Ormbiten.....
Jag drömde inatt att jag och min familj var på semester och jag blev ormbiten i armbågen. Vad kan det betyda? Igår natt drömde jag om igelkottar …
Vad är en orm för dig? Armbågen står för förmågan att ändra riktning och att acceptera nya erfarenheter.
Vad är en igelkott för dig?

Jag tror att du känner dig oskyddad och lite rädd för det som finns omkring dig…
Känner du att du måste (känslomässigt) "armbåga dig fram" och får "mothugg" titt som oftast av någon särskild eller människor i allmänhet/upplever att det är jobbigt i en relation till någon ?
Ormen står ju ofta också som symbol för läkekraft - upplever du att du hämtat kraft och energi nu i sommar - under semestern t ex? Kanske symboliserar drömmen återhämtning efter en period av "motgångar"?
Ormen är också ett av våra mest primitiva djur - så den symboliserar ofta våra primitiva/instinktiva sidor och känslor i oss.
Igelkottar - har piggar som skydd - har du känt att du behövt skydda dig mot omvärlden? Kanske har du känt dig/varit lite taggig`?
En bra sajt om Djurs symbolvärde i många kulturer kan du hitta här: http://www.animalspirits.com/
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag tycker inte om ormar .Tycker att dom är läbbiga, bara ryser vid tanken på dem usch……. Igelkottar däremot är fina små djur. Läste i en bok om drömtydning att bitande ormar står för att man blir utsatt för angrepp på sin heder och ära och det har jag blivit idag,blir fruktansvärd ledsen då man blir oskyldigt påhoppad av knäppa grannar :(
Att ändra riktning och acceptera nya erfarenheter kommer jag att göra efter semestern då jag ska börja jobba igen, kan det ha något med det ?

Enl. Solögas bok Djurens språk:
"ORM = Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Min gåva till dig är förändring. När du vill att något nytt ska hända dig/komma till dig - förändra din inre värld och du förändrar därmed din yttre värld."
"Igelkott = Släpp in kärleken i ditt liv. Det är dags att öppna ditt hjärta. Min gåva till dig är att ge och få kärlek. Var inte rädd för kärleken."
Ljus & Kraft / Jerry
#4 Tycker du inte om att börja jobba igen efter semestern? Tycker du att det 'känns läbbigt, bara ryser vid tanken på det'?

Jag tycker om mitt jobb, är väl en av få som längtar tillbaka till jobbet….men jag kommer att byta avdelning och få nya arbetskamrater dte ska bli spännande , kan det va nåt sånt?
jag hade en inte så trevlig dag igår och jag tror att det kan ha haft nåt med det att göra .
Inatt hade jag en rolig dröm jag vaknade och skrattade gott. Drömde om min svåger som hade köpt en stuga för att hans kompis inte byggde den tillräckligt snabbt………..
kan tillägga att hans fru inte var lika glad som han…. Stugan bestod av resningsvirke och ett tak.