Ronja<3
Min älskade Hund Ronja dog den 17mars 2008, det var en hemsk tid för mej eftersom hon betydde mest för mej å jag betydde mest för henne, hon lyssnade bara på mej å hon var en sån som kom fram å pussade en speciellt mej när man var lessen, saknaden av henne är stor å de är inte bara jag som saknar henne, dom 3 första dagarna efter att hon dog var hemskast, jag bara grät å grät å grät helatiden, om jag hörde hennes namn, grät jag, om jag såg en bild på henne, grät jag, om mina tankar kom till henne, grät jag, alltså grät jag helatiden eftersom jag inte kunde sluta tänka på henne, nu är de månader sen å jag kan fortfarande gråta över henne, Min lilla prinsessa Ronja slår ingen i att vara söt kan man lungt säga <3 <3 <3 Jag är inte den enda som säger att hon älskade mej mest, även alla i min familj säger de å några av mina kompisar som åxå märkt de säger de, Om nån ids eller om de helt enkelt går (vet jag inte) kan någon snäll svara på om hon har de bra där i himmlen eller inte? MvH/ Fnyan med sorgen kvar föralltid ..
Bilden på Ronja som jag lagt in är den sista bilden som togs på henne när vi var hos vetrinären när dom skulle tabort henne :´(
Jag tror att alla djur som går bort,kommer till en egen djurhimmel där dom har det jättebra.

Jag är också rätt övertygad om att djur kommer till en djurhimmel.
Natten efter att min kanin hade dött så fick jag kontakt med honom, och där var han i sitt eget paradis! Han skuttade fritt på en äng, där växte blommor, han var frisk igen och lycklig!
Våga lita på att din hund har det på samma sätt!

Tack så jätte mycket för svaren #1 och #2 :) <3 Nu kan jag vara lite lugnare :)
Hej vännen!!Är så säker att Ronja skuttar och leker i sin djurhimmel,med de andra djuren. Vet inte hur gammal hon var,eller om hon var sjuk,men det känns allt att hon kan leka igen..Hon finns säkerligen med dej och slickar bort dina tårar,ta tillvara de lyckliga minnen du har med Ronja,för likaväl som du kan le åt dessa minnen,lika lycklig blir hon då du ler..Kram
Fick Ronja en tumör i ett ben? Eller något annat i ett ben? För det var min första känsla, ett ben som gjorde mycket ont på henne. Ronja känner sig för tillfället lugn, kanske hon vilar, hon är lite blyg mot de andra hundarna vid regnbågens bro men hon är inte rädd för dom. Bara lite reserverad och jag tror hon var det när hon levde också.Ronjas smärta finns inte kvar, hon är frisk på nytt igen.

#5 dom tog en spruta i hennes ben innan dom avlivade henne för dom skulle ta prov på vad hon hade för sjukdom, dom skulle kolla om de va sockersjukan, men de va de inte de va troligast epelepsi, för hon fick hemska anfall å de sista hon fick höll hon på att hamna i koma å hon bara skrek å gnällde!! :´( Hon fyllde år på samma dag som jag dessutom, 30juli :) <3 hon blev bara ca 7 å ett halvt :´(
Självklart har Ronja det bra nu, utan värk och hon kommer och hälsar på dig då och då…..jag och många med mig vet vad du har gått igenom, denna fruktansvärda sorg över ett älskat djur, som var den bästa kamrat man kunde tänka sig…
Jag har några vänner bland djuren där borta på andra sidan regnbågsbron…och jag fick i en underbar dröm en gång färdas dit svävandes i en bubbla, och då kom en av mina hundar som jag hade som liten, fram och tröck sin nos emot bubblan så att den sviktade inåt, det verkade som om hon var fram och kollade vad det var, och när hon såg mig, började hon skutta runt och var så glad…jag fick även äran att se min senaste hund som fick tas bort p g a cancer, hon kom gåendes med min mammas katt som gick bort strax efter henne….dom var polare i livet och tydligen nu oxå…..
så i din sorg skall du veta att Ronja mår bra idag…..kramar om dig….Eija
#6 Usch vad jobbigt… Epilepsi är hemskt. En hund min mamma hade en gång, en blandras mellan Australian kelpie/border collie fick ett antal anfall och veterinären ordinerade olika mediciner men ingen hjälpte. Sussi fick avlivas strax efter sin 1-årsdag… När jag läser att din hund bara blev 7 och ett halv år känns det jobbigt, min hund Pyret är lika gammal nu…
Vila i frid, lilla Ronja…

Ja det är jobbigt när man måste ta det beslutet att ta bort sin vän. Men du ska tänka på dom åren ni fick tillsammans och hur bra hon haft det hos dig. Jag är säker på att hon finns med dig!

#7 tack :) <3 känns lite bättre nu.. :)
#8 de är jätte hemskt ja vet :( speciellt när hon betydde mer än allt annat för mej.. :´(
#9 okej :)
Börjar ju å gråta nu.. igen ''/
Ja, man gråter läääänge efter att de gått bort. Min första hund gick bort för 15 år sen, jag gråter fortfarande över honom ibland =0)
Jag brukar tänka att han blir som en kanal för såna känslor jag behöver släppa ut, men förtränger istället.
Som jag ser det e djuren energi, precis som oss. Så jag e övertygad om att de får det lika bra som vi, när de går bort!