Portar
Är det någon som vet nåt om portar?
Varför jag undrar är att det tycks inte spela nån roll var jag flyttar så är det aktivitet hos mig efter ett tag igen..och nu har jag funderat på om det är som så att man omedvetet öppnar upp portar där dom lättare kan komma igenom eller att man dras till platser där dom finns?
Jag tycker jag stänger mina chakras som man ska men bara för att upptäcka efter ett litet tag att det finns någon här ändå..
Kramis

mm, hade en port öppen i min hall, varur det kom många på besök. Efter att jag hade renat hemmet, så stängdes också porten och numera har vi bara sporadiska besök. Det gick inte att ta miste på att det var en port på det specifika stället eftersom du inte kunde stå där utan att bli knuffad. Det kändes som att stå i en vindtunnel, med drag underifrån upp till himlen, genom golv och tak. Var man medial så kändes det starkt, men även sk. vanliga människor kände av knuffarna.
Kan du inte komma hem till mig då, Glittervittra, så att jag får känna hur det känns? :) Är det "störigt" så att du inte kan leva ett normalt liv, eller hur upplever du det? Jättenyfiken! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Vet du hur dom fungerar dessa portar…finns dom överallt eller är det bara på vissa ställen? Renade du med rökelse och var det salvia i så fall? *nyfiken*
Jag har inte känt att jag blivit knuffad eller nåt sånt..men däremot har jag kunnat känna att jag satt mig på någon i fåtöljen och soffan och där jag kunde känna hur någon i fåtöljen flyttade sig under mig..den upplevelsen blev komisk..medan den i soffan gav mig ångest..sen kan jag känna hur dom kan pilla på mig i håret..eller blåser på mig
Kramis
har du en port hemma då 
Nä det är inte störigt på så vis..utan dom som kommer e fredliga..dom bara är här liksom..men jag vet inte vilka dom är eller varför dom är här
Kramis

#3 känner igen jättemycket av det som du beskriver, hur det känns och så. Jag renade med vanlig hederlig svensk salvia, (som tydligen tidigare generationer gjorde, enligt min mor) och så gick jag omkring och var noggrann med att röken kom in i alla hörnen av huset, det var mycket viktigt sa mor. Jag bad hela tiden och sa till andarna att gå till ljuset, där dom hör hemma. Det funkade.
Visst har jag kännt, sett, hört, luktat även efter det, men det går inte på långa vägar att jämföra med när porten var öppen, på vid gavel.

#5 intressant att det funkade…jag brukar rena min lägenhet genom medititation…eller så går jag in i varje rum och ber…
Hm…även jag ska visst ha nån slags portal hos mig…enligt ett medium….

#7 Vet du vad för slags portal??
Neee, tyvärr…men att de lätt kom "in" här hos mig :-/

#9 ahaa då förstår jag..men du är själv inte ett medium eller håller på med healing andar stenar pendel tarot kort?

Gammalt tillbaks så lade man ett silvermynt i varje hörn på ett nybyggt hus för att undvika oönskat besök.

#11 Och det funkade?
#9 Nix…men känner av ibland….

#12 Ingen aning…. Mina föräldrars hus var flitigt besökt ändå, frågan är om det skulle varit värre utan mynten.

#13 Ok…vad känner du av? dålig energi?
#14 Jahaa…men va skumt…är det onda andra som besöker det huset?

#15 Hela stället är lite småskumt. Negativa energier vilket gjorde att det var svårt att må bra i det huset. Men nu har dom sålt det iaf. När vi började efterforska lite så enligt folksägnerna så har folk blivit mördade på den platsen där huset står.

#16 Aj va läskigt! men spännande….
Tack för tipset..ska köpa det nästa gång jag är in till stan..
Kollade runt lite på nätet och hittade Mikael Kvist som visst skrivit lite om dimensionsportar..
Köpte tidkrigarna 1 o 2 för några år sen men har inte lyckats läsa igenom dom..de e precis som en mur sätts upp och de går bara inte..vet inte om boken e skrivet krångligt så de e därför eller om det är menat att jag inte ska läsa den?? helmysko i alla fall e de..vet de e fler som inte kommit igenom dom heller..dom somnar..har aldrig varit med om maken må jag säga..
Kramisar

det kanske kan kalla för dimensionsportar också, varför inte? som sagt så har jag aldrig studerat någonting av det som jag prövar att genomföra. Men om det är så svårt att komma in i ovanstående litteratur, så kanske det har att göra med att det är j¤´kligt tråkigt skrivet. Så brukar det vara för mig när jag inte ens kommer in i handlingen i en bok, så skänk bort den då, kanske passar någon annan bättre.
Ja jag vet inte vad det kan bero på..men en del tycker böckerna e helt fantastisk..och intressanta..och jag tycker dom bara verkar tjorviga
men de e ju så där..e precis som om vissa saker måste få mogna fram..Plockade fram en bok nu jag köpte 1999 som jag inte kunde läsa då…men som jag finner jättespännande idag..så kan de bli..men jag ska låte böckerna vila ett tag så får vi se sen om de går lättare o läsa dom sen *ler*
kramis

#20 förstår precis vad du menar, man måste mogna på flera plan, innan man inser vad som var så intressant med just den boken, vem vet, sedan kanske det går bakåt igen, med åldern, så att man helst vill ha intetsägande litteratur, för att man har passerat stadiet, med att förstå allting

vad är det för bok? o vad handlar innehållet om?

vi bara pratar allmänt om vilken bok som helst. En del är intressanta och man kommer snabbt in i handlingen, andra har ingenting att säga en, hur mycket man än kämpar om att :snart kommer nog den delen som gör att boken börjar bli bra, för mig

ok…ska läsa een gång till;)

putt