Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 629 ggr
fiskarna
0

Varför så bråttom?

Var för har alla så bråttom inom det här arbetet? Man ser människor som inte ens har arbetat som medium ha kurser i andlig utveckling och mediumskap. Vart är deras erfarenhet.

Samma gäller sk medium som knappt har börjat sin bana och plötsligt är de så erfarna och lär ut både det ena och det andra och om man tittar på deras hemsidor så är det inte mycket de inte kan.

Personligen tycker jag det är lite skrämmande att sk medium lär ut mediumskapet osv utan att ha erfarenhet av sitt arbete under flera år. Det är väl först när man börjar arbeta ordentligt som man faktiskt lär sig vad det handlar om.

Vad tycker ni?

Vänligen Anita

ewapewa
0

Jag kan hålla med till viss del, nivån på olika medier är väldigt olika. Det är ju inte bara viktigt att vara ett duktigt medium, utan man måste ju oxå vara en klok människa, som vet vad man bör lägga fokus på.

Första gången jag var på medial kurs var det med ett känt medium som visserligen kan se en massa saker, men som jag uppfattade som lite oseriös i sin inställning till livet och som var lite vårdslös med hur han uttryckte sig. Men han hjälpte mig en bit på vägen i min egen utveckling, vilket jag är glad för.

Samtidigt finns det ju otroligt duktiga medier, men det är svårt att veta vilka som är duktiga och erfarna.

Det är ju ett otroligt ansvar att arbeta som medium och det tar ju lång tid att lyckas på alla plan, och framför allt bör man vara färdigjobbad med sig själv.

Intressant och viktig diskussion!

Kram

Katarinaj
0

Jag får väl bryta min trend och hålla med dig för första gången *L*

Personlig erfarenhet av att det kan skada mer än o hjälpa när man råkar ut för ngn som kanske inte riktigt har den kunskap och erfarenhet dom själva tror. Lägger till efter att ha läst #1 Att det är oerhört viktigt vilken inställning personen har. Jag tror ändå att alla har en inställning av att hjälpa, men inte har förmågan att "sortera" bort det som kan göra kunden ledsen. Man kan ju förmedla saker på olika sätt.