Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2902 ggr
I-am
0

Attrationslagen

Satt och tänkte förut hur man kan få ett bättre liv. När jag slog på tv:n så är oprah på. Hennes program handlade om the secret och posetivt tänkande. Nu har jag bestämt mig. Jag ska också börja använda de här metoderna för att attrahera det bästa för mig.

Är det någon som gör detta, och har märkt skillnad??

Mvh V

FrauBlycher
0

jag började läsa boken men tröttnade - den sa mig ingenting.

MEN jag slås ändå av tanken att likheten med karma är slående.

I-am
0

Jag är ju ingen bokfantast alltså. Jag har inte läst boken. Me  jag tänkte med tankens kraft skaffa mig den infon om ämnet. Sen så får jag  tacka universum för det jag redan har, och be med ödmjukhet om det jag vill ha eller nåGlad

anna-08
0

# 0 Jag tror du kommer att tycka att det är bland det bästa du gjort i ditt liv ! Jag kan varmt rekommendera dig att tillämpa attraktionslagen..!

Kram & Lycka till/Anna

I-am
0

Tack vad roligt att höra. Har du några tips på hur man kan sätta igång?

melia
0

vad innebär attraktionslagen??

anna-08
0

#4 Ett enkelt steg att börja tänka på är..Att det DU vill ha…Det vill oxå ha DIG! Tänk dig oss som magneter..Attraktionslagen grundas ju äv hur ditt egna beteende påverkar andras sätt att bemöta dig..Ganska enkelt att komma igång..;) Börja tänka lite annorlunda med början redan idag!

Att läsa boken är oxå ett tips att få lite draghjälp med att komma igång…om man vill ha det ;)

All lycka & ljus på din väg..Kram Anna

anna-08
0

Ps..enkelt beskrivet…Tankens kraft..! Vilken kanske är den starkaste kraften..Kram

bobcat
0

Jag har läst boken och tycker den är suverän, när man tänker tillbaka på hur livet varit så faller allting nästan på plats ;)

Något som hände mig var att jag hittade vanliga spelkort lite överallt, från olika kortlekar dessutom.. Kunde gå ute och titta ner i marken och plöstligt lår där ett kort.. Snacka om att man blev förvånad.. har 7 stycken nu.. Får vell sammla ihop till en hel kortlek..

Men det bevisar verkligen attraktionslagen.. tycker jag :)

I-am
0

Ok, då måste jag köpa den ändåGlad

HuMan
0

Jag funderade lite på att köpa den men såg på Amazon att den bara byggde på tidigare böcker. Jag köpte en av dem: "The Master Key System" av Charles F Haanel. Småläser bara lite då och då så jag är inte färdig med den än. Men är det någon som möjligtvis läst både Master Key System och även The Secret, i så fall tillför The secret något som inte redan står i Master Key System ? Vill ogärna köpa samma info 2 ggr om jag kan undvika det…

Happyspirit
0

#10 Filmen "The secret"  finns ju också!

Trisha
0

Kan i detta ämne också rekommendera varmt!!! filmen What the bleep do we know? och boken som kom efter filmen - Vad vet vi egentligen. Kul läsning om vad som händer i våra liv när vi börjar fatta tankens kraft!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

I-am
0

Vart kan man köpa What the bleep- filmen någonstans?

Trisha
0

Jag har hört att Vattumannen säljer den. Är tyvärr inte säker på att den är textad, men det ser du nog om du går in på deras hemsida. Den är en blandning av intervjuer med olika forskare och en spelfilm med vissa animationer. Bl a visar dom vad som händer i våra celler när vi går in i offerrollen. Rosa barbapapa-liknande celler som alla slänger sig på rygg o ylar - "Why me??? Why me???" Sedan jag såg det första gången, har jag haft svårt gå på mina egna dramor, haha vilken befrielse. Säger inte att mitt lilla härliga, kraftfulla ego gör sina försök, men det brukar bara lyckas en kort stund, sen sser jag mina celler framför mig.

Och boken är som en härlig påminnelse och man kan slå lite slumpvis sida varje morgon och så bär man känslan i sig för dagen ang precis det man behöver tänka på!

I-am
0

Vad härligt. Detta måste införskaffas. Vad bra man kommer att måGlad

Trisha
0

#15 Ja, det är ju värt ett försök i alla fall!

Gillar sådana här trådar där vi ger varandra tips på hur vi kan utvecklas som människor! Alla tips kanske inte funkar, men det visar ju på att vi har en intention att dra till oss mer utveckling och positivt växande till mogna själar!

I-am
0

Ja, det är jätte kulGlad Det smittar verkligen av sig. Mer historier nu om hur era liv har förändrats av allt som har med posetiv inriktning att göra. Berätta gärna..

Elisabeth-J
0

Jag kan bara säga att massor i mitt liv har förändrats med tankens kraft, det har många gånger varit enormt otroliga saker som man aldrig trott skulle ske, men jag ska inte berätta det i detalj här och nu, det får ni läsa mer av längre fram. Min familj och mina vänner vet och jag vill inte berätta just nu här på forumet då det granskas av vissa personer som gärna vill vända allt jag skriver till något helt annat som dom själva tror att det är eller förhåller sig, så det kommer i en annan form sen ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

I-am
0

#18 Jag förstår. Men det är väldigt kul att höra att det iallafall, att saker har förändrats för digGlad Tack för att du delade med dig!

Njord
0

Dina tankar är den skapande kraften i ditt liv.

Om du verkligen tror och föreställer dig (typ. affirmerar) att något redan har inträffat/kommer att inträffa och är tacksam för det. Ja, då ska det komma till dig.  Det svåraste är väl att verkligen 100% tro att man fått/ska få det man önskade…

"Så var försiktig med vad du önskar - Du kanske får det!" 

Oskyldig Affirmera Mera / Jerry

Eleri-Twinkle
0

Jag älskar att ge och glädja andra och jag käner riktigt hur livet ger tillbaka. Det kan vara det största i det lilla och det är ren magi att se*ler*

Njord
0

#21 Ja, Eleri! Det behöver ju inte vara några stora grejor man gör. Det är en skön känsla att hjälpa/glädja andra utan baktankar, om så bara för att få dem att skratta. Ja, det är ju inte så bara förstås….Humor är ju faktiskt allvarliga saker! *s*

Playja
0

Tänkte bara bjuda på en länk till filmen "Wath the bleep do we know-Down the rabbithole"  på youtube ..om någon vill kolla?

16 delar är det och tyvärr ej  svensk textat… så man bör klara engelska. 

Första delen 

Sen är det bara att ha koll på namnet på den som lagt ut "tubisen" å fortsätta i nummerordning..

Njord
0

Jag har den (What the bleep do we know) med svensk text på DivX/Xvid! Cool + en massa andra trevliga filmer. Den är bra och sevärd!

Trisha
0

#24 Andra trevliga filmer i samma "genre"? Va härligt i så fall. PM:a mig jättegärna om det är något du kan tänka dig låna ut el nåt…. Och min mor har så länge velat se What the bleep, men kan absolut inte engelska, så glad för att du har med text!

Visst är det härligt med filmer som lämnar ett avtryck och man mår bra hela vägen in av!?

Ha det bäst idag!

I-am
0

#23 Tack för länkenGlad Vilken bra film!!!

ewapewa
0

Naturligtvis är tankens kraft enorm och att vi drar till oss det vi förväntar oss är ju ingen överraskning för oss som blivit medvetna om detta,

men jag tänker ibland att det funkar lite orättvist… Om personer som varit med om hemskheter och blivit mycket svikna förväntar sig något så är det ju just det, att det går åt pipan oavsett vad de gör. Det ser jag hos mina elever (jobbar med barn i svårigheter och med svårigheter) och jag tänker ofta att det är deras tur att få lite flyt i livet. Men det blir ju som en självbevarelsedrift att förvänta sig det negativa, för att skydda sig mot ytterligare bakslag. Och då drar man ju på sig ytterligare elände, och det blir svårare att tänka i positiva banor, och därmed dra till sig positiva energier.

Förstår ni hur jag tänker? Någon som tänkt så oxå?

anna-08
0

#27..Absolut ! Förstår precis hur du tänker..! Jag har oxå träffa på dessa barn & ungdomar..ja,vuxna människor oxå för den delen som bara tycks ha elände i livet pga gamla invanda tankemönster..!Det är nog lättare sagt än gjort just detta att vända mönstret då det handlar om ett så starkt försvar…att man skapar sig den tillvaro som man känner igen..! Jag tror att bara man försöker sända in en känsla av tilltro..& trygghet till dessa barn(människor) så har man sått ett frö..ändå..till positiv förändring..!

Kram Anna

ewapewa
0

Jo. Det är ju det man får göra. Och ibland lyckas det!! Det är det som är belöningen.

Playja
0

*puttar lite* för detta  en kanon bra tråd

Tur-Budda
0
gunsan_gun
0

Har läst boken och testade den genom att önska mig en klocka. Valde ut ett snyggt armbandsur och väntade. Inget hände på några månader men jag var inta direkt aktiv i mitt önskande heller. Jag kunde titta på klockor lite då och då men jag hade bestämt mig för att inte köpa en. Så en dag för att tag sen vann jag en tävling där jag fick välja varor för 2000. det räckte både till klocka och lite till. Nu blev det inte exakt den klocka jag valt ut från början men i alla fall.