Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1357 ggr
Elisabeth-J
0

Utomjordingar har varit här

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Andina
0

Ja det eskalerar ju - "rapporterna" om att de finns och att människan är medveten om dem.

Jag undrar ju varför en av världens mest kända astronauter (Edgar Mitchell, 77) skulle välja att uttala sig så om han inte är övertygad om att det är på det sättet. Han behöver säkert ingen mer mediauppmärksamhet, gissar att han har det ekonomiskt ok efter sina färder/sitt yrke…
Så - åtminstone E Mitchell och somliga av hans kollegor är övertygade om att vi inte är ensamma.
Och jag kan bara undra varför vi överhuvud taget skulle vilja tro att vi här på jorden är de enda "levande varelserna" i Universum…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

blombuketten
0

#2. Ja precis. Universum är så stort och endast vi skulle vara de enda varelserna? Verkar så futtigt tycker jag. Kan det vara för att vi är rädda för att det skulle kunna finnas något som är långt mer avancerade än oss? Vi människor vill ju gärna tro att vi är de största.

Trisha
0

Nu blev jag ju nyfiken…. och så den här datorn som är hur trist som helst och inte klarar av att koppla upp sig….Får kolla uppe hos Happy  imorgon. Sånt här tycker jag är myyyycket intressant'!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Andina
0

:-) Ja sååååå intressant är det!!! :-)
Jag hoppas ET lämnar din dator o modem ifred så att du kan koppla upp sig imorgon…

ZzzovGott o många goa Resor i Natten önskar jag er allihop

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

melia
0

Ja jag tycker det är konstigt att människan inte kan tänka längre än näsan räcker.. universum är ju oändligt det finns ju inget slut.. för vad skulle finnas bakom det slutet.. så det är ju nästan helt omöjligt att jorden skulle vara den enda befolkade planeten!

Njord
0

#0 Vad kul! Det var intressanta, om än inte oväntade…nyheter! Oskyldig

Men nu blir väl stackars Mitchell idiotförklarad förstås…..Ledsen

Tack för ditt falköga, Elisabeth!

[Hellas]
0

Kan bara hålla med ovanstående, det känns lite väl sturskt att tro vi är de enda som existerar i Universum.
Varför i hela fridens namn skulle det vara så.

Trisha
0

Har själv haft en del upplevelser som är lite svåra att bortförklara, även för en ifrågasättande person som jag. Men håller med - det måste väl vara höjden av idioti att tro att i ett universum som vi inte ens kan föreställa oss storleken av - om det tar slut, vad finns då efter slutet - att vi skulle vara dom enda intelligenta varelserna??? Snacka om högmod…..

Ser verkligen med spänning fram emot att få mer och mer möten med dessa intelligenser…

Elisabeth-J
0

Jag har också upplevelser som inte går att bortförklara så jag har trott på att dom finns här sen jag var 10 år och såg det första gången. Läste för många år sen att dom från andra planeter skulle komma ner och bli mer synliga och hjälpa oss mer nu under 2000-talet, känns som att det kanske kan vara på gång och jag hoppas att det jag läste då är sant för det är spännande och intressant att följa utvecklingen som sker både på jorden och i rymden :) Energihöjningen 2012…. hmmm det är något som vi får hjälp med av utomjordingar också tror jag ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Njord
0

#10 Yes Elisabeth! Energihöjningen….det tror (vet) jag att vi får hjälp med!

[MargaretaA]
0

ha ha jag såg att 54,7% av 26632 röstande tror att utomjordingar har besökt jorden - jag vet en liten förening som har tagit på sig en hopplös uppgift Flört

Men det skulle ändå vara roligt att få veta hur Mitchell vet…

Maggan

Cristine
0

Jag tror dom alltid varit här och är här nu..det finns väl ingen människa som kan utforma så komplicerade korncirklar på en natt t.ex

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bengt-Olov
0

Hur är det med det här fenomenet med korncirklar - är det väldigt mycket mera frekvetn nu, än tidigare!? Någon som har koll? Ja, och oavsett - är korncirklar något som har förekommit mycket längre tillbaka i tiden också!? Någon som har något att länka till där!?

mariaef
0

#14 Hittar ingen bra länk åt dig, men fråga inne på UJ. Jag är säker på att de, pson bl.a, vet mer om fenomenet och forskningen kring…

/Maria

Logos
0

En film som visar hur en korncirkel formas när små ljusfenomen flyger över ett fält.

http://www.youtube.com/watch?v=Qc9s_47SP2c

En film där en fysiker visar hur äkta sädesfärtscirklar kopplas till ett fält med samma karaktär som en  elektromagnetisk källa.

http://www.youtube.com/watch?v=-MLvq73TX94&feature=related

Bengt-Olov
0

Tack! :-)

Njord
0

#12 - Du får väl ringa/maila/ eller skriva till Mitchell om du vill få reda på HUR han vet! NASA har nog adressen!

Han var ju astronaut i många år och då är man ju militär! Och det är väl förmodligen militärerna som skött eventuella UFO-kontakter……på sina hemliga baser eller nåt???

:) / Jerry

[MargaretaA]
0

#18 det skulle jag kanske göra också om jag trodde att NASA skulle ge mig adressen och om jag trodde att Mitchell skulle ge mig ett oredentligt svar.

Min önskan och förhoppning har alltid varit att jag, innan det blir dags att kila vidare, skulle få uppleva det slutgiltiga beviset på utomjordisk verksamhet här på jorden. Därför blir jag så frustrerad när en så pass trovärdig person som en amerikansk austronaut, med alla de kontakter och inside information han förmodligen har - bara säger A - men inte B.
Nära skjuter ingen hare Flört

Maggan

Njord
0

#19 Jag ska forska vidare lite om det går att få reda på mera om vad han egentligen sagt…Om inte CIA har gett honom en hjärtattack redan förstås….Ledsen

""Abiit, excessit, evasit, erupit" - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg"

/Jerry

bjprofit
0

Klart dom finns och har alltid gjort. För mig är det så och jag har alltid "vetat" det och är helt övertygad om att så är fallet.

Vi har fått hjälp av dom förr och kommer att få det igen. Om inte så förstör vi planeten och det tror jag inte finns med i universums agenda.

Hmmm, energihöjningen kan bli spännande Skrattande

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[MargaretaA]
0

#20 elller "varit och farit" som man säger i norrland.
Ser fram emot vad dina forskningar kan ge Glad

Maggan

anna-08
0

#21 bjprofit Skriver under helt & hållet på ditt inlägg ! Enkelt & bra beskrivet..precis vad jag tycker ,trott & TROR oxå ;)

stina63
0

*21 Håller med fullständigt. Enkelt och bra beskrivning som Anna skriver. Jag har alltid känt att dom har varit här även om jag inte har sätt dom(vad jag vet om). Men jag tror att dom är här utan att vi vet om de.

Jayrod
0

Universum är inte oändlig, den startade vid big bang för 13,4 miljarder (eller nåt sånt) år sedan och har sedan dess expanderat med ljusets hastighet.

När det gäller liv på andra planeter så tror jag det finns på massor av planeter. Och på sina håll även intelligent liv. Men jag är skeptisk till att vi har haft besökare, och ännu mer skeptisk till att de skulle vara här nu. avstånden är gigantiska och vi kanske aldrig får svar ens på om det finns liv på andra ställen. Någon hållbar bevisning på utomjordingar har jag aldrig sett, den består mest av folk som sett och filmer på Youtube. Det behövs lite mer kraftfulla bevis om jag ska ändra min tro i det ämnet.

Detta var mitt första inlägg på detta forum. Nån gång ska ju vara den första!Glad

probiotica
0

hmm ja fundera över varför nu utomjodringarna bara besökte USA? ååå hur kunde de komma sig att just NASA vet omd e och ingen annan? fast de är klart utomjordingarna tyckte väl att USA var häftigast för de är väl där allt händer*fniss*

är skeptiskt till artikeln men inte skeptiskt till att de finns andra livsformer=)

bjprofit
0

#25 Kanske finns det fler universum? Fundersam

Bengt-Olov
0

"Universum är inte oändlig, den startade vid big bang för 13,4 miljarder (eller nåt sånt) år sedan och har sedan dess expanderat med ljusets hastighet."

Det där är väl bara en TEORI det också, bland många - å dessutom företrädd av etablissemanget…

Oishi
0

Så klart att de har varit här! Det tror jag skarpt på! :)

Har sett ett ufo utanför Östersund en gång och en gång så såg jag en i mitt rum.

Den var liten och jag trodde först att det var en barnande som kom på besök men sen såg jag att den hade stora svarta ögon och nästan ingen näsa.
Den verkade lite blyg och när jag sa hej så tyckte den till och försvann.

Nu tror ni väl att jag är en knäppgök men det bjuder jag på i så fall. :p

Oishi

Jayrod
0

De finns de i Sverige också som påstår sig ha haft kontakt med utomjordingar.

Visst finns det flera teorier. Big Bang-teorin är väl den som de flesta tror på, men den blir ju inte mindre trovärdig för det.

[MargaretaA]
0

"sannolikheten att livet skapades på jorden efter (eller på grund av) Big Bang är lika stor som att Encyklopedia Brittanica (gigantiskt uppslagsverk) skapades genom en explosion i ett tryckeri"

Ovansåtende är ett citat nedskrivet som jag minns det. Vet ej vart det kommer ifrån. Nån annan som vet kanske?

jag tycker att det visar en bra bild av vad det handlar om Flört

Maggan

Babas
0

wow coolt om dom är goda kanse dom kommer till jorden och säger hej

Jayrod
0

#31 Maggan

Hur anser du att livet skapades?

[MargaretaA]
0

#33 det är inget jag grubblar på. Jag kan leva med att inte veta. Svaret kommer i sinom tid.

Maggan

sven-g
0

Jag tror även att intelligenta livs former, men är dom lika oss, knappast troligt, men med den enorma storlek som finns i rymden så finns även en viss sannolikhet för detta om än liten. Dom kan vara större än det största däggdjur som funnits på jorden. Och om dom kommer, har det en positiv inverkan på jorden. Och även om dom kommer i vänligt syfte gagnar det oss. Jag känner mig inte positiv för en sådan utveckling, tänk bara vad hände med Syd Amerikas ursprungs befolkning med sjukdomar, det som bara skulle vara en bagatell för dom, kunde vara förödande för allt liv på vår planet.

Trisha
0

Vi får nog vara oerhört breda och öppna i vårt tänk vad gäller det här. Finns nog en enorm massa varianter och alla kanske inte är i vår kompakta fysiska energi, men ändock lika påtagliga när vi möter dem. Som andevärlden som vi väl ändå lever med och tror på, vi som är medlemmar här.

Har själv haft upplevelser som är helt omöjliga att förklara bort, men de gånger jag valt berätta är det ett fåtal som ens överväger att tro på det. Det är inte intressant för mig att övertyga nån annan, men kan tänka vilken rotvälta det blir i dessa personers liv när det blir ett faktum även för dom. För det blir det, det är jag helt övertygad om.

Jag har fått så mycket hjälp och högre förståelse med hjälp av dem, så jag är inte rädd. Men nog kommer det att kännas starkt när dom kommer på bred front. Ooohoooo, som att åka looopen på Liseberg… fast ännu mer hisnande!

Njord
0

#36 Håller med dig, hoppas det blir snart!

*sjunger* "Ohh happy day, Ohh Happy day…..Skrattande

Trisha
0

Kom en fantastisk låt på 90-talet, tror jag det var. Handlade om att möta den kraften. Kan inte hitta den och vore så tacksam för tips vad det kan vara.

strof ur låten som jag minns: "… fly over me, in a mercery machine, and I want be afraid…"

Nån som vet? Tack på förhand!

Ursäkta om det var lite OT, men vill så gärna ha den för mitt fortsatta mod att möta det jag inte vet allt om….

Eija
0

Jag tror på att det finns liv på andra planeter, för varför skulle det bara finnas här…..och min tro lutar lite åt att vi har haft besök, för det finns så mycke mysko som inte går att förklara…..så varför inte, och  jag tror att dom är bra mycket inteligentare än oss med….för människan har ju bara kommit till månen, men vi är på väg vi med…..men människokroppen är inte anpassad än till sådant….så om det får gå några miljarder år så ser vi nog lite annorlunda ut med….

bjprofit
0

Ibland när jag läser nåt härinne så tar jag en liten paus och tänker på nåt annat istället för att kasta mig på tangentbordet.

Brukar gå bra då man får lite distans till vad man läst. Kanske nåt att prova på #40?

Eller kanske en liknande upplevelse som #36 Trisha?

Kram på dig!

Trisha
0

Som ungdomarna säger…. orkaaaaa!!

trindeman
0

#36 Det skulle vara fanstakiskt att öra om dina herrliga upplevlelser.

Vill du berätta

Jag har sett ljus