Min dotter mår dåligt
På sista tiden har min 13åriga dotter blivit riktigt illamående och blek när vi kommer till gamla byggnader.Tex besökte vi Vadstena slott nyligen.Hon kunde inte gå in i vissa rum så dåligt mådde hon.Under barna åren var hon en tuffing som alltid lekte riddare,vägrade ha rosa kläder.Förra veckan var vi i Tallin,då darrade hon av skräck på vissa platser.Känner hon av historien utan att se något specielt?? har hon kanske varit där förr??
Tesa
Min första tanke är. Har hon sett tv programmen om hemsökta hus eller något liknande program på tv? Min upplevelse är att de kan vara väldigt skrämmande för våra unga.

Din dotter är nog väldigt känslig och mottaglig för energier, det kan göra att hon känner sig illamående, blir blek osv. Och visst kan det ha varit så att hon har levt ett sånt liv tidigare och kanske också på någon av platserna, men tidigare liv är ju något som hon kan titta på sen när hon är redo och mogen för det. Då bör hon titta på det själv genom en Meditation eller regression.
Ett råd är att hon försöker beskydda sig mot energier när hon beöker såna platser. Hon kan föreställa sig att hon har ett starkt skydd runt sin kropp dit inga energier når in. Då blir hon inte lika påverkad.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
oj det är som att läsa om mig själv för några år sedan…
Har inget råd men ja köp en kristall eller liknande som "skydd" för henne och försök undvika sådanan platser.
Tack för tipsen.Är själv väldigt intresserad av kristaller .jag vill inte försöka göra det "större" än nödvändigt för henne men en kristall kanske vore bra.
Köp en fin ametist så blir det både ett fint smycke och skydd, och ametist skyddar mot det mesta.

Har alldrig varit med om att en kristall skyddar en på det sättet.
Men bara tanken och tron på det skyddar inte kristallen så den egna tanken skyddar mer en vad kristallen gör men absolut inget fel i det heller.
Det är bättre att du lär din dotter att stänga ner som Elisabet skriver så är din dotter väldigt känslig och troligtvis är hon öppen och då kan man känna på detta sätt.
Finns en massa trådar här inne just om detta att stänga ner och hur man gör.
Jag vet att på danska mediumet Marion Dampier Jeans hemsida finns en jätte bra beskrivning hur man stänger ner.
Eller införskaffa Iris Halls CD The Secret Garden där det bla finns en vägledd Meditation på hur man stänger ner finns även hur man öppnar upp tar kontakt med ande världen och en härlig healing Meditation.
Lasse