min guide
jag vet att dom flesta av er redan har kontakt med era guider och kanske tänker lite "jaha än sen då" över det här inlägget 
men jag måste ändå bara berätta om här om kvällen, jag tänkte på meditationen från forumträffen och bestämde mig för att försöka få se min guide när jag lade mig på kvällen,
jag gjorde som man ska och precis när jag nästan somnade till så ryckte jag till och blev klarvaken av att jag såg ett mansansikte, en mörk man inte mörkhyad men ändå mörkt hår och ögonfransar och sånt :) jag förstod direkt att det var min guide jag såg
men han försvann på en sekund.
Jag tänkte direkt att honom har jag sett förut! jag brukar ju se ansikten lite då och då speciellt på kvällarna när jag lagt mig och den här killen har jag absolut sett förut och han brukar göra bekymmrade miner åt mig :) nån gång har han till och med sett irriterad ut 
Jag bad också att få veta vad han heter och det första namn som flög in i mitt huvud var Antonio men jag vet inte om det är rätt,
för igår kväll gjorde jag om samma sak lade mig och bad om att få se min guide men bara det att helt naturligt så sa jag ett helt annat namn när jag bad honom visa sig,
jag sa snälla Ben visa dig för mig ikväll igen och gärna lite längre den här gången! jag såg honom inte den kvällen men blir lite förbryllad över namnet..
I alla fall är jag glad att jag fick se honom! 
Grattis!! Kan ju vara så. Kraaaam. Jag tyvärr har inte sett min/mina, trots mååånga förfrågningar…
Eller kanske….*S*
Grattis säger jag också!!!
Och jag tycker inte du ska tro att de flesta tänker "Jaha, än sen då" om din upplevelse! Jag tror att det t o m kan vara tvärtom.
Det är en stark upplevelse som du haft och du kommer säkert bli "klokare" på vem det var du såg i din vision. Jag minns så väl när jag fick kontakt med några av de guider jag har haft med mig - och jag glömmer aldrig de stunderna. Är det en Ben eller en Antonio - ja, förhoppningsvis kommer du så småningom komma fram till vad han "heter".
Jag kan passa på att berätta: När jag fick ett namn på en av "guiderna" för första gången så gick det till på ett litet smålustigt sätt.
Jag kände att jag hade kontakt. En liten talgoxe kom och satte sig på en gren i ett Gullregn, precis intill där jag satt. Jag satt på verandan och han på en gren som var nästan i jämnhöjd med mig. Jag minns att vi "talade" men inte om vad - utom att jag så småningom vände mig till den 'närvaron' jag kände och frågade vem det är. Då fick jag ett namn - från talgoxen! (så upplevde jag det i alla fall)- som lät som Yendor, Yandor.
Senare samma dag googlade jag på namn som kunde låta ungefär så… Men hittade inget som gav mig nå'n Aha-känsla. Släppte frågan så gott jag kunde, men namnet följde med mig i mitt 'bakhuvud' länge. Tills en dag, ca 2 veckor senare, då jag igen hade en "närvaro" med mig, på väg hem. Precis när jag kom in i skogen där jag bor, började "något" leka i huvudet på mig och jag "hörde" namnet spegelvänt - och vips såg jag namnet Rodney/Rodnay! Jag brast ut i skratt - och skrattade hur länge som helst… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det skulle vara kul om flera ville berätta om sina möten med "guider"… ?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

jag har en jätte skoj sak att berätta :) fick kontakt med min guide och han berätta ja ska få kontakt med ett medium i usa som har namn som börjar på J o han kommer o träna mig så jag får min licens o starta ett företag inom de mediala.. vi får väl se om de stämmer :) guider verkar kunna de där om yrkenoch vad man ska göra längre fram i livet :) kram på er
#4 Spännande! Min hjärna har redan börjat "spekulera" i vem du ska gå i lära hos :-)
Hoppas du är kvar på ÖN då - så att du kan berätta för oss!

aaa min med ska ja tala om… fick J bara o att de var en man.. *S* bara börja spara pengar till resa o söka på internet på alla J medium i usa *S*
Grattis Melia ,, så roligt att du har träffat din guide. Antonio är grekisk namn om jag inte har fel för mig. Min guide är lite keltist namn.
Grattis igen och hoppas du får se honom igen..
Kramis Tina

Jag blev så förvånad när min visade sig. Han var en ung snygg kille! Jag hade tänkt mig en äldre person… Konstigt, vad man kan få för sig!
Kram till er alla

#1 tack :) ja du kanske redan har sett honom men vet bara inte att det var din guide :) var ju precis så det var för mig :)
#2 tack :) Vilken mysig upplevelse med talgoxen! Ja man kan ju undra om dom vill retas lite med oss :) varför i hela världen ge dig namnet baklänges *s*
tanken slog mig att det kan ha varit två guider.. en antonio och en ben!?
#6 jag tror inte du behöver leta och söka efter någon J, om det redan är bestämt så, så kommer han komma in i ditt liv ändå när det är dags 
#7 tack :) ja jag hoppas verkligen jag får se honom igen! lite nyfiken, vad heter din guide?

#8 ja så fel det blir när man föreställer sig hur nån ser ut :) tex som här på ön, man får en viss uppfattning och sen när man ses så ser dom inte alls ut som man tänkt sig *s* har alltid tänkt på min guide som en kille några år äldre än mig faktiskt och jag tror nog det stämmer rätt bra :)
* 9 Min guide heter KEtor

#10 Jo, det är ju så det är, man gör egna bilder. Därför är det ju lite roligt med de som har en bild, tycker jag, här på sidan.

Kybele - du vet vel hvem James i USA er? :)
James Van Pragh! :)
Jag har min på en tavla som jag fick målad till mig på en senas på 80-talet….och sen har jag sett honom och fler följeslagare som jag har under en meditation…..men namnet har jag inte fått fram….trodde först att hans namn var något som hette Azabadjan eller liknande, för det var vad som kom fram när jag försökte få fram hans namn under Meditation, men förstår i dag att han kom från Azabadjahan /eller hur det nu stavas/……För då hade jag ingen aning om något ställe som hette så…..
Intressant fråga du har kommit på…..spännande att höra om andras guider och deras möten med dom…
Glömde att tillägga att det var #Andina# som ställde den frågan…kram
Grattis Melia! Det första mötet med guiden är ett stort steg i utvecklingen. Jätteroligt, jag är glad för din skull.
Kramis Anki

#9 så¨sant :) vi får se vilka vägar mitt liv går in på framöver :)
#13 :) vem är de? hmm,ja kanske *S* vi får se vem de är i framtiden :) OM de är så de ska ske så sker de :)

#17 Se på tv4+ hverdager, kl 1405/1410 ;)

#18.. de ska jag göra :) tusen tack :) men ja.. vi får se :) kramiz
Vad fräsigt! Min guide heter också Antonio… Kul!

Vad intressant Melia!! Brukar nästan aldrig orka läsa alla inlägg i en tråd, men denna var oroligt intressant.
Är så nyfiken på min guide.. Hur gjorde du som? Har för mig att det finns en artikel om det från allas vår Elisabeth, var det den du följde…? Nu vill jag ha kontakt med min oxå :)
kram lia

#21 nja.. jag gjorde inget särskilt, gick och lade mig för kvällen och slappnade av och sa inom mig att jag gärna skulle vilja få se min livsguide och veta hans namn. Det enda jag följde det var det vi fick göra på forumträffen under en Meditation att vi skulle tänka in, ut när vi andades och så låg jag länge tills jag nästan somnade och då vaknade jag till med ett ryck för jag fick ett mansansikte så tätt intill mitt
såg honom framför mig kanske 2 dec ifrån mig, bara ansiktet och han tittade på mig med huvet lite snett :) det var jätte häftigt! jag har försökt i går igen men utan att lyckats.. kanske tycker han att han visat sig nu och att det räcker 

Häftigt! Ungefär så blev det för mig när jag bad min farfar om råd innan jag lade mig på kvällen (min farfar följer mig har jag märkt).. Då halvvaknade jag av att han satt vid min sida och svarade på det jag behövde veta. Det var oxå hur häftigt som helst att se honom igen, eftersom han gick över dagen efter min 10årsdag… så det var ju ett tag sedan jag såg honom sist :) Känner mig fortfarande så glad över att han kom :)