Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 4068 ggr
UlrikaA
0

Min dotter ser en ande

Sedan nästan ett år tillbaka ser min 10-åriga dotter en ande på sitt rum. Från början såg hon bara skuggan av någon som satt i hennes fåtölj, men efterhand har hon börjat se hon mer och mer och har blivit rädd för att vara ensam på sitt rum. Igårkväll bröt hon ihop totalt och ville inte sova i huset längre. Han är inte längre bara på hennes rum utan går runt på hela övervåningen, även i mitt sovrum.

Jag har frågat henne om vem det är, hur han ser ut, vad han säger till henne osv och vi har bett honom gå iväg flera gånger. En gång skällde jag på honom men det får jag inte göra igen, för han blev arg på henne. Hon vet inte vad han heter, men han har berättat att han hade en lillasyster som retade honom mycket och som dog före honom och därför vill han inte gå vidare, för han vill inte träffa henne igen.

Jag vet inte hur jag ska bete mig, vi måste ju få bort den här mannen från huset, men jag är rädd att det bara kommer någon annan istället. Jag har frågat henne om hon sett fler andar och hon säger att det kanske är en flicka med långt hår i källaren och att det på skolan ibland känns som om någon går precis bakom henne.

Jag har ingen anledning att tro att min flicka ljuger, hon vill ju inget hellre än att bli av med mannen på hennes rum! Har ni förslag på vad jag kan göra eller finns här någon som vill hjälpa oss mer konkret?

Zedd75
0

Hej jag tror heler inte din filck ljuger. Men när det gällerm manen och det hon har fått fram så är ju det så att han antagligen inte gåt över för han värkar räd för sin syter. Och i mit tyck där så bhöver ju han hjälp med det. Det bästa och enklaste sättet är att ta ditt ett medium som hjälper er. Det ska fins en medium lista här på Ön någonstans som du kan kolla om det fins någon bra i skåne. Kommer inte på någon på rak arm

MVH Zedd75

[Hellas]
0

Jag tror inte heller att barn ljuger men visst kan de ha stor fantasi, jag ser ju även att du tidigare skrivit om detta för snart ett år sedan och är det fortfarande problem så är det bättre att ta kontakt med ett medium som kan komma hem till er.

Det är ju väldigt ovanligt att det handlar om jordbundna andar dvs. någon som inte har gått över men om så är fallet så tycker i vilket fall som helst jag att det behöver kontrolleras på plats.

Mediumlista

Lycka till och berätta gärna för oss hur det går!

Pluppis
0

Hej Ulrika!

Jag vill ge dig ett tips som har funkar på vår yngsta dotter som blir 7 i sommar. Hon har sett folk från andra sidan sedan hon var så pass liten som under året. Vi har märkte det genom att hon följer något/någon med blicken, skrattade så hon nästan kiknade, vinkade och var lite väl långt borta i tankarna ibland. När hon sedan började prata så förklarade hon hur de såg ut som hon såg och allt var frid och fröjd så långt..

När hon sedan blev i 5-års åldern började hon tycka det var riktigt jobbigt, det hon såg var kanske inte alltid så trevligt. Numera har vi tre av mina avlidna släktingar som vaktar på Emma så att hon ska känna sig lugn, vilket hon INTE gör alla gånger. Framför allt min morfar har tagit stort allvar på att vakta bägge småttingarna på övervåningen så han klampar mellan rummen på övervåningen kvällstid =)

Hur som helst så hade vi Vendela Cederholm här hemma i samband med en inspelning för ett tv program och hon gav oss ett jättesmart tips! Nu förklarade ju hon det för oss så vi kunde förklara för Emma som då skulle fylla 6 ett par månader senare. Hon sa att Emma skulle tänka sig en helt vanlig fjärrkontroll till en tv. En del får bara in ettan, tvåan och fyran, andra får in fler kanaler såsom Disney Channel och Nickelodeon och liknande. Sedan finns de en del som får in ytterligare en kanal, precis som Emma får. Om man då tänker sig att den här fjärrkontrollen befinner sig någonstans på kroppen så kan man lättare stänga av. Emma har första knogen på vänter hand, där stänger hon av och på. Och det funkar jättebra! När hon "stänger av" sin "tv" så ser hon dem inte igen fören hon väljer att "sätta på" igen! Det gäller ju att barnen har fantasin att visualisera sin kroppsdel som en knapp på en fjärrkontroll men Emma hade inga som helst problem med det.. Fast hon var ju å andra sidan yngre än vad din dotter är idag…

Jag hoppas att det löser sig för din dotter snart.. Hon måste helt enkelt lära sig stänga av när hon inte vill att andarna ska vara där…

Lycka till

Kram Jeanette

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

UlrikaA
0

Hellas - det stämmer att jag skrivit om det här tidigare, fast då såg hon ingenting, det var bara saker som flyttade på sig och hon kände det som någon tittade på henne.

Det har gått i perioder, ibland har hon varit rädd och ibland har det varit lite lugnare. Nu känner jag däremot att det får vara nog, jag vill inte ha honom här längre.

Jag ska kontakta ett medium, hör av mig efteråt!

[Hellas]
0

#4 det gör du rätt i, det är ju inte meningen att barnen ska känna så som din flicka gör, det är ju otroligt jobbigt för henne.

Kram /Hellas

Jane-Lyzell
0

Låt henne sova hos er - eller du sover med henne en period - hon känner sig inte trygg och behöver er trygghet!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariaef
0

Min dotter som snart är tolv ser också. Första gången blev hon så himla rädd att hon inte ens ville prata om det. Nu har hon dock börjat prata om det, vilket är jättebra eftersom hon har så mycket funderingar, liknande de jag hade när jag var barn. Det där tipset med fjärrkontrollen verkar jättetoppen. Jag ska fråga henne om hon också vill använda sig av den.

Babas
0

jag är 12 men har inte set en ande men har skänt en gång att nån knacka mej på axeln men ingen var där och i bland hör jag ljud som nån pratar med mej blir oftas rädd

Babas
0

Oj, stavfel i massor blev det o allt försvann inan ja blev klar. Ditt barn kanske är som ja…känslig för andar, som min mamma säjer. Det är otäckt ibland men man blir van. Stamppa foten i golvet o säg NEJ! Funkar när ja gör de!!

Sockerbubbla
0

Det här är intressant, jag tror inte din dotter ljuger. Jag menar, om min syster dog före mig, såklart jag ville träffa henne som "levande" och som ande?

palsternackan
0

Jag skulle nog försöka ta kontakt med hans syster. Se om hon har ändrat sig. Sedan skulle jag förklara för honom att det inte längre är någon fara. om inte det skulle fungera så skulle nog jag be honom att fara till ett annat hus, för att dottern är lika rädd för HONOM som han är för sin SYSTER. Då tror ajg att han skulle föstå. Och ge sig av!

Lycka till!