Musikalisk ande?
Inatt vaknade maken och jag av att någon spelade på gitarren, inte någon melodi utan att någon drog på strängarna och sedan lyfte en sträng och det lät "bong".
Min make som inte tror på något övernaturlig trodde att det var värme växlingar i gitarren som gjorde att den "spelade".
Men vi har många "besökare" och andra saker har hänt förut men inget har spelat för oss förut.
Är det någon annan som har någon teori?
Vore intressant och höra
Han kan ha rätt lägg unden den på ett annat ställe.. Be denne du tror det är att gör ade igen på natten och hoppas på det bästa…
OM det inte är ett 'ande-tecken' så skulle det kanske vara en nattflygande insekt (nattfjäril e d)?
Jag har själv hört "spelande gitarrsträngar" och musikern har varit en nattfjäril.
Men - eftersom ni har haft mkt andlig aktivitet så är det inte så otroligt att någon från andevärlden pockat på uppmärksamhet. Kanske en musikalisk person…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
(fast jag tror inte nattfjärilarna lyfter på strängarna dock… )
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag själv har varit hos en bekant till mej som hade förra ägaren kvar i sitt hus efter dom har lämnat jordlivet.. Och ibland kunde man höra musik från 30 talet som spelades..
Det kan vara någon som har varit hos er innan ni flyttade dit som gillade stället och spelade lite musik som personen har gjort innan,,eller försökte spela.
#4 Huset byggde maken 1984 och det är ingen annan som bott här. Gitarren är köpt av mig för ca 7 år sedan och inte mycket använd.
Vi får avvakta om vi får höra något mer, isåfall är det väl någon som vill ha kontakt. T o m min skeptiske make funderade över vad det kunde vara, han sa även vem det kunde varit!!
Han förnekar alltid saker som hänt och försöker att hitta en förklaring till allt.
* 5 Jo man vill först försöka hitta en förklaring till vad det kan vara ..Men om din man redan vet vem det är så är det den personen. Brukar vara så att man vet vem dom är som kommer,, Men man vill oftast ha en bekräftelse av andra först.
Dom försöker på andra sidan hitta vägar så att man reagerar på dom.. så att man ska veta att dom är där. Jag tror själv att det oftast är någon från en släkt eller bekatskap som finns på andra sidan. Säg annars till dom att ni vet att dom är där och att ni har hört dom.. ¨Dom kan lugna ner sig lite då.
Kramis Tina