Såg nyss
Hej
Jag såg nu att vårt program av "Det okända" går i repris nu på söndag klockan 21,00 på TV4+ om någon är intresserad.
Önskar er en underbar dag
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Då måste jag se det igen :) Tack Pluppis för påminnelsen.
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Har du varit med där??

Halloj,
Jo, Pluppis och jag har varit med. Vi är syskon och det är mest hon med familj som har problem - fortfarande.
Men jag tror att hon skulle uttrycka det som " man kan leva med det…" - och inte problem.
Själv har jag bara problem- när jag släktforskar (!) - på en enda "gren" av släkten. Det är vår farfars.
Detta framkommer även i programmet att underliga saker händer just när vi släktforskar. Vår farmor kommer att ha en av rollerna i programmet.
Turligt nog så finns det också många duktiga släktforskare på detta forum som nu håller på och hjälper oss.
Men detta var mest om mig.
Pluppis kan nog själv hålla denna sida med historier som är mer vardagliga för henne och hennes familj än för oss - kanske inte fullt så mottagliga.
Ha det!
CarpetDiem!

Va häftigt
Då ska jag bänka mig på söndag
De får jag inte missa pluppis. bänkar mig framför tv söndag klockan 21
Nämen heeej brorsan!
Har du hittat hit också?? Jag trodde du bara höll till inne på Proveniens =) Men du är så välkommen 
Japp, vi var med i ett avsnitt och allt tack vare att Thomas (brorsan) fick nog av mina hysteriska utbrott… Och då speciellt vid ett tillfälle då allt eskalerde i samband med vår släktforskning.
Nu ska jag sova! Har fårr Reiki av Doddel och är helt slut!
God natt allihopa!
/Jeanette

Gud va härligt. Sov gott.
Hej!
Var det någon som såg avsnittet igår? Kan tala om bara att det är en bråkdel som kommer fram i programmet.. Men tack och lov har vi fått 3 skivor med råmaterial där det finns desto mer som är intressant. Och jag tycker inte att Vendela kommer till sin "rätt" i programmet.. Hon är urgo och har en enorm portion humor 
En sak kom jag på i efterhand och det var med namnet som skulle gå i arv… Vi var ju säkra på att det var Ture men det var det inte! Utan namnet är det efternamn som jag & Janne samt de yngsta barnen tog i samband med att vi gifte oss förra sommaren. Och morfar har gett mig bekräftelse på att det var det namnet han menade. Det är endast morfar (under 6 månader) och hans mamma som någonsin har burit det.
#8 Jo, jag såg det igår. Och jag såg det på Tv4 Anytime i våras också, när jag fick kontakt med pojken. Och första gången det gick så klart ;) Så nu känns det som jag varit hemma hos er flera gånger :)
Jag tycker det är så häftigt att man kan komma på saker långt i efterhand och då är det så självklart. Jag har också varit med om det när det gäller ett namn.

#8 Jag såg programmet igår igen :)
Ja det är ju så att det bara är en liten bråkdel som visas i rutan men vad bra att du fick helheten så ni kan komma ihåg för det brukar bli en del information under dom timmarna :)
Kram!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Åååå Pluppan……Jag tittade på hela programmet och det kopplade inte att det var Du och din familj
!
Fast egentligen behöver jag ju inte erkänna det men….jag gör det *tihi*.
Kram //Hellas
#9 Jadu… Vet du vad?? Jag tror att det var han som busade här som Vendela inte märkte av, han gömde sig nog för att inte bli upptäckt… Han ville väl ha uppmärksamhet (tror jag). Och det är också synd, det sägs ju en hel del om det på våra råkopior men framkommer inte ett dugg i programmet. Så folk måste ju tro att vi är helknäppa som drar hit Vendela ett varv till för att gå upp och ned i våra trappor.. Men faktum är att hon var här i över tre timmar även andra gången.. Och namnet slog mig en lördagskväll i juni förra året.. Och morfar fick en batterilös, stendöd liten motorbåts propeller att börja snurra här i köket samtidigt som jag säger -Men jaaaaaaaaaaaa, det är ju hans efternamn morfar menade *ler* Men tänk om du skulle få fatt i min lilla pojke igen.. Saknar honom enormt mycket fast jag vet inte varför? Det är ju Janne som har sett honom och nu är det jättelänge sedan han syntes till här.. Inte sedan du pratade med honom… Kanske han har fått frid?? Äntligen..?
#10 Jo och det är ju förståerligt att de inte kan visa allt för en hel del är ju inte menat för andras öron.. Grejen är att jag vill ha ÄNNU mer dokumenterat!! För det är ju en hel del som inte finns på band.. Som när Vendela kom hit andra gången och sa att -Nu är morfar här.. Han säger att ni måste klippa körsbärsträdet innan det är för sent för säsongen.. Grejen är att vi inte VISSTE att det var ett körsbärsträd! Vi flyttade ju in i slutet av november och teamet var ju här i februari/mars… Vi var stensäkra på att det var ett plommonträd så gissa om vi blev snopna när vi såg att det är svart körsbär som växer på baksidan *ler* Och detta med hur Emma kan stänga av när hon inte vill vara med längre..
Bamsekramen!!
Haha, Hellas! Du e go du!
Kramen!
Vad roligt! Var det du?
Jag har sett det avsnittet förut!

jag såg programmet :) satt uppbänkad med hela familjen. jag som är så rädd men samtidigt intresserad av övernaturliga saker blev riktigt uppskrämd av vissa grejer :S
Pluppis jag såg programet i söndags.. Kändes skönt för aspenetnbesväret blev lite mindre då,,,hihi För man kom ju inte in på Ön alls i söndags,
Tänkte att din morfar brukar vara hos er så gör annars som jag gör här i stugan,,, sätt fram en kopp extra så blir han säkert glad.
Ha så gott i höststormen//tina
*muttrar* Hade skrivit ett färdigt svar och så råkade jag "dribbla" till det så allt försvann…
Vi börjar om…
#15 Jag tycker vårt program är ganska snällt… Men jag tackar min bror för att han kontaktade Det Okända när jag verkligen fick för mycket av allt! Men som Vendela sa, det är så mycket kärlek och de vet att de är på "rätt sida" och vi vill ha dem kvar 
#16 Haha, jadu.. Det var frustrerade varje gång jag såg felmeddelandet när jag uppdaterade sidan men supporten ska ha credits för att de la ut meddelandet! Vet du vad Tina.. Jag brukar hälla upp en nubbe till morfar i "hans" rum. Han gillade att ta sig en "hutt" ibland.. Vi köper hem en 10-12 pack med småflaskor till varje jul och vi brukar dela på en flaska (3-4 cl??) när vi smakar på skinkan dagen före julafton och sen står packen i hyllan och samlar damm. Så kan jag glädja honom med en nubbe nu som då så gör jag gärna det (så slipper vi hälla ut den, bättre att den dunstar) =). Jadu, nu blåser det! Och regnet öser ner! Fördelen är att vi slipper vattna, hehe
Kram
När jag började släktforska så hände det mycket saker hos mig. Jag fick reda på att den prost som Stefan Andersson sjunger om på sin nya Cd NO90Klesit är släkt med mig. Hanvar prost och hette Prosten Koch. Koch hette jag innan jag gifte om mig. Nåväl, prosten Koch snodde en guldkrycka från kungen, detta hände för drygt 300år sedan. prosten Koch var min stamfader. Samma dag som jag får reda på prosten Koch så trillar jag i en trappa och slår mig så illa att jag fick åka till sjukhus och få…kryckor!!!
Jag skoja med min man och sa att jag kanske skulle ha sprayat kryckorna i guldfärg
Kvällen efter när jag sitter och pratar med min bästa väninna som är medium(hör visserligen inte hit men;-))så nämner jag prosten koch för henne och berättar vad som hänt. Då kände jag plötsligt hur någon kom in i vard.rummet…Jag ser en svart figur(jag är inte medium) som liksom tittar fram vid dörren och sen ser jag honom i köket. Efter jag lagt på telefonen så känner jag väldig negativ energi och jag börjar nästan bli rädd och nu tycker jag det känns obehagligt, jag sitter ändå själv uppe och klockan är halv ett på natten och vo bor ute på landet och det är dessutom becksvart ute. Tillslut ryter jag faktiskt ifrån. Jag säger till honom att "Nej, nu får du sluta. Det är inte roligt när du skrämmer mig. Jag vill bara ha snälla andar här hemma. Sen när jag skall lägga mig och ligger i sängen och tittar ut mot dörren så se jag en svart skepnad för att sedan försvinna…Jag brukar ha andar här hemma, men dom brukar vara så gulliga så;-) Det är första gången jag känt mig rädd…
*17 Hehe ja gubben i min stuga har inte nämnt något om nubbar ännu, Han är nöjd med kopp kaffe men det är tur att ingen utomstående ser en när man serverar en extra nybbe eller kopp kaffe..Tror annars dom hade ringt psyk så man blev inlåst …
*18 Vilken upplevelse du har haft,,Japp man får säga ifrån på skarpen mellanåt. Antar att du kännde att det var din stamfader som kom på besök och som kanske var nyfiken på vem du var,,
#18 Du råkar inte vara släkt med Lisa Koch? *nyfiken* Jag känner henne inte längre men vi jobbade ihop och namnet Koch är ju inte så speciellt vanligt =) Usch, prosten verkar inte vara så trevlig… Men har han visat sig igen efter den kvällen?
Våra andar är i alla fall snälla och gör inte en fluga förnär
Det är bara morfar som kan "bli lite upprörd" om vi börjar tvivla på att han är kvar och då visar han på alla sätt att han finns i huset.. Som jag skrev i en annan tråd om andar och deras lukter så känner jag direkt på vilken våning han befinner sig.. Och lukten är starkare i rummet han är i..
#19 Haha, vi har ju turen att nubben endast serveras i torkrummet i källaren så ingen ser våra konstiga idéer *flinar* Det rummet saknar fönster. Och jag lovar, grannar är helt övertygade om att den här familjen ska in på psyk ändå.. Tänk dig när de var här och filmade i mars.. Kolsvart redan vid tre på eftermiddagen.. Och vad gör de (filmteamet) då? Joooo, de smackar upp ett helt gäng med 100 wattslampor mot husfasaden på fram OCH baksidan! Och vi hade bott här sedan december.. Så på tre månader visade vi vilka vi var.. Och jag lovar att snacket har gått om den där skumma familjen i 25:an… *suck* De skulle bara veta vad de går miste om!! Vi är ju priviligerade att ha våra nära och kära bortgångna släktingar här.. Fast de kanske de också har men väljer att inte se/höra/känna det!
Kramis
*20 Ha ha jag kan höra det ända hit till malmö hur snacket går. Men det måste ha varit väldans trångt hos er då? Tänk hela er familj hemma och ett helt gäng filmteamet som sätter upp 100 wattslampr runt huset plus er andliga släkt som vill vara med när tv teamet är hos er.
Kramis Tina
Jag missar då allt nu när jag är utan TV..förhoppningsvis får jag den till veckoslutet. Men måste också säga att det varit jätteskönt att vara utan över sommaren. Jag har ju också fått chansen att umgås mycket med mina nya grannar som påstår att i vartannat hus här finns det andar. Egentligen är det väl ganska naturligt då det finns fullt upp med gamla bondgårdar som gått i arv. Visst är det trevlig att ha de sina runtom som man kan prata med även om man inte ser dom.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8 Jag såg det avsnittet, tycker det var ett av dom bästa jag sett hittills :) Vad roligt att ni kom på sedan vilket namn som följde i släkten.
Kramar/Carro