Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 6991 ggr
Godisnalle_
3

Vad t**an är det här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sommaren -07 var jag i Usa hos min storasyster.

När vi var i San diego Tog vi dessa fotona. Det är något enormt Fartyg som heter midway. det ska ha varit i något krig läste jag på wikipedia nyss. hur som helst. Jag antar att folk har dött ombord, & då i San Diego har de en minnesplats där vi var, Där vi tog fotona. Och nu undrar jag vad det är på fotona? Om det är Orber.

Snälla någon svara på detta, Mvh Godisnalle_

Godisnalle_
0

Nr.2  här är själva minnesplatsen

Godisnalle_
0

& nr.3 …

antar att Detta är mycket damm eftersom att det finns så många, men man vet ju aldrig

Godisnalle_
0

31 personer har läst & ingen jävel kan svara.. Det är dåligt asså

[mia-38]
0

Men snälla Godisnalle…..Sånt här kan ta tid att svara på…Ha lite tålamod så ska du se att nån tittar på dina kort…Jag är osäker på vad som är orb eller inte…så jag kan tyvärr inte svara dej.

MVH Mia

[Hellas]
0

#3 Din tråd har legat ute i 12 minuter när du puttar upp den, avvakta till åtminstone imorgon innan du puttar tråden!
Tyvärr inverkar puttande väldigt negativt och många blir irriterade, speciellt när du dessutom svär om att ingen j-l har svarat!

Du får förhoppningsvis svar när någon kan svara dig.
Att tråden är läst innebär inte att de som läst kunnat svara.

Godisnalle_
0

#4. jag har ju sett andra inlägg där de svarar på 1 sekund, jag blir bara så trött på att jag nästan aldrig får svar på mina inlägg

Manni
0

Jag tror att det är damm eller fukt, men så tror jag inte på Orber heller. Och jag misstänker att det inte är det svar du är ute efter..;) Men nu har i alla fall jag svarat.

[mia-38]
0

Andra inlägg ja där man inte ska avläsa foton…det är en annan sak…

Katarinaj
0

Jag har läst din tråd, men kan absolut nada om Orber. har inte fördjupat mig överhuvudtaget. Men som sagt tålamod…så får du kanske svar

Eija
0

Jag hör oxå till skaran som inte vet vad det är, har själv visat upp foton här med liknande ringar, och frågat samma sak..så sorry…men gör som dom andra, vänta så kanske det finns någon som kan…..

Och please, hetsa inte upp dig….kram

NancyAlke
0

Damm eller fukt i luften som reflekterar ljus från blixten eller annan ljuskälla.

Njord
1

Godisnalle! DETTA ÄR ÄKTA Orber! Det kan du hoppa upp och sätta dig på! Skrattande 

Jag har fotat sedan jag var 10år gammal, jag är 50år nu. Jag har tagit ca. 17.000 foton både svartvitt, färg, diabilder och digitalt. Jag har aldrig sett damm som ser ut som på dessa bilder!

I onsdags var jag med min förening (Norrljus i Norrköping) på ett av Axel von Fersen:s d.ä. slott nämligen Ljungs Slott i Linköping.

Då fick jag för första gången i livet foton på Orber. Orber har en speciell innerstruktur som ni kanske kan se Godisnalles bilder. Damm ser ALDRIG ut så här på foton, inte heller solreflexer eller blixt som reflekteras ser ut på detta sätt! 

Jag är 100% säker! DU HAR ÄKTA Orber PÅ DINA KORT!

Grattis! CoolHemlis

EtConsortez
0

Detta låter spännande! Jag har ingen aning vad Orber är. Kan ni förklara?

Anders 50
0

#12 Är även detta Orber ? Bilden tagen sent på kvällen med mob.tfn. på en plats med fornminnen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Njord
0

#13 Här har du/ni två olika förklaringar till Orber. Vilken du vill tro på är upp till dig själv:

ORBER är ljusfenomen som ibland uppträder på fotografier eller film. Orber är enligt den paranormala förklaringen andar som materialiserar sig.

Den vetenskapliga förklaringen på Orber är partiklar (främst damm) som befinner sig ur fokus mellan objektet och kameran. För att framträda så måste de vara ljusare eller mer upplysta än objektet som fokus ligger på, vilket är ett vanligt resultat av att använda blixt i mörka utrymmen där objektet i fokus är en bit bort.

Här är en länk till en Orb-diskussion i Supra Naturalis

Själv väljer jag nog att tro på den paranormala förklaringen. Helt enkelt för att jag väljer det Skrattande, och att jag aldrig (förrän förra veckan se #12)lyckats få liknande resultat trots ivrigt fotograferande i 40-års tid.

Vad andra väljer lägger jag mig inte i!

Namaste / Jerry

NancyAlke
0

Såg ett avsnitt av hemsökta hus här om kvällen. De filmade Orber, som var små kompakta ljus och även en "rökstrimma". Orberna rörde sig relativt snabbt och de som var i rummet såg dem.  I samband med att de filmade dessa så dök det också upp såna här runda, mer eller mindre transparenta, fenomen på filmen… ingen av dessa kommenterades över huvud taget.

Jag tror att Orber förekommer, men jag tror inte på alla dessa som syns på allsköns foton här inne… Om man lyckas fota en orb, så lär man också se den när man fotar dem… alltså tror jag inte på alla dessa "oopsfenomen" som upptäcks när man tittar på sina foton. De Orber som jag sett på film, som jag tror på, har varit ogenomskinliga, oregelbundna och rört sig med relativt hög hastighet. De har också uppträtt när människor bett om att andarna skall visa sig…

Njord
0

#14 Ja, jag anser att är det är orber på din bild!

Denna typ av bilder har tidigare varit relativt ovanliga. Själv har jag i alla fall inte sett några gamla foton med liknande strukturer.

Men fenomenet har tydligen ökat markant de sista åren.

Själv tror jag att det är ett led i frekvenshöjningen och den strukturella och dimensionella förändring som skall ske på jorden åren framöver. Människans andliga intresse stärks och slöjan mellan dimensionerna tunnas ut stegvis.  

Googla på Mayakalendrn, frekvenshöjningen, Ascension, Gathering o.s.v. om du vill ha mer info kring detta. Det finns massor av sajter som handlar om detta som pågår just nu. En av de bästa om det gäller att förstå vad som händer i vardagen, fysiskt, psykiskt, relationsmässigt osv. är Karen Bishops Sida med förklaringar om frekvenshöjningen och just nu rådande energier.

Låter det flummigt? Inget emot vad det i verkligheten  är…..Cool

Hälsningar / Jerry

Anders 50
0

#17 Tack för ditt svar !

Njord
0

Glad#18 Glad att kunna stå till eder tjänst!

NancyAlke
0

"Men fenomenet har tydligen ökat markant de sista åren. "

Just precis det är en bidragande orsak till att jag inte tror att alla dessa cirklar är Orber, då skulle de ju även ha synts på gamla foton, men vem vet, det kanske finns någon som har sett något liknande på ett gammalt foto.

Frekvenshöjningen av just cirkelformade transparenta ljusfenomen på foton tror jag kommer av digitalkamerornas intåg. Lägg in era bilder på foto i fokus och fråga vad det är så får ni se vad de svarar…

[MargaretaA]
0

hmmm…. vet inte om det är mig det är fel på, men jag ser ingen större skillnad på dessa "orber" och mycket annat vi har sett exempel på här på ÖN…

Maggan

Iram
0

Har sett hur många sådana här bilder som helst. Tror inte alls på att det är Orber, snarare damm eller liknande. Förresten, det där med Orber börjar väl bli ganska tröttsamt nu? Eller är det bara jag som tycker det, kanske….

Fot i munnnen

Njord
0

#22 m.fl.

Ja, det står ju var och en helt fritt vad man tycker och tänker. Du väljer ju själv. Men om man tycker vissa ämnen är tröttsamma så kan man ju faktiskt välja att inte läsa i de trådarna…..Ungefär samma sak som att inte titta på ett TV-program som man retar sig på. Bara ett vänligt tips, alltså!

Men det är ju faktiskt konstigt att det inte är med på äldre kort, typ från 60-70 talet och så…för då plåtade ju folk ganska mycket också…

Om någon har äldre (före 1980) foton så är jag jätteintresserad av att få se dem! PM:a om ni inte vill visa dem öppet i forumet.

#16 "Hemsökta Hus" (Haunted Houses) är ju inte nåt vetenskapligt eller ens seriöst andligt program precis…tycker inte jag i alla fall. För det är väl det där programmet där den kvinnliga programledaren skriker och är rädd för allt som händer + ett medium som bär sig åt som en…….teater*****?

Eller menar du något annat program?

Kram i de jobbiga energiernas tidevarv! / Jerry

NancyAlke
0

#23 Håller med om att det är ett ganska jobbigt program, Hemsökta hus alltså, det finns ju flera sådana… Paranormal state t ex. Jag kikar på dem mest för att se skillnader i hur de mediala arbetar, för hur det nu är så har de ju med duktiga medium, oftast… Spelar in dem så att jag kan spola förbi dom "jobbiga" delarna Flört

Att jag tog upp det programmet var för att det var sån tydlig skillnad på riktiga Orber och "dammorber". Önskar att jag kom ihåg vad programmet handlade om, tror det var någon greves sovgemak, men är inte säker…

Observera också att det här är vad jag tror…

Kram/Nancy

Njord
0

Såklart att du ska ha din egen uppfattning om detta, Nancy! :)

Jag tror dock inte på att det är damm. Av flera anledningar:
Jag har inte sett just dessa karakteristiska former och färg med en sån samstämmighet som dessa orb-foton har.

Till ex. på Godisnalles bilder vid krigsskeppet, monumentet osv.

Jag bifogar en av de Orb-bilder jag tog förra onsdagen på slottsvinden, Ljungs Slott. Ingen var på vinden förutom jag och en tjej från föreningen. Vinden visas normalt inte för allmänheten. Starka energier var i omlopp. Jag önskade tyst att få nån slags Tecken med på mina foton, men räknade inte med det eftersom jag aldrig fått det förr. Jag har 4 kort till om intresse finnes.

Skeptiker brukar alltid säga att det är damm eftersom man kanske plåtar på ett längre avstånd och har fokus till exempel 10-50 meter bort. Och då skulle en damm-partikel som är nära kameran få denna form och storlek. Det är ganska horribelt att tänka så om du tittar på den bild jag bifogar som jag tog på ca. 2 meters avstånd från väggen på slottsvinden……

Men jag är nyfiken av mig, så jag skall göra ett experiment med hjälp av några trovärdiga personer som vittnen. Då ska jag fota både med och utan blixt, långt och kort fokus, skaka damm av olika slag och släppa ner framför kameran på olika avstånd. För jag vill själv ha reda på hur det ligger till egentligen.

Kram & Ljus (inte blixtljus nudå..;)) / Jerry

NancyAlke
0

#25 Det är så klart möjligt att du har rätt, men jag tror inte på det :-) Jag ser fram mot att se resultatet av dina experiment, tycker också att du borde ta med en kamera av lite äldre modell (med gammal hederlig film) för att se om det blir någon skillnad.

Kram

Nancy

Njord
0

#26 Jag ska försöka få tag på någon gammal kamera + film…om det ens är möjligt numera att köpa film!!! Skrattande

"De gamla tror allt. De medelålders misstror allt .Och de unga vet allt."
Oscar Wilde (1854-1900)

Kram / Jerry

NancyAlke
0

#27 Jag har en gammal kamera (tidigt 80 tal tror jag)om det skulle knipa, tror nog nästan att jag vet var den är till och med Flört  Inbillar mig ibland att jag har ordning i kaoset hemma Cool

Kram/Nancy

Njord
0

#28 Tack Nancy, men jag tror farsan har en gammal systemkamera som funkar. Det löser sig nog!

Din kamera kan du ju spara ifall vi ses vid något framtida tillfälle. Då kan vi ju göra experimentet tillsammans? Om det (mitt egna test) faller ut till min fördel, förstås…….Oskyldig / Jerry

Sofiae
0

# 23 Jag har några konstiga grejer på två gamla bilder tagna 1928 av en mycket duktig bygdefotograf. De finns med på alla kopiorna av samma kort, så hade det skett vid kopieringen hade han säkert märkt det och rättat till det.

Jag har lagt in dem på min sida.

Jag tror också att det är Orber på Godisnalles bilder, jag har fotat damm, det blir bara små suddiga vita bollar.

NancyAlke
0

#30 Jo, sådana saker som dom som är på dina bilder tror jag mera på, vore intressant att veta om någon såg fenomenen på plats… men det är väl svårt med så gamla kort förståss…

Jag tror ju att det finns Orber, men jag tror inte att Orber är dom runda bollarna som plötsligt dyker upp på alla digitalfoton.

#29 Jepp, jag ska spara den, inga problem. Vem vet, vi kanske experimenterar ihop någon gång framöver ja, jag flyttar ju ner i landet snart… Skrattande

Överkokta kramar/Nancy

Njord
0

#30 Ja, det ser ju skumt ut på de där gamla bilderna. Och på bilden där tjejen har en orb vid huvet…där anser jag att det är en klockren orb! Cool Cool!

Jag ska lägga in lite bilder i mitt fotoalbum vartefter….*Slö i värmen*

Kram & Kraft / Jerry

Godisnalle_
0

#12. gud va roligt att jag fått foto på Orber. Jag tror ju definitiv på Orber & annat övernaturligt annars skulle jag självklart inte laddat upp bilderna Skrattande 

& nu har jag lärt mig att ha lite tålamod. Inte Jätte van att vänta precis, hehe, får göra det i fortsättningen. Tack Glad // Godisnalle_

chik
0

Nu tillhör jag dom få som tror på att man kan fota energi i form av cirklar..på din första bild,såg det ut som en döskalle.På den andra bilden med monumentet såg det ut som, jag tänker mig djävulen..

Jag har försökt att Googla på orb men jag har inte funit så mycket att läsa.Men dom visar väldigt ofta på tv.så man får kolla där.Lena

O det är nu 411 som har varit här inne och läst..bra jobbat.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Sofiae
0

#31 Det är lite svårt att fråga dem som var med på de gamla bilderna, der är bara flickan till höger i främsta raden som fortfarande är livet, hon har nog inte ens minne av fototillfället. Men det ser ut som hon och pojken till höger fäster blicken på något i höjd med "ormen".

#32 Jag har lagt in bilden på flickan med orben i håret här på forumet förut och fått mångas åsikter, nästan alla tror att det är en orb. Jag har flera bilder, på just den flickan, med Orber på.

Happyspirit
0

Det här är i alla fall vattenorber!! Bara en reflex med regn ingenting annat. Man ser skillnaden i orberna om det är riktiga Orber eller någon reflex av något slag.

Njord
0

#33 - Jag vet hur det är….har inte Sveriges bästa tålamod själv ibland! Men jag jobbar på det! Blir bättre dag för dag….Hemlis ;)

Njord
0

# 36 - Om du väljer att se det så….Cool så är det så!

Kul att se din kylanläggning förresten! Skrattande

[Hellas]
0

Jag säger som vanligt, om Du som tror att det är en riktig Orb eller någon som fångats på bild som inte går att förklara så tycker jag, personligen, att korten i 1:a hand ska lämnas till Foto experter som kan göra en analys av bilden.
Om de inte kan se någon teknisk eller naturlig förklaring, ja då kan man ju börja fundera på om man fångat något på bild som kanske kommer från andra sidan.

Jag anser att man alltid, i alla  lägen, först ska utesluta naturliga förklaringar och jag har ännu inte sett ett enda foto här på Övernaturligt som genomgått någon som helst analys av experter från den mer tekniska sidan.

Har man inte råd eller vet vem man ska vända sig till kan man ju till att börja med fråga inne på "Foto" siten.

Det finns en gammal tråd där ett experiment är utfört som kan vara intressant att läsa.
Ett orb-experiment

Själv tror jag ingenting förrän något bevisats gällande sk. fotofenomen "Orb"!
Jag förstår inte ens hur ett eller några foton kan ge diskussioner om huruvida något är eller inte är en Orb
Det finns ingen här som kan veta till 100%, vi kan bara tro!

Observera! Jag tror visst att Orber finns och jag lääängtar efter den dagen jag verkligen får se en orb på ett foto som har analyserats!

Njord
0

#33 - Här kan du läsa om "Slaget vid Midway" den 4 juni 1942 (under andra världskriget!)

Krigsfartyget Midway (uppkallat efter slaget) medverkade i såväl den senare delen av "andra världskriget" och även i "Gulfkriget"

/Jerry

NancyAlke
0

#39 Tack Hellas, jag letade som en gnu efter den där tåten tidigare i dag Skrattande  Men vem vet, kanske Calle555 har tröjan full med andeenergier Flört

Njord
0

#39 Ja, men då kanske man kan få tro då Hellas?

Utan att bli tillrättavisad/kritiserad menar jag?

För det stod väl i reglerna att allas tro och uppfattning skulle respekteras, eller?  Även om någon retar sig på det (som det har skett tidigare)

Det är inte lätt att vara konsekvent & objektiv….inte alltid iaf!

Oskyldig / Jerry

NancyAlke
0

Men… jag hoppas att ingen blivit tillrättavisad av Hellas inlägg, så tolkar inte jag det i alla fall.

Eftersom inget är bevisat, så har vi alla vår tro…

Kramelikramen/Nancy

[Hellas]
0

#42 Jag antar att du skämtar nu……….

Jag själv ska också få uttrycka min tro Njord utan att bli anklagad för att tillrättavisa eller kritisera någon.
Jag har inte på ett ställe skrivit ett ord om att andra inte får ha sin tro inkl. Du själv!

Jag TROR ingenting innan korten är analyserade.

Njord
0

#44 - Jo, jag skojade lite…samtidigt som jag "tog pulsen på dig"…Glad Skulle se hur "högt blodtrycket var å så där….*relax tjejen* 

Jag är bara en jobbig "Indigo-gubbe", men seriöst medial & andlig. Oskyldig Men jag gillar att se saker från flera håll och tror att man måste testa lite nya idéer och vägar för att komma framåt i sin andlighet. Även om det känns tryggt att hålla sig i huvudfåran, så väljer jag att gå min egen väg. Om någon vill följa med på upptäcksresan så är ni hjärtligt välkomna! Och vill ni inte det så är det helt okej!

"Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon."
Marcel Proust (1871-1922)

Ljus & Kraft till alla som tvivlar! / Jerry

kybele
0

#14….. måste fråga… taget från ett fönster på en bil med va? sen kan mobilkameror få in damm i linsen tyvärr. :(

Tiia
0

Här är flera stycken orber/damm på varandra

Anders 50
0

#46  Bilden tagen från en skogsmaskin, utan något mellan lins och motiv och jag kan garantera att det dammade inte. Det kan mycket väl vara något naturligt fel på denna bild, men andra bilder tagna vid samma tilfälle före och efter denna bild var utan dessa runda ting.  Bryr mig inte, om det är Orber eller ej, kom bara ihåg denna bild när jag läste tråden. Däremot blev jag senare intresserad av att det kanske kunde ha nåt att göra med att det strax utanför bilden finns ett gravfält från vår forntid. I och med att jag jobbar i skogen så är vi ofta i kontakt med fornlämningar och ibland har jag upplevt märkliga saker som man inte kan hitta nån naturlig förklaring på när man har jobbat i närheten av dessa.

Njord
0

#46 - Jag håller med dig helt! Jag bryr mig inte om vad andra säger/tycker i ORB-bildsfrågan. Mina kort som jag tog på Ljungs slott kan jag garantera att det varken var damm eller vattenstänk på. Det var en helt och hållet kontrollerad miljö. Sedan får ju vem som vill avfärda det hela som nonsens. Det skiter jag högaktningsfullt i. Förutom att jag fick orberna på bild så hade både jag och en hel grupp personer (aven certifierade och diplomerade medium ordentliga energipåslag på vissa platser i slottet. Några stycken hade också identifierbara andekontakter som verifierades av de kunniga guiderna som vi talade med när vi hade gått runt ca. 2 timmar på egen hand.

HEllas gav ju rådet att kontakta en fotoexpert. Nu hör till saken att jag inte vill kalla mig fotoexpert precis (vilket min ödmjukhet förbjuder mig…:), men….Som jag skrev tidigare i tråden så har jag fotograera sedan 10 års ålder och jag började framkalla + kopiera svart-vitt när jag var 12år. Min far var en inbiten fotograf sedan sluete av 1940-talet. Genom åren har jag plåtat massor och åter massor, men aldrig sett detta fenomen förutom om det regnat så linsen blivit rejält blöt. Då KAN man i vissa fall kanske få ett liknande mönster.(se gärna HappySpirits bild i tråden) Men inte helt samma, i alla fall…

Jag har använt alla slags kameror från enkla Kodak Instamatic på 1960-talet, 2 olika halvformatskameror, 6x6-kameror 1 Hasselbladare + en Pentax, 9 olika systemkameror med en massa olika optik, 4 st olika digitalkameror på senare år + ibland Ericsson mobilkamera 3,2mpix. Och jag har också fotat i alla tänkbara ljusförhållanden, med en hel hög olika blixtaggregat. Så jag VILL inte kalla mig expert, men jag kanske kan säga att jag är en avancerad amatör i alla fall. Dessutom var jag yrkesfotograf 1999-2000 (Resande Skolfotograf på photomic i Karlshamn)  Med denna långa trista redogörelse vill jag bara klargöra att jag inte är helt bakom flötet när det gäller fotografering.

Och jag menar nu så här: Just denna typen av Orber eller "dammkorn" som en del vill kalla dem, har jag inte sett tidigare! Det har kommit på senare år. Min tro är att det faktiskt är astrala fenomen som kommer allt oftare för att jorden och människorna är i stark förändring mot att bli öppnare för andlighet och mediala händelser (se Mayakalendern, frekvenshöjningen osv.)

Men det är klart att om man inte tror att det är någon förändring på gång överhuvudtaget så är det ju lätt förkasta detta. Det förstår jag såväl. Och jag respekterar det.

Har för mig att det står i forumreglerna att man inte ska ifrågasätta andras tro eller förlöjliga den….*Hmmm* måste kolla hur det menas med det. Jag uppfattar vissa inlägg som försök (även om man inte tar till tillmälen och liknande) till att åtminstone förkasta det jag och kanske fler tror är sant!

Om man tror att det är fantasier eller vattendroppar då kanske man med gott samvete kan låta oss orbtroende diskutera detta utan att få höra att det är damm eller vattendroppar av personer som inte vet något om läget vid fototillfället? Eller vad säger admin. Elisabeth?  

Så jag tror nog precisvad jag vill - precis som de skeptiska får tro vad de vill!

Namaste / Jerry Glad

Njord
0

Föregående inlägg skulle naturligtvis vara riktat till #48 och inte #46. Det var ett misstag av mig! Förlåt om ni blev förvirrade! Oskyldig

stina63
0

Intressant ämne med Orber. Själv så är jag så optimistisk av mig så jag tror på det mesta. Bilden som jag har som presentation har jag något orb eller om det är nu dam på.. precis ovanför mitt huvud. Togs två stycken bilder på mej eftervarandra och bara en dam/orb syntes..

Men något konstig en taga fick jag på mina kort,, Massa blixtrar sken. Ser väldigt konstigt ut.. Men tror att det var min kamera som var konstig. Och ett foto är där bilder på andra personer som jag inte vet vem dom är,,,Och bilden är tagen inomhus.

Njord
0

#51 Frågar du mig så är det en Orb!

Andevärlden är faktiskt betydligt smartare än oss. De är högre utvecklade och vet till vem eller när de kan visa oss fenomen för att få oss att börja fundera vad det är frågan om.

Detta får ju många som inte känner sig bekväma med att saker och ting inte alltid får sin fysiska förklaring, att förkasta vad man än visar upp. Det enda som gäller om de skall tro något är juatt de får egna ovedersägliga bevis för att Astralvärldar/andevärlden vid en seans eller privatsittning till exempel.

Inget ont i det! Jag förstår dem om de inte haft de upplevelser jag själv haft så skulle jag tycka likadant förmodligen.

Denna bild (bifogad) är också från Ljungs slott förra onsdagskvällen. Den är tagen helt utan blixt för kännedom.

Namaste & Munay-Ki på er / Jerry

stina63
0

*52 Tackar Njord Själv så tror jag också på de,, Vilken härlig bild du har .. Och så är det utan blixt med,,

Kramis Tina

Njord
0

#53 - Härligt Tina! Får hoppas att det blir fler både för dig och mig!

"De som Gud vill förgöra, gör han först arga"

(Euripides (480 f.Kr-406 f.Kr)

Kramen från Jerry  Oskyldig

stina63
0

*54 Ja det blir många fler gånger. Jag har många bilder på konstiga saker som blixtrar, orber och bilder men vet inte hur dom har kommet dit. Har lagt dit två bilder i min fotoalbum.. Kanske är det någon som vet vad det är?

Nästa gång ska jag fota utan blixt, plus titta igenom mina gamla foto där hemma.. Kanske finns där någont där med.

Kramis Tina

Njord
0

#55 Okej, Tina! Jag ska göra detsamma när jag får tid. Cool Och det blir lite svalare i luften….

/Jerry

[Hellas]
0

Svar på:
Om man tror att det är fantasier eller vattendroppar då kanske man med gott samvete kan låta oss orbtroende diskutera detta utan att få höra att det är damm eller vattendroppar av personer som inte vet något om läget vid fototillfället? Eller vad säger admin. Elisabeth

Elisabeth är inte på plats så jag tar mig friheten att svara:
Självklart så ska ÖN befrämja olikheter och olika tro/åsikter.
Trådskaparen efterfrågar kommentarer till sina bilder så det är helt ok för alla att faktiskt kommentera det hela utefter vad de själva tror!
Det är det som gör det intressant och det är det som gjort ÖN till vad den är. Alla är välkomna så länge allt sker på en trevlig nivå utan fula "undermeningar" eller direkta påhopp vilket inte alls skett i denna tråd.

Jag vill även påminna om att denna tråd gäller fotograferade Orber och inte Orber som går att se med blotta ögat!
Själv har jag sett Orber/energier sedan jag var liten och jag är totalt viss om att de existerar men det är en annan diskussion och en annan tråd.

Kram //Hellas

Njord
0

#57 - Okej Hellas, tack för ditt svar. Och förlåt om jag missförstod ditt inlägg #39 och lyckades såra dig på något sätt. Om du kände att jag angrep dig så var det i så fall inte min mening. Om vi var bättre bekanta kanske vi kunde förstå varandras sätt att se på saker och ting. Vi kanske får ett sådant tillfälle i framtiden! Vem vet?

Jag får väl härmed idiotförklara mig själv i denna tråd (så slipper andra göra det) tills dess att jag lyckas upprepa Calle555:s orb-fotoexperiment och får mina egna bevis för vad som är vad när det gäller detta ämne! Fot i munnnen 

Det farliga med foton idag är ju att man kan maipulera vad som helst och allt är möjligt att göra i bildbehandling på datorn! Så själv litar jag bara på antingen gamla foton med negativ eller helt nytagna foton (om det gäller digitalkamera) som ligger kvar i kameran och jag varit närvarande vid fototillfället.

Endumen som tror på egna upplevelser…..ibland i alla fall!

Ljus & Kraft till människorna / Jerry "Papparazzi" Weirdo….Förvånad

Magi-cat
0

Orber eller kameragrejer, det är frågan Skrattande

Med min förra digitalkamera tog jag ofta massor med orb-bilder.

Med mina nya av högre kvalitet har jag nu tagit tusentals bilder - inga Orber. Frågan är, har "andarna" plötsligt försvunnit. eller kan det ha med kameran att göra? Hmmmm Fot i munnnen

Därmed INTE sagt att det inte FINNS Orber, men de flesta är troligen en kameragrej, oftast (förutom damm) kan man se en reflekterande yta på fotot.

Menmen, man får TRO vad man vill… Tyvärr verkar en del vara rädda för Orber på foton, och det är ju rätt onödigt om det är reflexer eller damm……eller vad det än är förresten, för fenomen på bilden…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

doddel
0

Man ser klart med dess struktur att det är reflex. Läste natur och teknik vi fick jobba med just sådant på foton det är andligt att det blir så. Du ser att det går som en treangel på båtbilden det är för ljuset studsar inte på din kamera utan lite över och under… Så det är bara ljus…

PS: snyggt i alla fall kan se efter jag tror jag har några sådanna i datorn…

Njord
0

Okej, ska komma ihåg den vetenskapliga och logiska förklaringen nästa gång någon presenterar något som kan bortförklaras med fysik/logik.

Om jag till exempel inte tror på:

1.)"Bachs blomsterdroppar" eller 2.)"fysiskt mediumskap" så kan jag då i en tråd som handlar om detta,  fritt redovisa att jag tycker att det är humbug och att man lika gärna kan ta ett glas 1.) svartvinbärssaft eller 2.) "Man bara inbillar sig" ?

För lite på samma sätt tycker jag att man svara i denna tråd.

Förstår någon hur jag menar med ovanstående resonemang? Min tanke är bara att påvisa att det inte alltid är så lätt att låta folk tycka och tänka vad de vill! För om man talar om att det de trodde var att andevärlden visade sig på nåt sätt, och sedan av andra i en öppen tråd får höra att det bara var damm eller vatten…..

Ja, då är det lika elakt och skämmigt för den som trodde, som tidigare påhopp som hänt här, tycker jag! Finns det någon som förstår mitt resonemang och som har styrkan att säga det i så fall?

Jag tycker nämligen att om man (moderator osv) ska rätta någon på det sätt som nu skett i denna tråd, då tycker jag att man åtminstone börjar med ett PM till den personen…..om inte detta hjälper…då kan man kanske gå ut och ta det direkt i forumet. DET är det minsta man kan begära av ett forum som säger sig vara kärleksfullt och tillåtande/förstående!

/Jerry

/Jerry

doddel
0

Men snälla lilla du hon frågar vad det kan vara jag förklarar att jag sett det förut. Det handlar inte om min tro till andevärden jag tror det finns.

Att kunna se både logiska och övernaturliga saker är viktigt tycker jag man kan inte bara säga att man skall ha öppet sinne och lite fantasi jag då skulle du kanske ha rätt men då jag har jobbat med dessa saker förut så kan jag säga att jag tror det är samma sak som jag har på bilder skall bara hitta dem…

Vi lekte med sådant i skolan på pro det är ganska lätt och göra det misstaget… Inget fel alls att hon frågar.. Inte menat att hoppa på henne men ställer man frågan måste jag vel vara ärlig?

Trisha
0

Intressant tråd! Jag tycker inte tonen är så farlig, med tanke på vad vi haft här inne sista tiden. Men vi kan ju fortsätta diskutera fenomenet och visa olika bilder så kan vi ju få förmånen se om det är nån skillnad på vatten, damm o Orber (som bilden Happy tagit av mig i högtrycksregnet m massor av vatten"orber"(

Kanon att du är så bra på foto Jerry och kommer att göra olika experiment med olika partiklar. Kommer att följa detta med stort intresse. För det är ju bra om vi inte skriker orb så fort det blir nåt på bilden, blir ju kanske inte så seriöst….

Ska försöka ta bilder vi tog inuti ett Egyptiskt tempel när vi var där med en grupp. Snacka om orber…..mmm. Ska se om jag kan få kontakt med den killen som tog dem.

Och visst är det roligt med olika fenomen och istället för att vara på varandra så kan vi väl vara nyttigt kritiska till det vi möter och  se vad vi kommer fram till!

Nu ska jag ut till högtrycksdimman o alla Orber!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Njord
0

#62 - Det jag skrev är inte riktat mot dig, utan mer allmänt!

#63 Okej Trisha, jag förstår….det är inga problem. Varför jag frågar är ju att det verkar vara skillnad på vem som säger något och vad det handlar om.

Om jag till exempel säger åt dem som vill ha fysisk seans och se allt som händer: Mycket enkelt - fixa ett par mörkerglasögon (ljusförstärkare) av militär typ och använd dessa i det helt kolsvarta seansrummet. Dessa ljusförstärkare sänder inte ut något ljus eller liknande utan förstärker bara det minimala ljus som ändock finns i rummet. Så det kan inte störa varken mediumet eller seansen på något sätt.

Ett sådant resonemang skulle nog kunna reta upp dem som tror till 100% på fysiskt mediumskap, tror jag! "If you get my point"?

/Jerry

Jackii
0

VAd är en orb?

chik
0

Jackii en orb, är energi…..ett andeväsen…tror jag..Det ÄR INGEN SOM VET..men jag tror på ljusfenomen.min dotter tog kort o det var ett runt klot över min sons huvud, på flera kort o intenågon annan stans.altså bara en dammängel..th_blissysmile

chik
0

Glömde att säga, om man tittar noga så kan man ju se att det är en bild av ett ansikte..på ljunga slott? o på trådskaparens först bilder.

th_blissysmile

Njord
0

#67 Tack Chik! Det är några fler som har sagt att de ser ett ansikte i ett par av bilderna.

Så även om det skulle vara "damm" så var vi helt klart i full kontakt med andevärlden, det vet jag säkert i velket fall som helst.

Slottet heter Ljungs Slott och ligger utanför Linköping i Östergötland. Om ni kan er svenska historia så kan jag berätta att det var Axel von Fersen den äldre som byggde slottet. Hans som Axel von Fersen den yngre var ju en av Sveriges och Europas största äventyrare på sin tid, en slags 1700-talets James Bond. De ägde flera slott i Sverige bland annat under en tidsperiod också Löfstad Slott 1 mil från Norrköping.

Axel von Fersen var en riktig kändis i 1700-talets Sverige. Han var vackrare, rikare, modigare, intelligentare och mer begåvad än de flesta. Han talade sex språk, han var en duktig tecknare och han spelade både tvärflöjt och klaver. Han deltog i alla den tidens stora krig, inklusive det amerikanska frihetskriget. Han mötte Voltaire, Beethoven, Haydn, Goethe och Napoleon. Hans livs stora kärlek, den franska drottningen Marie-Antoinette, giljotinerades. Själv drabbades han, då han stod på höjden av sin makt och glans, av den stockholmska pöbeln. Oskyldigt anklagad för kronprinsens död slets han ur sin riksmarskalksvagn och lynchades till döds i Gamla Stan i Stockholm, inför ögonen på polis och militär

Läs mer fakta om båda Axel von Fersen  här!

/ Jerry

Tiia
0

när jag fotograferat orber/damm ,är det oftast när det varit en glad familjefest på bilden…när stämningen varit på topp

Kerstina-61
0

Hej i natten! Detta prat om Orber har ju varit lite negativ ton i..Jag håller helt med dig,"Njord" att tycker man det är tjatigt osv. så strunta i att läsa det!! Jag läser inte alla trådar som jag inte är så intresserad av…så enkelt att låta bli!Glad

Jag har haft ute denna bild tidigare och fick inte så mycket reaktioner på den, men är väldigt nyfiken på vad du, Njord" ( och ni andra intresserade med förståss :-)) tycker om denna "Orb" Jag tog den utanför min mammas mans hus. Mamma avled 63 år gammal och hennes man knappt ett år efter endast 57 år gammal

Jag var där och fotade innan jag gick dessa mediala kurser, men kände ändå en mycket stark närvaro av något jag inte kunde förstå vad det var då. Hade nog varit annorlunda idag när jag vet mera hur det känns vid närvaro.

Då jag lade ut flera bilder hade jag själv inte sett detta ansikte som man ser, utan det var någon på forumet som såg det och ringade in det. Jag kollade på origonalbilden så det fanns där med, och det gjorde det.

Väntar nu intresserad av vad ni tycker om detta!?
Är det bara så att själva "dammet" spelar oss ett spratt och att man ser det hela som ett ansikte fast det i själva verket bara är ett mönster från damm eller fukt.

Nyfiken hälsning från
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Kerstina-61
0

Glömde ju lägga med fotot Generad
Kommer här!

Kerstin

Njord
0

#70+71 - Hej Kerstina!

Ja, inte är väl min mening så mycket värd i denna tråd…Skrattande 

Men om du inte har blåst en j**la massa såpbubblor tillsammans med halva din släkt på en och samma gång så tycker nog jag att det är Orber alltid! Glad

Jaadå! Ansiktet ser jag tydligt också! Det ser ut som en mansperson som lutar huvudet bakåt och tittar snett upp mot vänster sida på fotot! Han är lite knubbig i ansiktet ser det ut som och när jag känner efter så är det nog ett tag sedan han levde.

Jag ska se om jag får fram nåt mer med hjälp av bilden. I så fall återkommer jag. Har du en större högupplöst originalbild av denna så får du gärna maila den till mig!

Tack för att du delar med dig!

Kram från Jerry

Njord
0

#69 Ja, när folk är glada och på bra humör trivs ju andarna hos oss också! Man brukar ju mena att det alltid är bra att skratta och sjunga/prata innan en seans eller annat medialt arbete för att höja energierna. Och det är nog helt sant det, enligt vad jag själv erfarit!  Skrattande

Det kan man ju förstå att det är roligare på en glad och trevlig tillställning än om alla ser ut som "de sålt smöret och tappat pengarna" som ett gammalt ordspråk lyder. Tror nån det! Oskyldig

Kerstina-61
0

#72# Jag har nu mailat dig en originalbild till den mail som
stod på din hemsida.

Kram!
Kerstin

stina63
0

Kerstin jag ser ett ansikte spännande. Man har många bilder där det finns konstiga saker på..

Kram Tina

Kerstina-61
0

Jo, det finns mycket och många konstiga saker…eller så är det inte så konstigtOskyldig Glad

Kramen!
Kerstin

Beea
0

Pff! Vilket trams! Ska man nu börja skylla på övernaturliga fenomen så fort man får prickar på sina bilder? Löjligt! Oskyldig

Njord
0

#77- Brukar du ha liknande "prickar" på dina bilder?

Ghostdog
0

USS Midway beställdes av US navy 1945 men hann inte vara med på några stora sjöslag under andra världskriget

däremot hann den med korea,vietnam,desert shield och desert storm och då pratar vi om en tjänstgöringstid på över 50 år

efter desert storm pensionerades fartyget och blev museum i san diego bay

dessa krig var ju ganska blodiga så jag skulle tro att det är Orber och energier som vill ha kontakt med de som kan "se" dem och då hjälpa dem med att få kontakt med deras anhöriga

det här finns på wikipedia att läsa så kolla där

Beea
0

#78- Givetvis har det förekommit, har dock dåligt med "bevis" då bilder med prickar på alltid blivit raderade från min kamera :P

Hittade dock en bild med en prick på som jag inte raderat :P

Beea
0

En till …

Njord
0

#80 + 81 - Och vad säger du själv att det är för något då?

Till exempel på din första bild….i inlägg #80?

Beea
0

*Himlar med ögonen* Skulle nog påstå att det är ett fenomen som uppstått av ljussättningen på platsen, är ingen expert på sånt men jag är övertygad om att det inte är några spökbollar i alla fall Oskyldig

[MargaretaA]
0

Beea detta är ett forum för troende och jag tycker att det är ofint och komma in och skaka på huvudet åt det folk tror på här.

Det händer att jag också skakar på huvudet åt endel som avhandlas men det skulle aldrig falla mig in att gå ut med det offentligt.

Fenomenet Orber är intressant för många i dessa kretsar och även om jag i inlägg 21 sa att jag inte i trådskaparens bild såg något nytt - i den stora mängd orbbilder som publicerats - så betyder det inte att jag förkastar möjligheten att det kan röra sig om andlig aktivitet. Åtminstone i en del av dem.

jag instämmer i det njord sa nånstans - detta borde vara ett forum där troende kan ventilera sina frågor utan att behöva känna sig dumma Fundersam

Maggan

Beea
0

#84: Visst, men samtidigt måste man väl få uttrycka sina tvivel gällande vissa saker också? Jag menar, det är ju skillnad på prickar på foton och övernaturliga ting? ;) Skulle aldrig falla mig in att kommentera saker med ens en gnutta vettighet i, men därtill hörde faktiskt inte denna. Hur mycket man än vill tro att det finns övernaturliga saker, så får det väl ändå finnas någon gräns för vad man får hitta på för dumheter?

Kerstina-61
0

#84# det är din uppfattning och du får stå för den.
Jag vet att det på denna plats där jag fotat är besökt och det är mycket aktivitet där. Om jag ser ett ansikte och du ser prickar..ja, sånt är livet.

Kerstina-61
0

förlåt…inlägget var förståss till #85# Beea

Kerstin

Beea
0

#86- Givetvis, man ser det man vill se och tittar man nog länge kan man se ett ansikte ;)

Njord
0

#85 - Naturligtvis har du din egen uppfattning som är sann för dig. Och det får du ha, det är helt okej för mig i alla fall! Oskyldig

Jag begär inte att någon ska ta något för givet överhuvudtaget. Alla måste leva i sin egen sfär/verklighet (som jag iofs. tror är en illusion, kanske "Matrix" *hehe*)

Jag blir personligen inte sårad av om någon inte tror som jag. För jag förstår dem! Om de inte upplevt det jag gjort så kan ju inte jag begära att de ska tro på vad jag tror och skriver härinne. Men jag har fått jobba med mig själv och mitt inre tänkande för att komma en bit på vägen!

När det gäller Orber så hävdar jag fortfarande att det förekommer väldigt lite före 1990-talet. Alltså de specifika formerna med bara vitt & svart i en gråskala, eller kanske brunaktigt som på ditt första spanienkort?

Ljus & Glädje till dig + alla andra härinne!

/ Jerry

Beea
0

#89- Klokt skrivet! Ljus och glädje till dig med! :)

Kerstina-61
0

#88#När jag var, som du är nu 16 år, så hade jag mycket kvar lära och uppleva. Nu är jag snart 47 år och lvet har lärt mig att ingenting är svart eller vitt och ju mer jag lär mig desto mer vet jag vad lite jag vet

Kram
Kerstin

[MargaretaA]
0

Jag vet inte varför du har sökt upp detta forum?
Om du söker svar på olika frågor som du kan tänkas ha gällande det övernaturliga, så är det en dålig idé at idiotförklara dem som kan tänkas sittas inne med svaren på dina frågor.

Maggan

Beea
0

#88- Återkommer när jag också lärt mig det.

#92- Jag har inte idiotförklarat någon, är det fel att ifrågasätta vissa saker?

NancyAlke
0

#93 Förmodligen har det med din ålder att göra när du inte tycker att du idiotförklarar någon när du talar om att saker är trams och löjligt, en mognadsfråga helt enkelt. Om du tänker lite på hur du uttrycker dig, så kanske vi får tänka lite på vilken ålder du är i…

[Hellas]
0

#93 Hej beea, det är kul att du kikar in hos oss för det visar ju på att du är lite nyfiken på den mediala världen.

Överreagera nu inte på nedanstående, det är skrivet i all välmening från hjärtat!
Det är absolut inga fel att uttrycka sin åsikt men det är viktigt att göra det på ett moget sätt då den övervägande delen av medlemmar är vuxna människor.

Det jag tror alla reagerar över är att du skriver:

Pff! Vilket trams! Ska man nu börja skylla på övernaturliga fenomen så fort man får prickar på sina bilder? Löjligt! Oskyldig

Det innebär i klartext att Du på ett Forum med likasinnade vuxna människor går in och talat om att de tror på trams!
Det fungerar ju inte riktigt så, om Du är intresserad så är lämpligaste vägen att först presentera dig för alla andra, tala om att du är nyfiken men inte kan någonting, sedan börja ställa frågor!
Det är bättre att fråga varför någon tror på en sak istället för att "tramsa" ner dem!
Särskilt när de har en hel del större erfarenhet i bagaget!
Åldern har ingen betydelse sägs det…..men i vissa lägen har det en stor inverkan!
Må så gott, släpp nu denna tråden och jag ser fram mot att se en liten presentation från din sida i en ny tråd.

Kramar //Hellas

Beea
0

#94 och #95: Inser att jag uttryckte mig lite klumpigt när jag skrev att jag tyckte det var "trams" med "prickar" på bilder. Blev bara lite upprörd då jag själv fotar mycket och ser prickar på bilder som något fullt normalt. Kändes lite olustigt när någon påstod att de är övernaturliga fenomen, och jag gillade ärligt talat inte tanken på det. Ska jag vara ärlig så förstod jag sedan att det kunde setts som att jag idiotförklarade någon när jag skrev som jag gjorde, men jag valde att medvetet "glömma" det när jag sedan skrev att jag inte idiotförklarat någon, vilket ju inte heller var min mening från första början.

Ni och eran fruktansvärda åldersfixering! Cool

[Hellas]
0

#96 Det är bra Beea och jag kan inte låta bli att småle lite…..
"fruktansvärda åldersfixering" Du har rätt i det till viss del :)!

Njord
0

"Bästa metoden att nå framgång är att gå på tårna. Andras tår…"
Aristoteles (384 f.Kr-322 f.Kr) Glad

bjprofit
0

#91 Klokt sagt

Tänk om vi blir fullärda? Hemska tanke :)

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

NancyAlke
0

#96 Jamen då är det ju lugnt Flört Åldersfixering tror jag inte att det handlar om, mera erfarenhet om hur det kan bli…

Vad gäller det att allsköns prickar på foton skulle vara Orber håller jag med dig helt, ibland känns det som orbhysterin spårar ur helt, men i bland är det faktiskt lite mera än prickar känns det som… t ex i Kerstinas foto.

Beea
0

#100- Thats what i talking about! Skrattande Men jag tycker fortfarande ni är ganska fokuserade kring åldern, är man yngre får man höra det minsann! Obestämd

Mavios
0

Hm, har ingen kommentar kring orberna på fotot, som #0 handlar om.

Däremot vill jag göra en kommentar kring "åldersfixeringen" enligt Beea.

Jag tror inte folk vill klanka ner på dig för att du är ung, men alla (eller i alla fall de flesta) här har varit i din ålder och vet med sig att man mognat och förändrats en hel del sedan dess. Trots att i alla fall jag i övre tonåren ansåg mig själv som väldigt mogen och vuxen (tror en hel del andra såg mig på det viset också - i alla fall vill jag tro det *ler*), så har det hänt mycket med mognaden hos mig efter det. 
Ju äldre jag har blivit desto mer inser jag att jag definitvit inte har svaren på allt och att jag troligen aldrig ens kommer i närheten av att veta ens hälften. En del kanske skulle kalla det mer ödmjuk inför livets mysterier, andra ser det bara som självklart.

Det är svårt att glömma att man varit ung och att man förändrats mycket sedan dess och då är det nog lätt att man klappar yngre litegrann på huvudet i all välmening "vänta ska du se när du blir äldre"… Vilket får de flesta att morra lite eller mycket och känna sig orättvist behandlade.

Själv ser jag fram emot att bli ännu äldre och kanske visare - eller vidga områdena jag inte har en susning om, men nyfiket försöker närma mig.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Njord
0

#102 skrev: "Hm, har ingen kommentar kring orberna på fotot, som #0 handlar om."

Och genom att skriva så har du ju just tillkännagjort din kommentar! Flört Vilket är ett typiskt (kvinnligt?) undanglidande och oantastligt sätt att just uttrycka en personlig åsikt på ett sätt som inte kan (angripas) motsägas, eller uppfattas som att man har sagt något överhuvudtaget!

Lite O.T. kanske….men vad gör det….Oskyldig

Mavios
0

Men #103, var är min kommentar om Orber?
Jag nämner bara att jag gör ett OT-inlägg - precis som du. *blinkar tillbaka*

För att prata om Orber - så vet jag inte riktigt vad det är eller varför de syns oftare på digitala kameror än gamla vanliga. Damm"orber" har jag sett gott om t ex i stall när jag fotat - men vissa andra Orber kanske är just Orber och inte "orber"…
Mina fem öre i debatten #0 startade… :)

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Beea
0

#102- Och så ger du mig ännu en klapp på huvudet, och får mig själv att tro att jag är den mest omogna människan på hela sajten Skrikandes Hur vore det om alla bara behandlade varandra som att alla var lika gamla istället för att börja predika om att man blir visare med åren?

Njord
0

"Den viktigaste livsvisdomen måste vi uppleva med egna ögon"

(Fridtjof Nansen (1861-1930)

Mavios
0

Jag tycker inte att du är omogen alls.

Kan bara säga förlåt och att jag är ledsen att du uppfattade mig så, Beea. Vill inte försöka förklara mer, då jag bara verkar virra till det än mer.

Beea
0

#107- Blir nog bäst så ;)

Njord
0

"Att åldringarna skulle vara visa är ett stort misstag. De blir inte visare, de blir försiktigare"
Ernest Hemingway (1899-1961)

Skrattande

Mavios
0

#107 Hrm, Hemingway kanske inte var ett såååå jättebra exempel 62 är väl ingen ålder att tala om - så hur skulle han veta? ;)

Min farmor däremot… Ny pojkvän vid 83 års ålder, engelskakurs ungefär samtidigt och en treveckors USA-tripp. Dog mätt och nöjd på livet vid 97 års ålder. Det ni! :)

Beea
0

#109- Där nämnde du något tänkvärt! Jag menar … Hjärncellerna dör väl ändå med åren, så är man ung borde man vara smartare? ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.