Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 1161 ggr
[dcpower]
0

hur fungerar yarotkort????

hejsan, hur fungerar tarotkort lixom att när man blandar kortleken får man upp dä kort som stämmer in på den personen man spår e det en ande som visar då elr???? tacksam för svar

Happyspirit
0

Tarotkorten har egentligen inte med andevärlden att göra. Utan man arbetar med intuitionen när man läser tarotkort. Bilderna och färgerna på korten triggar i gång intuitionen. Bilderna, symbolerna och färgerna är det som sätter igång känslor. Egentligen skulle du inte behöva korten överhuvudtaget, korten är bara ett verktyg.

[dcpower]
0

ok,:):)

Happyspirit
0

Tarotkorten är ett bra verktyg att börja träna upp intuitionen med eftersom andevärlden kommunicerar ofta med färger symboler och känslor. Om du har en bra intuition på dessa plan så förstår du också lättare vad de vill säga när de kommer från andevärden. Du behöver en stark intuition för att kommunicera med dem för de är så de gör sig förstådda för oss.

Det finns även andra sätt för dem att kommunicera med oss men det här är ett vanligt förfarande.

mommo
0

Det är precis som Happyspirit säger, det är bilderna och färgerna på korten som triggar igång initutionen. Och ja, kortena är bara ett verktyg.

Själv har jag sysslat med tarotkort i 20 år, och som barn spådde jag folk i vanliga spelkort. Så korten har alltid legat mig varmt om hjärtat.

När jag ska tolka tarot för någon så kommer oftast svaret på frågan till mig innan jag har fått frågan till mig ställd ens. Så jag vet egentligen svaret förrän jag börjar tolka.

Men jag brukar ändå tolka dåtid, nutid, framtid; dom hänger ändå ihop och samverkar. Dom bildar en helhet, svaret på frågan är ofta en "produkt" av dom. Lycka till!

[BigMama]
0

Dcpower, var det inte tarotkort du använde när du spådde i en annan tråd? Det gick ju bra iaf….

[dcpower]
0

jo,när jag spår tex har hon en man, hur e mannen mot henne får jag ett sammanhang i kortena:D:D

[dcpower]
0

hur duktig jag än blir så blir det ALLTID gratis å spå hos mig,jag tror det e min uppgift i livet,Att hjälpa folk mä tarotvägledning m.m.

[Hellas]
0

#7 Vad härligt att du känner att du hittat något du verkligen känner som ditt "kall".
Jag tror att Tarot kort kan utvecklas hur mycket som helst utan att bli tråkigt.
"mommo" i inlägg #4 har ju hållit på med detta i 20 år *Ler*

mommo
0

# 8: *ler också* Man utvecklas faktiskt varje dag, trots allt!

Alltid får man nya infallsvinklar! Det är det som är så fashinerande!

tarotlasse
0

Korten är ett fantastiskt verktyg som kan hjälpa till mycket.

Håller helt och hållet med happyspirit i vad hon skriver.

Andevärlden har inget med tarotkorten att göra utan det går till så att man tittar på kortet bilden färgerna osv  och berättar det man får till sig genom sin intuition.

Ibland fastnar blicken på en liten detalj i bilden och man tolkar enbart den lilla detaljen i bland får man ett samband mellan flera olika kort och tolkar det som dyker upp då.

Så ett kort betyder inte samma sak varje gång man får upp det utan kan betyda ngt helt annat vid nästa tillfälle man lägger korten.

Jag vet att många lär sig att läsa sina tarotkort genom böcker och färdiga tydningar som i bland följer med tarotlekarna.

Men då få ni tänka på att då är det inte er egen tolkning utan vad en helt annan person tolkat korten vilket kan bli lite fel när ni ska tolka korten inte alls säkert kortet betyder samma sak för dig.

Så försök att hoppa över dessa färdiga tolkningar och lär er i stället att tolka korten med er egen intuition.

Tarotkorten är också ett utmärkt sätt att träna upp sin intuition på.

Lasse