Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 981 ggr
Isiss
0

Orb

För några månader sedan fotade jag lite i mitt rum.

Och jag fick med en orb, inget som för mig är ovanligt, men när jag kollade närmare på fotot så var det ett ansikte i det.

Det såg ut som ett ansikte som var väldigt arg. Det skrämde skiten ur mig. Jag har aldrig sett det förut. Jag blev så rädd att jag var tvungen att be brorsan komma och sova i mitt rum.

Jag blev också så rädd att jag var tvungen att ta bort fotot när jag blev ensam nästa dag. Både jag och bror kollade på fotot noga, och det var ett ansikte.

I det rummet finns det en ande, en tjej som har beskrivits som världens snällaste av våran synska vän. Jag har aldrig haft problem med henne, jag har faktiskt gillat att ha henne där, trots att andar skrämmer mig. Så jag förstår inte.

Vad kan ansiktet betyda? Vad kan hon ha velat(om det var hon)?

Jag önskar att jag hade bilden kvar, men som sagt. Det skrämde mig för mycket..

[Hellas]
0

Fast det behöver ju inte ha varit en Orb, man kan se ansikten i en gråsten om man vil, själv fotade jag min katt och av en händelse upptäckte jag att det är en bild av en farbror eller tomte i hans öra.
Eftersom du inte har bilden kvar heller så är det ju svårt att säga om Du har något i rummet eller inte.
Du kan ju lägga ut ett foto av rummet så kan man försöka känna av det via distans.

Eftersom Du inte varit rädd tidigare innan fotot togs så är det ju bilden som skrämmer dig egentligen, inte rummet i sig.
Du såg ju inget i rummet utan bara på en bild som dessutom kanske inte innehöll en Orb utan det kan ha varit ett dammkorn eller något annat.

Se detta som tröstande ord, jag tycker det är så dumt att behöva vara rädd i onödan för något som kanske inte finns mer än på ett borttaget foto.

Många kramar //Hellas

[Hellas]
0

Tillägg till #1

Jag såg nu ditt inlägg gällande "Spöke" och då förstår jag ju mer att du känner ett obehag förstås.
Dessa trådar känns ju som att de hör ihop!

Isiss
0

Jo, det är sant. Det behöver ju inte vara något.

Men jag kan ta en bild på rummet och lägga upp. Men jag vet ju att det är något därinne, eftersom jag känt henne och hon har visat att hon är där genom olika saker. Och för att min vän har "träffat" henne. Men jag vet också att hon inte vill mig illa, därför var fotot så förvirrande och skrämmande.

Men ja, det kanske inte var något heller. Jag är ju ingen expert på ämnet. Jag går på känsla liksom.

Jag önskar jag hade fotot kvar..  

Jo, du vet inget sätt att få spöken att gå vidare?

Isiss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en del av rummet, kunde inte ta på resten. För att min bror och hans kompisar låg och sov över hela den delen. Tror inte dom skulle bli så glada över att vara med på en bild när dom sover;)

[Hellas]
0

#3 Det är ett fåtal andar som är jordbundna som om det är någonting så är det bra att utgå från att denne har nått ljuset :).

#4 Jasså, vill de inte vara med på bild snarkande och fina tror du *S*!
Nää, skulle du lägga ut dem får du nog springa livet ur dig pga. en jagande brorsa!
Syskonkärlek är ofta ganska rå men kärleksfull, jag vet!

Isiss
0

Jo:)

Haha! Jo, det är väl så :P

[Hellas]
0

Vi får hoppas att någon kan känna av fotot i inlägg #4, jag ska själv försöka göra det men idag går det tyvärr inte.

Ska man vara tvärsäker så ska man förstås anlita någon som kommer ut på plats och känner av ert hus ordentligt.

Jag själv tycker även att skulle det vara en stackare som inte hittat ljuset (det är så tragiskt) så bör även här en kunnig person, helst på plats, hjälpa anden över!

Isiss
0

#7 Jo, får hoppas det.

Jag känner ju en som kan lite mer, men jag vet inte om han kan hjälpa anden över. Men kanske. Så jag ska försöka få hit honom.