Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 2481 ggr
Pluppis
0

Vårt Bysala

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Även jag måste testa att lägga ut en bild! Egentligen är det Tina som ska se den får hon såg huset när hon gjorde en avläsning av mig i går =)

Är det någon som ser/känner något så vore det kul att få höra det! Vi vet ju bara vad vi ser/känner =)

Bara som ett P.S, bilden är tagen med mobilkamera och kanske lite oskarp Flört

/Jeanette

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

stina63
0

Men titta där är huset,, rödaktig och ljust på takkanterna,, Tjusig hus Pluppis och en vacker uppväxt tomt,,

Kramis Tina

NancyAlke
0

Jag tror att ni känner närvaro i huset, en trygg sådan alltså. Är huset något som gått i arv eller något? Det känns nämligen som om närvaron är både platsbunden och hör ihop med er… Hur det är så är det ingenting i det huset som ni vill ha bort.. tror jag i alla fall..

Tiia
0

Ser en familj,och en ljushårig flicka på ca 7 år.

Ett namn som börjar på M,kanske marie,vet inte om det hör samman med flickan.

En kanin

Dras till fönstret på andra våningen

Pluppis
0

Hej!

Nu är jag äntligen hemma från jobbet =)

#1 Hehe, jag sa ju det Tina!

#2 Huset är mina svärföräldrars sommarstuga egentligen, vi har en egen friggis på tomten. Huset byggde Jannes farfar tillsammans med Jannes pappa och farbror. Huset är från slutet från 1700-talet och är flyttat från ett annat ställe till dit det står nu och det gjordes någon gång på 50-talet. Bysala var Jannes farfars allt! Och ja, han är där.. Vi har alla märkt av hans närvaro och hör honom ofta uppe på vinden, klampandes i träskor och söker bland sina verktyg. När jag var relativt ny i Jannes släkt så kände jag ofta att det var någon som stod och granskade mig väldigt ingående med kritiska ögon och det var ju såklart Jannes farfar. Och vi är alla väldigt fästa vid hela stället, jag kopplar av fullständigt där, det är mitt andningshål i tillvaron, där försvinner alla måsten då det inte ens finns vatten indraget utan det är en brunn på gården. Janne brukar säga när vi kommer till Västerås (som är halvvägs) att han ser hur allt rinner av mig och jag blir lugnare.. Och nä Nancy, vi vill inte ha bort farfar därifrån! =)

#3 En flicka på M.. Flickan du ser är nog vår Emma, hon har nyss fyllt 7 och är väldigt ljusblond =) Emma börjar ju på m.. Uttalet alltså, så det är ju helt rätt! Kanin vet jag inte men å andra sidan så har grannarna kaniner! Och fönstret på vinden.. Där lyser det allt som oftast fast ingen har tänt.. Går man på dass på kvällen och tittar upp mot vinden är det släckt.. Så går man tillbaka och då lyser det.. Och knappen man tänder lampan med finns uppe på vinden och det är en lucka dit upp som man måste öppna först.. Så ingen gör sig besväret att tända om man inte måste upp och hämta något men där finns bara farfars gamla verktyg samt ett par kajaker OCH farfar såklart (alltså Jannes farfar).

Vad duktiga ni var!! Verkligen!

Kramen

Tiia
0

#4 lite rätt,är inte så duktig på detta,men va kul det är att öva

Bybo
0

Kul att få se ditt mysiga hus :-) Och Bysala låtyer både spännande och gammalt??

Pluppis
0

#4 Du hade väl full pott!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emma, 7 år och fönstret på vinden!! Det var ju klockrent!!! Det enda som möjligen är lite mer diffust är väl kaninerna då men å andra siden springer det ju harar där! och grannarna med sina kaniner! Du var jätteduktig!! Så det så! Basta! *ler*

#6 Hej Bybo! Ja visst är det mysigt! Synd att vi är där alldeles för sällan bara… Det tar typ 1,5 timmer från oss att åka dit men tiden finns liksom inte :( Och ja, det är gammalt :) Svärfar lämpar just med de handblåsta rutorna som är i original från 1700 talet!!

Pluppis
0

Hehe, lämpar ska ju vara kämpar!! Men det fattade ni nog Flört

lappjanne
0

Det är helt otroligt bra prickat av er allihopa!

Min farfar var snickare och har varit med att bygga många hus i Köping som ligger ca 3 mil bort. Han hörs tydligt på vinden ganska ofta..om än inte lika frekvent som för 10 år sedan. Precis vid fönstret på övervåningen som syns på bilden finns alla hans gamla spännande verktygslådor…!

Angående kaninerna så diskuterades det när jag var liten att jag och min storebror skulle få varsin kanin. De skulle isåfall ha fått bo i en bur mitt i det gamla jordgubbslandet.

Ni är fantastiskt duktiga…

Mvh

Janne