Ta kontroll
Vet att vi har skrivit om tankens kraft & visualiseringar tidigare men det är ju som sagt många trådar att kolla efter..så jag skriver en ny..så får Ni ta bort den om det inte passar ;)
Att hjälpa sig själv genom tankens kraft..
Användandet av positiva, inre bilder/visualisering är ett utmärkt sätt att använda sig av för ett bättre välbefinnande..!Du kan påverka dig själv på ALLA nivåer..även det fysiska..Bara tänk på det enkla "citrontestet"..Om du föreställer dig en citron & tänker dig att du biter i den..Nu känner du hur dina spottkörtlar börjar jobba..;eller hur..!?Det här gäller ju inte enbart dina spottkörtlar utan alla funktioner som din kropp har..Hjärnan kan inte se skillnad mellan en riktig citron & den citron som du visualiserar..!
Tänk symboler..Likaså då du blir tex förkyld..Se blodkropparna som "dina krigare../försvarare"-som vinner över det främmande viruset/bakterierna..!Visualisering för hälsan är väldigt effektivt om vi bara fokuserar tankarna ;)
Gör detta kontinuerligt..Gärna en gång om dagen i ca 20 min..!(eller så mycket & ofta som du själv känner är rätt)!
Ja..det var ett litet tips från mig denna varma måndag..
Kram på er alla goa hjärtan här på ÖN..Själv tar jag mitt kompani & drar till stranden idag..Pust..;)/Anna
Tack för tipset Anna!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tack för tipset ska tänka på det 
Tack Anna_K, jättebra beskrivet och så sant så sant!
Idrottsmän har i årtionden praktiserat tankens kraft, långt innan metoden egenligen fick ett namn på kartan.
Inte kan en idrottsman prestera om h*n går un i fast förvissning av att misslyckas.
Ha en bra dag
//Hellas

Det är ganska spännande med tankekraft och vad man kan åstadkomma.
Själv har jag kurerat en trasig arm på det viset.
Funkar även bra med ekonomi då jag låg riktigt dåligt till men lyckades tillfredställa herr kamrat kronofogden förra året :)
Kram på er i värmen som får ta del av den idag :)
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
#3 Visst är det så Hellas..Dom måste ju tänka positivt om dom inte vill misslyckas förstås..;) Kram
#4 Hihi..Måste skratta..du e go du ;) Javisst fungerar det med den ekonomiska biten oxå..att visualisera sig till ekonomisk hjälp då vi som mest behöver det..Jag har skrivit om det här på forumet tidigare..Berättade om en period i mitt liv då jag fick mycket hjälp genom visualisering..;)
Nu ska jag försöka visualisera lite svalka..Oxå rätt häftigt faktiskt..När man ligger på en het strand & ändå kan visualisera sig kall..Men det gäller ju förstås att kunna fokusera tanken ;)
Finns så mycket vi kan göra för att läka oss själva..& övning ger ju färdighet ;)
Kram kram

#5 Mmmm, det är gott när det händer och oftast förstår man inte HUR det gick till men det kan man ju leva med :)
Lycka till med svalkan då får jag säga. Själv överger jag ett alltför svalt kontor och åker hem och jobbar istället.
Kram
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"

Tack för påminnelsen Anna!! Nu ska jag visualisera så tydligt som möjligt ett härligt hus på landet med gott om utrymme för medkrigare/krigarinnor i glädjens&andlighetens namn!!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Jag tror att jag med har skrivit här någonstans om hur jag brukar göra när jag har ont, då meditierar jag och har i förväg bestämt mig för att gå in i ett rum där jag har medicinburkar som jag har fyllt på mot olika krämpor….jag har etiketter med namn på dom. så det är bara o gå fram och ta en tablett ur den burken som det onda gäller…….och det har faktiskt hjälpt mig….
Jag tar till mig det du skrivit och tänker öva ännu mer än vad jag gör nu! Det behövs verkligen! Ibland gör man kanske livet svårare för sig än vad som behövs!
Tack Anna!