Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1320 ggr
Zonia
0

Andlighet...

Min fråga kanske är lite diffus Skäms  

Jag är 35 år och har hela mitt liv varit säker på min andlighet. Det har alltid varit en naturlig del i mitt liv, och jag har aldrig heller riktigt sökt någon bekräftelse kring detta.

Men det betyder väl inte att jag är mer mottaglig eller öppen för detta än andra??? Det är en sida jag skulle vilja utveckla, men vart ska jag börja?

Vad vinner jag på att bekräfta för mig själv att det jag känner och tror stämmer? Vad får alla Ni ut av det?

Hoppas ni förstår min tanke, den är lite förvirrad… Glad

Trisha
0

Tycker inte det är en särskilt diffus fråga - tvärtom. Vad härligt att höra att du alltid varit säker på din andlighet, vilken gåva. Det kan ju innebära att du är lite mer mottaglig och öppen än andra, då de flesta ändock fortfarande väljer stänga av sin andlighet under många år. Men så härligt att höra att du tar det så naturligt!

Vill du utveckla den, så händer det en hel del när man tar del av nån form av utveckling - kurs, cirkel el liknande. Kanske du får mest ut av det hela att du får utbyta erfarenheter med likasinnade, eftersom du har det så självklart redan.

Vad man vinner av det o får ut av det är väl just det - glädjen att dela den här världen med några fler människor. Om man nu vill det förstås. Sen är det ju ofta så att man får andra slumrande gåvor väckta som man kanske inte ens varit medveten om på kurser o dyl.

Sen är det ju alltid så att man "bara" kan ha andligheten med sig i sin vardag som det mest självklara man kan tänka sig och det gör världen lite extra givande. Det valet gör man ju själv och båda är lika mycket värda.

Fortsätt ta hand om dig själv som du gjort!

Lycka till med Livet!

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

ewapewa
0

För mig handlar det också om utveckling, och jag utvecklas hela tiden i min andlighet. Även jag är född med en andlig trygghet, men vill ju förstå mer och mer av verkligheten med alla dess dimensioner. Jag strävar efter utveckling i alla områden av livet; på jobbet, konstnärligt och i psykologiskt, och därför helt naturligt även andligt. Det gör att jag lever och kommer vidare som människa. Dessutom för ju andligheten med sig en massa spännande erfarenheter, insikter, kunskap och trevliga människor. Men det är ju viktigt att alla får ha sin andlighet till det de själva väljer.

Kram till dig, Ewa

[Hellas]
0

Ett jättebra steg för många har varit just att bli aktiva på ÖN där de får väldigt mycket tips och hjälp gällande olika övningar men även svar på många av de frågor som kanske finns men som man inte vågat eller kunnan ställa till någon.

Kram //Hellas