Tarot fråga
Hej. Det har ju sagts att man ska lära sig att tyda korten som man själv ser dem. För mig är det just nu hard core konst, som jag ser. Men om jag pluggar på vad som gäller i min lek. Så jag kan grunderna. Då vet jag ju vad de betyder, som grund. Sen plockar jag väl upp dom intuitivt och får dom på rätt plats så dom får en betydelse?? Tanken är ju då att jag lär mig tolka dom och så kommer det som ska komma sen. Eller är jag helt ute och cyklar nu
.
Skulle vara skönt om jag kunde få lite hjälp. Tack på förhand

Ingen som kan hjälpa mig

Jag lägger ju sedan en månad tillbaka. Har köpt en bok, i Boken står att man ska inte behöva använda Boken. Men jag använder den till att läsa om betydelsen av kortet, sen med utgångspunkt av frågan man har i huvudet, får jag information intuitivt. Jag behöver i alla fall kunna slå upp betydelsen än så länge.
Jag tycker att du ska göra så som du själv föreslår
Resten kommer sen. Så gjorde jag med.
Lycka till!

Ok, tack. Det är så jag gör med. Men jag fick höra att man skulle tolka bilderna intuitivt och hoppa över boken. Och det är väldigt svårt för mig just nu. intuitionen att läsa korten själv kommer nog senare för mig, eller med en gång.
Jag tänkte lägga korten åt sidan, för det skulle bli för jobbigt om jag inte hittade en grund att börja med. Jag har bara lagt på mig själv en så länge. Men nu får jag väl sätta igång då
Du ska ha ett jätte TACK!!!

#3 Tack

Jag har till och från jobbat med korten i 20 år och har ju lärt mig grundbetydelsen av kortena. När jag får upp kortena så tolkar jag dom intuitivt, sedan kommer också grundbetydelsen med av sig själv, man är väl intonad på det då antar jag.
Så kortens betydelse kan på det sättet variera från läggning till läggning beroende på fråga och person, grundbetydelsen finns alltid kvar, men kortet måste tolkas personligt varje gång.
Lycka till!