Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 17981 ggr
sansod
0

Tappar mina tänder!!

Hej=)! 

Har en återkommande dröm som dyker upp allt oftare och jag undrar om någon vet vad det betyder..? Drömmer att en tand lossnar, när jag drar ut den så lossnar den brevid osv tills jag tappar alla mina tänder, varpå jag grips av panik och vaknar!

kram Sandra

anna-08
0

Ska försöka hjälpa dig med tolkning av din dröm ;)

Att drömma om att vi tappar tänderna är rätt vanligt..Återspeglas oftast i fruktan..som ofta ligger djupt..tex rädsla för att åldras eller rädsla för att förlora kontrollen eller makt..

Kanske inte låter så positivt men ta med det som du oxå kände i drömmen & då du vaknade..;) Lycka till & Kram Anna

Eija
0

Ja, jag har oxå läst här på forumet i en tråd, att det betyder något som har med din barndom att göra…….att något händer i ditt liv som påminner om din barndom…..fattar du vad jag mena….uhm….Fundersam…alltså när du tappa mjölktänderna…..

Fast för mig så handla det alltid om så tråkigt som dödsfall i släkten…..men det är i mitt fall alltså…och behöver inte betyda så för dig….men, man kan ju oxå tolka det som någon form av avslut på något och början till nytt…..

Hoppas att du får mer svar, som kan hjälpa dig…..kram/Eija

Andina
0

Ofta drömmer vi om att tappa tänderna för att vi inte kan/vågar "bita ifrån"/säga ifrån/stå upp för oss själva i något avseende.
Munnen - talar. Med tänder biter vi, har vi inga tänder kan vi inte bita (ifrån).
Maktlös känsla.

Kanske kan du hitta nå'n nyckel i det…?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Happyspirit
0

Vetu Sansod! Jag tror helt enkelt att du måste försöka känna efter vad tänder kan betyda för dig personligen. Det är sånt vi tränar på symbolträningen. Så när du vet vad tänder betyder för dig, det är inget du kan läsa i en bok för ingen vet din egen betydelse för tänder. Då förstår du vad det är du tappar. Hänger du me? *Blink*

melia
1

den drömmen hade jag ofta för många år sen och jag vet att jag kollade upp vad den betydde, men det minns jag inte nu Fundersam hur som helst var det ialla fall ingen som dog :) så det behöver du nog inte oroa dig för! utan det har något med dig själv att göra hur du mår just nu tror jag.

blombuketten
1

Det #3 beskriver tror jag att det kan ligga något i. För många år sedan drömde jag också att jag tappade tänder. Jag t o m vaknade och tog upp handen för att spotta ut dem. När jag sen kom på att alla tänder satt där de skulle och jag bara drömt så pustade jag ut. Usch ja.

På den tiden jag drömde så hade jag det rätt jobbigt och bet inte ifrån som jag skulle ha gjort. När jag sen gick vidare, men en lärdom starkare, att tala om vad jag känner, så slutade jag drömma så.

Pluppis
0

Hej

Jag har alltid fått höra att om man drömmer om att man tappar tänder innebär det att man får pengar Glad

Själv sumpade jag varenda gadd här om natten men inga pengar i sikte..

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

anna-08
0

#7 Haha…dom kommer nog snart ;) Kram Anna

stina63
0

*7 Ja det har jag också hört om man drömmer om att man tappar sina tänder så är pengar på väg till en..

Happyspirit
0

Det skulle vara roligt att höra vad symbolen tänder betyder för er personligen. Bara för ett litet test om hur olika det kan bli. Det finns inget fel.

Braninstorma på nu goa vänner!!!!Skrattande

Jag kan börja.

Tänder:

Växande

Ta sig fram i livet

analysera

bena upp

smälta händelser

Barndom

styrka

kommunikation

pengar

Nu får ni fortsätta!

Andina
0

Håller med HappySpirit! Min dröm visar mina symboler - en hund i min dröm kan betyda något helt annat än det betyder i din dröm. Beroende på vad vi har för erfarenheter och känsla för hundar.

Att "bolla" sina drömmar är ett bra sätt att lära känna sig själv och vad mitt undermedvetna vill säga med hjälp av drömmarna. Så förhoppningsvis kommer du att känna att du kommer att förstå dina tand-drömmar bättre genom den inspiration du kan få i denna tråd.

Kanske dyker en hel mängd pfenningar ner från himmelen till dig endera dagen… :-)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

stina63
0

Det är alltid bäst att tyda sina egna drömmar.. Har diskuterat drömmars betydelse på mitt jobb. Och det var roligt att höra hur mina arbetskamrater tyder samma symbol olika. och det är de som det handlar om att tolka sina egna symboler.

Men tänkte på de där med tappa tänder i drömmen och att det ska betyda att man får pengar,, Det kan komma ifrån tandfen,, Ni vet hon som lämnar en liten peng under kudden när man har tappat sina mjölktänder.. Kan komma därifrån.

Kramis Tina

Happyspirit
0

#13 Ja, Stina det har du nog helt rätt i känns det som. Jag tänkte inte ens på tandfen *skrattar*. Jag tänkte på hur dyrt det är att gå till tandläkaren! Då försvinner pengarna med……*blink*

Kramis Anki

stina63
0

*13 Haha ja med andra ord så när man är barn betyder det att man får pengar och när man blir äldre så försvinner dom snabbt som tusan,,

Kramis Tina

Andina
0

*14 Haha ja med andra ord så när man är barn betyder det att man får pengar och när man blir äldre så försvinner dom snabbt som tusan,,

Tänderna då menar du?

Eija
0

#10 och 11, helt rätt tycker jag med, man kan tolka det precis som man själv känner….för det brukar alltid ligga nära till hands att man har nog svaret på drömmen inom sig själv….

Att det för mig betyder att någon dör inom släkten, har att göra med, att när jag gick på en skrivseans för länge sedan, ställde en fråga om när min äldsta bror skulle sluta med spriten…..så blev svaret…….."när din andra bror tappar tänderna blir han fri från flaskan"…fundersamt försökte jag vrida denna svar fram o till baka, men fattade nada…..

Åren gick, ja t o m 15 år, så vid ett av tillfällerna som jag pratar  med min yngre bror om ditt o datt, då säger han att han har haft så många mardrömmar i rad om att han tappar tänder…..båda är överens om att det är obehagligt att drömma sånt….men inget mer med det….

Då senare under veckan så får jag det sorgliga beskedet att min äldre bror inte finns hos oss längre….kopplingen till meningen som jag fick på Autoskriftsseansen och min lillebrors dröm, kommer först en vecka senare…..

Sen har det fortsatt så, när jag har drömt om tappade tänder så har det avlidit någon äldre i min släkt….så när mina tänder ryker i sömnen, då är jag till hundra säker på att någon har gått bort…

Därav min förklaring till det som denna dröm  talar om för mig…

stina63
0

*15 jag glömde tydligen skriva tänderna..

Happyspirit
0

Vilken otroligt intressant inriktning den här tråden fick!! *ler stort*

sansod
0

Jätte kul=)! Fast jag håller fullt med att det nog har en egen betydelse för var och en.. Det där m pengar stämmer nog inte för mig dock, vore miljonär vid det här laget i sånt fall!!*skrattar*