Annons:
Etikettandlighet
Läst 2511 ggr
sweethoney
8/16/08, 2:19 PM

Att möta sin guide

I morse så tog jag mod till mig att ta en första kontakt med min guide.

Det jag fick fram var först en bild av höglandet i Skottland. Sen såg jag konturer som stod vid sidan av min säng(mycket vaga) en nära och fler en bit ifrån. Min tanke var "OJ, är ni så många!"

Sen frågade jag om namnet, och då fick jag bara bilden igen. Då sa jag "But I understand Scottish." Då fick jag svar tillbaka "But do you understand elfish?" Då skrattade jag högt. Sen kom namnet Pete till mig, och efter det såg jag pulserande böljande lilaaktiga fält och kände en ren kärlekskänsla som var varm och mjuk. Det varade i flera minuter, kändes det som i alla fall. Efter det tackade jag Pete. Nu efteråt undrar jag vad jag var så rädd för innan, det var ju en så härlig känsla!!

Amor vincit omnia

Annons:
sven-g
8/16/08, 2:25 PM
#1

Angående guider förvånas jag att det verkar alltid vara en man, det är så även för mig. Det skulle vara rolig att höra om någon har en kvinna till guide. Visst är det en häftig upplevelse att möta dom.

mommo
8/16/08, 2:27 PM
#2

Jag har också en man till guide, han utstrålar bara såå mycket vänlighet och hjälpsamhet.

Jane-Lyzell
8/16/08, 2:48 PM
#3

Jag har både och! sen skulle jag vilja tilägga att deras språk är mentalt , alltså inte beroende av språk - sinne till sinne!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

kickilindstrom
8/16/08, 3:37 PM
#4

vilken härlig upplevesle du fick.Gladdom här stunderna är guld värda. tycker jag i alla fall. kram

mommo
8/16/08, 3:39 PM
#5

# 3: Jo just så är det - sinne till sinne! Man behöver liksom inte öppna munnen för att prata. Alla har ett gemensamt språk!

Happyspirit
8/16/08, 3:59 PM
#6

Härligt Sweethoney! Angående manliga guider så har både min man och jag också både ock.Skrattande

Annons:
sweethoney
8/16/08, 4:06 PM
#7

Ja, jag tror att han ville skoja lite med mig - jag är en "språk-nörd" *S*

Amor vincit omnia

stina63
8/16/08, 5:24 PM
#8

Ja visst är det en härlig känsla när man får kontakt med sin guide. Själv så har jag en manlig. När han kommer så känner jag en härlig varm känsla i mitt bröst.

Kram Tina

TantAlma
8/16/08, 6:59 PM
#9

#1 Jag har en man men min dotter har en kvinna… En annan fråga jag tänkt på är varför är alla ärkeänglar män?

Funderande Alma

sven-g
8/16/08, 7:16 PM
#10

#9 Det står i bibeln om änglar och änglar med hägervingar, vilket måste betyda att vissa hade vingar andra inte. Och i det stycket jag tänker på var de bevingade kvinnor.

palsternackan
8/16/08, 10:17 PM
#11

Min guide är en man :D (jag har säkert flera hundra, bokstavligt talat. Men han är speciell) Han är jätte snäll och skämtar hela tiden ;D

Elisabeth-J
8/16/08, 10:22 PM
#12

Vilken stark och fin kontakt du fick med din guide! Skrattande

Att man är rädd innan beror ju på att man inte har en aning om vad som ska hända, det är utanför vår kontroll men efteråt känner man som du beskriver, man undrar vad man egentligen var rädd för då det är så kärleksfulla energier Skrattande

Kram

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Njord
8/16/08, 11:04 PM
#13

#9 - Det beror nog bara på att det var "gubbarna" som skrev bibeln. De hade nog inte i sin föreställningsvärld att en kvinna kunde vara ärkeängel när den plitades och ljögs ihop……för det anser jag att den gjorde till stor del….Tungan ute Men själv tror jag på könlösa eller tvekönade ljusvarelser och änglar. Det finns nog både det och de andra varianterna om du väljer det!

Jag har just nu en kvinnlig huvudguide som är väldigt beskyddande (som tur är), och det behövs ju när man är ute på det "uppdrag" jag fått. För då retar man lätt upp en massa människor innan de hinner fatta sig på mig och lära känna mig.

Ujjjjj, vad de har skickat prylar mot mig ibland! Man har riktigt känt hatet pulsera mot en……Oskyldig

Annons:
sweethoney
8/16/08, 11:18 PM
#14

#12 Ja, det var helt fantastiskt!  Jag har länge känt stark koppling till Skottland, har en längtan dit och känner mig väldigt hemma när jag är där. Så jag blev väldigt glad över att Pete är skotte.

Språkskämtet var mycket personligt, och säkert för att jag skulle känna mig trygg och säker på att han var min guide tror jag. När jag läste sagan-om-ringen-böckerna för en faslig massa år sen, och sen såg filmerna funderade jag mycket på alver och alviska som språk. Jag har också diskuterat det med studiekamrater vid ett flertal gånger under det senaste året, och jag har ofta sagt att det vore fränt att kunna alviska. Skrattande

Jag måste också säga att bemötandet jag har fått här har gjort att jag vågar närma mig mina förmågor, och att jag stannar upp och lyssnar inåt på vilken väg jag ska ta.

Så en stor kram till er alla som finns här!

Amor vincit omnia

Upp till toppen
Annons: