Dragon Gate
För ett tag sen så stannade vi utanför Gävle vid nyinvigda Dragon Gate som är ett museum och hotell som är uppbyggt utmed nya E4:an och inne på museet färdas man 200 år bakåt i tiden, kan alltså vara värt att besöka :)
Det är en fantastisk uppbyggnad och utanför byggs det för fullt där det ska bli butiker m.m.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

När vi åkte så hade Robin sovit nästan hela vägen men vaknade av att vi stannade till och då såg han muren och utbrast: Har vi åkt ända till Kina, är det här kinesiska muren :)
Elisabeth
Oj, vilken intressant byggnad..den måste man bara se alltså…tack för tipset E-J, det är ju inte så våldsamt lång upp…kanske en utmärkt semesterplan…..

Det ligger 3 mil söder om Gävle och 7 mil norr om Uppsala.
Kanske en forumträff där nån gång? Då kan vi gå tillsammans på museet och sova på hotellet :)
Elisabeth

Ja jag förstår Robin, måste ha kännts helskumt att vakna i Kina *L*.
Ja ett bra tips med Forumträff där, det hänger jag med på. Om inte annat, tack för tipset, det verkar vara en kul upplevelse. Kan man ju alltid skryta med sen….att i helgen var jag vid Kinesiska muren.
Vilken Mäktig byggnad :)

Mmmm, häftig kåk det där. Stannade till idag på väg hem från Gävle för en kopp kaffe…..dom hade inget kaffe!!
Museum och mat var det som erbjöds men hade inte tid med mat idag. Men återvänder nog för titt i museet…och en bit mat :)
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"

#6 Vad synd, när vi var där stod det en husvagn utanför där dom sålde kaffe och lite annat, så man kunde sitta utanför och fika.
Elisabeth

#7 Den stod där idag också men den var stängd. Men jag försöker igen då jag titt som tätt passerar där.
Blir nog riktigt fint där när bygget är klart :)
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"