Chakra?
Jag undrar om någon mer får dessa starka "färgupplevelse" som jag kan få ibland.
Det ser ut som ljust lila ljusformationer. Det händer några gånger precis när jag lagt mig och sluter ögonen. Det är alltid samma färg.
Kan det vara en färg inom chakrat jag ser? Jag var en gång med om en övning när vi gick igenom de olika ckakranen och när vi då kom till denna färg så blev jag helt bländad.
Kul om någon vet mer!

Visst kan det vara så, om du själv känner att den färgen har en symbolik med det chakrat så kan det vara så att du behöver jobba med något inom dig och att dina Guider visar dig färgen för att förmedla att dom hjälper dig med ditt inre arbete.
Lila hör ju till kronchakrat så det arbetas nog en del med att öppna upp för högre dimensioner, andevärlden och Guiderna vill nog att du ska kommunicera med dom :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja, men hur ska jag öppna upp för högra dimensioner. Känner inte att jag har någon direkt kontakt med Guiderna?
Hej annalina !
Vilka häftiga upplevelser ! Jag tror att du ser kronchakrats färg(dvs sjunde chakrat)..den brukar vibrera i just violett eller vitt.!
Kronchakrat är ju porten till själen & andra dimensioner,det är ju oxå här vi "färdas" under Meditation mm.Inspiration , glädje ; Kärlek,arbetet med vårt medvetande..kontakten med vårt inre/vårt högre jag finns just i kronchakrat..(Detta vet du kanske redan men det finns säkert någon som kanske inte studerat chakrorna så mycket-så jag skriver det iaf)
Jag tror att när du arbetat med ditt inre(mediterat) osv..att det är just då(under dessa perioder) som du har "färgupplevelserna"!? Har du tänkt på om det är i perioder & har du själv kunnat koppla det samman med något som hänt i ditt liv just då ? Kram Anna

#2 Om du själv känner att du vill det, är intresserad av det och känner dig redo så kan du kolla efter kurser eller utvecklingscirklar där du får lära dig, få hjälp och stöd vidare i din utveckling.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hej!
Nej, jag kan inte minnas att det är i samband med när jag mediterat. Trodde först att det var i sambande med när jag hade migrän men det är det inte. Jag tror att jag läst någonstans att det inte är bra att ha för mycket eller vad man säger i just kronchaktrat när man har huvudvärk. Kanske är jag i behov av en balansering av alla chakranen, eller?
Eller är det som Elisabeth säger att den andliga utvecklingen pockar på? ;)
Kramar Annalina
Visst kan det vara så..det är mest troligt..att du får "färgupplevelserna" då du gör ett inre arbete/jobbar med dig själv ! Jag får en stark känsla av att du har starka helande krafter så det kan ju ha en del med det att göra oxå..!
Kram Anna

Själv ser jag dagligen små bollar av koboltblått, tror jag färgen heter, när jag minst anar det. Ibland nära andra människors ansikten.
Helt övertygad om att du ser energier. Njut av dem! Det gör jag. :-)
(P.S förslag: ignorera #6)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#8 Visst är det en härlig känsla när man ser energierna/auran runt människor..tror du snart kommer att kunna se alla aurans skikt..! Jätteroligt! Kram Anna

Ja det är en härlig känsla. Hoppas oxå jag kan se mera efterhand, det får ta sin tid. Spännande…!!!!
Kram moonflower/Kerstin

Hej igen!
Titta in på Healing-siten så hittar ni mycket om chakran.
Jag tittade in där precis och tydligen är det inte ovanligt med sådana upplevelser som mina!
Kram och tack för alla svar!