Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 977 ggr
Katarinaj
0

Andebus...

Den senaste tiden har min Hund, när han är ensam hemma börjat bete sig märkligt. Grannarna säger att han står o skäller jättemycket och när jag kommer hem är han helt uppskruvad o hyperventilerar och flåsar o dräglar. Ser att han har stått vid ytterdörren o saglat, där är helt blött på golvet. Bad i dag min far köra hit o släppa ut honom en stund när jag jobba. Diskuterade med honom om varför Hunden börjat bete sig så här. Han är 6 år och det har aldrig varit några problem när han är ensam hemma tidigare. Nu ringde min Pappa för en stund sen och sa att han tror att det är sen jag började öppna upp mig för Andevärlden och att här är "fullt ös" när jag inte är hemma och att det är detta Hunden reagerar över. Vill höra era åsikter om detta. Kan det vara så? Ska jag prova att säga innan jag går hemifrån att dom ska ligga lågt när jag inte är hemma?

Katarinaj
0

Ja, men så kan det nog va. Håller med er. Ironi…javisst…verkligen ingen som hade en endaste liten åsikt om detta.

[mia-38]
0

Hej Katarina. Jag är inte så hemma på detta. Men det jag vet är att djuren är mer mottagliga än vad vi är inför andevärlden. Så det kan mycket väl vara så att andarna busar hejdlöst när du inte är hemma.

Säg till de på skarpen att de håller sej lugna…eller ta ditt ett medium.

Varm kram från Mia

Katarinaj
0

Tack Mia, för att du "förbarmade" dig över mig. Ja jag ska prova i morgon bitti när jag ska gå hemifrån att säga till att här ska va lugnt i huset när jag är borta.

Kram till dig…

[mia-38]
0

Jaaa..testa får du se om hunden blir lugnare. Jag brukar säga till de andar som är här att hålla sej lugna eller försvinna. Det brukar funka.

Hör av dej o tala om, om det funkade sen.

Katarinaj
0

Ja jag skriver i morgon o berättar hur det gått.

Marina2
0

Hej! Jag kommer direkt att tänka på om där finns någon löptik i området? Eller några ungar som busar utanför? eller om det behövs mer aktivering innan du lämnar han för dagen? Ja dessa frågor plpppar upp naturligt för mig som har varit instruktör inom SBK.Men det kan ju givetvis också vara så som du och din pappa säger att det är andevärlden som är där och busar? Du kan väl testa med aktivering med det menar jag någon "huvudbry",typ spår eller något enklare som att leta godis inomhus eller öppna pappersrullar med godissaker.Önskar er lycka till. kram Marina

Katarinaj
0

Tack Marina2. Löptik tror jag inte eftersom det inte märks några tendenser till det annars. Han går ju lös i trädgården och visar inget intresse av ngt speciellt. Han har blivit mycket Mammigare också, går efter mig hela tiden. Ja jag kan ju förutom hans runda innan jag lämnar honom, köra lite gömma godis eller ngt. Själv har jag inte haft en tanke på att det skulle kunna vara pga Andeaktivitet. Lite roligt att det kom från min Far, som i alla år deklarerat..Att när man dör är det slut, finito finns ingeting. Men jag har berättat för honom om vad jag börjat intressera mig för och han har tydligen tänkt på det. Kul tycker jag. Men som sagt i morgon provar jag med att be Andevärlden om lite respekt för min Vovve och är han "toppad" när jag kommer hem, så kör jag trötta ut hjärnan "tricket" nästa gång. Jag är bara borta tre, fyra timmar, det skulle han ju kunna fixa.

Tack för hjälpen, råden.

Kram Katarina

stina63
0

Hejsan Katarina

Djur är mer öppna än vad vi är och jag tror, säkert att det är som din pappa säger,, Tänk vi har hållt på med detta ett tag nu sen forumträffen.. och du har hållt på med tarokortleken,,Men som du säger här ovan be dom ta det lite lungt.

Ha så gott//tina

sven-g
0

Inte tror jag att det har med sådant att göra heller, av någon anledning har hunden tappat lusten att vara själv. Som Cesar säger motion och annan aktivering av hunden. Det kan ha hänt något som gör den osäker. Prova va ute korta stunder så den inte hinner upp i stress nivå, öka tids itervallerna, detta måste göras under längre tid. Säkert något som stressat den när du varit borta.Men att det skulle vara något andligt ser jag som så gott som uteslutet. Tänk en hund förstår inte varför den inte får följa flocken, därför ska den vara omedveten att flocken försvunnit.

Katarinaj
0

Nu ska han vara själv om en stund, har inte varit det sen jag skrev inlägget. Ja ngt är det som stressar upp honom. Min snälle Far ska "slänga" i hop en Hundgård till mig nu i veckan i anslutning till ett litet uthus jag har. Hål i väggen så att han kan gå in och så en nätgård utanför. Då kan han ju se lite mer vad som händer o sker. Hoppas det blir bättre för jag lider ju med Hunden, men 3-4 timmar måste han kunna va själv. Men Sven-g jag ska testa det du säger, med små intervaller så att han inte hinner komma upp i stressnivå som du säger. Tack för tipset.

Katarinaj
0

Nu har jag varit i väg ett par timmar. Innan jag gick sa jag till om att jag skulle uppskatta om det var lite lugnt när jag var borta för Hundens skull, addresserat till Andevärlden. Hehe Hunden var glad att jag kom hem, men inget flåsande o inget dräglande, ja vad ska man tro. Får ju se om det var en "lyckoträff" i dag och hur det blir framöver.

Zedd75
0

Ja djur brukar ju se saker. Men hoppas att det funkar med att be dom.

Kram Zedd75

Marina2
0

Va bra.Hoppas det håller i sig.Då var/är det kanske aktivitet ändå.Det blir spännande att höra fortsättningen.Ha det gott.

Katarinaj
0

Ja vi får se. Kan ju ha varit en tillfällighet i dag eller en lyckoträff. Men för Hundens skull hoppas jag att det håller i sig. Vad det än är, så är det ett bra tips det där med att trötta ut huvudet. Det glömmer man lätt bort. Blir mest vanlig motion.

sven-g
0

Längre än 4 timmar bör inte hunden vara ensam. Var varsam med hunden tänk alltid att det är ett flockdjur. Det med att aktivera hunden är även viktigt innan du släpper ut den i en hundgård. Gör helst något som får hunden att tänka, det minskar risken för stress. Börjar du att i början överdriva detta så har du igen det senare. Vänjer den sig att vara lugn så håller det i sig. Omvänt vänjer den sig att bli stressad när du lämnar honom fortsätter han med det.

Katarinaj
0

Ja är jag borta längre än 4 timmar passar min Far honom. Ja Hundgården ska ju inte vara en rastgård, mest tänkt att han ser lite mer och kanske blir lite stimulerad av det. Dom var ju två stycken innan, men det är två år sedan den andra gick bort, så han är ju van vid att vara utan henne. Men ngt har ju hänt, så jag får jobba på detta, så han blir lugn igen. Tack Sven-g.