom olika områden t ex konst
23. känner att barn och djur dras till dem
24. har speciella kors i sina handflator
25. känner dragningskraft till kristaller och andra stenar
26. drömmer ofta om att de flyger
27. känner starkt för vissa gamla kulturer
+ att de:
1. känner ofta igen varandra
2. skryter inte över att komma från stjärnorna
3. är observatörer
4. har extra känsligt luktsinne
5. är inte alltid intresserade av att äta
6. känner att de är annorlunda
7. blir lätt uttråkade, känner sig rastlös
8. kan ej arbeta monotont
9. har behov av tystnad
10. har behov av ensamhet
11. känner sig missförstådda
12. lever intensivt
13. är sensitiva och har stor intuition
14. arbetar i ljusets tjänst i stort eller i smått
15. är ibland uppmärksammade i större sammanhang (men arbetar lika ofta i det tysta)
16. är överkänsliga för gifter av olika slag
17. är känsliga för oregelbundna vanor
18. är intresserade av parapsykologi, filosofi, esoterik, religion, astrologi etc
19. arbetar effektivt och noggrant
20. känner att de har behov som andra människor inte har
21. pratar inte i onödan
22. är ödmjuka och söker det enkla livet
23. har UFO-kontakt eller ser UFO på himlen
24. har INRE KONTAKTER
25. har ett inre seende
26. har healingkraft i sina händer
27. lever med en fot i varje värld
28. har varit på Jorden flera gånger förut
29. tiger och lider
30. har extra stark hörsel
31. är sökare
32. är underskattade
33. är lillgamla som barn
34. har lätt för att lära
35. är uttrycksfulla
36. praktiserar kravlös kärlek
37. är lärare
38. har eller har haft självmordstankar
Allt som uppräknats ovan är egentligen rubriker för mera ingående förklaringar. Av enbart denna uppräkning kan man inte alltid se precis vad som menas.
Detta är inklistrat från sajten som Vi fick av mommo.
Tack för info ;)
Kan man inte kolla sådan lista själv ( fylla i osv )
idigo / star barn :) Hade ju vart trevligt och kolla om inte annat .
#22 ursäkta men jag förstår inte riktigt - den beskrivning du ger av dig själv stämmer överens med mig på varje punkt utom det här med stavningsproblemen. Jag har inga diagnoser. Varför har du fått diagnosen adhd? Du verkar på din egen beskrivning inte vara en person som borde ha en sån här diagnos.
Maggan

tyvärr så fanns det inget alt. på om man är det ena än det andra alt. på antingen Indigo /Star -barn…
Jag tror att det finns olika benämmningar på barnen - på olika "tids-åldrar" så att säga. men detta är min uppfattning…
Så fortsätt att googla på bara =)
Blessed Be

# 22: Visst är det skrämmande… Att bara få sin diagnos och sedan ingenting mer
Du måste bara försöka hitta styrkan i dig själv, jag vet inte om man egentligen "kan " göra så mycket för vuxna med ADHD, jag känner inte till det där..
Men det vet jag iallafall att du både kan och måste lära dig leva med att du nu har ADHD. Och sist och slutligen så är du ju samma människa som du alltid har varit, ADHD`n har ju alltid funnits där fast du inte har "vetat om " det. Det är någonting som man måste lära sig att leva med, och göra det bästa av situationen, jag tror nog att du finner din egen väg till det. Kram.

# 27: Det FINNS bättre sidor, sök på bara, det där var den som jag kunde hitta i hastigheten. Det finns massor av sidor
#20 Då är jag helt klart ett Stjärnmänska!

# 30: Jag också
Maggan !
Efter att jag fått mitt minsta barn ( tös ) så hamnade jag i en depression ( jag födde cassandra 10+1 dag för tidigt , havandeskaps förgiftning mm ) akut snitt och vi båda höll på att gå bort .
Men ialf så blev jag depp och den fortsatte å så där , doktorn jag gick hos ville tästa adhd diagnos på mig eftersom att jag va glad ena stunden och andra depp … Och på den vägen är det , och nu står man där 33 år och arb-tränar pga…min sjukskrivning håller i sig pga..adhd och depression . Men det är många som säger att inte denna diagnos stämmer in på mig utan att jag förmodligen bara är lite mer känslig eller att det var så att jag hamnade i en förlossnings psykos … hela sjukhusvistelsen under tiden att min tös skulle få komma hem var hård och ansträngande dessutom .
Vad ska man tro…

Mist Jag tycker du ska försöka få till ett besök med Någon som är insatt inom ADHD-problematiken, ex. läkare eller special-psykolog å förklara Din situation…
Av vad Du skrivit om hur Du var i skolan så tycker jag personligen INTE att Du är ett typiskt ADHD-barn… =)
Att Du ex. inte gillar matematiken kan ju ha å göra med en speciell situation i skolan som var väldigt negativ för Dig - som Du undanträngt för Du vill INTE minnas bara…
Sedan så undrar jag OM Du har Papper på Din diagnos???
Kram å Blessed Be
Kan ge ett tips på intressant läsning "The human aura-a study of human energy fields" skriven i Dr Douglas Baker, handlar mycket om kraftomvandlingen i våra chakror som ju är våra "länkar" mellan kropp & själ…allt med hjälp av enbart LJUS…
*23 Läste och så förvånad jag blev.. Mycket som stämmer överens med mej.. Kanske jag också är en stjärnmänniska?
**#33 MoonFairy
Hmm , det är ju just det , från 3-5 hade vi en satkärring som gjorde livet surt för alla att leva om man inte gjorde som hon sa och även om man ej klarade av vissa saker i klassen så hånskrattade hon åt oss , inte bara mig . Jag bytte skola sen gick ett år där och sen flyttade jag till halland och där var det lugnt , men jag umgicks ibland med dem tuffa personerna och gjorde en revolt i skolan och satt och filosoferade i korridåren :) eller satt hemma och målade…
Ja , jag fick ett papper från psykdoktorn , där jag har en lättare variant av adhd , inte den grova . Ehummm , men jag har läst på nätet mm om adhd , men vad stämmer in där på mig då…
att jag vill göra det jag gillar annars så slutar jag med det , och då att jag satt i korridåren eller var hemma istället .
Har man adhd då ?**
Absolut är det jätteviktigt att få prata med någon om sin diagnos & självklart ställer jag mig utanför den proffessionella sjukvården…Är bara Uska, men en god lyssnare & MYCKET nyfiken person just på Livets mysterium! Lycka till & Kram

http://www.ashtarcommand.se/artiklar/artikel11.html
http://www.auratransformation.se/auraKrystal.htm
http://www.celestin.se/Kristallbarn.htm
utklipp från "filosofiforum"
Hej, ser nu att det var länge sedan dess inlägg lades in men jag vill ändå svara ifall att ni fortfarande är aktiva på filosofiforum.
Som ni har läst föddes de flesta indigobarnen in 80-90 talet, men det finns de som är födda tidigare och senare än så! Det är vanligt att indigobarn misdiagnosiseras med ADHD eller ADD och får lugnande medel vilket är ett stort problem eftersom det hämmar deras naturliga intuitiva förmågor. ADHD kan enligt definition påvisas genom hyperaktivitet, koncentrationsstörningar, eller störning i förmågan att känna empati vilket inte stämmer med Indigobarn som ofta har en välutvecklad medkännande förmåga. Koncentration o hyperaktiviteten kan bero på att indigobarnen inte trivs i de strukturer som dagens skolsystem erbjuder, med alltför lite kreativitet och undervisning av många onödiga saker som indigobarnen "vet" att de inte kommer att behöva i framtiden. De reagerar! De tycker inte om auktoriteter och personer med låg integritet, de vet när någon ljuger för dem.
Kristallbarnen däremot får ofta diagnosen autism, vilket är helt felaktigt, för att de ofta kommunicerar telepatiskt med föräldrarna o inte utvecklar talförmågan förrns 3-4årsåldern. De är däremot inte inåtvända på det sätt som autisiska barn är, kristallbarnen har däremot en rik "inre värld" om man vill kalla det för det eftersom de ofta är helt synska och har kraftfulla healingförmågor.
Hoppas att detta förklarar lite för någon! Kolla gärna på www.indigochild.com el www.indigomovie.com el www.thecrystalchildren.com
Jag är också en Stjärnmänniska verkar det som på beskrivningen…..fast jag ser ju alla människor som stjärnmänniskor.
Ärligt talat gillar jag inte att kategorisera personer i olika typer av fack!
När jag var lite kallade politikerna alla stadsbarn för "Maskrosbarn"….Tro vilka krafter de har! Skämt åsido, med det vill jag säga att för min del känns detta lite larvigt.
Tillråga på allt så kan man tydligen köpa sig en plats bland "Indigo" folket bara man pungar ut med lite pengar
!
Må så gott alla Stjärnor, Indigo och Kristaller + Maskrosfolk
Jag tror att alla delar finns i oss alla på ett eller annat sätt.
#32 Du menar att du efter en traumatiskt förlossning och påföljande psykos har fått diagnosen adhd?!
Jag skulle nog precis som MoonFairy säger söka upp en specialist inom området för en second opinion. Under tiden - sök upp det som får dig att må bra och fokusera på det :-)
Lycka till
Maggan

Mist!
Jag hade själv problem från dagis vid 3 års ålder - fram tills slutet på 9:an…Var GROVT mobbad pga. mitt utseende å längden…
Barn å Vuxna kan va riktigt dumma! (vissa kan liksom inte hålla käften utan måste göra sig rolig på andras bekostnad för att känna sig bättre helt enkelt (detta kallas dålig självkänsla))
Så jag tror att Du Mist inte är ADHD alls…
Har Du fortfarande problem idag?? Kan inte se stavfel hos dig…alla har ju lite bråttom me data-tangenterna ibland 
KRAM
**#40 magpie
Jag känner inte mig som ett / en person som har adhd , utan mer som ni har skrivit här inne nu om indigobarn . Hehe barn å barn har hunnit bli 33 år nu ialf ;) Och jag lovar att jag ska kolla upp det här mer ang , min diagnos och varför dem sätter en sådan på en som gått i genom mycket och faktiskt kan bli depp över det och ha svårt för att komma ur den ..
Har ofta blivit missförstådd och ja jag ser faktiskt rätt igenom personer , de kan ej ljuga för mig , känner även på långt håll om vissa är trubbel för en .
Och jag måste säga att fy fasiken va ni är goa här inne …
Jag trivs hos er :)**

Och matteproblemen tror jag kan ha att göra med att personer som har lätt för " alternativt, kreativt tänkande" ( sorry , kom inte på någon bättre benämning), har ofta svårare med logiskt tänkande. Och matematik är ju logiskt tänkande om något.
Åtminstone så har jag själv ganska så svårt med matematiken…
Är väldigt bra på matte - huvudräkning!
**Moonfairy
Nu finns ju faktiskt miniräkanre till hands eller hur ;)
annars så finns det vissa i min vänner kräts som skrivit på nätet att hon tycker jag är så fruktansvärt ologisk och bara vill dagdrömma . Men iom att jag har vart sjukskriven så länge nu så måste jag arb-träna och jag är en person som vill jobba med människor ( inte äldre omsorg ) men hjälpa , lyssna ge tarot , run medial vägledning , men har inte någon form av hjälp att ta mig vidare just nu . Är just nu hemma med mina söta töser och tar hand om min älskade familj , och jag trivs bäst i deras sällskap med .
För nåt år sen så tog jag till mig en tös ( svägerskans ) för att hon trivdes inte hos sin mamma å så där .
Jag har alltid tagit hand om alla och lyssnat .
Men att säga till en doktor att man tror sig va en idigo barn / vuxen blir nog ett rent H***E tror jag för dem tror inte ofta på det här med spirituell väg .
Iom , att jag inte tagit till mig något jobb som kommit för mina fötter ( jo jag har vart där i ett par veckor men när man ska kolla om man vill fortsätta arb-träna där så har jag sagt nej , jag vill inte syssla med det här ) då är man lat säger alla .
Jag vet inte alls …**
….Fst jag är nog inte Stjärnbarn ändå….jag tror mig ha alla revben på rätt ställe
!
Då är jag nog bara knepig och konstig tror jag….
"Knepigbarn" kanske!
Att känna det där utanförskapet & inte riktigt veta hur man ska hantera situationen är nog väldigt vanligt även inom denna bransch dvs "andligt, övernaturligt..mediala-branchen"….det finns väldigt många som har olika problem här som kanske skulle diagnostiseras…men det leder ibland till mer lätta vägar…missbruk,maktmissbruk, girighet…Jag har sett läkare helt nerklassat barn med ADHD, gjort feldiagnostiseringar likväl har jag inom denna bransch sett pedofili, svårt kriminella & sk mediala som håller mediala demos som skulle platsa bättre på dramaten!Vem eller vilka är bäst?Som hellas skriver…jag tror oxå att alla är stjärnbarn men vi måste hitta fram & börja bygga broarna…Det har hittills funnits många ruttna äpplen i äppelträden men man vill ju gärna tro at vi är inne i ett bättre vetande & vi som "KÄNNER & SER" borde väl ha lite mer empati för dom som behöver, eller har jag missat nått??Indigobarn eller inte…!???
#47 Väl talat, Tack!
#47 Bra skrivet.
#47, fantastiskt skrivet :) kan bara hålla med.
Vi alla är värdefulla om inte annat :)
Men en sak är säker , nu har jag kollat runt på nätet , ringt runt mm :) och jag har fått en tid för att göra tester igen osm sagt för jag mailade över olika saker ang . Indigo barn mm och min psykolog sa att det var det bästa hon lsät på länge :)
Tack alla ni !!

Jag kan ju säga att jag hade aldrig läst ngt om Indigobarn innan jag läste i denna tråden. Mkt som faller på plats, både för mig själv och för min ena son. Starkt av dig att ta tag i detta Mist, när jag läser dina inlägg skulle jag tro att diagnosen inte är korrekt. Känner igen mig i en hel del av det du skriver. Har aldrig direkt fått hjälp, förrän jag fick min värksjukdom och den Läkare jag fick då var helt fantastisk. Hon var uppriktigt förbannad för att ingen "hjälpt" mig tidigare i livet, då jag "alltid" mått dåligt, känt mig annorlunda. Haft förmågan ( om man nu ska kalla det en förmåga ) att känna in hur andra mår, då även djur. Detta har resulterat i "kronisk" ångest, fast jag är en positiv person. Men man kan också lida av för låg Serotininnivå i hjärnan, vilket kan vara ärftligt. I alla fall tyckte hon att jag skulle prova med en låg dos antidepressiv medicin, vilket jag började med för ca två år sedan, jag kommer troligtvis att få äta den livet ut. Men nu slipper jag dom här starka ångestkänslorna som inte berodde på mitt eget dåliga mående, utan andras, svårt att förklara riktigt. Men nu kan jag leva utan att känna "skuldkänslor" för andra. Även om jag visst är en empatisk person som tycker om när andra mår bra. Det jag vill ha sagt är att en del är mkt känsligare och inituitivare än andra och det är sannerligen inte alltid en fördel, men Diagnosen du fått, gör ju inte dig bättre om du känner att den inte stämmer. Lycka till!
Kram Katarina

Indigobarn var för mig också ett nytt begrepp, men kan förstå vad som sägs och man ska alltid komma ihåg att Damp/Adhd är ganska så "nya" diagnoser, förr användes MBD (minimal brain dysfunction). Jag har jobbat med människor i många år och sett många med diagnoser och framförallt adhd, jag tycker att man idag diagnosticerar alldels för lättvindigt. Jag har alltid hävdat att om ngn gjort en utredning på mig som liten hade jag garanterat fått diagnosen MBD och mycket av listan över indigobarn/vuxen stämmer bra in på mig och bra in på min dotter, både hon och jag har säregen färg på ögonen gul/gröna/grå. Och vi är väldigt egensinninga båda två och båda har kors i händerna, kanske har det med att göra att vi härstammar från zigenare och på oss två har dragen slått igenom mer, men det kanske bara är så och att man inte hller alltid måste veta och förstå allt vi kan bara acceptera att vi är som vi är kalla det för säregna.. Och du Mist även om det skulle vara adhd du har är du en precis lioka bra männsika som alla andra kanske till och med lite mer ödmjuk och tacksam för livet. Alla duger som dom är.. Länge leve alla männsikor
Kram Thea

Jag har svårt för att ta till mig det här med "indigo- och stjärnbarn". För mig är ALLA barn speciella och jag tror absolut inte att barn med diagnosen ADHD är indigo- eller stjärnbarn i den bemärkelsen att de är speciella själar födda på vissa planeter i Universum.
Jag själv har en son med diagnoserna ADHD och autism, samt eventuell lätt utvecklingsstörning. ADHD är ett hjärnfenomen - en hjärna som strävar efter stimulans hela tiden för annars somnar den. Ett ADHD barn är normalintelligent men har svårighet för att sortera intryck. Med medicinering och träning kan de flesta fungera normalt.
Autism däremot - där sluter sig barnen inom sig själva, de har problem med social interaktion och kommunikation med andra.
Vad vill jag då ha sagt med detta?
Jag tror INTE att dessa barn är själar från en speciell planet som har kommit hit för att rädda jordsjälarna, att de är högre stående på något sätt, att det kommer från plejaderna eller Gud och hans morfar. :-)
Däremot……kan jag se att om vi uppmärksammar dessa ungar har de så himla mycket att ge oss. Om vi slutar se dem som "besvärliga och konstiga" och istället tillåter oss att komma nära dem så öppnar sig en helt ny värld. De kommer inte från en speciell planet - snarare kommer de för att lära mänskligheten något nytt.
Varje unge som föds på denna jorden är speciell, vare sig de är födda i Sverige och diagnosticerade som ADHD-barn, ett barn med problem inom autismspektrat, en "normal" unge……eller ett svältande barn på Afrikas horn. ALLA är speciella och jag värjer mig mot tanken att just ADHD-barn - av alla barn på jorden - skulle vara speciellt utsedda…..
Jag har själv varit gift med en man med ADHD och en sak är säker……om han var godheten själv och utsänd av den godas makt så måste den godas makt på Plejaderna varit full när han sände honom till jorden…..

#55 Hehe, ja i bland känns det som om dom va på fyllan jämt, när dom skickar karlar till en…*L*

#56 Precis. 
#57 hehe du formulerade dig bra :) jag säger inte att det är fel med adhd eller damp , har allt för många runt mig som har dessa
diagnoser som sagt . Men jag tror inte jag har denna diagnos faktiskt.. Jag gjorde ett test och då passade 3 st saker in på mig , hur kan dem ge mig denna diagnos då ?
Jag tror faktiskt inte heller att indigo barn kommer från en annan planet what so ever , men dem kan va mer spirituella mm .
Som tur är har jag fått tag i min psykolog , doktor mfl idag och bätt dem göra om testerna på mig ialf .
Alla kan väl ha problem med matte och minnet i bland ?

skulle brist på mattekunskap och dåligt minne vara Tecken på adhd har jag absolut adhd och en mycket svår form av det, lägga ihop ett och ett är för mig ett mysterium och minnet ska vi inte prata om kommer ibland inte ens ihåg vad ungarna heter….
Ja det är ju det jag menar , varför ger dem en bokstavs diagnos som adhd , pga..det här för ?
Jo , för dem orkar inte "prata" med den som är depp mm
Det var kanske en lätt utväg om inte annat….* för dem *
Jag funderar lite .
De vuxna som har fått diagnosen Aspergers eller Högfunktionerad autism och om de har en hög andlighet räknas de då till indigo eller till stjärnbarn eller till kristallbarn? Ni som har någon av de här diagnoserna Högfunktionerad autism eller aspergers och ett väldigt högt andligt tänk har ni även fått veta om ni har en sk "andlig diagnos" med?

Nu tror jag att det här går lite till överdrift

Alla dessa bokstavsbenämningar på olika psykiska syndrom/modeller av människor eller vad ni vill kalla det är ju bara vetenskapens försök att förklara något som de ej kan förstå.
Börjar nästan likna Hitlers resonemang om rasrenhet och liknande, tycker jag….
Vi är ju alla en, men samtidigt väldigt olika eftersom vi är triljarders olika aspekter av ETT!
Kan man inte nöja sig med det, tro?
*nehej…trodde väl inte det heller*
62 vad menar du med överdrift? och 63 vad har Hitlers rasrenhet med det här att göra?
De andliga diagnoserna kan kanske hjälpa oss som har diagnoser från läkaren håll att förstå oss själva bättre.
Måste det tänkas negativt?
Hittade själv svaret här http://www.ashtarcommand.se/artiklar/artikel11.html
Så jag behöver inte fråga här mer :)

#64 Nej, det var väl inte riktigt så jag tänkte. Du missförstår mig troligen…..
Alltså, jag säger inget om de andliga diagnoserna som du kallar det, utan däremot gillar jag inte bokstavsdiagnoserna i den så kallade sjukvården.
Jag anser mig själv vara en vuxen indigo. För de olika människotyperna indigo osv. har funnits på jorden i tusentals år och inget som någon pseudoanalytiker har bestämt kommit efter 1995!
Det handlar också om många olika typer av till exempel indigo. Själv är jag en indigo-krigare. Inte så att jag skall slå ihjäl folk eller så. Men jag motarbetar på olika plan och olika sätt gamla förlegade strukturer i samhället som hindrar människornas makt över sig själva och sin andliga utveckling. Detta gör jag för att dra mitt "strå till stacken" för att underlätta ascension/frekvenshöjningen vilken skall höja människornas andliga medvetande för att skapa en bättre värld, med helt nya spelregler och förutsättningar. Detta har ju pratats om 2012, men jag tror att det kan pågå lite längre än så, även om det skall bli en slags radikal upp och nervändning då för att få en "flygande start" så att säga………
Om jag nu skall säga något om den så kallade "organiserade andligheten" i Sverige och utomlands, där det för många aktörer handlar om lite makt och ev. berömmelse, pengar framförallt (även om så många säger sig jobba med hjärtat och nästan ideellt osv.). Liiite pengar kan ju vara okej som energiutbyte, me n det finns riktigs skräckexempel och rena skojerierna i branschen så se upp! Och använd ditt sunda förnuft när du väljer dina lärare.
Dessa "gomaktpengapersoner"är inte äkta andlighet för mig, och kan aldrig bli det heller!
Om jag kan få en människa att förstå att de själva har oanade krafter inom sig och dessutom hjälpa dem att börja använda sig av dem, då är min dag räddad!
Sedan skiter jag i om många som tjänar lite kulor på dessa männiakor blir arga på mig för att jag tycker så. Det säger mer om dem än om mig, anser jag!
Ljus & Kraft samt upplysning till människorna!

# 65 - Jag är också medlem på Ashtar! 
Här bifogar jag ett textdokument med symptom på andligt uppvaknande för den intresserade! 

Tack Njord!! Mycket intressant att läsa. Kan ju säga att det är som en beskrivning av mig…… *ler*
Amor vincit omnia

#68- Vassego! Kul om nån får nytta av det…Jag har tonvis med info inom området + ascension osv. men orkar inte lägga upp det här. Kanske gör det min egen hemsa vartefter…..
Om jag finner energi till det, det ska ju vara meningsfullt också, annars kan det kvitta………
Have a nice flight!