Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1284 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Farväl?

Jag börjar ledsna på den här sajten nu. Den är inte lika härlig som den brukade vara. Idag vågar man knappt skriva en tråd längre. Antingen får man inget svar, eller så får man en dräpande kommentar. Enda gången folk faktiskt svarar på tråden, är när man erbjuder dom nånting, som en spådom eller pris i en tävling.
När man delar med sig av upplevelser eller frågor, är det ingen som bryr sig längre, och man känner sig genast utstött.

Om det nu inte är nån av er som märker av den här dåliga stämningen, så kanske det bara är jag som blir behandlad såhär.

I vilket fall som hellst överväger jag att lämna sajten för gott. Jag tycker inte alls att det är roligt här längre.
Samtidigt känns det sorgligt att behöva göra det, eftersom jag varit medlem länge och lärt mig mycket från den här sidan.

Så, Om någon vill försöka övertala mig att stanna, lyssnar jag gärna, men med tanke på vad jag nyss konstaterat, lär ingen bry sig om det här heller, och i sånna fall får det här bli mitt Farväl till er alla.

// TotemoOmoshiroi ( kanske sedd för sista gången. )

mariaef
0

Men lilla vän, inte får du lämna oss inte!!! Du är ju en del av ÖN, vännen!

Jag tycker det har varit lite dålig stämning i flera trådar nu ett tag. Det tar liksom musten ur oss alla tror jag, man får ingen lust att skriva så mycket. Men det vänder…visst?!

Nej, jag tillåter dig inte att lämna ÖN…å de med basta…haha.

Pöss gummanKyss

Happyspirit
0

Jaa, gumman! Du vet ju hur det är, det går i perioder och just nu har det varit lite jobbigt här igen. Ta en paus bara. Njut av sommaren men lämna inte oss.

Kramis Anki

Marina2
0

Kan bara hålla med om att det går i perioder.Så ta du en paus å njut av sommaren som ju är underbar just nu!

Kram Marina

tommytoe
0

Säger detsamma. Ta en paus om du behöver, men lämna inte för gott. Den dåliga stämningen med troll o sånt kan man inte göra mycket åt, sånt går i vågor.

Cristine
0

Jag läser alltid dina inlägg..så håll ut. Kram Cristine

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[mia-38]
0

Jag läser oxå….så stanna…..Kan ju va så med att folk ligger på stranden eller är bortresta…så det kan vara därför det är lite segt just nu….å sen har det ju varit en massa elaka troll här inne med och ställt till en massa röra. Men vi vill ha dej kvar!!! Tycker att det du skriver i dina trådar är intressant…även om jag inte alltid svarar i de.

Varma kramar

[Chakra]
0

Jag läser alltid det du skriver, så gå inte snälla!

Håller med i det du skriver om den tråkiga stämningen mellan varven, men det får inte ta över här.Vi är så många som brukar dela mycket med varandra, och det ger sån glädje.

Kram

anna-08
0

Håller med dom andra..Jag läser oxå alltid det du skriver..Du hör liksom till ÖN på ngt sätt…så ta inte förväl..Kyss  Kram Anna

stina63
0

Jag känner själv också så att det är en dålig stämning här,, Men nu är det sommar och många är lediga och vet kanske inte vad dom ska göra mellanvarven. Men det kommer bli bättre fram till hösten.

Ta lite ledig istället och kom tillbaka igen. Man behöver lite paus mellanåt. Här är så många som har så mycket inom sig och vi delar med oss till varandra. Och de är de som gör ÖN så speciel..

Kramis Tina

NancyAlke
0

Hej! Jag skriver som alla andra… ta en paus om du behöver det. Jag håller helt med i vad du skriver och jag känner det samma, men jag tror att det kommer att ge sig. Vi är nog många som bara läser och inte skriver längre, av samma anledning som du… Dom som härjar runt och stökar till det får härja fritt… men det måste dom få göra tills vi har tid och ork att höja dom positiva energierna här. Så länge vi är upptagna med att ha semester och ledigt, så kommer det inte att vara tillräckligt många som skriver för att det ska fungera… då kanske det är lika bra att bara avvakta… Men lämna oss inte snälla… ta bara en välbehövlig paus Cool

Katarinaj
0

Känner precis likadant. Brukar logga in här med glädje varje dag, men så har det inte riktigt kännts den sista tiden. Men tror att det blir bättre. Så please stanna kvar, vi behöver dig här.

Kram Katarina

[kvasthilda1972]
0

Jag har ochså märkt sura medlemmar och fått beska kommentarer framförallt på siterna gravid och hälsa, här på ÖN har jag klarat mig än så länge, skulle inte bli förånad om det rasslar till här med.

TotemoOmoshiroi jag läser ofta dina inlägg som är spännande så visst vill jag att du stannar och håller ut, kanske du behöver lite semester från ÖN så får vi hoppas att trollen har lagt av när du kommer tillbaka.

Sköt om dig!

HuMan
0

Hej Totemo, jag är rätt ny i forumet så jag har inte hunnit läsa inlägg av alla än (kommer inte ihåg om jag läst nåt av dina) men om du ger upp så låter du ju trollen vinna. Om Jane L har rätt i att somliga av dem är ute enbart för att söndra så kommer de ju att lyckas om vi börjar ge upp. Ungefär som att sluta sjunga nationalsången eller hissa flaggan för att det finns skinnskallar som försöker lägga beslag på de attributen. Men jag håller med dig, det har redan hänt att jag struntat att gå in här på över en vecka pga stämning e.d. men sedan tittar jag bara förbi som hastigast och då finns det någon intressant tråd e.d.

Jag tror att vi alla får försöka ignorera trollen och därmed sluta vattna ogräset och låta t.ex. Elisabeth bara ta bort de inläggen. Jag är ingen jurist men det borde ju finnas någon gräns för hur mycket man får missbruka mekanismer i det öppna samhället. Jag har för mig att t.ex. Njord erbjöd lite "gerillahacking" i en annan tråd vilket kanske blir nödvändigt om inte denna trollvåg lägger sig.

Nej, jag håller med de andra; tag ett uppehåll, ge f*n i det du inte gillar och njut av sommaren Glad.

mvh / Micke

Manni
0

Jag kan bara säga som de andra redan sagt. Visst har det varit dålig stämning här ganska länge nu, men jag tror att det är ett sommarfenomen. Känner du att du behöver vila härifrån, så gör det, men lämna oss inte för gott. Jag hoppas och tror att det blir som vanligt igen när sommarlovet och semestrarna är slut. :)

Kram!

sven-g
0

Sommar massor av andra aktiviteter, dom flesta gör väl som jag. Går in och bara skummar på ytan. Så sommaren är nog lågvatten på dom flesta sajter.

Annisangel
0

Totemo… nej, du får ju inte lämna heller! Men om du känner för att ta en paus så är det helt okej, men inte lämna….dina inlägg är så intressanta! Men som redan sagts så går ju forumen i perioder, precis som livet…

Men det vänder, det tror jag benhårt på!!!!

Puss på dig, Annisangel

Många Goa Kramar

Annisangel

liaW
0

Vännen, du ska inte låta de som vill förstöra få som de vill - att man tappar lusten att vara här inne.

Jag måste dock berätta att jag kände som du och då sade jag upp mitt medlemskap ett tag..men så börjde jag sakna alla här så då kom jag tillbaka.

Tricket är nog mest att inte låta den dåliga energin ta på dig, utan ist strunta i det och se till det glada och den positiva energin.

Men om du känner som du gör nu kanske det är bäst för dig att ta ett litet avbrott och komma tillbaka om du känner att det känns bättre.

Jag läser alltid dina inlägg, men det kan vara svårt att hinna svara ibland. Har hur mycket som helst för mig som oftast… Sorry vännen!

Massa stärkande kramar till dig :)

Magdalena12345
0

Neeej stanna. Om du lämnar denna sajt blir den ju ännu sämre!:)

Jag håller med dig om vad det står. Men den blir ju absolut inte bättre för att du lämnar den!:) Vi rustar upp den tsm:)

Kram

Ina123
0

Nej lämna oss inte. Du verkar vara en sån härlig och go tjej. Vi är många som känt av den dåliga stämningen här inne, när trådar trasats sönder osv men säger som de andra ta en paus och kom åter sen. Det är många som har semester också och är bortresta och då går allting på lite halvfart här inne. Hoppas du stannar  Kyss Kram

Newage
0

Ta en lång siesta, det blir bättre när vissa inte är inne så ofta.

Tiia
0

Jag tror som så,att allt händer av en anledning,du behöver kanske en paus,kanske för att göra nåt annat.

Skulle du inte ta den pausen kanske det andra skulle bli ogjort,vad vet jag.Men,det går ju lätt att komma tillbaka,eller hur.

Kramis på dig/Tiia

Njord
0

Jag känner dig inte, men jag känner igen ditt resonemang. 

Lyssna på din inre röst och gör sedan precis som själv du vill!

Ibland måste man gå, bryta, skiljas… 

Lämna det gamla för att något nytt ska kunna komma till dig. Eller överge strukturer som har gjort sitt…..

Du kan egentligen aldrig göra fel. Allt du gör blir rätt till slut!

Kram & Kraft hur du än gör! / Njord

wolfie
0

Jag själv loggar in alltmer sällan här..så jag rekommenderar dig att oxå ta en paus..det är ju sommar nu o finns annat att göra..ser fram mot hösten när jag går in o kurar igen..starta datorn o se alla trevliga här igen..så snälla avregga dig inte..ta ett break bara..kram till dig!

chik
0

TotemoOmoshiroi!!!!

Jag håller med dig i vad du skriver, till fullo.Men var så snäl o inte ge upp..Du skriver alltid bta saker o svarar bra.så var så snäl o stanna………………………………………….Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

cillaj
0

Jag håller med dig, men det är nog värmen som gör att människor blir lite lättretliga, försök att inte ta det så hårt och gör ett avbrott, det gör jag ibland, jag är väldigt känslig för olika stämmningar och tolkar ibland helt fel, men det beror ju på mig.

Kram cilla.

Håll ut.

[Hellas]
0

Jag håller med dig till100% av det Du skriver, allt från att man riskerar beska kommentarer till att bra frågeställningar försvinner till förmån för annat.

Jag vill verkligen att du stannar hos oss, du har så otroligt mycket att tillföra, det är bara att se på denna tråd och de reaktionerna i den!

Sedan är det säkert så att alla ibland måste pausa ibland.
Ofta är det i pausen/vilan kroppen och den mentala sidan får en chans att växa och ofta kommer man ut mycket starkare och visare än innan pausen.

Många många kramar
//Hellas

reba
0

Stanna kvar, det blir bättre snart, vi är många som läser dina trådar och gillar dom, det kommer att bli som förr här i saijten. "Trollen tröttnar snart"

moonflower
0

Snääääla, stanna kvar!

Som så många här redan skrivit - jag kan bara instämma - njut av sommaren - ladda "batterierna" -tror oxå "trollen" tröttnar snart!  

(Dom måste väl ha annat för sig i sina liv än bara skicka kalla vibbar????????????????????????????????????????)

Har följt en del av dessa inlägg där dessa "troll" gjort sitt bästa enligt sitt tycke  - är det utmattningsteknik de försöker med? Skapa söndring?

Nej var kvar här på Ön  - gör tvärtom mot vad "trollen" vill…!

Låt ljuset segra - tillsammans blir vi starka!

Kram från moonflower

Njord
0

#28 Var är trollen? Och vilka är de? Är de kvar?

Jag säger som sossarna sa före valet - "Alla ska med" Sedan får vi hoppas att det inte blev som i samhället efter valet…..för alla kom ju inte med?? Penga mun

Ljuset kommer att segra - Var du lugn för det! Oskyldig

probiotica
0

Hej TotemoOmoshiroi
Jag kände faktiskt likadant för ett tag sen så jag tog en paus från sidan. Kände likadant som du att man fick sällan nåt svar.

Jag kunde känna att de var bara dom som "kände" varann som skrev på varandras trådar.

Meen sen beror de väl på hur mkt folk man lär känna, vad man skriver och hur bra dåligt man mår.

Men jag tycker du skall stanna!

Alla är värd en andra chans=)

kramar

Zedd75
0

Ja jag holler med dom andr stan. För det gör inte saken bättre att seriösa medlemar försviner bar sämre min vän. Jag är själv inte in mycke nu på sommah nhar inte tid eller lust. men kommer åter när det börjar mörkan ute ;)

Så stana !

RAM Zedd

Trisha
0

Så rätt det du säger, men om vi alla som vill något med den här sajten hjälps åt att ge fokus på de intressanta trådarna och hålla en härlig stämning utan att bli hurtlustiga, så kanske vi kan övervinna det här negativa. Det finns så mycket att utforska inom det här och vi har så mycket att dela av oss till varandra - låt oss fortsätta med det och skapa något NYTT!

Men för all del - ta en paus om du behöver det och var varmt välkommen tillbaka när du känner att du har lusten till det. För lust och livsglädje ska det vara!'

Kramis o tack för att du belyser vad som händer när det blir för mycket negativt!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Eija
0

Som du ser, så är du en väldigt omtyckt medlem här, och jag håller med de andra….ta det lugnt och pyssla med annat ett tag, för som de andra säger, det är lite stiltje här under sommarn tydligen, och då pluppar dessa troll upp rätt som det är och härjar runt…..men det är inget att bry sig i….jag är inte heller så mycket här nu när det är fint ute….

Men när kylan och mörkret kommer så är det allt bra gott att ha någonstans att gå och byta upplevelser igen…eller hur?….Nä, stanna kvar för vi vill det…..goa rara du…..kram/Eija

Tatsu
0

Vad lycklig jag blir när så många vill att T.O. ska vara kvar här.

Hon är världens goaste och snällaste tjej, önskar att ni fick träffa henne personligen. Nu har jag den förmånen pga det är min dotter.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om henne men då får jag väl en ovän i huset. Det enda som inte är roligt med henne är och spela spel, hon vinner jämt.

Tack för att ni finns alla ö´ns medlemmar,
Kram Tatsu

signemo
0

Hej vännen. Skulle bli glad om om du stannar kvar. Ta en paus från forumet och titta in när du har lust, men glöm inte bort oss. Vi vill ha dig här igen, när du känner du har lust och stämningen förhoppningsvis blivit bättre. Har själv varit borta drygt en vecka nu och inte läst igenom allt.

Och du låt din mamma vinna iblandSkrattande i spel. eller tro att hon vinner. :-). Kramis

Var rädda om varandra

Andina
0

Hej! Jag var också inne på att överge ÖN ett tag - trots att jag nyss strandat här. Stämningen i så många trådar har varit otrevlig och hätsk.
Men jag beslutade mig för att låta juli passera - för att se om det blir nå'n skillnad efteråt. Kan tro att somliga 'negativister' (=de som sprider trist energi) också har semester och mycket fri tid - och har inget annat att göra än att sätta sig på forum för att sprida sitt missnöje… Jag har tidigare upplevt lite samma sak betr spionprogram och virus i datorer - det är som att det eskalerar under sommaren… Och visst är det så ute i RL också… ficktjuvar och andra småkrooks kommer ut i solen också…

De 'ansvariga' har ju också lagt in extra möda för att eliminera otrevligheterna.
Så - varför inte ge ÖN en chans och avvakta sommaren?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing