Någon...
som känner till ett medium i Jönköping som kan hjälpa mig att få "bort" anden som tydligen är med varje kväll och stör? vaknade nyss av skrammel i köket riktigt irriterande…

Fy fasiken sånt är jobbigt. Jag fick med mig en herre från förra själ jakten vi hade, som helt plöstigt började dra ner tavlor från vägarna. Ska driva ut den i helgen tänkte jag, Men det blir väl att man får en ny efter sig när man åker på en ny jakt på lördagen där :)

Hej Heidios du bestämmer helt och hållet själv om du vill ha kontakt med andevärlden eller inte.
Du är öppen och det ser andevärlden och försöker då få kontakt med dig.
troligt vis har du hört ngt viskande i ditt öra som du slagit bort som fantasi eller haft en känsla av att inte vara ensam men inte tagit det på allvar.
Vad gör du själv om du vill prata med ngn och personen igongerar dig jo du försöker få uppmärksamheten på annat sätt.
Andevärlden gör ju det på det sättet som får dig att reagera att föra ljud flytta på saker tända och släcka elektrisk apparatur mm.
I 9 av 10 fall rör det sig om dina egna nära och kära som vill visa sig att dom finns omkring dig och dom ser ju att du är öppen och det ser dom ju som en inbjudan till kontakt.
Så lär dig stänga av finns flera trådar här inne om olika sätt att stänga av.
Det fungera som så att vi öppnar upp automatiskt mot andevärlden räcker med att se det Okända på tv läsa en bok om andlighet eller gå in på Ön och läsa om andlighet så öppnar du upp kontakten och skickar ut en inbjudan om kontakt.
Men man stänger alldrig ner automatiskt så ngt vi måste göra själva.
Så om du lär dig att stänga ner så behöver du inte få ngt besök av andevärlden.
Men tänk på varenda gång du läser eller sysslar med ngt andligt så öppnar du upp igen och får stänga ner igen.
Så efter du läst det här loggat ur så stäng ner så på detta sätt kan du själv kontrollera om du vill ha kontakt eller inte med andevärlden.
Lasse

#1 Du får alldrig med dig en vilsen själ hem.
Dessa vilsna själar är så fruktansvärd rädda och är platsbundna dom vågar helt enkelt inte att lämna den plats dom befinner sig på för platsen dom befinner sig på är den enda trygghet dom har.
Däremot så dom själar som har gått till ljuset dom kan förflytta sig från plats till plats utan några problem som jag skrev i det tidigare inlägget så är du öppen och dom försöker kontakta dig och du inte reagerar på det så kan dom göra sig till känna på detta sätt så behöver inte alls rör sig om ngn vilsen själ.
Undantag finns ju men det är ytterst ovanligt att man stöter på en så kallad personbunden ande.
En vilsen själ som istället för att känna sig trygg med platsen känner sig trygg med en person och väljer att följa med den.
Men det är oftast ngn som man har haft en personlig kontakt med redan under livet och där anden känner personen sedan tidigare.
Men skulle även kunna tänka mig att när man som medium är på en räddning skulle kunna skapa ett sådant förtroende att anden känner sig trygg med denna och följer med mediumet.
Men det borde man ju märka med en gång eftersom man då inte lyckats med sitt jobb och hjälpt anden över.
Men detta med personbundna andar är ytterst ovanligt och under mina år som medium så har jag alldrig stött på ngn personbunden ande.
Lasse
Jag är verkligen tacksam att även du hjälper till men undrar då lite över vem det kan vara. För den "ända" som har gått bort under m in existense är min gammel mormor som gick bort när jag var tio, annars är jag ett frågetecken
menar enda såklart

#2-3: Instämmer i vad du säger Lasse!

Svårt för mig att avgöra vem som försöker få kontakt med dig.
Som jag sa det troligaste är ngn av dina egna nära och kära.
Behöver inte vara ngn släkting kan vara en vän skolkamrat eller ngn annan man umgåtts med.
Det finns även möjlighten att det kan vara en ande som bott i huset innan under en längre tid och var fäst vid sin bostad.
Dessa behöver inte var några vilsna själar utan har oftast också gått över till ljuset men som återvänder i bland och tittar till sitt forna boende.
Ser dom då att ngn befinner sig där och är öppen ja då tar dom ju chansen att få kontakt.
Så återigen lär dig att stänga ner så bestämmer du själv om du vill bli kontaktad av andevärlden eller inte för du behöver inte råka ut för sådan här saker om du inte vill.
Lasse

Hejsan, är lite nyfiken av vad du menar att man aldrig får med sig en hem. tarotlasse. Själar är ju energi och energi kan man få med sig av alla typer. De står ju i de flesta "fakta" sidorna och bökerna att energin kan fastna vid en person eller ett ting tills det känner att gå vidare. Fick med mig en liten man på senaste turen när jag var ute. Enligt ett medium så stämmer det mesta av det jag misstänkte. Menr inte att vara negativ eller svara emot dig
.
Men jag vet också att det finns platsbundna själar som du skriver om, skulle gärna vilja att du Pm mig någon sida eller skriva lite fakta själv till mig om dem. För mitt eget intresses skull.
#8 Om du söker på platsbunden här på forumet så hittar du en hel del skrivet om just detta.
Vad är det för typ av "turer" du är ute på *nyfiken*!

Viist är själar energier och visst kan dom flytta på sig vilket dom från ljuset gärna gör.
Dom kommer fgärna och beöker oss vid storseanser osv var dom en befinner sig.
Men det är en viss skillnad när det gäller dom vilsna själarna som inte hittat till ljuset eller jordbundna som en del säger.
Dessa andar är som det låter väldigt vilsna dom är fruktansvärt rädda och är frustrerade och ångest fulla.
Som, sagt vad så är dom så rädda och ångest fulla så dom vågar inte lämna den plats dom befinner sig på som oftast var deras boende under livet coh den enda trygghet dom har.
Under dom räddningar jag har gjort under åren så har jag alldrig stött på ngn vilsen själ som har flyttat på sig till en annan plats.
Dom har alltid haft en kopling till huset eller platsen där dom har hört hemma.
Samma uppfattning har jag fått av ett flertal andra medium som jobbar med just räddningar.
Sedan vet jag att det är medium som har varit på en räddning och som inte fått över den vilsna själen till ljuset men som har skapat ett förtroende och en trygghet för den vilsna själen.
Så att den själen följt med mediumet men det är ytterst ovanligt ngt sådant händer.
Jag har ju varit på många ställen faktiskt marioteten av räddningarna där folk har upplevt at dom har haft vilsna själar hos sig för att dom inte vetat vad det rört sig om.
Men när man kommit dit så rör det sig om en själ som redan gått till ljuset och dessa har inga rädslor så dom rör sig precis var som helst så vanligt folk missuppfattar dessa själar och tror dom är vilsna.
Så 99% av dom gångerna man åker ut till folk för att hjälpa vilsna själar så rör det sig om själar som redan gått till ljuset.
Oftast ngn av deras egna nära och kära eller ngn i deras omgivning händer även att det kan röra sig om ngn som bott i huset sedan tidigare under en längre tid som kommer och tittar till bostaden då och då men som redan gått till ljuset.
Så får säga att dessa vilsna själar är väldigt sällsynta och folk gärna skapar dessa vilsna själar genom sin egen rädsla.
Lasse

Jag kan ju berätta en historia om vad som hände väldigt ofta hemma hos mig själv innan.
Jag har en ande som ofta besöker mig och detta är en väldigt skojfrisk ande som har ställt till en hel del här hemma.
Kan ju även berätta att denna ande var väldigt skojfrisk när den levde också.
Vid ett tillfälle för några år sedan så ringde väckar klockan som vanligt på morgon och efter en vis kamp med kudden kom jag äntligen upp och jag åt frukost och gav mig i väg till jobbet.
Men jag blev lite paff när jag kom till jobbet för det var inte en kotte där tittar på klockan och ser att jag är 1 timma för tidig till jobbet.
När jag kommer hem kollar jag väckar klockan och den går exakt en timma fel går ut i köket denna klocka går också exakt en timma fel.
Kollar Videon men denna klocka går rätt.
Så jag ställde om klockorna i gen dagen därpå så ringde åter väckarklockan som den skulle samma kamp med kudden frukost och i väg till jobbet men denna dagen var all redan på jobbet och dom var redan i fullt arbete ja då visade sig att jag var 1 timma sen.
Kommer hem och både väckar klocka och köksklocka är exakt en timma fel men nu på andra hållet *S*
Det roliga var att det var inte bara jag som råkade ut för klockan även min mamma fråkade ut för detta.
Efter ngn månad så var jag på en privatsittning då mediumet får kontakt med denna ande och berättar episoden med klockerna och sa att anden skrattade hjärtligt åt detta och sa att man ska inte sova bort livet utan vara morgon pigg och inte dra sig på morgonen som var hans budskap.
Men detta var bar en av många saker som hände hemma hos mig denna ande brukade skrämma skiten av mina vänner på olika sätt.
Vid ett tillfälle när vi suttit och titta på Hockey VM här hemma och skulle ut och fira så står vi i hallen för att gå ut och fira När Stereon gick på i ett annat rum är ingen befann sig med fullt ljud så dom höll på att göra i byxorna i hallen och fick väldigt bråttom därifrån samma ande i gen.
När jag har mina sittningar kunde det hända att denna ande öppnade skåpsluckorna i köket där vi sitter eller öppnade dörren intill köket.
Vid ett flertal till fällen sattes tv´n på som stod vägg i vägg i köket.
Samma ande och här så hände det att mina sitter blev fruktansvärt rädda så då fick jag säga till anden att nu får det vara nog det gör inget alls att han busar med mig men han fick inte skrämma mina sitter.
Väldigt många skulel ju uppleva detta som en vilsen själ som spökar och ställer till elände många blev också rädda för detta som hände.
Men det var absolut inte ngn vilsen själ utan det rörde sig om min pappa han var väldigt skojfrisk han gillade practikal jokes.
Jag hade ju visa problem i min ungdom och var väl bakis och påverkad dom flesta mornar och när han såg att jag varit i gasen när jag kom hem så hittade han alltid på ngt jäkelskap på morgnarna vilket han tydligen inte hade några problem att göra från andevärlden oxå.
Han är inte alltid här utan är även hemma hos min mamma där han också utmärker sig väldigt tydligt att han är på besök.
Men är betydligt mildare i sin framställning när han hälsar på min syster.
Och jag lovar detta är absolut inte ett vilsen själ utan en hur och go och skojfrisk ande som helst.
Men pappa är också med i våra mediala cirklar der han kan skoja till det för mediumen i bland har ju väldigt ofta märkt hur han går in och tvingar upp mediumen att vissa bitar som mediumet kan tycka vara lite jobbiga så han är även med här och hjälper till att utveckla våra elever vilket jag ser att ha gör på ett väldigt annaorlunda sätt.
Men han sysslade ju själv med mediumskapet och jag är så ledsen varför dikuterade vi alldrig deras cirkelarbete tänk silken till gång jag haft då men upplever ändå att vi får en hel del av honom under cirkeln vissa tycker han är skrämmande och eftersom han är så fysisk tror vissa att han inte gått över men finns ingen som inte gått över som skulel vara så glad och skämtsam som honom.
Jag skulle gärna villja ställa en fråga om du nu inte vetat om att detta rörde sig om en vilsen ande elller en ande från juset
Var ärlig för vill få fram hur svårt det i bland att avgöra detta.
Jag var i början övertygad att jag hade en vilsen själ här eftersom han under först tiden inte avslöjade sin identited.
men när jag första gången fick att se hans ansikte och käönslan av det var han så sken han upp och skrattade och var glad.
Skulle det varit en vilsen själ hade jag troligtvis fått ett hånskratt i stället med slutorden far åt H-vete ditt (pip) (pip) FETTO
För det var dom orden jag möttes på min förra räddning han sa att han inte vill prata med ett h-vetes (pip (pip) Fetto utan skulle han prata med ngn så var den skitsnygga assistenetn jag hade med mig.
Och så blev detta denna snuprsnygga mediumet satt verkligen honom på plats och fick hon att öppna sig och få ett förtroende för mediumet och när han fick berättat sin targiska livsöde denna snyga tjej är en av min bästa elever och jobbar även inom psykården så hon har erfarenhelet att jobba med svårt sjuka psykiska personer och denna erafenheten gjorde underverk i detta jobb . Jag kunde själv ta det lungt luta mig tillbaka och skicka healing och kärlek och lljus när hon pratade med honom och när vi fick hälp av en lärarinna som kom ner och den enda person som bryt sig om denna vilsa själ så hade dom inga problem att gå in i detta ljus och kärlek som jag skapade med min healing och denna lärarinna tog med sig denna vilsna själ in i ljuset och hur vi kände hur hela atmsfären ändrades och ngt som var väldigt påträngande att helt plötsligt släppte dom vederväda dofterna som fanns i huset dom försvann så fort dom gick till ljuset så
här hade vi troligtvis upplevelse av ekotoplsma som man inte stöter på varje dag.
Så förstår ni nu har lätt det är att uppfatta en skojfrisk och intativrik ande som vilsen fast den redan befimnner sig i ljuset.
Jag hoppas verkligen att ni kan förstå skillnaderna medlla vilsan själar och själar som gått till ljuset genon detta.
Fråga gärna men nu försvinner jag till Norrköping i helgen vilket jag verkligen ser fram emot Hålla en medila demo på Norrljus och en tarotkurs med goda vänner så ska bli en härlig wekeend .
Lasse
Lasse

tacj tarotlasse. det var intressant och som jag själv misstänkte :D. hörde av doddel att du kommer till norrköping och ska hålla föredrag.

Hej!
JAg bor i Norrköping och kan nog göra det utan att komma hem till dig. Om jag får prata lite med honom så kanske han/hon lugnar ned sig och i bästa fall går. Så om du vill kan jag försöka göra det på avstånd.
Och har du testat att "rensa" rummet på dåliga energier och sådant? Hemma hos mig för inte alls länge sedan var det en herre som far omkring. Och allt han ville var att hjälpa mig skapa lite bättre energier i huset. JAg berättade att det klarade jag av själv och brände rökelser och drog omkring i rummet. Nästa natt var han borta.. .
PM mig om du skulle vilja att jag tar kontakt med honom sedan.
Lycka till!