Trumresa
i morgon ska jag göra mitt livs första trumresa…åh va spännande. Ville bara berätta det
/kerstin
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Åh va roligt Kerstin…det blir alldeles säkert en härlig upplevelse..;) Du berättar väl sen ..?
Kram Anna
Vad roligt, ja du måste bara berätta sedan om din upplevelse.
Jättespännande :)
Så spännande med trumresa.. berätta gärna sen hur det har gått
Kramis Tina
Älskar trummor. Vill gärna höra jag med hur det kändes :-)

Ok..då får jag väl berätta i morgon hur resan blev…
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
*väntar spänt på att höra*
Många Goa Kramar
Annisangel
Jätteroligt för dig xinluo, och jag väntar också spänt på att få höra hur det avlöpte.. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ursäkta, men vad är en trumresa….en fråga från en okunnig gröngöling som inte har riktigt fått till det, trots att jag har läst här om trumresor…vill oxå gärna höra hur det har gått…..kram/Eija

Jag kan inte svara på det idag tyvärr Eija. Men i morgon då vet jag. Vore kul om nån kunde berätta för oss Eija 
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Ja, verkligen….lycka till på din resa…kram/Eija

Hur gick det???
Hallå! Du blev väl inte bort-trummad va!!? *skrattar*

Hej…nej då jag blev inte borttrummad…har nyss kommit hem.
Ja min upplevelse av resan är väl inte så mycket att säga om, jag såg färger, lila och grön som växlade hela tiden. Jag förståd nog inte riktigt vad det gick ut på så nästa resa kommer att funka bättre. Jag såg en örn och en ängel.
Tjejen som trummade för mig upplevde desto mer och så brukar det bli för henne när hon ger mig massage också. Jag kommer inte ihåg allt men ska försöka återge något. Hon såg en vacker äng full med blommor, där gick jag och lade mig sen på mage, då gick hon fram och gav mig massage. Hon såg att det kröp ut en massa svarta maskar ur min rygg och plockade upp dom och la dom i en vacker kruka. Krukan satte jag sen i en flod (nilen). Sen simmade jag och min väninna i floden bland en massa stora krokodiler, som var fredliga..varför inte delfiner?? ja det var en massa annat också
kan något ge ett tips om varför maskar och krokodiler? så vore jag tacksam..kram Kerstin
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Oj då! Svarta maskar. Jisses, det lät lite dråpligt faktiskt. Men mår du bra då????

Jag har jätteont i ryggen så det kanske kan förklara maskarna. Men jag har ju maskfobi hihi. Annars mår jag bra..
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Får jag fråga: Hade du ont i ryggen före trumresan också? *nyfiken* Skönt att du mår bra annars!
Då kanske din maskfobi har försvunnit nu då!

#16 Ja jag hade ont före resan….
#17 det vore väl nåt det att slippa maskfobin..
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Ge det ett dygn eller två och se om ryggvärken har försvunnit.

#19 Det ska jag göra..Vi ska en massage nån dag också. Min väninna är jätteduktig. Jag känner mig trygg med henne.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Kanske är det som akupunktur, att det inte känns som det gjort nån nytta förrän efter ett litet tag? Säger som Happyspirit, ge det lite tid.
Hmmm….intressant…låter nästan som när man mediterar och ser massa saker….

#22 jag nog tycker jag att man jämföra trumresan med meditation…Du får testa en resa nån gång
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Ja, det skulle vara intressant…..jag använde meditationen när jag hade det väldigt svårt en period, och fick se symboliska saker hela tiden och lärde mig att tolka dom, och då visste jag hur jag skulle göra med dessa människor och dessa situationer som jag hade jobbigt med…plus att jag blev så upprymd och avslappnad samtidigt efteråt….
Spännande trumresa du gjort.
Själv har jag prövat på en trumresa, men det blidde väl inget särskilt av det. Vi var många i samma rum och det var trångt. Jag hade svårt att slappna av och trumman påverkade mig jättestarkt, det kändes som jag var ett poppande popcorn som studsade för varje slag.
Hoppas din rygg blir bättre när de otäcka maskarna är borta.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Verkar vara en intressant truresa du gjort ändå xinluo ;) Kram

# 13 Att plocka ut "dåliga saker" ur människor är ju annars något som schamanerna arbetar med i sin healing! Men hon kanske var en schaman?

#27 ja det är hon och mycket mer…
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo