Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 583 ggr
Kerstina-61
0

The Secret

Då jag själv läst boken och även sett filmen "The secret" så blev jag lite nyfiken  på hur många här på ön som läst och /eller sett filmen och sedan levt därefter?

Jag har gjort mina försök och synnerhet i början efter jag läst ut boken. Jag har en liten låda där jag skriver på lappar av olika storlek och färg, att jag är tacksam för t,ex att min familj få vara frisk osv.

Jag kan också skriva att jag är tacksam för saker som ännu inte gått i uppyllelse och då skriver jag som att jag redan t.ex fått påfyllning av pengar eller att jag redan gjort den resan som jag önskar.

Det är svårt att få det att fungera, tycker jag, då man innerst inne inte tror på att det verkligen funkar. Men ibland så går det uppfyllelse. När det inte gjort det så tänker jag att det var nog inte rätt tid just nu för mig att få detta, men det kan ju också bero på, som jag skrev innan, att man inte ger 100% till universum i sin tro.

Detta är tankar och funderingar rakt ut från hjärtat. Jag blir glad om någon här på ön vill delge om det finns egna erfarenheter, synpunkter eller annat om "Hemligheten".

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Cristine
0

Jag har läst boken och har filmen. Jag tackade för sex småsaker och fick fem uppfyllda på en gång och en lite senare ..sen har jag tackat för en stor sak som jag inte har fått..det har gått nästan 7 mån. och jag tänker som du att innerst inne tror jag inte att jag ska få det och hur stoppar man den känslan?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

kajanus
0

jag har bara läst boken,men vill se filmen….särskilt o början försökte jag tänka o önska så som de i beskrev i boken.Än har jag nte märkt ngt ……svårt det där känner att jag skulle vilja läsa om boken igen samt se filmen för att "få till det"

[Hellas]
0

Jag har sett filmen och jag började läsa boken

kickilindstrom
0

har läst boken. men kan inte hålla med om som det står i den att det skulle vara någon nyhet. det har väl varit länge känt att det man ber om får man. att det skulle vara någon hemlighet som kommit i dagen just nu är lite fånigt tycker jag.

men helt klart  så funkar det, om man, när man bett, verkligen släpper taget om bönen och  låter universum eller det Gudomliga ta han om det.

men det är väl lite så jag känner att hela livet går ut på. att släppa och leva i fullkomlig tillit till att vi får det vi behöver (kanske inte alltid det vi önskar) att det vi ber om kommer till oss bara vi inte fortsätter att "tjata" om det. för tjatet kan stoppa upp processen. För när vi tjatar så talar vi om att vi inte riktigt tror på det hela och då kommer det heller inte till oss.

kram kicki

NancyAlke
0

Jag har sett filmen men har svårt att ta till mig budskapet. Jag tror också att man kan önska sig saker och få hjälp med dem, men att det ska fungera i rent "statushöjande syfte" (ny bil, mera pengar) har jag svårt att tro. Men när det är något som jag verkligen behöver hjälp med så ber jag om det…

kickilindstrom
0

#5 varför är det fel att önska sig pengar och fina bilar. jag tror inte att Gud vill att vi ska leva i fattigdom och missär. Jag tror att Gud vill oss vårt allra bästa. Så länge vi följer vår plan som vi har, är ödmjuka och icke dömande. Är hjälpsamma och sanna mot oss själva och mot andra så kan det väl inte vara fel att vilja ha det bra rent matriellt. men söker man enbart det materiella och kör över andra för att få det då håller jag med om att blir fel. man blir inte en bättre människa bara för att man har det "fattigt"

jag önskar mig en mega lön och en jättetjusig bil och skulle gärna vilja att mitt hem såg ut som det på Extrem home makeover. känner mig inte ett dugg som någon dålig människa för det. det här är saker som finns på jorden och varför ska bara en viss del av befolkningen få ta del av det.

NancyAlke
0

#6 Jag skrev väl ingen stans att det var fel att önska dig pengar och fina bilar, inte heller att man blir en dålig människa av det. Jag skrev inte heller att man behöver leva i fattigdom och misär.

Det jag menar är att jag inte tror på önskningar som "inte behövs". Har jag en fullt fungerande relativt ny bil, så tror jag inte på att önska mig en nyare lyxbil… Har jag pengar så att jag klarar mig gott, så tror jag inte på att önska mig pengar till "överkonsumtion". Det är min åsikt och min tro, därför lägger jag inte heller energi på att försöka önska mig det. I min tro ingår en ödmjuk behandling av mina guider och hjälpare och därför vill jag varken be dem om hjälp med lyx eller bagateller.

Min tro är min och jag tänker inte försöka övertala andra att tänka som jag. Jag fördömer alltså inte den som önskar sig lyx.

Trisha
0

Jag har både läst boken och sett filmen några gånger. För mig var det värdefullt att jag sett filmen "What the bleep do we know?", då det skapade en annan syn på budskapet.

Kort kan jag säga att i filmen What the.. så pratar kvantfysikerforskarna om att vår hjärna kan lära sig "tänka positivt" men om inte varenda cell ikroppen är där, så blir det positiva tänket en neonskylt som döljer alla negativa förväntningar som finns därinne. Och önskningar och affirmationer landar platt, för signalen är inte utskickad. Enkelt uttryckt.

Kan verkligen rekommendera ovanstående film också!

Och även filmen Samtal med Gud. Den är heeeelt underbar!

Jag har inte varit uteliggare, men nästintill efter ett par års lite testande med sjukdom och åtföljande konkurs. Är lycklig, börjar vara helt frisk och må så bra, vilket är viktigast i världen!

Men nu börjar mina celler vara helt med! Håller med Kicki ovan och tänker ha kul med det! Har klarat mig utan just nåt en längre tid nu och nu välkomnar jag en härlig bil (har sett en på blocket!!) som drar pyttelite soppa och jag kan koppla in bilstereon jag fått av Raz (min son), blir fri att åka VART JAG VILL!!! YIPPEEE! Ett fett bankonto så jag kan göra vad jag vill och också vara fri hjälpa nån som ramlat ner i hålet och fattat vad det handlar om.

Och ett hem! Mitt egna hem igen. Där jag kan skriva mina böcker…

Ps. Filmen What the bleep lär finnas på nätet och även på Vattumannens bokhandel. Vad jag hört… Samtal med Gud finns att hyra på videobutiken. Hyr den!! Se den! Så fin!

En fråga från den filmen dröjer sig kvar och finns med mig varje dag när något händer….. "What would love do now…???"

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

kickilindstrom
0

#7 förlåt om jag misstolkade det du skrev men grejjen är att så många går omkring och tror att bara för att man ska leva i anden så måste man avvara så mycket. många tror att man inte är tillräckligt ödmjuk om man önskar sig mer än man behöver. vad det kommer ifrån vet jag inte men en gissning är möjligen från munkar och nunnors levnadsstil. en ren gissning bara.

för mej känns det fel. det går att vara både ödmjuk och ha det bra materiellt. Rikedom och överflöd är en tillgång som vi alla har rätt till sen om vi känner att det är "onödigt" eller att vi ine behöver så är det en annan sak.

kicki

Toyan
0

Jag har sett filmen och har boken, håller med om att ha full tillit till att vi får det vi ber om är det svåraste.

#4 Nej någon nyhet är det inte att tankar är kraft

Betty Shine skrev om det för många år sedan.

Boken är bra och just nu läser jag om den för att påminna och peppa mig själv.

Cristine
0

Överflöd blir ingen lycklig av …jag vet för jag har levt sånt liv och lämnat det frivillig så det jag önskar mej mest är de mina ska bli friska,.. ha råd att bo bra och att allt ska gå runt. Materiella saker tycker jag att jag har nog av och nu bor jag som jag alltid önskat..i ett litet hus på landet. Det är klart att alla inte tycker som jag och att många har sagt att jag är obotligt dum som lämnat allt..må så vara.. jag är lycklig. Naturligtvis ska var och en ska önska sej precis det dom tror gör dem lyckliga och kanske blir lyckligare av. Jag menar bara att de jag känner som lever i överflöd är inte är så lyckliga som man tror för dom har inget att se fram emot. Allt är serverat.

NancyAlke
0

#9 Lugna puckar Flört  Bara vi accepterar varandras tro, eftersom ingen har facit, så är det ju inga problem,

Eija
0

Har suttit och läst i denna tråd, och först tänkte jag vad i helsike är det för bok och film, vad handlar det om….o s v…..men ju mer jag har läst här, så har jag fått en bild av att det handlar helt enkelt om att önska sig något väldigt starkt…..har jag rätt….

Hur som helst så tror jag på detta, för jag fick höra för många år sen en kvinna som sa att om man bara önskar sig tillräckligt så får man det….. och jag har fått några önskningar fullbordade, fast det har tagit år…..och då har det faktiskt varit både materiella och personliga ting…

Förstår både den som tänker att rikedom inte gör en lycklig eller att rikedom öppnar många vägar till sitt välbefinnande och även till att få rätt sorts behandling mot sjukdomar….jag tror att det är upp till vad den personen själv uppfattar som lycka….

Idag är min största önskan att få vara så frisk som möjligt, och visst vill jag vinna en massa pengar med, för då kan jag anlita en egen privat läkare, för jag är så trött på alla dessa landstingsläkare som man skickas runt till, och som säger olika…

Och som du skriver Christine, att överflöd gör ingen lycklig….då tror jag nog att det beror på vem man delar denna överflöd med….inte överflödet i sig….för jag kan säga dig att fattigdom gör en absolut inte lycklig……

Eija

umbra55
0

Har läst boken men känner att även om grundidén är riktig, så görs det om till ett sätt att enbart skaffa sig ekonomisk vinning. Och då känns det som  ytterligare ett sätt att lura godtrogna att känna att deras "tro är för svag"..

Själv är jag helt övertygad om att man får det ma ber om OM MAN VERKLIGEN BEHÖVER DET. Annars är  det lyxkonsumtion även i världsalltets ögon.

Har sett lite av filmen (nån trailer) och den var väldigt vacker. Nån som vill låna ut den en vecka?

stina63
0

Jag har inte sätt filmen och inte läst boken. Men i våras köpte jag den till en vännina som fyllde år.. Men jag tror att andra sidan hade andra planer på den boken., För den försvann hela tiden. Kunde inte hitta den alls. Tillslut så fick jag säga till på skarpen att jag lovar att jag ska köpa den bara ni tar fram boken till mej..helt plötsligt så låg boken där den skulle från början,,

Så nu måste jag köpa den,,, för det har jag lovat andra sidan..*ler

Newage
0

Man får inte det man vill ha, man får det man behöver.

Cristine
0

#13 Nej fattigdom önskar jag ingen ty jag har levt så fattigt att min enda kjol hade fransar.. och det är klart att Trisha ska ha sin bil sitt hus och pengar på banken och alla  andra också..jag själv har önskat pengar till att göra färdigt badrummet. Jag menar att lagomt är bäst..du vet att dina vänner är det för din skull.. du kan lita på dem. Men vem skulle inte vilja ha en egen läkare.!!:)

Trisha
0

Har haft en dag med kommunikation med människor som har allt det där som jag också vill ha. Det jag inte vill ha är stressen tillbaka, icke-närvaron i mig själv… för det hör jag ju och känner igen!

Har haft ny bil, hus och allt… Vill gärna ha det som jag skrev, men är otroligt noga med att påminna mig själv om att jag vill ha mig själv med mig i flödet!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[Cleopatra]
0

Jag har köpt och läst boken och blev mycket besviken. Den tar upp en kärnsanning och förvrider den och drar ut den i oändlighet. Jag tycker att det är en ond bok som hjärntvättar folk.