Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 7666 ggr
Opsi
0

Utan skor

När jag mår lite sämre brukar jag alltid drömma samma tema - men med olika varianter. Jag hittar inte skorna när jag ska iväg - och det är alltid bråttom. Det kan vara allt ifrån ett flyg som är på väg till "mördare" som jagar mig. Men problemet är detsamma. Jag hittar inte skorna när jag ska springa iväg - och där blir jag kvar - allt som oftast - i mitt letande efter skor - oavsett farorna utanför. Ibland… ger jag mig dock iväg utan skor, och klarar mig med det - även om det känns lite korkat.

Tolka gärna!

ewapewa
0

Skorna borde ju ha med varthän du ska i livet, att du inte hittar dem betyder då att du inte vet vart du ska, och det hindrar dig, eller att du vet vart du ska men liksom inte får till det. Och du blir stressad över det, och farorna som jagar dig visar att yttre och inre faktorer i ditt liv manar på, stressar och får dig att känna rädsla över att inte kommer vidare. Man tar ju oxå på sig skor när man går ut, blir du lite folkskygg när detta händer? Farorna i drömmen kan visa på hur hotfullt livet där ute kan kännas.

Hoppas du blev något klokare!

Kram Ewa

Happyspirit
0

När min älsta son var liten så levde han och jag under ganska hotfulla förhållanden, jag var ofta rädd för att han skulle råka illa ut. Då drömde jag ofta att han och jag var på en massa konstiga ställen och irrade omkring oftast brann det överallt där vi var också. Men det som jag kom på när jag läser om din dröm är att han hade alltid bara en gummistövel på sig. Den andra var borttappad!

ewapewa
0

Gummistövel är ju till skydd på ett annat sätt än skor, han hade till hälften skydd, av en förälder!?

Happyspirit
0

#3 Japp, eftersom det var den andra vi flydde i från. Precis så tolkar jag drömmen också. *L*

ewapewa
0

:)

Tur att livet går vidare och att vi gör val som är bra för oss!

Kram

Opsi
0

Apropå mina utan-skor-drömmar så tänker jag också att det handlar om att man inte är eller inte känner sig riktigt "Sko-dd" dvs inte rätt preparerad för det som man ska möta. Man hittar inte rätt utrustning för livet utanför. Trots att hela yttervärlden står och skriker och hetsar så funkar det helt enkelt inte.

Tänker också, precis som Ewapewa att en gummistövel är att vara till hälften skyddad - men inte helt som det ska vara av två. (föräldrar tydligen)