Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 2935 ggr
NancyAlke
0

Självhypnos?

Jag kom över en bränd skiva med något som skulle vara "självhypnos" som man måste lyssna på med hörlurar, mera än så vet jag inte.

Lyssnade igenom del ett nu, där började det med trummor och en berättelse om en ung man som träffar en shaman… sedan flyter berättelsen ut så att man har dubbla berättelser, en i varje öra…  Det blir ju så klart omöjligt att lyssna på berättelserna och man kan inte tänka heller… så det blir ju någon sorts hjärntömning…

Någon som känner igen det här och som vet lite mera om det? Känns ju mera som Meditation än hypnos i alla fall… men jag vet inte… och jag vet inte om jag ska våga fortsätta lyssna… det är fyra delar..

sven-g
0

All Meditation är väl en form av självsuggition. Och den kan både vara till för hjälp, om det finns ett gott syfte. Men tyvärr är det någon som har ett syfte som inte är så godhjärtat kan utnyttja till att styra mäniskor. Nu snart slänger jag ut datorn den skriver som den själv vill.

Tur-Budda
0

#1 Nej, inte all Meditation, den rent upplevande är inte sådan.

sven-g
0

#2 Upplevande ???? All Meditation är väl ett sätt att frigöra sinnet för yttre påverkan, vilket gör en högst påverkbar. Dvs kan styras.

NancyAlke
0

#2 Menar du den då man bara har musik eller inget alls, alltså inte vägledd Meditation?

#1 Så rätt, så rätt! Det var därför jag undrade om någon kände till just dessa, så att man inte blir "pådyvlad" något som man inte vill ha i huvudet.

Det verkar som att den kan "sänka en" ganska rejält, så det vore intressant att forstätta lyssna och se hur djupt man kan komma.

Tur-Budda
0

#4 I princip är det bara att blunda och välja att uppleva det man upplever, oftas när man sitter ner. Allt som upplevs är en del av meditationen, ljud, känslor, fysiska förnimmelser, tankar, sånt som "stör" nän man vill meditera etc. etc. ALLT är en del av meditationen. Om man upptäcker att man börjat tänka så väljer man att sluta tänka och uppleva i stället. Även det är en del av meditationen. Ofta förnimms yttre saker väldigt tydligt i början, men efterhand så förnimms allt subtilare saker och närvaro samt sinnesro infinner sig.

NancyAlke
0

#5 Jodå, jag mediterar en hel del, så det har jag koll på. Det kändes bara som att detta kunde vara en omväxling och "något nytt", men eftersom jag bara har skivan och inget material om "syftet" med just dessa skivor, så ville jag veta om någon annan kände igen det hela.

NancyAlke
0

*putt*

NancyAlke
0

Gör en sista putt innan jag ger upp…

[Hellas]
0

Ledsen Nancy, jag har aldrig hört något om detta, sorry!

Happyspirit
0

Jag har hört talas om det men det är inget jag provat på själv. Och jag har ingen större kunskap om det heller. Jag hoppas du kan få svar på det du undrar Nancy.

NancyAlke
0

Det är lugnt tjejer! I värsta fall så får jag väl köra igenom skivorna och sedan får ni berätta för mig om jag blivit knäpp eller nåt Flört

Happyspirit
0

Ja, gör det Nancy! Så berättar du för oss sen, om det hände nåt. *skrattar* Om du kan. Skoja bara. Det är säkert inget farligt.

Kram

anna-08
0

Hehe,,Du e rolig du Nancy…Tack för det på måndagskvällen..

Tyckte skivan verkade lite för mystisk (för mitt tycke) men tror inte att du behöver vara rädd…Kanske känns lugnast om du har någon med dig under "meditationen" ..! Hoppas vi får veta hur det gått sen..;)

Kram Anna

rosmarin90
0

Jag har ett kassettband av Matthew Mannings som heter Kreativ Visualisering. Där får man göra övningar där man efter varann tänker bokstaven A i vänster hjärnhalva och ser en färg i höger. Ett tag sen jag lyssnade på den, men i minnet var det nåt sånt. Det går ut på att synkronisera hjärnhalvorna. SkrattandeVilket ska vara bra för healing och andligt arbete,

NancyAlke
0

#14 Jo, det verkar ju vara något liknande det här. Upptäckte i går att berättelserna byter plats, så "den vänstra" tidvis berättas i höger öra…  Hur det nu är, så "försvinner man" djupt utan att somna…

felixifokus
0

inte hört talas om denna , men vore ju förstås intressant med namn på tillverkaren . är det på svenska?

NancyAlke
0

Jo, jag skulle också vilja ha namnet på tillverkaren, det var det jag hoppades på, att någon skulle känna igen början på berättelsen. Skivan är på engelska.

Den första berättelsen handlar om en man som går in på en smal stig och där hör han trummor som han inte kan lokalisera. Efter ett tag dyker en shaman upp och vill hjälpa honom att få lite mera struktur i tillvaron med hjälp av trummorna.

En av de två berättelserna som man hör samtidigt tror jag handlar om en tjej som läser i en bok om levitation, men jag har inte fått något sammanhang där…

NancyAlke
0

I går kväll när jag körde skivan, fortfarande bara del 1, som är på 30 minuter så var jag "borta" i över en timme. Det kändes inte som att jag sovit, men jag vet inget om den där "tomma" halvtimmen. Hur det nu är så känner man sig väldigt "klar i knoppen" efteråt och min nattsömn är bättre än vanligt. I morse när jag vaknade så insåg jag att jag strax innan jag vaknade hade legat och bearbetat somliga saker som hänt tidigare i livet, med personer som nu är bortgångna. Jag vet inte om det har med skivan i sig eller den annorlunda sömnen att göra. Ska nog ta och testa del 2 i kväll tror jag.

Happyspirit
0

Spännande Nancy. Tack för att du vill dela med dig av dina upplevelser, fortsättning följer hoppas jag. *ler stort*

NancyAlke
0

Jepp Happy… experimenteradet med mitt stackars undermedvetna fortsätter Flört  Självklart fortsätter jag att rapportera.. så ni vet när det är dags att skicka hit den där bilen med lustiga blå lampor… där dom har såna där knäppa tröjor utan ärmar ni vet… Skrattande

Njord
0

#15 Hej Nancy! Jag tror jag känner igen det du pratar om. Har nog skivan någonstans i gömmorna, men jag har så otroligt mycket skivor & böcker så det tar ett tag att hitta dem….(bohemisk & disträ när det gäller ordning och reda hemma *L*)

Jag har också en hel serie skivor för balansering av hjärnhalvorna och liknande. 18 stycken som heter "BrainSync + olika tillägg, ex. vis "BrainSync - Attract Love", - "Sacred Ground", -"Deep Learning" o.s.v.  Jag har inte lyssnat på alla, men några stycken i alla fall….och det verkar som om det händer saker. Helt klart värt att testa!

Har även några ur serien "Brainwave Mind Voyages " men ej lyssnat på dessa.

Om någon är intresserad av dessa så PM:a mig!

NancyAlke
0

#21 Intessant Njord, du verkar ju inte tagit någon skada av dina skivor heller, så jag kanske vågar fortsätta använda dem Flört 

Det där med bohemisk och disträ när det gäller ordning och reda.. ja, där är vi två… tänk om det finns nån skiva som kan "programmera om" det… Flört

Njord
0

#22 *Hehe* skada….säg inte det, säg inte det….Cool Skrattande

NancyAlke
0

#22 Nej det har du ju rätt i, somliga kallar väl oss alla här för rätt skadade Flört

I går körde jag del 2. Den fortsatte i samma stil, men något som var häftigt var att rösten ville att jag skulle minnas hur min kropp kändes i slutet av förra delen, och då slappnade jag av… liksom utan att göra något. Efter ett tag, under hypnosen, så började jag sväva… kändes det som alltså…  en helt underbar känsla…  Detta är del 2 av 4… undras vad som händer på slutet, då slår jag väl huvet i taket Flört

När jag skulle somna i går kväll så upplevde jag också något konstigt… eller ovanligt för mig. Annars när jag blundar så blir det inte stilla, utan jag ser små ljusfenomen "bakom ögonlocken", men i går blev det helt svart när jag stängde ögonen… herreminje, tur att man inte är mörkrädd Förvånad

Njord
0

#24 Ujdå! Förvånad Du får väl sova med lyset tänt ett tag! Glad

Eija
0

Vilken häftig skivserie du har fått tag på, vart någonstans har du köpt den…..nu blev jag så nyfiken med….det verkar vara något som en annan skulle behöva…alltså få varva ner sig någon gång…….

Och tack snälla, att du delar med dig av denna resa…..kram/Eija

NancyAlke
0

#25 Å hur hånken tänder man lyset bakom ögonlocken då Njord? Ny sorts Meditation eller? Flört

Eftersom jag inte använder mig av persienner, så är det ganska ljust i mitt sovrum (Norrlänning än så länge) så jag tror knappast att lampa i rummet skulle hjälpa…

Njord
0

#27 Nytt förslag: 1. Håll upp ögonlocken med tändstickor! 2.Eller kanske tandpetare om sådana finnes….Cool

Kram / Jerry

NancyAlke
0

#26 Jag har inte köpt den, utan fått den av en bekant, som fått den av någon annan… dessutom är skivorna helt rena från text (förutom att det står självhypnos) och inget arbetsmaterial följer med… så jag har egentligen inte en aaaaning om vad jag pysslar med Flört  Jag tror i alla fall att det är något som har med balansering av hjärnhalvorna eller det undermedvetna snarare…  Så det är nog typ något sådant som Njord har i sina gömmor…

#28 haha, ja, dååå blir det ju mycket enklare att somna Flört  Men nu är jag ju inte mörkrädd… så det får gärna bli svart när jag slänger igen mina ljusblå Cool  (för övrigt har jag bara tändare hemma, blir nog lite klumpigt)

Eija
0

#29, tackar för svaret…synd att man inte vet varifrån man kan köpa den, för det verkar vara ett mycket intresant mtrl…..men det finns kanske någon här på ÖN som känner till den och som vet varifrån man kan inhandla den…..

Men du måste bara fortsätta att vidarerapportera om dina upplevelser….det är så spännande att höra hur det går…..kram

NancyAlke
0

Hittade BrainSync sidan nu i alla fall. Känns som att det här kan vara en av deras skivor, men har inte räknat ut vilken av dem ännu. Verkar finnas massor här i alla fall, tack för tipset Njord!!!

Eija
0

#31, kolla in och det såg intressant ut, man kunde t o m köpa skivor som det såg ut….skall kika och läsa lite mer…är ingen snabbläsare av Engelskan….så det tar sin lilla tid….Tack för länken….

Cristine
0

Är det kanske skivorna av Kelly Howel ni talar om? Jag har en inspelad som heter Deep learning.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

NancyAlke
0

Kelly är väl en kvinna? På mina skivor är det en man som talar. Men det är säkert något liknande… det specifika är att man hör två berättelser, en i varje öra…

Cristine
0

Jag fick den av en vännina för två månader sen och har inte lyssnat på den än. Den heter Brain Sync  Ambience och Theta Frecuencies. Ska lyssna lite  så jag vet vad det handlar om.

Cristine
0

Förlåt men jag såg inte din tråd på Brain Sync..min skiva är det bara ljud på.. men jag känner att något händer..Sedan såg jag på lappen att det är två skivor och den andra heter Strengthen memory and concentration-01-deep.

Isiss
0

Jag har provat självhypnos. En hypnos som skulle ta en tillbaka till ett tidigare liv. Och för mig så funkade det. Inte jättebra, jag kände mest av känslorna istället för att se. Men det var en upplevelse. Jag har hört om många som använt samma som det har funkat väldigt bra för. Jag planerar att prova igen snart.