Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 1122 ggr
Elisabeth-J
0

Intuitionsövning 15/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En person har valt en bild som jag har lagt in här. Genom att titta på bilden så kan ni förnimma saker genom bilder, känslor o.d. om personen. Ni kanske ser saker i själva bilden. Tveka inte på det ni upplever, minsta lilla detalj kan ha en stor betydelse.

Skriv allt som ni får in och om det är saker som ni känner att ni inte vill skriva i tråden så skicka ett pm.

Jag avslöjar inte vem personen är förrän ni är klara, när det är klart så får ni feedback.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mavios
0

I alla fall får jag en lite dyster eller snarare vemodig känsla.
Färgen som kommer till mig är mörkt lila (ja, jag SKA försöka lära mig tolka mina färger, men jag har inte riktigt tid till det just nu;)) och jag uppfattar personen som en skymnings/nattmänniska som känner sig starkast och vid bäst mod i månens sken. För att åter prata om lila, så är min känsla av att färgen symboliserar det övernaturliga, personen har någon form av medial eller liknande förmåga.
Jag skriver personen, för jag har inte fått in om det är en man eller kvinna.
Trofast och vill känna samhörighet, ("tätt tillsammans" kommer till mig) men har inte känt det som om h*n passat in alltid.
Gång på gång kommer orden "svart band" till mig. Kan hända att det betyder att personen har eller nyligen haft sorg?
Jag blir även lite tung i huvudet.

Får ge mig här, och väntar spännt på avslöjandet av vem personen är och om hur fel eller rätt jag haft! :)

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

mommo
0

Jag upplever att jag får en hel del till mig, ska bli intressant att få veta sedan. Det är både roligt och viktigt att man får feedback!

Det här var iallafall vad jag fick till mig:

• en man
  • naturen är viktig, värnar om den
  • familjen är viktig
  • har ett jobb där det ibland kan vara mycket och högt tempo, något där datorer ingår?
  • tycker om naturen, ser den som en avkopplingskälla
  • tycker om djur, hundar?
  • gladlynt
  • tar ibland på sig andras problem
Britt-Marie
0

Det blir nu andra gången jag försöker detta.

Det första jag får in är hur jag ser några män som slår i dessa pelare till bryggan. De har lite äldre klädsel så det måste vara en bra tid sedan.

Det jag får in sedan är en man kommer tidigt i gryningen med fiskegrejer och sånt och en ryggsäck. Tar ekan längst ut och ror ut på sjön. Där han njuter in luften från vatten och vinden. Känner ro då han kommer ut på vattet. Får ny energi. Ibland finns ett eller två barn med i båten, ser det som barnbarn eller grannbarn.

Britt-Marie
0

Kan ta fel på gryning eller skymning, det ser alla fall inte helt ljust ut ofta då han ror ut på sjön.

sweethoney
0

En tänkare, grubblare, sökare. En man. Känner inte direkt tungsinne, men kanske mer åt tvivel eller skepsis - introvert personlighet? Men också ett lugn i sig själv, stark i sin personlighet.

Skriver utan att läsa vad någon annan har skrivit.

Kändes svårare idag…..

Amor vincit omnia

signemo
0

EN öppen person, men ändå inte. Personen har två sidor en rätt trygg fast lite ensam människa och en som är lite mer splittrad.är ibland ute och prövar på saker i sin osäkerhet men hittar ändå hem till sig själv igen. Ibland kan man känna att det har hängt på en skör tråd. Men den tråden är stark och det ordnar sig alltid.

Upplevs nog som en nyfiken, kanske sprudlande person som kan komma med tokiga upptåg.Men alltid snälla.

Skulle ibland vilja upplevas lite mer seriös, eller lugn eller vad man skall säja För längst inne villl personen bli omtykt för sitt innersta jag. Personen har många människor som den kan lita på i sin omgivning. Men förstår kanske inte alltid det.

Var rädda om varandra

Soffe
0

Känner först en ung man.. Förnimmer att jag sitter o ryser och myser.. Känns samtidigt som att jag gärna smyger runt här oxå.. Känns som att jag vakar över något, att jag är lite på min vakt.. Känns som att jag vill va för mig själv här i lugn o ro.. Känns som att jag tänker på något speciellt, studerar lite.. Jag förnimmer en ung man eller pojk som brukar fiska här någonstans.. Känns som att jag tar ett grässtrå i munnen och tänker.. Jag känner att det är uppåt i landet med mkt skog runt om.. Sen får jag upp familj, om det är dem som samlas här någon gång i en liten skara.. Kanske finns det någon liten tradition här.. Men känns oxå som är familjen betyder väldigt mkt, speciellt.. Känns som att den här mannen är andlig, i tänket oxå.. En andlig energi som sprider ett lugn..

kybele
0

känner bara en enorm frid av bilden o en kvinna… vet inte om personen lever men har på känn att hon gör de…. men hon trivs där o vem vet.. kanske är de en av hennes båtar som ligger där som hon ska ut o fiska kräftor med :)

skruttan31
0

Känner en jordnära person,, en person som trivs att sitta i sin ensamhet kanske nära vatten o skog, tänka på livets funderingar, Nära vatten o skog känner sig person lugn o harmonisk, känner även lite rastlöshet, precis som att jag vill låta mina händer arbeta,, röra vid något,, ser en liten flicka med ljust hår springandes lekande vid vatten kanten,, även min fantasi ville vara med igen, *s*

Ljuset
0

Ser en mörkhårig kvinna, kort hår, lite självfall på håret, normal lång som känner sig lite ledsen, sårad, nedstämd. Känns som tunga steg när hon går. Något med ett knä. Går till sjön för att få lite lugn och ro och ladda med energi. Har familj 2 barn. Har mycket att göra i vardagen, svårt att sitta still. Svårt att säga nej till andra människor. Har inte haft tid för sig själv ställer upp på andra hela tiden. Är mycket kreativ.

Tiia
0

En man i 50- årsåldern som gillar att fiska.Är medial och har minst ett barn,en flicka.

Tycker om kräftor och kör en gammal bil.

Eija
0

Skall prova får se vad det blir….det första som jag kände är, en person som älskar att fiska, en mansgestalt….men det är ju ganska så förståerligt p g a denna bild….

Sen ser jag en kvinna som kommer ofta hit och tittar över vattnet, hon är inte på bryggan utan på land, känns nästan som en vemodskänsla eller saknad…..

kan det vara hennes man jag kände först och att det är han som saknar sin kvinna som brukar vara där på stranden…..

Eller tvärtom, kvinnan som saknar sin fiskande man….kan inte riktigt få till det…

Men känslan av vemod och saknad finns där…..

min tolkning

Kram/Eija

Tesa66
0

Man..55+….hjärtlig men ändå avståndstagande….stort behov av ensamhet….har många vänner men njuter av sitt eget sällskap.

cykel??

Märkligt,bilden av samma man jag såg igår,då var det katastrofalt fel…Glad

Tesa

Soffe
0

Jag puttar upp tråden om det är okej?

signemo
0

Lite konstigt för när jag tittat in lite då och då efter det jag skrivet, så känns bilden ljusare och gladare för var gång.

Var rädda om varandra

[Chakra]
0

Detta är min känsla inför bilden:

En mörk man i medelåldern, dyster stämning ibland, många frågor  har denna person, självvald ensamhet, fiske, månen spelar stor roll, musik, röda badbyxor, djur, tält…

Cristine
0

Mogen man

Har mycket energi och nyfikenhet

Arbetsmässigt vill han utforska nya områden

Katastrofttänkande leder till oro och sömlösa nätter

Kreativitet

självständighet

självförtroende

nostalgisk

Idag yrar jag nog…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Manni
0

Okej, nu gör jag ett kort försök igen utan att ha läst något av de ovanstående inläggen:

• Det första jag ser är färgen blå som står för frihet. Tror att personen har ett stort behov av att känna sig fri. (Färgen blå kan också stå för ett annat land med blått i flaggan, t.ex. Finland)
  • Huvudvärk
  • Jag ser en flicka sitta ihopkrupen i ett hörn och hon mår inte alls bra. Det kan möjligen finnas drog- eller alkoholproblem i hennes närhet.
  • Får yrsel
  • Ont i vänster axel, ungefär som om man jobbat för länge i kassa eller vid ett löpande band. Tungt att lyfta armen.
  • En akvariefisk med gult i stjärten simmade förbi…
NancyAlke
0

Jag tror det är en yngre människa, nära tonåren kanske… däremot har jag jättesvårt med könet… kan vara en man, men det är så vagt…

Jag får en klump i mellangärdet, känns som oro för något. Lite svårt att räkna ut var livet är på väg kanske… och så känner jag saknad. Personen är en tänkare som ibland kanske funderar över lite för mycket, det vore nog en fördel att kunna släppa en del… en lite ängslig själ alltså.

Fixar inte mera än så i dag, får väldigt svaga signaler…

Soffe
0

Puttar snällt upp igen :)

signemo
0

får man puffa lite :-)

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Jag ska strax skriva feedback till er. Det är en av mina söner :)

Elisabeth 

NancyAlke
0

#22 Hahahaha Skrattande Jag hade den tanken… men skrev den inte, vis av gårdagens erfarenhet… eller ovis rättare sagt… tror jag blir knäpp snart Obestämd Helt klart läge för en kurs tror jag *fniss*

Elisabeth-J
0

#1 Allt stämmer klockrent! Kanonbra :)

#2 Allt stämmer utom jobbet, han har tidigare haft ett arbete med högt tempo men inte med datorer. Resten stämmer perfekt :)

#3 Det du har fått in kan ha med platsen att göra.

#5 Det stämmer bra med honom, klockrent :)

#6 Du har också prickat in honom perfekt!

#7 Bilden är inte tagen uppåt i landet men hans familj finns här uppe och det är runt skog och natur och familjen är oerhört viktig för honom. Han är väldigt medial och andlig.

#8 Inget som stämmer med sonen men kan ha med platsen att göra. Det kan jag tyvärr inte bekräfta.

#9 Han är enormt rastlös men kan också vara väldigt lugn när han är lugn. Flickan stämmer inte.

#10 Det är inget som stämmer med min som men det stämmer med en annan person som var med vid tillfället på platsen då fotot togs, så det är henne du har fått in.

#11 Du har nog också fått in energier från platsen.

#12 Samma här, det är platsen. Min son gillar att fiska när han väl gör det men det händer sällan. Vemod och saknad stämmer med honom.

#13 Inget som stämmer med sonen.

#16 En del stämmer bra, men jag tror att du har fått in en annan man där. Kan vara hans pappa :)

#17 Klockrent!!!

#18 Han har behov av att känna frihet, huvudvärk har han haft en del tidigare. Kan förstå problem som funnits runt omkring.

#19 Han är 21 år. Klockrent allting!!!

Härligt jobbat, ni är jätteduktiga! Några av er har fått in personer från platsen och några av er har fått in om hans pappa som finns på andra sidan.

Fortsätt gärna att öva för ni gör det kanonbra!!!

Det som är angående hans pappa kommer jag inte att skriva om här och nu för det kan störa andra övningar både här och på distanstrådarna :) Men det jag har läst är jättebra!

Kramar till er alla!!!

Elisabeth 

Soffe
0

Hmm.. Jag vet vad klockrent menas, men inte till 100% ändå.. Vill någon va snäll o förklara så att jag förstår lite mer? :)

Eija
0

Det är jätteskoj att få prova detta, men man märker att man är lååååångt ifrån att känna rätt…..men vaddå…..har ju provat bara tre ggr nu….det är iallafall kul att man tydligen kan känna in känslor…..tycker att detta är positivt….och jag ser så många som är gör duktiga…..kram på er/Eija

NancyAlke
0

Härligt i att få en klockren träff igen, en vacker dag kanske man till och med börjar tro att man kan sånt här Flört

#25 Jag tolkar klockrent som ett annat ord för fullträff, eller felfritt. Tror att uttrycket kommer från kyrkklockornas rena och perfekta klang.

Elisabeth-J
0

#25 Du har beskrivit honom klockrent, i minsta detalj :)

Elisabeth 

Soffe
0

#28 Jag beskrev honom nog inte klockrent, om du inte skrev det, men tänkte att dem som gjorde det, att det menas då att allt stämmer till 100% antar jag.. Jag känner iaf att jag hade lite rätt, inga lätta övningar även om det inte ska vara det :)

Tiia
0

Det är jättesvårt,men riktigt kul.Tack för att vi får öva.

Britt-Marie
0

Det är roligt att få öva så här. De två gånger jag nu provat är att jag liksom först fåt upp bilder sedan tidigare..och så kommer lite annat upp…Det är bara att fortsätta att öva på..

Många är såå duktiga här..

Kram/ Britt-Marie

signemo
0

Det är så roligt att få ova. Har aldrig gjort detta innan.. Kram

Var rädda om varandra

mommo
0

Sätt gärna in mera bilder, dethär är jätteroligt!

Mavios
0

Jättekul övningar!
Förstår inte at tjag kunnat få bra träffbild, för det känns som om jag sitter och h"hittar" på inne i huvudet. Fantasi kommer ju liksom inifrån huvudet det också, precis som de bilder och ord jag hör och ser när jag titar på de här fotona.
Känns mycket , hm hur ska jag uttrycka det - mysko? Eller konstigt kan man nog säga… ÄR lite förvirrad av att det går att läsa något om någon annan i bara ett foto! Men kul är det i alla fall!

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Ljuset
0

Ojdå, fick jag in en annan person. Är bara att fortsätta känna in nästa foto då.

Elisabeth-J
0

Imorgon kommer nästa övning, fortsätt att öva så mycket ni vill, övning med sånt här är jättebra så även om ni har fått in personer från platsen så se det inte som fel, det är inte lätt att veta vad man får in när man ser bilden. Nästa gång kan ni tänka att ni ska försöka få in något om personen som har valt bilden och fokusera på det.

Kramar!

Elisabeth 

sweethoney
0

#34  jag håller med dig Mavios, det känns som om jag också hittar på inne i huvudet. *ler* Det känns helt klart mysko. Jag försöker att "rensa" bort sådant som jag "antar", och kvar blir känslor. Men det är helt klart både mysko och förvirrande och kul och spännande!

Och det känns som rätt sätt för mig att börja öppna upp på, nybörjare som jag är! Skrattande

Amor vincit omnia