Demoner o änglar
Satt och pratade med en kär om demoner o negativa energier….
Jag funderar på de med den mörka och ljusa sidan.. många säger demoner inte finns men änglar visst finns dom.. allt handlar om negativa energier och positiva energier….
men vaför ser man änglarna…men neka till demonernas existens? Allt finns och allt går att bemöta med de som är gott.. ingen onska finnes om inte godheten fanns… och tvärt om..
Jag vet bara en sak.. då testet kommer så vet man de sanna :)

Man kan inte neka till att det finns både det goda och det onda, för det ser vi överallt i världen och i vardagen, men man kallar det kanske med olika namn, men förneka det tror jag ingen gör.
Allt måste ha en balans, om du tänker dig en våg med 2 vågskålar, den vänstra är det onda och den högra är den goda. För att få vågen i balans så måste man hela tiden jobba med det goda för det onda vägen många gånger mer och det goda får kämpa för att komma upp. Det här är just det vi alla jobbar med varje dag på olika sätt, alla gör det hemma, på jobbet, fritiden m.m. Men vi håller på och höjer frekvensen betydligt nu, så den högra skålen behöver man inte kämpa lika hårt med som tidigare då det är så många som hjälps åt att hålla balansen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vi behöver inte kämpa lika hårt med den högra skålen, sant. Men som vi vet så är inte detta paradiset vi lever i just nu och det innebär att vi måste genomgå den vänstra skålens tyngder oavsett frekvenshöjningen. Det är en del av livet men inte lika lätt att förklara att tyngdens börder är en del av själens vandring på vägen till fullkomlighet.
Har diskuterat det i en en annan tråd och vi vet inte vad som händer den dagen själen är fullkomlig, full-lärd.. och det ska vi inte veta iheller. Lev o njut där just Du befinner Dig nu, idag.
Dom fina orden om att "En Vacker Dag…." Dom är mer än bara ord. Vi vandrar på en lång lång väg och vi är i lite olika faser men fullkomliga blir vi alla EN VACKER DAG
""Kjam""
Intressant inlägg kybele..!
Visst behövs balansen..men målsättningen är ju att endast den högra vågskålen ska existera..Förhoppningsvis är vi på väg dit ;)
Jag tror att dom negativa/mörka energierna skapas av människan själv & samma sak med demoner osv..Vi "gör" oss en bild för att kunna göra det mer begripligt…Men ingenting som igentligen existerar
Kram Anna

Vist fins det onda och goda andar. Men jag skulle inte villa kala dom onada för demoner.
För mig är Demoner gjärn spöken som dyker upp då och då. Frästen jag tro vi alla har någon demon i oss som dycker fram då och då
MVH Zedd

#3 men då måste ju de positiva energierna och änglar även vara skapade av oss en bild som gör de begripligt… då kan ju inte igentligen änglar med vingar finnas.. på ett sätt om vi bara skapar de för vårat eget förnuft ska förstå? Är allt då bara färger och vem säger då att färgerna ska betyda de dom gör? de goda kanske igentligen är de onda och tvärtom fast vi väljer de som är vackert som gott… vet inte om någon hänger med på hur jag menar.. men… allt vackert är inte positivt.. de kan vara en del att lura med :)
Vem vet att änglar med vingar finns..Vem kan säga att dom "vet" säkert..? Just..Jag tror att vi skapar det mesta av våra tankar…negativa tankar-negativ energi=negativa händelse..mm
Positiva..Då drar vi till oss det som är gott & sänder därmed ut detsamma..Vi skapar då de positiva händelserna med våra energier..Allt är ju energi..det gäller bara att förvalta den rätt ;)
Vi behöveeer inte skapa varken änglar eller demoner allt detta har funnits sen begynelsen. att kunna förstå varför vissa bara ser änglar och andra kanske bara demoner handlar mycket om ens egen utveckling och vad man har för rädslor. Demoner eller maror som Budister kallar dom livnär sig på våra rädslor, medans änglar livnär sig på kärleks energin i universum.
Olika människor har olika upplevelser men att detta finns är för mig en självklarhet, annars kan jag inte hjälpa en människa som har en demon som fastnat eller på något annat sätt påverkar personen. att lära sig att se båda har och göra med vilja och dina rädslor är man rädd för mörkrets och dess makt så är det svårt att se det och offtast luras det med att locka ljusa människor med ljus och underbara upplevelser eller dyligt, det gäller att vara vaksam och förstå det som sker, om du är på väg att få en gåva av din vägledare eller Andliga guide så skall du vara klar över några saker.
1. Du har behov och veta att detta är just din guide, namn och orsak till varför just denna valt att hjälpa och bistå dig i din utveckling samt en bveskrivning av guiden och den syfte.
2. har du velat eller önskat kontakt med någon från andra sidan eller rent av viljat gå in i din andlighet på sista tiden.
det kanske inte är ljuset som svara på din önskan, utan du får det du behöver möta för att utvecklas och förstå universumslagar.
en av dom mest grundläggande lagarna är att vi människor får det vi behöver inte vill ha av universum…..
lite tankar på vägen..
Med ljus och förståelse
Deelight

#7 kanske de är så och de sista du skrev är att vi människor får de vi behöver och inte vill ha av universum.. de är väldigt väldigt sanna ord…