Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 3612 ggr
Tatsu
1

Leylinje

Vi såg nyss en repris av Most Haunted, mediumet sa att huset måste vara byggt på en leylinje.Vad är det, och hur påverkar det huset?

Pendlan
0

leylinje?   Vad e de?   E nytt för mig      *ler*

SophiaJussi
0

Jag såg också det avsnittet och undrade också vad det kunde vara…!!

Det jag fått veta är att det ska vara nån form av linje underjorden som används väldigt aktivt för just andevärlden.. Men hur den kommer dit o hur de hittar dit eller dyl. har jag ingen aning om. eller om det ens stämmer.. bara vad jag hört!

Bybo
0

Jordstrålningslinje som är uppbygd av flera parallella linjer. Ibland förbinder en leylinje gamla kultplatser med varandra.

Jag ska visst bo vid en sån plats *s*

chapett
0

#3 Känner du av leylinjen på något sätt? "Nyfiken"Glad

Bybo
0

Nja….jag vet inte….Men kännar ju av energier å så…och så sover jag dåligt, men det kan ju ha andra förklaringar :-)

brianaand
0

Katter ska väl vara djur som känner av dom här linjerna väldig bra. Att dom känner av energier och gärna lägger sig på punkter där linjerna korsar varandra. Stämmer det jag hört?

lightseeker
0

Har alltid haft "gåvan/otyget" att känna av dessa linjer. Det brukar visa sig så att om man har sängen ståendes över ett dyl. kryss, så blir det inte någon lugn nattsömn. Man kan också få värk/symtom från de kroppsdelar under natten om en leylinje ligger under "en viss del" av sängen. Det brukar räcka med att flytta sängen till en annan del av rummet, eller helt enkelt använda ett annat rum. Jag har en känsla av att människor kände in sådant här, före man bestämde var ett hus skulle byggas, förr i tiden.

Jag känner av både sten och vattendrag, leylinjer hänger väl ihop med det kan jag tänka. Min morfar var en hejare på att tala om för folk var de skulle gräva efter brunnar odyl, så det är honom som jag har fått det ifrån.

Tatsu
0

Det kanske är därför man sover så dåligt, vaknar och somnar alltid ett flertal gånger under natten.Vi får väl prova att möblera om lite.

Tack för era svar.

lightseeker
0

Har du någon "känslig" person i närheten av dig, som kanske kan gå med runt i huset och känna in var ev. linjer eller energier finns någonstans? det skulle nog vara lättast så.

Tatsu
0

Idag ha jag haft en kvinna som har gått igenom och rensat vårat hus, enligt henne var det mycket linjer som korsades under vårt sovrum.Ska bli spännande och se om vi sover bättre nu.

lightseeker
0

Jag är jätteglad för din skull att du visste någon som kunde hjälpa till. Så hur gick det? var det möjligt att flytta någon säng så att ingen linje korsar över den? Berätta gärna hur natten blev och om hur exakt linjerna går i rummet. Vänligen Lightseeker

Ghostrider
0

""Man kan också få värk/symtom från de kroppsdelar under natten om en leylinje ligger under "en viss del" av sängen.""

Jo tack, jag har den äran att veta det nu.Generad   Jag hade sängen stod så att ett kryss var precis där jag hade höften och jag trodde att benet skulle bli obrukbart samtidigt som jag gick på starka värktabletter innan jag fick reda på vad som var fel.

Sen jag flyttade sängen så är värken puts väck och har aldrig återkommit.

""Jag har en känsla av att människor kände in sådant här, före man bestämde var ett hus skulle byggas, förr i tiden.""

Det stämmer bra det för linjerna hittar man där väggarna står på gamla hus så det är därför nästan alla gamla torp har identiska mått på rummen.

lightseeker
1

#12 Ghostrider, intressant att du skriver: ….linjerna hittar man där väggarna står på gamla hus så det är därför alla gamla torp har identiska mått på rummen…. Innebär det att leylinjerna har symmetriska mått i naturen? dvs. att de ligger i så jämna kvadrater i naturen, så att det inte var möjligt att bygga större rum. Isådana fall så är det ju verkligen inte konstigt att det är vanligt med paralella världer, där "filmer" av sk. gamla händelser spelas upp och man då uppfattar det som spöken.

Det kan ju också tänkas att det blir så starka magnetiska fält på dessa ställen så att det är just det som laddade ut både digitalkameran och dvd:spelaren för mig på sommarsolståndsdagen i år. Dvd-spelare måste jag köpa en ny, men kommer kom igång igen.
Det här var verkligen jätteintressant.

Jag kanske skulle säga att det är min och flera personers erfarenhet att man faktiskt får kroppsliga funktionsproblem när man sover ovanpå en ley-linje.

Jag har redan gett som exempel på när jag var hemma hos en väninna som hade gjort om sitt sommartorp till året-runt-bostad.Hon och hennes partner hade en pekare som dom hade tillverkat/fått på nån kurs och dom ville att jag och min kompis, som är känsliga för det övernaturliga, skulle testa om vi kunde lista ut hur dom fungerade. Jag ville inte bli påverkad så jag gick ur huset och lät dom bägge kvinnorna pröva. Sedan blev det min tur och de gånger som jag fick "starka" utslag så sa dom att jag hade fel, för där så hade dom inte kännt av någonting.

När sedan mannen i huset skulle göra ett försök, så fick han utslag på exakt samma platser som mig.
Vid analysen efteråt så visade det sig att det som jag hade tagit in, var just två linjer i sovrummet, som korsade hennes ben och hans huvudände. Det var just där som dom hade värk. Det var mycket mer som jag kände in.  Men jag kan inte ta allt här.

magma
0

Visst ska man kunna leta reda på leylinjer själv, men hur gör man rent praktiskt? Genom att använda slagruta eller en pendel?

Ghostrider
0

""Innebär det att leylinjerna har symmetriska mått i naturen? dvs. att de ligger i så jämna kvadrater i naturen, så att det inte var möjligt att bygga större rum. Isådana fall så är det ju verkligen inte konstigt att det är vanligt med paralella världer, där "filmer" av sk. gamla händelser spelas upp och man då uppfattar det som spöken""

Ja dom har symmetriska mått, liknande Currylinjerna. Vad det är för mått vet jag inte.

Paralella världar ja, där kom du in på en annan intressant sak som jag upplever. Tänk dig en skog som är ganska gammal och så ser du en glänta långt bort. När du närmar dig gläntan blir ditt synfält diffust för ett ögonblick, som en lätt vågrörelse, och helt plötsligt står du på en stig som inte fanns där innan och tittar på folk som rör sig, ett litet torp och en liten lsdugård men du får inget svar om du försöker prata med folket.

Helt plötsligt har du klivit in i ett århundrade som för länge sedan passerats och kan se och upplevas men inte medverkas i. jag kan lova dig att känslan är hisnande första gångerna det händer och numera kan jag se var "vågen" är och bestämma själv om jag vill besöka eller fortsätta plocka lingon eller vad det nu är som jag håller på med.

Det är ingen risk att jag ska komma för sent till nåt om jag går på besök och upptäcktsfärd för tiden existerar inte där och mobiltäckningen är borta. Inte ens gps-en ger nån information.

Tatsu
0

Jo tack jag har sovit som en stock i natt,vaknade inte förrän 6.30, (min inbyggda väckarklocka) och somnade faktiskt om direkt till 8.45. Det har inte hänt på år och dag. Jag har inte möblerat om något utan hon kollade igenom och rensade ett tag i rummet ganska länge för det var väldigt mycket  negativa energier under huset. Sen säger hon inte så mycket om vad det var men det var skönt att sova en hel natt.

[Hellas]
0

Självklart kan man känna av och hitta linjerna själv, antingen med dig själv som verktyg om man är tillräckligt känslig för energier eller med slagruta, pekare eller pendel, det är bara att prova sig fram. Jag provade pekare för många år sedan, mest för att då bevisa att det var humbugg, det som hände var så otroligt häftigt så min inställning ändrades helt, dessa pekare började leva sitt egna liv, det stack ock kröp i mina händer som det alltid brukar göra när någon energi känns starkt men denna gång var det förstärkt.
Vi upplever dessa linjer olika beroende hur känsliga vi är. Min man känner aldrig något speciellt medan jag själv är löjligt barnslig när det gäller att välja sittplats på i en Biosalong eller för all del vid köksbordet hos en kamrat. Jag har släpat runt på möbler hejvillt pga. detta. Det har ibland gått så långt att jag inte kan visstas i ett rum eller bara mår bra i halva rummet.
Viss kan man bli fysiskt sjuk av att tex. ha sängen felplacerad, det är ett välkänt fenomen. Alla vet väl att det oftast i ett hem finns en sittplats i soffan eller vid köksbordet som inte används om det inte är nödvändigt, ingen vill sitta där helt enkelt men kan inte förklara varför. Man ska även ta sig en funderar på varför det inte växer så bra på vissa platser i trädgården, bli inte förvånad som det är ett kors som finns just där.
Känn av de platserna, ofta blir man förvånad över att pendeln reagerar på ett annorlunda sätt. Vill man veta mer så finns det en del information ute på nätet, vi har ju även en Slagruteförening i Sverige. Jag har själv velat gå kurs i ämnet under många års tid men tyvärr har det inte passat så det har nog inte varit meningen men visst är det riktigt intressant ämne.

En annan sak man kan arbeta med om man nu har en Currylinje eller annan linje som är lite "felplacerad" i ett rum är Feng Shui, det är mycket man med enkla medel kan göra för att lätta upp ett rum med energier som inte riktigt känns bra.

lightseeker
0

Jag skulle kanske kunna tänka mig att det inte var/är negativa energier "under" huset, men dock småknytt alt. stenandar. (dvs. om det är berggrund under huset) har själv kännt av dom och dom kan vara väldigt aktiva.

På något vis så är berg och vatten mina element som jag känner av andarna mycket lättare ifrån, än från andra material, Nja, kanske träd då också, förstås. (jag tänker då mest på den stora blodboken utanför vandrarhemmet på Omberg, som inte tillät mig att komma fram och "hälsa" förrän jag hade presenterat mig, det var samma läxa som skulle komma att upprepas vid tre olika tillfällen där. Jag har fortfarande ENORMT mycket att lära, som tur är)

magma
0

Ska man undvika att placera sängen enbart på korsen eller helst undvika hela linjen helt och hållet? (Hoppas någon förstår hur jag menar:)

Fick ryggproblem nästan exakt samtidigt som vi flyttade in vår säng i ett nytt rum, vore intressant att försöka mäta upp hur linjerna ligger i rummet vi använder just nu…

Tillverkade pekare för några år sedan, får försöka hitta dem! Frågan är hur man skiljer ut linjen från stället där de korsas, alltså hur vet man att det är ett kors man stöter på med pekarna (eller vad man nu använder) eller att man bara gått över linjen? Fast kanske det är bara korsen som ger utslag?

Många frågor blev det…

[Hellas]
0

Jag tror att hartman och Currykorsen påverkar oss mest men jag vet inte hur det är med linjerna: Sök på Google efter Currykors, Hartmanlinjer eller Slagruta så ska du se att det blir en del bra träffar. Det finns massor med information och beskrivningar på hur man gör detta.
En av dessa som jag hittade och som verkar vara en snabbinstruktion är:
http://web.telia.com/~u51104349/Iona/Texter/slagruta.htm

Det verkar enligt den som om man lokaliserar linjerna, eftersom de finns både lodrätt och vågrätt så bildas sk. kors. Enklast är nog att hitta linjerna rita dem på papper och se vart de möts.

Rapportera gärna hur det går!

magma
0

Tack för infon, och länken! Ska kika på den!

lightseeker
0

NÄr jag gick med pekare, så tog jag ut linjerna som då gick rätt över olika delar av sängplatserna och även dom gav starka problem. Det bör kanske nämnas att de enda linjerna som jag fann i huset, var i en tillbyggd del, alltså ingick inte sovrummet i det ursprungliga huset.

Utöver det tog jag även in andra energier, som hade funnits där eller var dit placerade strax innan huset byggdes.

I-am
0

putt