Konstig dröm...?
Inatt drömde jag att någon klippte av mig håret mot min vilja ( jag älskar mitt hår och var helt hysterisk o grät floder)…
Vad kan det här betyda?
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
En snabb association… kanske kan hjälpa dig vidare att förstå din dröm?
Håret kan representera en del av ditt "skydd". Håret skyddar huden - håret i drömmen kan vara ditt skydd mot din inre "hud"… För att ingen ska "komma dig inpå skinnet"…
Håret kan även symbolisera att man "döljer"/"gömmer sig" bakom håret…
Håret/Frisyren är ju något som du signalerar "utåt" till din yttre värld… precis som kläder… Skillnaden är att håret kommer ifrån dig själv - medan kläder är något du tar på dig.
Känner du att någon kommer för nära? Känslomässigt.
Är du orolig för att någon försöker "komma dig för nära"?
Någon som försöker påverka/övertyga dig (manipulera dina tankar - håret skyddar ju ditt huvud, ditt sinne, dina tankar)?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Att klippa håret kan också symbolisera förändring. Är det någon som vill att du ska förändras?
#1 Hmm, kanske det är min pojkvän som jag är osäker på… eller om jag är osäker i mitt förhållande till honom… Hur jag ska vara, han säger att han inte vill förändra någonting hos mig, men ibland känner jag mig fruktansvärt osäker… Hhmmm, det känns lite svårt men inte omöjligt… Men en sak är säker, jag kommer inte att klippa håret i verkligheten i alla fall ;D
Kram och tack för din tolkning!
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag tänker direkt på en berättelse från bibeln om Simson och Delilah. Simson var en mycket stark man fysiskt och han hade långt hår. Till saken hör att hans kraft satt i håret. Och när det klipptes av så förlorade han sin styrka.
Så personligen om jag skulle drömma en sådan dröm skulle jag nog tolka den så. Men som sagt drömmar är väldigt personliga med sina symboler.
#4 Intressant happy… Jag har aldrig hört talas om simson o delilah, var hör dom hemma????
Vet inte om min kraft sitter i håret… *s* Men jag brukar ofta säga att det hänger på håret *fniss*…
Puss på dig
Många Goa Kramar
Annisangel
#5 Oj, du. En gång i tiden kunde jag min bibel utan och innan. Tyvärr har jag glömt vart den finns. Men det kanske finns någon annan här som vet det.