Vad är detta?
Hej på er! Vi har en sommarstuga som är från 1900-talets början och jag och min mor har då och då hört steg och ljud från en viss sida av huset. Det låter som det kommer någon gåendes på ena kortsidan mot framsidan av huset, sen tystnar det bara. Det har hänt flera gånger att vi suttit ute på verandan och sen båda hört nå´t och tittat på varandra för att bekräfta att den andra också hört.
Jag och min familj, min mor och en kompis var uppe i stugan nu i helgen och i fredags när alla lagt sig så satt jag och kompisen kvar ute en liten stund. Då började hans hund morra åt det hållet vi brukar höra ljud så jag hämtade kameran och började ta kort. När vi fotat ett tag så tittade jag igenom bilderna och såg ett lite ljusare parti på en av dom. När jag sen kom hem och ändrade nivåerna i bilden för att framhäva partiet lite mer så ser det nästan ut som en hund som sitter på gräset.
Bilderna före och efter saknade denna "hund". Vad tror ni som har lite mer erfarenhet, är det ett fenomen min kamera skapat eller är det nå´t mer spännande? Jag är amatörfotograf och fotar en hel del och jag har inte sett något sådant tidigare. Jag fotade med ganska högt ISO-tal eftersom det var så mörkt så det digitala bruset är ganska högt, och det syns också nere till vänster där det blivit en del blått brus.

När jag själv tittar på bilden nu så funderar jag om det kan vara ficklampan som lyst på gräset och bakgrunden och skapat detta…jaja, säg vad ni tror…
Spännande bild du har. Jag tycker de ser ut som ett troll ett skogsväsen..
Tina

Coolt, ja det ser faktiskt ut som en Hund…

Det är för mig omöjligt att kunna säga vad bilden visar. I så fall gissar man bara…
Men vad tror du själv då ironitech? Du måste ju ha en egen idé om vad det är, eller?
MVH / Jerry

Ja, när jag la upp den så trodde jag det var en hund och min fru tyckte det såg ut som en kvinna som satt ner. Men nu när jag tittar mer och mer så börjar jag faktiskt tro att det inte är något övernaturligt utan som jag skrev innan att det är ficklampan som lyst i gräset och på det som är bakom och skapat detta, men det ser verkligen ut som om nå´t är där…ja, jag vet faktiskt inte…

#7 - Det rätta brukar ju vara det du kommer fram till själv. Speciellt om du funderat, analyserat, diskuterat och så vidare….
Du har nog rätt ska du se!
Men det var synd att du "pressade" ISO på den….skulle varit kul att se den i full skärpa för att utesluta allt annat tänkbart.
Vänliga Hälsningar från Jerry
Ärligt så såg jag ett troll direkt eller någon form av övernaturligt skogsväsen….
inte någon hund iallafall….jag skulle nog göra på mig om jag såg något sådant….huuuu…..
jag hör nog till de fegaste här på ön….
#9..Hihi…du e go Eija ;)
Ser precis ut som nåt litet märkligt väsen i mina ögon ..Hmm..nåt jag aldrig sett..;) Kram Anna

#9 #10 ja håller med er. Jag tycker det ser ut som ett troll eller en utomjording…Vad det nu än är på fotot så var det häftigt..
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#8: Ja, det var synd, men det fanns inte så många alternativ, det var rätt så sent, 00:23:59 för att vara exakt! 
Jag sitter just nu i Photoshop och analyserar alla bilderna, jag kommer nog tillbaka med en rapport!
Konstigt nog så kändes det inte obehagligt, jag har varit mörkrädd där uppe flera gånger och känt obehag, men inte denna gång när man ändå skulle ha haft något att vara ängslig över. Sen när hunden skällde och morrade åt det där hållet också…men allt kändes bara bra.

min första tanke var något skogsväsen :) tomte vätte eller något 
jag tycker d ser ut som en gris som står upp :P
Nån är det ju men stegen ni hör verkar komma från nån som har skor och inte tassar?
Sån där som går och gör ljud hade vi i huset som jag bodde i som tonåring men det verkar som er som går omkring också har husdjur?

#16: Ja, det brukar låta som någon som går med stövlar, och det där ser ju inte ut som nå´n "stövelman" som den som orsakar ljuden har blivit döpt till! 
#15: Haha, åh nej! Vi har en spökgris!! 

#18 Jag tror du kan ha hittat "källan" till ditt spöke, ja!
Jag gillar när man först söker svaren i "RL" innan man kastar sig in i teorier om ÖN.
Synd bara att Pudeln (som jag såg det som) "bara" var en växt…
Jag hade velat måla av den andliga "pudeln"… och sätta upp den på väggen! (Gjorde aldrig det dock.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Ja det ser ju ut som en liten varelse.

skulle du kunna ringa in vilket du menar på kortet? Det är litte suddigt :)

#22: Ja, alltså om du tittar på inlägg #1 så ser du en mer beskuren bild där du ser vad jag menar, tar du sen en titt på #18 så ser du absolut vad jag menar! Jag har kommit på att det enbart var en buske på bilden. 

Men hoppas du hittar vad hunden morrar år och vad som knarar så mycket i huset ändå :)
Suck….nu när man äntligen såg någon som hade fått ett troll på bild, så var det endast en buske…..
, …hi,hi,hi….men skämt åt sido, här visar sig en som har båda fötterna på jorden och verkligen leta efter allternativ…det är så det skall vara….man måste vrida och vända på saker för att hitta en vettig lösning först….Det är sådan jag är, vill hitta förklaringar, så att man kan gallra bort sådant som inte hör till det övernaturliga….och det finns det massor av ändå, som man har upplevt…..
Men tack för den goa trollbusken, fick ju känna knottret och dom kalla kårarna efter ryggraden en stund iallafall….
kram/Eija

#24: Japp, än har jag då inte gett upp!! :)
#26: Ja, visst är det lite tråkigt, men jag är sån, den ena sidan av mig vill så klart hitta något medans den analytiska sidan av mig tycker att det är skoj att hitta naturliga förklaringar…kram tillbaka! :)