Varför valde Du ditt Nickname!
Vi har tidigare haft en tråd om detta men eftersom vi har så många nytillkomna medlemmar så tycker jag det skulle vara roligt med att få en ny tråd.
Min fråga är alltså:
Varför valde Du just det Nickname Du idag har!
Oftast finns det ingen slump när det gäller valet av sitt namn utan man vill att det även ska kunna beskriva någonting!
Ingen slump här inte… 
Stina är mitt smeknamn som barn
Jag kallades för Hellas som liten och det kändes helt rätt att heta det här på ÖN.
Dessutom, när vi träffas och någon av er kallar mig för Hellas så reagerar jag helt naturligt.
Idag kallas jag inte för det namnet i familjen så det finns idag inte så många som använder namnet.
Min bror kom på det för många år sen när jag skaffa min första emailadress.. fast då var det s-girl o det har hängt med sen dess;) så antingen s-tjej eller tidy_lady

fordi jeg ofte føler meg hinsidig ;) fordi jeg lever også i realiteter above the 3D dimension :) det handler om å strekke seg, nå lenger ut.. :)
det er jo der alt det spennende er! ;)
Jag hade ett dubbel namn tills jag började i skolan. Vi var två med samma namn. Jag får väl säga som dom säger på en film. Det kan bara finnas en. Därför blev den andre Sven och jag G.

Mitt nick har hängt med mig sedan jag var liten, men jag vet inte riktigt var jag fick det från. Till saken hör att jag har påbrå från ett gäng olika kulturer och jag hörde många olika språk under min uppväxt, så det är möjligt att namnet uppstod ur det språkkaoset.
#5: åh en norska:D Det har jag missat=(
Mitt nick bara kom som en vindpust, och jag trivs verkligen med Chakra som betyder livshjul, energicentra så jag tycker det är ett passande namn här på ÖN där det mesta kretsar kring liv och död och återfödelse.

Ja, jag heter ju Maria…e:et= Elisabeth, som är ett av mina mellannamn… f:et för att jag kallas Fia av nära och kära
Det är roligt att höra berättelserna för det finns nästan alltid en historia :)

Jag testade en massa som jag tyckte bra namn men alla var upptagna så till slut tappade jag tålamodet och sa rätt ut i luften "men snälla nån ge mig ett namn " och vips så kom det.
Jag tackade naturligtvis för hjälpen. 

Skulle ha haft tiiti som mitt nicknamn som jag kallas för men det var upptaget,så då kom jag på maiyakalendern och det var därför som det blev maiya.

Zedd valde jag när jag var på tv4 forum. namnet kommer ur en bok Sanigensvärd där det är en trolkar som heter Zedd
Min systerson kunde inte säga mitt namn när han var liten,så han sa Tiia,sen har det hängt med

Jaaa… MoonFairey är ju på svenska MånÄlva =)
Jag gillar månen mer än solen, å påverkas mycket av månen, de går ju tex. inte att sova nu, denna helg…
Älva -för att jag har sett dem som liten…å så har jag mycket älvor omkring mig + en Älv-guide =)
Så går de ju inte att använda Å Ä Ö på denna sajt när de gäller Nicknames…Så då fick jag ta de på eng.
Alltiså blev de MoonFairy =)
Tack för mig å Blessed Be

Í am = Jag är, en del av allt det gudomliga av universum
Som alla ni andra oxå är.

jag har alltid gillat de namnet… vet inte var jag fick höra de först men fastnade för de… betyder Jordemoder… :) fick jag veta efter jag haft detta nick ett tag på en annan sida :)

För min del blev det så för att mitt egna namn var upptaget i alla dess former. Den första sajten jag var medlem på här var Proveniens (då jag släktforskar) och nästan alla som då var med var också med på en annan sida där jag av en anledning som är för lång att ta upp här, skickade en blombukett i ett inlägg. Jag visste därav att samtliga (så gott som) skulle veta vem blombuketten var och därför blev det så……….ja, det här blev en rörig förklaring märker jag
.

Jag fick mitt andranamn Trisha av min älskade lärare och senare så goda vän Iris Hall. När vi träffades andra gången så var det bara så - "Helloooo my darling Trisha" Och på den vägen är det. Jag bara älskar det, känns som om det varit med någon annan gång, en annan tid…. Men det är ju bara mina känslor förstås!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Mitt smeknamn Hellan var upptaget så det var bara att sätta igång att fnurla vidare….
Och så kom jag ihåg min sista resa under hypnos. Under den resan reste jag många liv bakåt och fick träffa en älskad person och fick då förklaring på varför ÖRNEN alltid har varit så viktig för mig.
Namnet dök upp i huvudet på mig och det känns bara så riktigt!

melia är min dotters smeknamn.. tänkte aldrig på att jag skulle bli kallad för melia på träffarna :) men det vande jag mig fort vid så nu är vi två melia i familjen :) kändes konstigare när nån sa mitt riktiga namn på träffen där jag var van att höra melia 

Det var min kompis som började kalla mig för Tjosan.Vet inte vart hon fick det ifrån.
Kul. det är roligt att höra era små berättelser framförallt tror jag alla tänker till lite innan de skriver sitt Nick….det finns en värme bakom namnet *Ler*

Jag jobbade med en fransk kock. Han pratade blandat svenska och franska och han sa alltid Kerstina, men mycket fransk accent Jag gillade det så det har blivit mitt nick. 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Hm..jag själv ville ha ett passande, men neutralt nick. Bybo kan ju både vara en man och en kvinna och i en by bor jag ju, och så börjar mitt efternamn på B..*S*
Så ute på nätet heter jag Bybo, och är det upptaget så kallar jag mig Bigsister hahaha…då jag både är stor, och en syster plus en medsyster….

xinluo….min yngsta dotters kina namn.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#29 men gu vilken katt så sööt…Mitt nick tog jag för vad jag är och står för.
#27 Tillägg: By är fornnordiska :-)
Har alltid älskat vargar på nåt oförklarligt sätt ända sen jag var liten, och när jag lekte så var jag alltid en kolsvart varg,
så då tog mitt nick då det betyder God of Wolves och jag älskar ju vargar över allt annat, så det fick bli det :3

enola = alone :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Jag är oxå en vargälskare så det fick bli wolfie,jag är tjej,och la till e på slutet för såg så konstigt ut utan det..
För att jag haft samma nick i 15 år, det är svårt att ändra det… :D
Det är förstås mitt namn baklänges, väldigt fyndigt.
jag heter NusseJ för att mina föräldrar brukar kalla mig Nusse å så heter jag Jenny så då blev det just NusseJ
He,he…mitt nick är mitt eget namn, för att jag helt enkelt inte visste vad jag skulle skriva när jag börja här….för detta är det enda forum jag är med i och har aldrig varit med i något annat heller, så jag visste helt enkelt inte vad som menades med nicknamn….tyckte det var bäst att skriva sitt eget….så enkelt var det….
#37 Den var rolig den berättelsen *S*

jahid eller jehid tänkte på guds krig, men det heter väl jihad.
så jahida dök upp i huvudet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jihad
sökte hittade
Jag hette ju tidigare Prizma_o_kristall, och det för att den första ifokussajten jag blev medlem på var mus.ifokus. Mina 2 möss hette Prizma och Kristall. I vintras kunde jag inte logga in en dag med det namnet längre. Eftersom jag var Medarbetare på 2 sajter var jag ju tvungen att bli medlem igen snabbt för att kunna kontakta sajtvärden för de 2 sajterna. Namnet Starfall vet jag inte vart jag fick ifrån, det var meningen att det bara skulle vara tillfälligt sedan skulle jag skaffat något bättre namn. Men detta glömde jag bort och jag blev Medarbetare igen med detta namn, så sedan fick det vara;) Men här är jag, Starfall. Stjärnfallet på övernaturligt.ifokus ;)
Mitt namn blev en kombination av att jag kallas Anni av mina vänner och att jag älskar änglar =)
Många Goa Kramar
Annisangel

Min ena katt kallades för Karis så jag tog det namnet
Hej..
Jag har tagit namnet xnedra ..för att jag trivs med det för det är min dotters namn…Så det namnet följer med på visa sajter..
Kram Maria
#44 - Hej Maria :-)
Ditt nick är lätt att känna igen överallt…
Trevligt att du har hittat hit också! 
Kram Rickard
Mitt nick är min dagliga guids namn och jag valde det för att Hedra henne 
När jag jobbade på ett ålderdomshem för många år sedan så kallade vi varandra för bla kvasthilda och plätthäxa mm blev även kallad häxa i småskolan och nu ville jag vända det till något positivt med en gnutta humor i.

#48.
. Alldeles riktigt. Jag blev också kallad häxa för min långa näsas skull, hå hå ja ja. Sen är ju Kvasthilda en rätt härlig figur också.
"And…" har följt med mig som en ledstjärna hela tiden…
Illustrerat böcker om Andlighet, av bl a en författare med efternamn som börjar på And…
Mitt liv har vandrat den s k Andliga vägen sedan barnsben -
Andlig, medial o personlig utveckling,
Andekontakt,
AndeVärlden,
Traditioner och läror från Sydamerikanska Anderna (Inka i
huvudsak)
Och så förstås, hela min barndom har präglats av
Kalle An(d)ka!
(Månne är det han som lett mig in på den Andliga vägen…?
)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Happyspirit är vad jag kallar min healing guide för! Så enkelt var det. *ler stort*

Helt enkelt för att jag gillar Mel Brooks filmer som vi så galet har försett med "det våras för …." i Sverige
I detta fallet Frankenstein :)
#38, ja, va tokigt det kan bli….hi,hi,hi…..
Kul att se hur andra har fått sina nick, bra ide Hellas….

Denna har väll funnits förut?
På 80-talet kunde man bara ha 8 Tecken i sitt smeknamn, jag kallades utomlands för The mighty Viking from SE, jag slog ihop dessa så det blev SEViking. Undrar om kanske jag har det äldsta nicket här. ha ha ha
Gammal som gatan alltså, å kanske därför ja ogillar folk som byter nickname i ett. dessa verkar som att dom inte vågar stå för sin åsikt. Naturligtvis finns det de som har godtagbara anledningar att byta nick åxå.
SEV 
He,he,he….vilken tur SEV att jag har mitt eget då….inte så lätt att byta bort det heller….."LER"….och idag skulle jag inte göra det för allt i världen….fast förr….oj,oj,oj….vad jag hatade det namnet…..
Ha en härlig dag i solen…..kram
Jag hade en häst i 31 år och hon hette Stardust.

Jag tog namnet fiskarna för mitt namn var upptaget och satt och tittade på mitt akvarium och så blev det.
#30 vill bara säga att för en del stammar är namnet squaw en förolämpning och hänvisar till de nedre regionerna,
Kram Anita
När jag gick i gymnasiet så hade jag en Milko tröja när vi skulle spela fotboll en kväll första veckan sedan tyckte dom att jag liknade en kille på en film som hette Milky så då blev jag kallad det efter den kvällen hehehe,, 
Ny dag nya möjligheter
Hello!
Ja ni, det var egentligen min äkta hälft som kom på namnet Plupp.. Han började bara kalla mig det (numera används inte det namnet hemma, tack och lov!). Härinne var det upptaget så det fick bli Pluppis. Plupp är ett namn jag brukar använda på diverse communitys (är inte med på sååå många men i alla fall) och det hänger i 
Och nä, som ni ser, jag har INTE blått hår *flinar*
Men här inne önskar jag att jag hade tagit ett mer spirituellt namn men nu är det som det är!
Kramen!
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Bara för att jag heter Anna :-) Skämt å sido, jag har kallats för annaconda (rättstavat) men träffade min make på nätet och eftersom jag är lik min namne dvs.Världens tyngsta ilsknaste och vackrastre reptil som älskar att kleta ned sig i dy och slukar sina byten hela utan att tänka på saken - vi är helt enkelt lika varandra.

I och med att han började kalla mig för ormizen så blev det ormizen i alla dess former detta är för över 12 år sedan allt medan nätet var ungt :-D och sedan dess älskar jag mina släktingar och blir galen när någon blir mördad enbart för skinnet eller något.
Fast det gäller alla djur. Nåväl för att göra en lång historia kort - har jag faktiskt blivit riktigt förtjust i annaconda omrizar så det är enkelt…vi regerar…..i träsken ..
Tjingeling

Kul läsning det här med nicknamnen!!! Roligt initiativ! =D
Jag heter Crowone eftersom vår allra första mailadress var crowfour (kråkfyran). Huset vi bodde i hette "kråkan 4" , vi var 4 i familjen och hade ganska mkt "svarta fåglar" (kajor) runt huset. Så det namnet passade ju bra.
När jag sen blev singel tog jag Crowone (kråkettan) som nick på internet.
Jag har däremot aldrig haft nån speciell relation till just kråkor.
Tudeliduuu!!!!

Jag var på en förskolan på en småbarnsavdelning, för 15 år sedan (…guuud så gammal jag är…
) Barnen kunde inte säga Linda, så då blev det alltså Lia. W står för första bokstaven i mitt efternamn, eftersom det var tvunget att vara fler än tre bokstäver… 
Har börjat använda namnet på senare år när man ska korta ner bokstäverna i t.ex. sms…
Min brorson (han är 20 nu) har kallat mig för Titti sedan han började prata, sedan hakade hans syskon på. Och så hängde deras kompisar på och fler och fler kallar mig för det.
Alltså, Titti är mitt smeknamn.
Min häst heter det…………………….
Lena.P är jag i verkliga livet.

Min guide gav mig det!
Jag har kallats Gonken ända sen jag var liten så det är självklart att jag kallar mig det här.

Jaa, efter att tänkt ett tag så dök det bara upp i huvudet. Även om jag inte riktigt gillar det så har det flera dimensioner. Först är jag gotiker i själen, dvs jag är uppväxt med Scooby Doo och Familjen Addams och älskar gotisk film (skräck o.d.) och musik (t.ex. Fields of the Nephilim har varit ett favvoband i 15 år), vilket för en del kan sammanfattas i ett "Hu (då) !". Sen är jag ju man i denna inkarnation. Man skulle även kunna uttala det som "you, man !" eftersom jag blivit hunsad en del i min uppväxt. Sist och slutligen är jag bara människa med fel och brister.

…ja just det. En annan artist jag gillar är Gary Numan vars efternamn ju rimmar på mitt nick. Jag kan rekommendera t.ex. hans låt "Ancients". Ger härligt dova känslor
. Fast det kanske inte är någon höjdare om man vill höja sin frekvensnivå, jag vet inte…
probiotica = för liv
probiotica är motsattsen till antibiotica=)
tycker probiotica är ett vackert namn=)

Intressant läsning! Vad påhittiga ni är!
Mitt namn är helt enkelt min gammelmormors, som jag aldrig träffat, men känner släktskap med.

Vi var till mitt drömland Egypten. Jag har alltid velat dit. Så hörde jag talas om ankh, Key of life. Vill ha ett sånt!
En tesort!
Det namnet jag ville ha var upptaget, så jag funderade länge och väl……tills jag plötsligt kom på det, jag tar namnet efter min bror. Hoppas han inte blir upprörd.
När jag var liten kunde jag inte säga farmor, utan kallade henne för Manni. Och nu, när hon är borta, använder jag det namnet på nätet.
Winta, var det att jag gillar vinter. :) tar in A så låter som ett tjejigt nicknamn.
Vilka goa berättelserr ni alla har om era namn :)
Tack för att Ni delar med er!

hehe mitt är inte direkt svårt att komma på varför :P
Mitt namn + min första bokstav i efternamnet
//Elias
Jag har en hund som heter Freja. Vi brukar kalla henne Frejsan och z är för att vi bor i jämtland.
Provade med mitt rätta namn på olika sätt men det var upptaget redan.
Mavios är det nick jag och mina pojkar använder när vi spelar datorspel tillsammans (för poänglistorna). Det kommer av våra första två bokstäver i respektive namn. Egntligen borde ju maken och hunden få vara med, i s f skulle nicket vara "Calamavios" eller någon annan konstruktion på det temat.
Men jag känner mig hemma med Mavios helt enkelt.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Chatrine är mitt namn på riktigt, lite tråkigt att ha sitt egna namn men Catte som jag kallas känns lite trist oxå, hade helt enkelt ingen fantasi…

Svårt att hitta på nåt bra så jag tog första bokstäverna i mitt för och efternamn.Man har ju så många olika användarnamn till olika sajter så jag tog ett som är lätt att komma ihåg…..